Step by step - del 2

Du læser en tråd i debat > vægttab

Lifebalance
Sikke en time, jeg blev hevet og trykket på.
Og han spottede ting ved mig som jeg går rundt med indeni. At jeg ikke er i balance. At mit fundament ikke er så stærkt grundet ting fra barndommen. At jeg mangler at lære mig selv at jeg er god nok som jeg er. Og jeg er tryg uanset hvad der sker.
Min krop er i total forsvars position hele tiden, fordi jeg skal være klar til at hjælpe alle andre, men glemmer mig selv.

Behandlingen handler om at krop og sjæl skal i balance sammen. Og at kroppen reagere på det indre der sker.
Her kan man læse lidt om det: (et forældet link til lifebalance.dk er blevet fjernet)

Ville rigtig gerne igen, og har fået en tid om 14 dage, men min su og jeg er ikke enige. Så jeg blir nok nød til at sige til ham at jeg må springe over. Det er mange penge at hive 600 ud af budgetet hver 14. dag. Det er en ven der gør det, så det er også en dyr venne-pris.
12 år2. oktober 2012 kl. 16:40
re: Lifebalance
Det bliver lidt spændende, om du mærker noget her efterfølgende. Nogle gange går der jo lidt tid, før kroppen reagerer sådan rigtig.

Det ER bare dyrt at blive behandlet. Og langt de fleste behandlere ser gerne at man kommer igen...og igen...og igen... og det kan derfor hurtigt blive en speget affære.

Var lige inde og lure på hjemmesiden. Og du har ret: 600,- er en dyr vennepris. Især fordi at den almindelige pris hedder rabat til studerende 650,-. Så 50,- rabat er ikke meget i vennepris. På den anden side er der jo ingen, der siger, at man behøver få rabat, bare fordi man er venner... han skal jo stadig betale skat og alt det der...
Men kan sagtens forstå dig. Jeg ville heller ikke have råd til det - det er stramt nok med økonomien i forvejen.

Men hvad synes du ellers om det? Var det en god oplevelse?
12 år2. oktober 2012 kl. 17:01
Baraca tilbage!
Halløjsa!

Jeg kunne lige hurtigt se, at der er oprettet en step-by-step 2, og jeg melder mig under fanerne igen (jeg forlod jer i april eller maj).

Jeg har ikke lige læst, hvordan og hvorledes I gør nu, men det sætter jeg mig ind i inden for de næste par dage.

Det vigtigste for mig lige nu er i hvert fald bare, at jeg forpligter mig selv til at skulle melde ind til jer :)

Jeg skriver lidt længere en af dagene og glæder mig til at følge jer igen.

Jeg vender tilbage...

Baraca
12 år3. oktober 2012 kl. 08:47
re: Baraca tilbage!
Hej Baraca!

Long time no see ;-) Hvor dejligt at du er tilbage - du er mere end velkommen.

Vi gør det hovedsaglig som vi gjorde i den første tråd, bortset fra, at der er vejedag både mandag og torsdag. Du ved for at holde os selv i ørerne i weekenden også ;-)

Ej, hvor jeg glæder mig til at høre om, hvordan det er gået med dig det sidste stykke tid :-)

Velkommen tilbage :-)
12 år3. oktober 2012 kl. 09:02
re: Lifebalance
Ja det er det. Og jeg ville ikke have noget imod at komme igen og igen. For kroppen nyder det sikkert. Men sådan er budgetet bare ikke.. :(

Oplevelsen var god, og det var lækkert. Fandt ud af jeg var kilden mange steder og at jeg har svært ved ikke at have paraderne oppe hele tiden og derfor spænder jeg i kroppen meget.

Kan mærke jeg er en smule øm i dag, håber det bare er eftervirkning fra i går. :)
12 år3. oktober 2012 kl. 09:57
re: Baraca tilbage!
Hej Baraca..

Dejligt at se dig tilbage. Glæder mig også til at høre hvordan det er gået dig det sidste stykke tid. :)
12 år3. oktober 2012 kl. 09:58
re:
Det er i hvert fald vigtigt at drikke masser af vand efter sådan en behandling pga. af affaldsstoffer, der bliver frigivet. Det kan godt give ømme muskler.

Der er sikkert også andre forklaringer, men lige det med vand kender jeg fra mig selv ;-)
12 år3. oktober 2012 kl. 14:44
re: 2. vejedag - 12. uge
Girl next door

Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 57 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg
(Startvægt den 3.september: 59,7 kg)

8. uge
Vægt mandag d. 3. september: 59,7 kg
Vægt torsdag d. 6. september: 58,9 kg

9. uge:
Vægt mandag d. 10. september: 60,1 kg
Vægt torsdag d. 13. september: 59,0 kg

10. uge:
Vægt mandag d. 17. september: 59,2 kg
Vægt torsdag d. 20. september: 59,0 kg

11. uge:
Vægt mandag d. 24. september: 58,8 kg
Vægt torsdag d. 27. september: 58,8 kg

12. uge:
Vægt mandag d. 1. oktober: 58,3 kg
Vægt torsdag d. 4. oktober: 57,9 kg

8. uge tabt: +0,5 kg
9. uge tabt: +0,1 kg
10. uge tabt: 0 kg
11. uge tabt: - 0,2 kg
12. uge tabt: -0,9 kg

Tabt i alt: -1,6 kg

Har haft det dårligt de sidste mange dage og i går aftes kunne jeg ikke spise aftensmad. Så derfor vægten er længere nede end ellers. Tror jeg. Er glad for vægttabet men er bekymret for helbredet - måske det hænger sammen?

Udover det med helbredet, så er det dejligt snart at være i mål. Jeg tror, at det lykkes denne gang. 7-9-13 ;-)
Jeg er egentlig glad nok for min vægt, som den er nu, men ved at hvis jeg tager f.eks. 1,5 kg på, så føles det ikke rart - så er helt klart nødt til at have en buffer.

Hvordan er det gået med jer andre? Har ugens 3-4 første dage været jer nådige? ;-)
12 år4. oktober 2012 kl. 09:09
MillerV

Alder: 23 år.
Højde: 168 cm
Mål: At holde vægten på 60 eller gerne derunder
Startvægt: 58,9 kg.
Startvægt 3. sept: 61,3 kg

11. uge:
Vægt mandag d. 24. sept: 60,2 kg
Vægt torsdag d. 27. sept: 60,3 kg

12. uge:
Vægt mandag d. 1. okt: 60,5 kg
Vægt torsdag d. 4. okt: 60,3 kg

Tabt 11. uge: -0,6 og + 0,1
Tabt 12. uge: + 0,2 og - 0,2

Tabt ialt: + 1,2 kg fra start

Her er den stabil. Ligger og vipper mellem 60,3 og 60,5. Så det er fint nok. Det kan jeg leve med. :)

Flot med vægten, men øv hvis det skyldes du er ved at blive syg. Det krydser jeg for du ikke bliver. :)

P.s jeg drikker masser af vand. Og tisser også en del af det. :) Hvad der kommer ind skal ud. :P
12 år4. oktober 2012 kl. 12:05
Ha ha... ja, det er sådan det er...Godt at drikke masser af vand, men det koster så også lidt renderi ;-)

Fint at vægten har stabiliseret sig i denne uge - og fedt at du er tilfreds med vægten :-) Det er jo faktisk det vigtigste af det hele :-)

Ja, jeg ærgrer mig også over at vægttabet muligvis skyldes sygdom - det er ikke en særlig fed måde at tabe mig på, synes jeg. Fordi det er tegn på, at kroppen ikke har det særlig godt...men det kan jeg jo sådan set også godt mæke, at den ikke har... JEG har det ikke særlig godt, så jeg må hellere få gjort noget ved det og lytte til kroppen i stedet for bare at drøne derudaf, som jeg har gjort det sidste stykke tid...
12 år4. oktober 2012 kl. 12:15

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });