Step by step - del 2

Du læser en tråd i debat > vægttab

Vægt lørdag
56,3 ogmå i dag begynde at få grøntsager. Startede dagen med yoghurt og blødkogt æg. Glæder mig til fase 3,weekend morgen mad er nu bedst med brød sammen med resten af familien
12 år15. september 2012 kl. 08:28
re: Vægt lørdag
Sådan, Friitzen! Godt klaret!
Kan du få armene ned? ;-D
12 år15. september 2012 kl. 10:20
Nej det er sgu godt nok lidt vildt. Har lige spist en gulerod, hvilket var skønt med noget der smagte af lidt andet.
Der er eftermiddags film hygge med ungerne i dag til div.hygge ting og nybagt kage og the til mig... Lidt øv.

Går det godt med dig?
12 år15. september 2012 kl. 13:45
Ja, det synes jeg, at det gør :-)

Jeg har tabt mig lidt, men i går og i dag har vægten stået stabilt. For første gang har jeg haft sådan RIGTIG lyst til at spise alt muligt, men da jeg havde spist en del af det, som jeg godt må (dog lidt flere kalorier) så var det ligesom det. Trangen til bare at spise og spise var hurtigt overstået og nu er jeg på ret køl igen ;-) Dejligt at der ikke skal mere til.

Og ved hvad det drejer sig om...jeg er træt og udkørt efter at have hentet kæresten i lufthavnen i går aftes - en tur der varer lidt under 2 timer hver vej = smerter = morfin = træthed og endnu flere smerter dagen derpå, så alt er som det "plejer" at være - og det er også lidt en trøst ;-)

Er så spændt på videre at følge din vej med dukan-kuren. Kan huske det var det samme med MillerV. Helt vildt så hurtigt man kan tabe sig med den kur :-)
12 år15. september 2012 kl. 16:50
Og helt vildt så hurtigt jeg tror de kommer på hvis man vender tilbage til mere normalt mad.
Dejligt du kunne stoppe dig selv igen, det er det jeg ikke har kunnet. Jeg har ikke gidet hvis jeg ikke kan gøre det ordenligt :-) Tror jeg skal have min egen ration og så må jeg nyde den i mit eget tempo, frem for at spise om kap med min mand :-)

Tænker ind i mellem at det med vægten er en kvindes kamp gennem hele livet, bliver lidt trist af at den er så styrende for mit humør
12 år15. september 2012 kl. 19:06
Flot klaret i to. Hvor er jeg misundelig.

Her er det gået i total kaos. :-(
Tog toget 5.15 i morges, og dagen i dag har bare været lang med oplæg hele dagen. Så for at holde mig i live har jeg spist alt jeg er kommet i nærheden af.

Mon i morgen kan blive bedre, er først hjemme fra kursus 22.30 i morgen aften. Og vi skal sidde ned hele dagen og høre oplæg. Hmm. Mandag blir helt klart bedre. Tror jeg. :-S

Tror dælme jeg må tage en grum uge i næste uge. Bare lige for at kick starte vægtens gang nedad.
12 år15. september 2012 kl. 23:24
Det lyder hårdt, MillerV.
Kender godt de der dage, som suger al energien ud af en og hvor alle de gode intentioner fra morgenstunden bliver overhalet hurtigt indenom af alt muligt andet, der gør, at dagen ikke blev som forventet.

Jeg tror, det handler meget om at sætte forventningerne efter hvad der er realistisk. F.eks. har jeg spist for mange kalorier i dag, men det var til at se komme, eftersom jeg havde en bestemt type dag i går. Så jeg gider ikke ærgre mig (særlig meget) over det.

Det samme med de her dage, du har... det er til at forudse og du kan ikke gøre ret meget ved det. Det er bare nogle lange hårde dage, så målene skal sættes derefter. Måske skal et mål være at sige nej tak til noget 2 gange i løbet af dagen eller at du skal lade alt brød være, men må spise alle andre ting, eller at der skal være mest kød eller grøntsager på tallerkenen osv. Eller lav en åndssvag regel om at du kun må spise slik, der er grønt eller hvidt eller kun må spise chokolade. Hvad der nu kan flytte fokus lidt ;-)
Lige nu er målet om at spise helt præcist, som du ønsker, nok for svært at indfri. Tror du ved, hvad jeg mener ;-)

Det er svært uanset hvad. Når jeg er misundelig på alle jer andre, så minder jeg mig selv om, at vi alle er i samme båd. Det er lige svært for os alle at tabe os, at spise rigtigt, at ændre vanerne. Der er gode perioder og mindre gode perioder og så er der de fantastiske perioder, hvor det nærmest bare lykkes i et snuptag. Men vi går alle igennem alle perioderne på skift.

Jeg ved, at du kan, MillerV. Du er en af de sejeste jeg kender, hvad sådan noget angår. Og når du har besluttet dig for, at der skal ske noget i forhold til vægten eller at leve på en bestemt måde, så ved jeg, at det lykkes for dig. Måske har du bare brug for en periode lige nu, hvor du ikke skal spise efter en masse "regler", måske fordi du har mange andre ting i dagligdagen lige nu, som er puttet i rammer og kasser og som du lige skal lære at navigere igennem, inden du kaster dig ud i at spise på en særlig måde igen?

Det er trods alt en forandringens tid du går igennem lige nu. Tænk på, hvad det betyder for dig. I forhold til dit liv, din kost, dit billede af dig selv og især din idé om, hvordan verden ser ud og hvordan den hellere skulle se ud...Hvis de to ting ikke passer sammen, så er det at frustrationen opstår... Det er i hvert fald min erfaring ;-)

12 år16. september 2012 kl. 02:30
En gang imellem er det bare svært at styre. Det erkender jeg.
Og dette kursus er ikke ligefrem det det jeg lære en masse nyt på, så kedsomhed er helt klart også skyld i at jeg spiser.

Det er faktisk gode regler.
Reglerne for i dag håber jeg blir:
Morgenmad = ingen brød
Frokost= 2 skiver brød med pålæg
Skulle der komme slik, må det kun være chokolade jeg tager. I går forsvandt det hurtigt fra skålen. Så det ved jeg at der ikke er meget af.
Aftensmaden ved jeg slet kik endnu. For vi skal med toget hjem lidt i 18 i aften. Og vi ved kik om vi får noget med herfra. (Måske det blir rugbrødsmadder.) Ellers skal vi købe i toget. :-/

Jeg ved jeg kan, jeg ved jeg kan, jeg ved jeg kan. :-) (eller jeg ved hvad jeg burde.)
12 år16. september 2012 kl. 08:46
Skide være med burde ;-)

Vi er nødt til at forholde os til, hvad vi kan - og hvad virkeligheden byder os - ingen kan bruge burde til noget andet end at ærgre sig og slå sig selv i hovedet.

Er sikker på, at du har klaret det godt - især når man tager omstændighederne i betragtning. Husk at se på det ud fra det "rigtige" perspektiv. Hvilke muligheder har du? Hvordan klarer du dig ud fra det?

Det nytter jo ikke noget at slå sig selv i hovedet med at have spist anderledes, end man håbede på, når valget f.eks. er mad fra toget... Så er man i mine øjne dygtig, hvis man vælger en bolle med ost og smør fremfor 2 marsbarer og en pose haribo. Hvorimod at hvis man er hjemme, så har man gjort det godt, hvis man har spist masser af proteiner og ikke så mange kulhydrater fremfor en bolle med smør og ost.

Du har så meget ret, MillerV: Du kan godt! :-)
12 år16. september 2012 kl. 18:59
re: 1. vejedag - 10. uge
Girl next door

Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 57 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg
(Startvægt den 3.september: 59,7 kg)

8. uge
Vægt mandag d. 3. september: 59,7 kg
Vægt torsdag d. 6. september: 58,9 kg

9. uge:
Vægt mandag d. 10. september: 60,1 kg
Vægt torsdag d. 13. september: 59,0 kg

10. uge:
Vægt mandag d. 17. september: 59,2 kg
Vægt torsdag d. 20. september:

8. uge tabt: +0,5 kg
9. uge tabt: +0,1 kg
10. uge tabt: +0,2 kg

Tabt i alt: -0,3 kg

Det irriterer mig lidt, at jeg har taget på. Ikke fordi, vægten skal nu nok falde inden for kort tid, men fordi systemet er gået i stop - og det påvirker jo selvfølgelig vægten. Ikke alene påvirker det vægten - det er også ubehageligt og værst af alt, så giver det endnu flere smerter i lændeområdet. Og så kører det ellers derudaf med selvforstærlende smerter. Øv.

Nå, men på den positive side er, at det stadig går rigtig godt med den nye måde at spise på, og jeg vejer trods alt mindre end da jeg startede projektet med at tabe mig. Eftersom det med system-stop løser sig selv med tiden, så er der jo egentlig ikke noget at klage over ;-)

Håber I andre er kommet godt gennem weekenden og er klar til en ny uge :-)
12 år17. september 2012 kl. 08:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });