Ja, det kan være frygtelig svært med det mad - især når andre har indirekte indflydelse på, hvad man kommer til at spise. her tænker jeg både på, hvis man bor hjemme, er på besøg hos forældrene eller hvis kæresten spiser alle mulige lækre ting, som man egentlig ikke vil spise, men alligevel har lyst til.
Jeg synes faktisk nogetaf det sværeste har været førhen, hvis jeg var hos mine forældre i længere tid ad gangen. Mine madmønstre og dårlige vaner kommer jo fra dengang jeg boede hjemme fast og vupti! så er jeg smidt fluks tilbage til sådan, som det var indee jeg selv begyndte at tage ansvar for det med kosten.
Det er altså bare ikke helt let.
Kæresten er kommet hjem igen og nu starter den sldvanlige udfordring: at holde fast i mine gode vaner, selvom han spiser helt anderledes. Indtil videre går det godt, jeg fik lavet en god salat til frokost og jeg husker at overholde mine hvilepauser, så so far so good. Uha, alle de udfordringer livet sådan kan byde på ;-D
Her til morgen gik vægten helt i den anden grøft og pludselig vejer jeg altså 59,5 kg.
Det skyldes de sædvanlige ting: vand i kroppen, eftervirkning af at tage morfin, bøvl med maven osv osv.
Jeg kan altså ikke tage det helt seriøst når vægten svinger SÅ voldsomt. Det er jo vildt urealistisk. Så lige for tiden er vægten en slags pejling og det har jeg det fint med.
Nu må jeg se... Alt kan tydeligvis ske ;-)
Rigtig god weekend til jer også... Er spændt på hvad vores mandagsvejning siger - vi har vist alle hver vores udfordringer hen over weekenden ;-)
For mit vedkommende er det i hvert fald slet ikke tosset med de to vejninger mandag og torsdag - det gør virkelig en forskel for, hvordan jeg vælger at spise i løbet af weekenden...
#32 af Girl next door
Jeg havde lidt travlt da jeg tastede ind i går, så kommenterer lige i dag.
Ja, 0,8 er meget fint. Klager heller ikk. :-)
GND, øv vægten gik op, men det virker på dig som om du var klar over det. Kroppen holder og smider væske forskelligt på forskellige dage og mange faktorer spiller ind. Men du er under 59 og det er jo godt. :-) Sejt gået.
ABC123, takker. :-)
Du skal nok klare den og godt du har fået blod på tanden. :-)
Ved godt det er svært at være på ferie, og man spiser hvad de andre spiser. Det kan man nok også, bare man spiser det i små mængder. Du kan også dyrke lidt ekstra motion, så føler jeg i hvert fald selv at der er plads til lidt mere uden at tage på. :-)
Selv har jeg fri i dag, og trængen til bare at putte i munden er der ikk. Så det er rigtig rart. :-) Men samtidig er jeg også doven, gider ikk hive mig selv i ørene og komme op i centeret og få trænet. Det er meget sjældent kortet kommer ud af pungen for tiden. Desværre, men ved ikk hvordan jeg lige skal finde lysten og komme i gang igen. :-/
Det værste ved at være hjemme for tiden er kæresten, han er konstant lækkersulten. Og vi har is i fryseren. Så vi tager en is, men i går spiste jeg kun den halve, resten fik han. :-) Og jeg spiste ikk af de popcorn han lavede til aftenhygge. Men istedet 2 småkager. Det synes jeg er godt klaret selv. Der var nemlig 3, men bød en væk så jeg ikk spiste den selv. :-)
Håber i kommer igennem weekenden som i gerne vil. :-)