Step by step - del 2

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: 1. vejedag - 5. uge
Godt klaret GND
Jeg er tilbage på 58 jeg er simpelthen så dårlig til at vælge det rigitge pt fordi der ikke er struktur. Jeg er samtidig også ret trist pt. stress, børn, svigerfamilie osv. føler ikke vi får hjælp til aflastning ja jeg kunne blive ved. I kender det sikkert alle sammen, sådan er det bare nogen gange og så kan jeg ikke tage mig sammen. Så kan jeg få det mere dårligt endnu over at være tyk også.

Men den 3. starter job igen, og så skal der styr på tingene. Bliver dejligt. Startede på 61 så har stadig tabt noget trods alt, men ærgeligt at have vejet 56 :-(
12 år15. august 2012 kl. 19:44
re: 2. vejedag - 5. uge
Girl next door

Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 56 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg

1. uge:
Vægt mandag d. 16. juli: 58,1 kg (- 1,4 kg)
Vægt torsdag d. 19. juli: 58,9 kg (+ 0,8 kg)

2. uge:
Vægt mandag d. 23. juli: 58,6 kg (-0,3 kg)
Vægt torsdag d. 26. juli: 59,9 kg (+1,3 kg)
Vægt fredag d. 27. juli: 60,7 kg (+0,8 kg)

3. uge:
Vægt mandag d. 30. juli: 59,5 kg (-1,2 kg)
Vægt fredag d. 3. august: 61,6 kg (+2,1 kg)

4. uge:
Vægt mandag d. 6. august: 61,5 kg (-0,1 kg)
Vægt torsdag d. 9. august: 60,1 kg (-1,4 kg)

5. uge:
Vægt mandag d. 13. august: 60,2 kg (+0,1 kg)
Vægt tirsdag d. 14. august: 59,2 kg (-1,0 kg)
Vægt torsdag d. 16. august: 58,7 kg (-0,5 kg)

1. uge tabt: - 0,6 kg
2. uge tabt: +2,1 kg
3. uge tabt: +0,9 kg
4. uge tabt: - 1,5 kg
5. uge tabt: -1,4 kg

Tabt i alt: -0,8 kg

Det går forrygende med vægten for tiden. Det skyldes nye omgivelser og at jeg ikke har lyst til at spise mere end højst nødvendigt, så samtidig med at jeg glæder mig over det, så holder jeg også et skarpt øje med mig selv. Hverken for lidt eller for meget er jo godt og jeg kender mig selv godt nok til at vide, at selvom jeg generelt plejer at overspise, når jeg har travlt og er presset, så kan jeg en sjælden gang i mellem også have en tendens til at underspise, når jeg er presset på en bestemt måde. Det sker ikke særlig tit, men det sker dog.

Og nå ja... gallakjolen kan passes igen ;-)
12 år16. august 2012 kl. 08:27
re: 2. vejedag - 5. uge
Tillykke med det flotte resultat
12 år16. august 2012 kl. 08:29
Friitzen
Friitzen:
Jeg ved ikke om det er noget du kan, når du nu bare har så meget om ørerne lige for tiden (og hvorfor er det lige at alting altid kommer på én og samme tid?), men se om ikke du kan lægge lidt accept ind omkring det med vægten. Det er ikke ensbetydende med at du er tilfreds med vægten, men bare at du accepterer at lige nu er det sådan.

Hvis du havde en veninde - eller en af os herinde - havde svært ved at holde vægten midt i en masse kaos, ville du jo heller ikke sige/skrive at nu måtte vi fandme tage os sammen og holde styr på både svigerfamilie, børn, klare stress osv. Overdrevet, jeg ved det, men det der med at overdrivelse fremmer... ;-)

Hvor for er det vigtigt, at du skal have styr på det hele på én gang?

Måske er det et mål lige nu at holde styr på én af tingene først og så tage et skridt ad gangen? Også selvom det hele er lidt viklet ind i hinanden.

Tit når vi ikke kan overskue tingene, tror jeg, er det fordi vi vil spise hele kagen på en gang i stedet for at nyde en mundfuld af gangen og få kagen spist stille og roligt. Eller i hvert fald bare et stykke ad gangen ;-)

Bare lige et par strøtanker med på vejen.
Om ikke andet, så kan jeg i hvert fald sige, at jeg kender det. Og det ER bare svært i de situationer der.

Mit mantra for tiden (som virkelig er provokerende for mig) er:

Jeg tror fuldt og fast på, at kaos skaber smukke ting
12 år16. august 2012 kl. 08:36
re: Friitzen
Flot klaret GND - fedt at kjolen passer igen! :)
12 år16. august 2012 kl. 08:48
Tak Fedania og tak Friitzen :-)

Ja, nu skal jeg så bare sørge for at kjolen bliver ved med at passe ;-)
12 år16. august 2012 kl. 14:33
Tak for svar GND, ja jeg er sgu en kontrol freak og det er en kamp hver dag at finde mit pytgen frem :-). Problemet er bare at der sniger sig flere og flere gram på når je ikke eri fuld kontrol, havde jeg så bare holdt vægten... Åh suk.

Nå jeg har fået trænet i dag også så hedigvis ikke der den halter
12 år17. august 2012 kl. 09:24
Tjah... Vi er mange, der er skruet sådan sammen, at vi har det bedst med kontrol. På en eller anden mærkelig måde er det lykkedes mig at tage lidt lettere på tingene, men mange andre ser mig stadig som kontrolfreak - og ved du hvad? Hva' så?

Vi er forskellige. Der er brug for alle typer mennesker. Nogle skal gå foran, nogle skal være i midten og være medløbere, nogle skal gå sidst. Nogle skal sige pyt og andre skal - ikke have kontrol - men være anlagt organisatorisk og struktureret. Der er brug for alle typer og sådan er vi biologisk indrettet.

Så hvorfor skal du sige pyt, når du faktisk har fået nogle gode gaver med i dåbsgave? Eneste ting, jeg tænker, ville være smart at lære, er, at acceptere dig selv sådan, som du er. Det frigiver meget energi ikke at prøve at være en anden - og som bonusgave så slipper man for at have brug for helt så meget kontrol. Men hvem siger lige at det er skidt at være dygtig til at holde orden, strukturere, organisere, holde styr på?

Ja, ikke mig i hvert fald ;-)
12 år17. august 2012 kl. 21:54
re: 1. vejedag - 6. uge
Girl next door

Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 57 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg

1. uge:
Vægt mandag d. 16. juli: 58,1 kg (- 1,4 kg)
Vægt torsdag d. 19. juli: 58,9 kg (+ 0,8 kg)

2. uge:
Vægt mandag d. 23. juli: 58,6 kg (-0,3 kg)
Vægt torsdag d. 26. juli: 59,9 kg (+1,3 kg)
Vægt fredag d. 27. juli: 60,7 kg (+0,8 kg)

3. uge:
Vægt mandag d. 30. juli: 59,5 kg (-1,2 kg)
Vægt fredag d. 3. august: 61,6 kg (+2,1 kg)

4. uge:
Vægt mandag d. 6. august: 61,5 kg (-0,1 kg)
Vægt torsdag d. 9. august: 60,1 kg (-1,4 kg)

5. uge:
Vægt mandag d. 13. august: 60,2 kg (+0,1 kg)
Vægt tirsdag d. 14. august: 59,2 kg (-1,0 kg)
Vægt torsdag d. 16. august: 58,7 kg (-0,5 kg)

Vægt mandag d. 20. august: 59,0 kg
Vægt torsdag d. 23. august 2012:

1. uge tabt: - 0,6 kg
2. uge tabt: +2,1 kg
3. uge tabt: +0,9 kg
4. uge tabt: - 1,5 kg
5. uge tabt: -1,4 kg
6. uge tabt: +0,3 kg

Tabt i alt: -0,5 kg

Jeg har ændret mit mål til 57 kg.
Jeg tror 56 kg bliver for slankt for mig. Ikke umiddelbart på en af de dårligere dage med oppustethed, vand i kroppen osv., men på en god dag bliver det nok lige lidt for lidt. Jeg prøver - kan jo altid ændre det igen senere ;-) Lige nu gør det jo ikke den store forskel alligevel, så det er nok mest mentalt.

Jeg har taget lidt på. Det er okay - ved at det nok skal komme af stille og roligt hen ad vejen, så længe jeg gør det jeg "skal".

Hvordan er det gået med jer andre denne uge?
12 år20. august 2012 kl. 08:26
re: 1. vejedag - 6. uge
Nå nu er det så NU jeg tager jeg sammen. Spiste den sidste nadver igår. Pommes og burger for første gang i 3 måneder og en omgang is. Så fik jg det ud af systemet og er klar nu.
Jeg vejede 58,8 i morges, efter en tur i fitness. Listede afsted mens familien sov så fik ikke vejet mig inden. Vi bestiller nok en rejse til den 5. okt. så der er målet de 55 kilo. Jeg skal lige have kørt nogle gode vaner ind de næste 14 dage inden jobstart.

12 år20. august 2012 kl. 08:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });