Det er nogle rigtig gode erfaringer, du der har gjort dig.
Jeg tror første skridt på vejen til forandring, er erkendelsen. Og den kommer kun af erfaringen.
Det er så svært at holde vægten helt nede - ikke bare psykisk, men som meget tyder på, også fysisk.
Jeg har jo egentlig ligget på den samme vægt rigtig længe. Jeg har primært ligget på de 59 kg, med udsving til 58 og opsving til de 60 kg. men mest 59. Og der har jeg nok ligget og svinget i, ja, i hvert fald over 6 måneder. På sin vis er det vel vedligehold ;-)
Der hvor den smutter fo rmig er, at jeg gerne vil veje 2 kg mindre, sådan at min max vægt ligger på 58 i stedet for 60 kg. Jeg ved dog ikke om det er muligt i forhold til, hvordan jeg har lyst til at spise og leve. Og den indsats jeg er villig til at gøre.
Jeg tager på, når jeg er meget træt og udkørt og ikke får hvilet og passet på mig selv.Ii de situationer har jeg lyst til bare at spise, spise, spise. Og det samme hvis jeg ikke får planlagt min kost ordentligt. Så ender jeg med bare at tage et eller andet - og der er som regel flere kalorier i, end det jeg vælger når jeg har planlagt tingene og har overskud til både mig selv og til at sørge for den rigtige mad.
Jeg har tænkt mig at gøre "som jeg plejer". Tælle kalorier, regulere med hvile og aktivitet, kigge på mine vaner, tanker og følelser hen ad vejen og spise en del protein, en del fedt og passe på med kalorierne.
Oh yeah... og så er det lige at ét er teori, en anden ting er praksis. Men motivationen er der helt klart og det er bestemt ikke et dårligt udgangspunkt ;-)
#12 af Girl next door
Men er glad for den virker så godt. Jeg skal bare have prøvet at køre alle faserne igennem, for så lover den jo man ikk tager det på igen. Når ikk helt fase 3 så sker der alt muligt, men denne gang vil jeg gerne.
Jeg har erfaret at jeg skal have noget at følge når jeg har tabt mig. For ellers falder jeg i alle gamle vaner.
Vægten skal ligge på de 58-59,3 så har jeg det godt med kroppen. Men det er også det det er farligt. For jeg tænker målet er nået og så spiser jeg alt muligt jeg ikk skal..
Hva med dig? Hvordan vil du smide kiloene? Noget bestemt eller tælle kcal?
Hvad er dine erfaringer efter du når det du gerne vil? Ved du hvorfor du samler de smidte kilo op igen?