Step by step - del 2

Du læser en tråd i debat > vægttab

Dukankuren
Friitzen var lige inde og kigge, på første uge havde jeg tabt 2,2 kg. :)
12 år10. september 2012 kl. 19:28
re: Dukankuren
Fulgte du den alm. metode hvor man udregner hvor længe man skal være på 1. fase eller tog du 5 dage som de anbefaler i ude og hjemme?
Jeg har tabt 800 gram fra i går, men synes tit jeg gør det når jeg spiser sundt den første dag.
Tror diætisten ville være noge skuffet både over min vægts himmelflugt og mit valg af mad pt. Jeg havde lovet hende at jeg den 3. okt vejede 55,2 kg. Det er 3,9 kg. på godt 3 uger, det når jeg sgu nærmest ikke på nogen måde. Så pinligt da vi aftalte målet i forrige uge vejede jeg 57,7.... Sådan noget MØG
12 år11. september 2012 kl. 07:17
Og jeg cyklede 30 min løb 40 og lavede bodyfit i 55 min igår, idag tager jeg bilen :-)
12 år11. september 2012 kl. 07:18
Jeg har fulgt ude og hjemme med 5 dage 1. fase og så 5 dag 2. fase osv.
For jeg har ikke set den side hvor man kan regne det ud..
Hvad er det for en side hvor man kan regne det ud?

Sikke aktiv du var i går.. :)
12 år12. september 2012 kl. 22:16
Det er den engelske dukan side. Hvis du går ind på den danske er der et link og en forklaring. Jeg er i gang med dag 4 på 1. fase, jeg er svimmel og sover dårligt, men har smidt 2,5 kg på 3 dage, så vægten idag sagde 57,4. Jeg er klar over at det ikke bliver ved i den fart og at det kræver noget at holde vægten. Men jeg er i et snuptag nærmere de 55 end jeg havde turde håbe. For et år siden tog jeg 3 dage på dukan og tabte kun 800 gram og dermed også modet, så grunden til det store vægttab er nok at jeg for 14 dage siden vejede det samme som i dag.
Men glæder mig sindsygt til lørdag og lidt grøntsager. Håber at kunne træde ind i stabilisering på torsdag i næste uge. Det ville være skønt
12 år13. september 2012 kl. 08:04
Wauw Friitzen. Hvor er det fedt at du har tabt så meget så hurtigt. Det må da i den grad booste motivationen. Det gør virkelig en mental forskel med de der ekstra kg. Om målet virker opnåelligt eller ej. Er da meget spændt på at følge dig videre.

Du skriver at du er svimmel og sover dårligt... Det er sikkert også noget af et chok for kroppen med en helt anderledes kost.
Hvordan går det med at overholde "reglerne" for dukan kuren? Er det svært eller falder det dig lige for?

Spændende, spændende. Husk at opdatere os jævnligt herinde ;-)
12 år13. september 2012 kl. 08:14
re: 2. vejedag - 9. uge
Girl next door

Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 57 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg
(Startvægt den 3.september: 59,7 kg)

8. uge
Vægt mandag d. 3. september: 59,7 kg
Vægt torsdag d. 6. september: 58,9 kg

9. uge:
Vægt mandag d. 10. september: 60,1 kg
Vægt torsdag d. 13. september: 59,0

8. uge tabt: +0,5 kg
9. uge tabt: +0,1 kg

Tabt i alt: -0,5 kg

Bytte bytte købmand. Lidt op og lidt ned, men heldigvis ned denne gang.
Har ændret min kost markant og selvom det ikke ses på vægten så meget endnu, så ses det helt klart på maven og især topmaven. Jeg har svært ved at overholde "reglerne" i den nye måde at spise på og kan mærke, at det kommer til at tage noget tid at finde ud af. Ikke desto mindre tror jeg at det er godt for mig, så jeg klør på ;-)

Ved jo at din uge har været forrygende hvad angår vægttab, Friitzen, men hvad med dig MillerV? :-)
12 år13. september 2012 kl. 08:18
re: 2. vejedag - 9. uge
MillerV:

Hjælp :-D
Jeg prøver jo på at ændre min kost og det går faktisk rimeligt. Men jeg mangler nogle gode opskrifter/ nogle gode fif til, hvad jeg kan spise.

Det skal være vegetarisk, men gerne med æg, ost og andre mejeriproukter. Det er let nok for mig at få proteiner, hvis jeg spiser bunker af produkter med fedt i, men jeg ender med et tal, der er alt for højt hvad angår fedt og i sidste ende stadig ikke vildt mange proteiner.

Du har før haft en opskrift på pandekager - har du andre gode ting i den stil?

Jeg håber ikke, jeg be'r om for meget...tænkte bare med det samme på dig ;-)
12 år13. september 2012 kl. 11:09
Jo det er ok nemt vil jeg sige, men glæder mig til grøntsager og forhåbentlig en fase med stabilisering snart, for rene proteiner ingen frugt og brød er hårdt i længden.
12 år13. september 2012 kl. 14:21
Jeg savner faktisk også at frådse i grøntsager. Det føles lidt mærkeligt at det ikke længere er så stor en del af kosten, som det var førhen.
12 år13. september 2012 kl. 15:08

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });