Step by step - del 2

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: 2. vejedag - 13. uge
MillerV

Alder: 23 år.
Højde: 168 cm
Mål: At holde vægten på 60 eller gerne derunder
Startvægt: 58,9 kg.
Startvægt 3. sept: 61,3 kg

13. uge:
Vægt mandag d. 8. okt: 61,4 kg
Vægt torsdag d. 11. okt: 60,7 kg

Tabt 13. uge: +0,4

Tabt ialt: + 1,6 kg fra start

Jeg klager ikke. :) Især fordi jeg intet har gjort.. Men jeg er heller ikke sulten og så blir jeg sulten og spiser og så har jeg igen ikke lyst til mad. :/
Det er meget op og ned de her dage.
12 år11. oktober 2012 kl. 16:31
re: 2. vejedag - 13. uge
Det er ikke altid lige let...

Men du holder dig i nærheden af dit mål , du har tabt dig siden i mandags - og du har fået et rigtig godt forhold til det der med din vægt.

Thumbs up :-)
12 år11. oktober 2012 kl. 19:47
Oh oh...!
Crap! Vægten sagde 58,9 kg her til morgen og det er lige lidt for meget i den forkerte retning.

Det irriterer mig rigtig meget, for jeg har prøvet på at spise lidt mere og se, hvad der skete, men har overholdt mit max antal kalorier. Nogen af jer andre, der også ryger hurtigt op i vægt, når I spiser bare lidt mere?

Nå, men i dag skal vi til min udgave af "Pandekagehuset" - nemlig et smut over grænsen. det plejer stort set altid at betyde plus 1-2 kg indenfor få dage (jeg er sådan en sukkergris), men håber på at det er anderledes denne gang. Især med morgenens vægt in mente, men nu må jeg se....

Håber I andre får en rigtig god weekend :-)
Jeg gruer allerede for mandagsvejningen - utroligt som det kan psyke mig, men det er jo også lidt det de er til for, vejningerne ;-)
12 år13. oktober 2012 kl. 08:58
re: Oh oh...!
Uhh sikke en skræmmende overraskelse at stå op til. :-S

Men jeg kender din situation alt for godt. Hvis bare jeg stiger lidt i kcal så stiger vægten helt vildt. Derfor forstår jeg ikk dem der siger man skal spise 2000 kcal for at holde vægten. Jeg ville jo tage mega meget på. :-(

Lækkert med et smut over grænsen. Sidder med tanken godt det ikk var mig.
Hvordan gik det?

Her malede vi 12 timer i går. Men med en del spise pauser. Første pause med muffins, anden pause med smørrebrød, 3. Pause muffins og boller, 4. Grillmad spiste en durum med falafel.

I dag blir ikk meget anderledes. Maling og mad.
12 år14. oktober 2012 kl. 08:03
Ja, den oplevelse kender jeg ganske bestemt også! Der skal ikke megen ubalance til, før den tipper. Måske gør det det heller ikke nemmere, at vi er så lav en vægtgruppe, for der er ikke meget at give af i den forstand, at maksindtaget er relativt tæt på minimumsindtaget.

Det er også grunden til, at jeg gerne vil ned på 52,0, selvom 52,5 også er fint. Der skal være lidt at give af.

Jeg er til gengæld spændt på mandagsvejningen, for status er 53,0 her, så jeg er meget tilfreds. Men en søndag aften med besøg hos vennerne kan jo let gøre maven tung i morgen tidlig.

MillerV, maling dagen lang er hårdt og god træning. Selvfølgelig er menuen ikke den bedste, men det hører sig vist til på sådan nogle dage. Er I ved at flytte?
12 år14. oktober 2012 kl. 08:41
Tror du har reted den lave ende. :-)

Nej vi er ikk endnu, men svigerforældrene skal flytte 1,5 km til et nyt stort hus. (dog mindre end det de bor i nu)

Næste år satser vi på det er os der flytter, vi er ved at kigge på huse selv. :-)
12 år14. oktober 2012 kl. 09:15
Det er nu dejligt at møde forståelse, nør vægten bare stiger og stiger.
59,4 kg sagde vægten her til morgen. Gulp!

Men jeg ved at det er væskeophobninger og stop i systemet, der er med til at gøre det. Der er helt tydelige tegn på, at kroppen kæmper. Det skyldes sikkert at sidste uge var helt vildt stressende og jeg sover virkelig elendigt hver eneste nat...helt sikkert også en faktor.

Nå, men det gik godt over grænsen i går. Købte INTET og spiste intet udover den pita scharfkäse jeg fik til frokost. Den var nødvendig og som vegetar er der ikke ret meget at vælge mellem af sunde ting og sager ;-)
Og kiggede deklarationer igennem, når vi skulle have dagligvarer smidt i vognen. Det er vist første gang i flere år, at det lykkes for mig med så meget discilpin. Tør slet ikke tænke på, hvad vægten ville have sagt, hvis jeg havde spist de sædvanlige plader chokolade og vingummi og lakridser, som jeg normalt ville have gjort...

12 år14. oktober 2012 kl. 14:50
MillerV: Det lyder godt nok som noget af en hård dag - men sikkert også hyggelig :-)

Baraca: Du har fuldstændg ret - og det er godt at blive mindet om, at der ikke skal meget til, fordi at minimum og maximums indtaget ligger så tæt på hinanden.
12 år14. oktober 2012 kl. 14:51
1, vejedag - 14. uge
Baraca

Alder: 30
Højde: 164 cm
Mål: 52 kg
Startvægt den 8. okt: 53,8 kg

2. uge
Vægt mandag d. 15. oktober: 53,2 kg
Vægt torsdag d. 18. oktober:

Tabt i alt: - 0,6 kg

Det går indtil videre stadig hel,t som det skal. Er spændt på, hvor længe det varer... Denne uge bliver også lidt svær, da jeg er vant til at dyrke relativt meget motion, men det bliver der ikke helt så meget tid til i denne uge.

God mandag til jer begge!
12 år15. oktober 2012 kl. 07:20
Sådan GND! Det var da en stor sejr med turen til Tyskland. Det ville jeg godt nok også have haft svært ved!
12 år15. oktober 2012 kl. 07:21

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });