Step by step - del 2

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: 2. vejedag - 12. uge
Ja, renderiet slipper jeg ikke for. :)

Ja det er skønt den bare ligger stabilt og trykt lige for nu.. :)

Kan godt forstå dig. Du må passe på dig. :)
12 år4. oktober 2012 kl. 13:31
re: 2. vejedag - 12. uge
Nå, jeg skal da vist lige ind i rytmen igen... Fik ikke vejet mig, men med nu to ugentlige vejedage, så er jeg klar fra på mandag!

Girl Next Door, tillykke - jeg håber ikke, at det bare er sygdomstegn. God bedring i så fald!

MillerV, herligt at vægten holder sig stabil - det er en kamp i sig selv.

Er der kun jer to i denne tråd?

Anyway, en lille update: fra begyndelsen af maj til midt i august lå jeg ret fast omkring 52,5, hvilket var helt perfekt. Og så er det nu, at jeg skal passe på, for vægten er begyndt at kravle stille og roligt opad, dels fordi jeg bilder mig selv ind, at nu har jeg bare styr på det, og dels fordi jeg er blevet lidt ligeglad og efterårsdeprimeret.

Så nu skal det stoppes, inden kampen bliver mere end bare et par kilo. Så må jeg lave status mandag morgen og se, hvor slemt det er!

God weekend!
12 år4. oktober 2012 kl. 20:10
1. vejedag - 13. uge
Jeg kalder lige mit indlæg 13. uge, så det følger jeres, selvom det er min uge 1 :)

Baraca

Alder: 30
Højde: 164 cm
Mål: 52 kg
Startvægt den 8. okt: 53,8 kg

1. uge
Vægt mandag d. 8. oktober: 53,8 kg

Det var ikke gået helt så galt, som jeg frygtede, men det har nu også hjulpet gevaldigt på motivationen, at jeg skrev til jer i onsdags og forpligtede mig selv til at begynde at holde regnskab over for jer :)

Indtil videre er motivationen høj, og det er rart, at vi melder ind to gange om ugen, for det er mere overskueligt, at det allerede er vejedag på torsdag igen.

Jeg har haft en fantastisk weekend. Der skete ikke noget særligt, bare en masse dejlige hyggelige ting, og det var vist lige, hvad jeg trængte til.

Håber I også har haft en forrygende weekend!

Baraca
12 år8. oktober 2012 kl. 08:37
re: 1. vejedag - 13. uge
Girl next door

Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 57 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg
(Startvægt den 3.september: 59,7 kg)

13. uge:
Vægt mandag d. 8. oktober: 58,6 kg
Vægt torsdag d. 11. oktober:

13. uge tabt: + 0,7kg

Tabt i alt: - 0,9 kg

Dejligt at du er med, Baraca - og ikke mindst at motivationen er helt i top :-)

Vægten er steget her hos mig, men det er også den tid på måneden. Første gang i gud ved hvor lang tid, har jeg bare haft lyst til at spise, spise og spise. Mærkeligt for jeg har stadig kvalme ind i mellem.

Lægen mente forresten at det er overanstrengelse, der trigger fibromyalgien, så det gode er, at jeg nok ikke fejler mere end jeg "plejer" ;-)

Jeg prøver på at holde vægten mellem 57 og 59 kg og er glad for, at på trods af vægtstigningen, så er vægten trods alt mellem maks og minimum :-)
12 år8. oktober 2012 kl. 08:43
MillerV

Alder: 23 år.
Højde: 168 cm
Mål: At holde vægten på 60 eller gerne derunder
Startvægt: 58,9 kg.
Startvægt 3. sept: 61,3 kg

13. uge:
Vægt mandag d. 8. okt: 61,4 kg
Vægt torsdag d. 11. okt:

Tabt 13. uge: +1,1

Tabt ialt: + 2,3 kg fra start

Uhh den lækre slikskuffe og jeg er ikke venner når jeg nu ser vægten. Men i weekenden var vi alt for gode venner. :/
Jeg er oppe på hesten igen. :) Og lever som jeg gør når jeg er hjemme.. Det er jo lige før at jeg bruger hverdagene på at komme ned og weekenden på at komme op.
Men i hvert fald har weekenden været rigtig dejlig. Kæresten og jeg har hygget og total slappet af i svigerforældrenes hus. Helt uden der var nogen til at bryde stilheden. :)

Baraca, det er dejligt du er top motiveret. Føler det smitter..

GND, dejligt du holder dig inden for min og max. :)
Og rart du ikke fejler mere end normalt. :)
Har du givet efter for din spisetrang eller har du holdt den i ørene?
12 år8. oktober 2012 kl. 09:39
De slikskuffer altså ;-)

Kom til at tænke på...Har du lyst til at det er sådan med hverdage og weekender - virker det for dig?

Uha... jeg har spist meget mere end jeg plejer, men ikke været over det jeg max må indtage. jeg kunne ikke holde distancen - har alt for mange andre ting, som jeg bøvler med - og ved også at det er derfor spisetrangen er der. Jeg var jo slet ikke sulten, men hungrede efter at få noget ro i krop og sind.

På et tidspunkt hvor jeg var klar til at plyndre skabe og skuffer for noget, der bare mindede om sukker (vi har ikke noget af den slags i huset pt), stoppede jeg pludselig op og tænkte ved mig selv: "Okay... jeg har spist rigtig meget nu. Jeg er ikke sulten. Ville det VIRKELIG hjælpe mig eller gøre en forskel i positiv retning at spise mere?" Og så stoppede det. Utroligt.

Men træls alligevel. Er spændt på når vægten bliver lidt mere normal igen om et par dage, hvad den så ligger på... Håber jeg fortsat kan holde det indenfor min grænse :-)
12 år8. oktober 2012 kl. 09:56
Jeg ved ikke om det er sådan jeg gerne vil have det, men lige for tiden er det det der virker.

Spiste faktisk ikke fordi jeg var sulten i weekenden, tværtimod, jeg var stop mæt. Og følte slet ikke der var plads til mere. Men slik er der åbenbart altid plads til. Det har ikke været madens skyld med helt klart alt det slik. For mad er ikke det vi har spist mest af.

Så længe du ikke har spist mere end du må, så er det jo gået godt. :) Fedt du stoppede op og tænkte over det. :)
12 år8. oktober 2012 kl. 10:49
Ja, er det ikke bare mærkeligt, at der altid er plads til slik...men mad derimod... :-)

Jeg har det på samme måde hvis jeg ingen appetit har og ikke gider spise mad... så frister især chokolade meget meget mere ;-)
12 år9. oktober 2012 kl. 18:14
re: 2. vejedag - 13. uge
Girl next door

Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 57 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg
(Startvægt den 3.september: 59,7 kg)

13. uge:
Vægt mandag d. 8. oktober: 58,6 kg
Vægt torsdag d. 11. oktober: 58,7 kg

13. uge tabt: + 0,8kg

Tabt i alt: - 0,8 kg

Syntes ellers at jeg havde taget meget på, men kan jo se, at vægten er stort set den samme som i mandags. Nok fordi vægten var en del lavere i går, at jeg oplever det sådan.

Nå, men altså intet nyt under solen. Glæder mig til at den tager det sidste ryk nedad, så det sådan helt 100% er vedligehold - selvom det vel egentlig også er det nu. Godt at I ved, hvad jeg mener ;-)
12 år11. oktober 2012 kl. 08:40
re: 2. vejedag - 13. uge

Alder: 30
Højde: 164 cm
Mål: 52 kg
Startvægt den 8. okt: 53,8 kg

1. uge
Vægt mandag d. 8. oktober: 53,8 kg
Vægt torsdag d. 11. oktober: 53,6 kg.

1. uge tabt: - 0,2 kg

Tabt i alt: - 0,2 kg

Jamen, det går vist lige efter bogen, og jeg spiste endda ret meget i går aftes, så jeg er pænt tilfreds.

GND, jeg forstår fuldt ud, hvad du mener. Sååå tæt på :)
12 år11. oktober 2012 kl. 12:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });