Step by step - del 2
Du læser en tråd i debat > vægttabGirl next door
re: 2. vejedag - 8. uge
Jeg har tænkt tanken et par gange, når jeg har stået der med hele hånden nede i bøtten. Og af samme grund så tager jeg aldrig af offentlige smagsprøver eller af skåle med peanuts og lignende, hvis ikke det er sammen med folk, som jeg har det okay med.
Men... Trangen til det søde får den der viden om bakterier og sådan noget til at træde lidt i baggrunden. Sjovt som der kan prioriteres, når det gælder sådan noget.
Undskyldninger i stor stil ;-) Eller selektiv hukommelse om man vil ;-)
Det har stoppet mig en lille smule fra at tage helt så mange bolcher, men det afholder mig ikke helt. Min number one excuse er, at det jo er mig, der spiser mest af bolcherne ;-D
Åh ja...
Men... Trangen til det søde får den der viden om bakterier og sådan noget til at træde lidt i baggrunden. Sjovt som der kan prioriteres, når det gælder sådan noget.
Undskyldninger i stor stil ;-) Eller selektiv hukommelse om man vil ;-)
Det har stoppet mig en lille smule fra at tage helt så mange bolcher, men det afholder mig ikke helt. Min number one excuse er, at det jo er mig, der spiser mest af bolcherne ;-D
Åh ja...
12 år8. september 2012 kl. 14:59
friitzen (slettet)
Nå jeg har sagt det før men fuuuuuuck nu skal jeg altså tage mig sammen, jeg har spist alt muligt møg den sidste uge. Jobstart og kurser træthed osv. Men har fået trænet ok. Jeg starter i morgen på den der dukan kur, den skal altså lige have chancen. Det er 5 super hårde dage og 5 ret hårde dage, så er det ovre i noget der er til at holde ud. Hvis jeg er heldig ryger der en 4 kilo på de 10 dage. og det er hurtige kilo der er røget på så det kan vel ryge hurtigt igen. Har i erfaring med den?
Jeg har lige lavet madpakke med æg hytteost og kylling, ikke andet... puha. Men starter med yoghurt som jeg plejer.
Jeg er nød til snart at lykkes for jeg har snart taget de kilo på jeg havde tabt. Men jeg har ingen indlagte pauser på jobbet og får derfor for lidt gennem dagen og derfor ryger jeg i ædegilde om aftenen. Håber denne kur med struktur kan afhjælpe det.
Jeg har lige lavet madpakke med æg hytteost og kylling, ikke andet... puha. Men starter med yoghurt som jeg plejer.
Jeg er nød til snart at lykkes for jeg har snart taget de kilo på jeg havde tabt. Men jeg har ingen indlagte pauser på jobbet og får derfor for lidt gennem dagen og derfor ryger jeg i ædegilde om aftenen. Håber denne kur med struktur kan afhjælpe det.
12 år9. september 2012 kl. 17:50
Girl next door
Ja nogle gange er det bare så svært at holde sig selv i ørerne og få gjort det, der skal gøres. Der er mange faktorer, der skal være på plads for at det lykkes med et slankeprojekt. Og tit skal vi helt derud, hvor vi er langt over stregen for, hvad vi har lyst til, for at tage os sammen for alvor.
Håber det lykkes for dig denne gang, Friitzen :-)
Kender det alt for godt, desværre.
MillerV kender alt til dukan kuren, så der er der masser af erfaring at hente ;-)
Håber det lykkes for dig denne gang, Friitzen :-)
Kender det alt for godt, desværre.
MillerV kender alt til dukan kuren, så der er der masser af erfaring at hente ;-)
12 år9. september 2012 kl. 19:27
MillerV
Friitzen, jeg har rigtig gode erfaringer med dukankuren. :-)
Den er værd at prøve. :-) Overvejer selv at hoppe på den igen. :-)
Jeg har nemlig ingen rygrad for tiden. Alt usundt blir spist.
:-S Og vægten hopper op og ned.
Den er værd at prøve. :-) Overvejer selv at hoppe på den igen. :-)
Jeg har nemlig ingen rygrad for tiden. Alt usundt blir spist.
:-S Og vægten hopper op og ned.
12 år10. september 2012 kl. 07:20
MillerV
1. vejedag - 9. uge
MillerV
Alder: 23 år.
Højde: 168 cm
Mål: tænker at komme ned på omkring 57 kg.
Startvægt: 58,9 kg.
Startvægt 3. sept: 61,3 kg
8. uge:
Vægt mandag d. 3. sept: 61,3 kg
Vægt torsdag d. 6. sept: 60,1 kg
9. uge:
Vægt mandag d. 10. sept: 61,1 kg
Vægt torsdag d. 13. sept:
Tabt 8. uge: + 1,2 og - 1,2
Tabt 9. uge: + 1,0 og
Tabt ialt: +2,2 kg fra start.
Jamen som jeg lige skrev så har jeg ingen rygrad. Spiser alt. :-S
Men det har også været alkohol weekend. Sidste weekend jeg havde lovet mig selv. For nu er det slut, projekt lille menneske starter lige snart. Og så er alkohol no go. :-)
Vægten er nok også påvirket af at jeg for første gang siden april igen er "på den tid af måneden". Men så er kroppen tilbage til at virke igen. Og det er jo dejligt. :-)
Alder: 23 år.
Højde: 168 cm
Mål: tænker at komme ned på omkring 57 kg.
Startvægt: 58,9 kg.
Startvægt 3. sept: 61,3 kg
8. uge:
Vægt mandag d. 3. sept: 61,3 kg
Vægt torsdag d. 6. sept: 60,1 kg
9. uge:
Vægt mandag d. 10. sept: 61,1 kg
Vægt torsdag d. 13. sept:
Tabt 8. uge: + 1,2 og - 1,2
Tabt 9. uge: + 1,0 og
Tabt ialt: +2,2 kg fra start.
Jamen som jeg lige skrev så har jeg ingen rygrad. Spiser alt. :-S
Men det har også været alkohol weekend. Sidste weekend jeg havde lovet mig selv. For nu er det slut, projekt lille menneske starter lige snart. Og så er alkohol no go. :-)
Vægten er nok også påvirket af at jeg for første gang siden april igen er "på den tid af måneden". Men så er kroppen tilbage til at virke igen. Og det er jo dejligt. :-)
12 år10. september 2012 kl. 07:36
Girl next door
re: 1. vejedag - 9. uge
Girl next door
Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 57 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg
Startvægt den 3.september: 59,7 kg
8. uge
Vægt mandag d. 3. september: 59,7 kg
Vægt torsdag d. 6. september: 58,9 kg
9. uge:
Vægt mandag d. 10. september: 60,1 kg
Vægt torsdag d. 13. september:
8. uge tabt: +0,5 kg
9. uge tabt: +1,2 kg
Tabt i alt: +1,4 kg
Ja, her ser det også lidt tungere ud end i sidste uge.
Det er også den tid på måneden her hos mig og det sætter sig altså. Heldigvis går det hurtigt af igen.
Træls at du føler, du har rygrad som en regnorm. Sådan oplever jeg dig generelt ikke. Jeg synes faktisk, at du har rigtig meget rygrad - ellers havde du ikke kunnet gøre det du har gjort med en så restrikteret kost over så lang en periode.
Tænk på, at din krop har været meget igennem. Ændring af kost, ændring af livsstil, eksamen, tanker om babyprojekt... Det lyder til at du er stoppet med p-piller (det der med at kroppen virker) og det skal man ikke bagatellisere; det gør meget ved kroppen med de hormoner. Måske også derfor du har haft trang til at spise alt muligt.
Vær god ved dig selv på den gode måde :-) Tænk positive tanker. Ros din krop. Ros dig selv. Din krop er ved at være klar til projekt lille menneske - og det er den bedst ved ikke at være stresset - både fysisk og mentalt. Og hvem er nogensinde kommet langt på skæld ud anyway? ;-) Så opmuntr dig selv, ros dig selv for de små skridt. Kig på det der virker, det der gør dig godt.
Lige en peptalk her fra morgenstunden :-D
Måske var den lige så meget til mig selv som til dig, men jeg godtager den alligevel ;-)
Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 57 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg
Startvægt den 3.september: 59,7 kg
8. uge
Vægt mandag d. 3. september: 59,7 kg
Vægt torsdag d. 6. september: 58,9 kg
9. uge:
Vægt mandag d. 10. september: 60,1 kg
Vægt torsdag d. 13. september:
8. uge tabt: +0,5 kg
9. uge tabt: +1,2 kg
Tabt i alt: +1,4 kg
Ja, her ser det også lidt tungere ud end i sidste uge.
Det er også den tid på måneden her hos mig og det sætter sig altså. Heldigvis går det hurtigt af igen.
Træls at du føler, du har rygrad som en regnorm. Sådan oplever jeg dig generelt ikke. Jeg synes faktisk, at du har rigtig meget rygrad - ellers havde du ikke kunnet gøre det du har gjort med en så restrikteret kost over så lang en periode.
Tænk på, at din krop har været meget igennem. Ændring af kost, ændring af livsstil, eksamen, tanker om babyprojekt... Det lyder til at du er stoppet med p-piller (det der med at kroppen virker) og det skal man ikke bagatellisere; det gør meget ved kroppen med de hormoner. Måske også derfor du har haft trang til at spise alt muligt.
Vær god ved dig selv på den gode måde :-) Tænk positive tanker. Ros din krop. Ros dig selv. Din krop er ved at være klar til projekt lille menneske - og det er den bedst ved ikke at være stresset - både fysisk og mentalt. Og hvem er nogensinde kommet langt på skæld ud anyway? ;-) Så opmuntr dig selv, ros dig selv for de små skridt. Kig på det der virker, det der gør dig godt.
Lige en peptalk her fra morgenstunden :-D
Måske var den lige så meget til mig selv som til dig, men jeg godtager den alligevel ;-)
12 år10. september 2012 kl. 08:04
friitzen (slettet)
Friitzen vejedag 10. sep.
Uhyggeligt.....
59,8 jeg har næsten formået at spise alle de tabte kilo på igen. Har spist mig 2 kilo tungere på bare en uge, men har også spist alt det møg jeg kunne komme i nærheden af.
Jeg er på dukan... tager ude og hjemmes udgaver med 5 dage i første fase og 5 i næste... hvis de holder hvad de lover er der røget en 4-5 kilo så.
59,8 jeg har næsten formået at spise alle de tabte kilo på igen. Har spist mig 2 kilo tungere på bare en uge, men har også spist alt det møg jeg kunne komme i nærheden af.
Jeg er på dukan... tager ude og hjemmes udgaver med 5 dage i første fase og 5 i næste... hvis de holder hvad de lover er der røget en 4-5 kilo så.
12 år10. september 2012 kl. 12:08
friitzen (slettet)
hvor hurtigt tabte du dig
12 år10. september 2012 kl. 12:11
MillerV
Det sker indimellem når jeg bare har for meget om ørene at så kan jeg ikke styre det. Denne gang er der virkelig meget og jeg øver mig i ikke at træde til og hjælpe hvor det brænder aller mest. For så vil det gå ud over andre ting. Så det tager lige lidt på mig.
Hvis jeg er i en god periode, så er jeg mere standhaftig, og det med maden er nemmere.
Ja det er ikke så lidt der er sket for kroppen. Jeg stoppede på p-piller i april for at kroppen kunne finde sig til rette, ved jeg fra en gang før måtte vente 8 måneder før den virkede. Men det er da rart at den viser tegn på at være på normal vej igen. :)
Jeg er faktisk temmelig positiv overfor kroppen for tiden. Og føler mig meget klar på alle de positive ting der skal ske.
Og så fik jeg da lige optur over at jeg i dag bare lige for sjov bedte om mit karkterblad. Havde helt glemt at det ikke så så dårligt ud som jeg lige huskede. :) Så det gav lige lidt ekstra smil. :)
Det var en dejlig peptalk, den var lige hvad jeg havde brug for. :) For det er helt rigtig.. :)
Friitzen i starten tabte jeg en hel del. (Tror jeg har det stående i min egen dagbog, MillerV's projekt tab og vind. overskriften er vist dukankuren.) Man skal bare huske at jo mindre man vejer, så går det ikke helt så hurtigt. Jeg kan godt lide den da man faktisk kan lave rigtig mange forskellige retter. :) Har selv alle 3 hæfter fra Udeoghjemme. :)
Hvis jeg er i en god periode, så er jeg mere standhaftig, og det med maden er nemmere.
Ja det er ikke så lidt der er sket for kroppen. Jeg stoppede på p-piller i april for at kroppen kunne finde sig til rette, ved jeg fra en gang før måtte vente 8 måneder før den virkede. Men det er da rart at den viser tegn på at være på normal vej igen. :)
Jeg er faktisk temmelig positiv overfor kroppen for tiden. Og føler mig meget klar på alle de positive ting der skal ske.
Og så fik jeg da lige optur over at jeg i dag bare lige for sjov bedte om mit karkterblad. Havde helt glemt at det ikke så så dårligt ud som jeg lige huskede. :) Så det gav lige lidt ekstra smil. :)
Det var en dejlig peptalk, den var lige hvad jeg havde brug for. :) For det er helt rigtig.. :)
Friitzen i starten tabte jeg en hel del. (Tror jeg har det stående i min egen dagbog, MillerV's projekt tab og vind. overskriften er vist dukankuren.) Man skal bare huske at jo mindre man vejer, så går det ikke helt så hurtigt. Jeg kan godt lide den da man faktisk kan lave rigtig mange forskellige retter. :) Har selv alle 3 hæfter fra Udeoghjemme. :)
12 år10. september 2012 kl. 19:23
Min arbejdsplads blev for et par år siden lagt fuldstændig ned af roskildesyge ved juletid på den konto. Siden da siger jeg altid nej tak til at tage af fællesslikket, hvis det ikke er pakket ind individuelt ;o)
Lovely