Vejetråd 70 kg

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Vejetråd 70 kg
Må jeg have lov til at være med, selvom mit mål er 68 kg og ikke 70? I virker nemlig til at have en super dejlig gruppe, og jeg kan genkende mig selv i mange af de historier I deler omkring jere svægttab, så jeg tænker at det måske ikke spiller den store rolle, at det lige er 68 kg og ikke 70 jeg stiler efter.

Min mand og jeg har indgået en tab-5-kg-inden-jul-pagt og for at nå det mål tror jeg, at det kunne være super godt med en ekstra gruppe man kan snakke lidt med. Det er et meget ambitiøst mål med 5 kg, det ved jeg. Men det er nødvendigt, fordi jeg ellers ville tage for let på opgaven, og så ville det aldrig blive til noget (Det har jeg nemlig før prøvet...).

En lille kort præsentation af mig kunne lyde sådan her:
Jeg er 27 år gammel og bor i Aarhus med min mand og vores dreng på 1 år.
Jeg er 170 cm høj og vejede i fredags 72,9 kg og målet er at ramme 68 kg den 21/12. Det er i første omgang de sidste graviditetskilo, jeg skal af med. Tog 13-14 kg på og tabte 10 kg uden at blinke med øjnene, men de sidste kilo har jeg virkelig bøvlet med længe. Men NU skal det være.

Jeg stiler efter at indtage 1500-1600 kcal pr dag (det er hvad madital.dk anbefaler). Jeg cykler 8 km om dagen og løber 5 km tre gange om ugen.

Det første mål er som nævnt de 68 kg, men mit endelige mål er 63-65 kg. Det vejede jeg inden jeg startede på studiet og mødte min mand, og jeg var så tilfreds med mit udseende på det tidspunkt. Måske er det ikke nødvendigt at tabe mig helt så meget for at få samme gode forhold til min krop igen, men som udgangspunkt er det i alt ca. 10 kg der skal af.
12 år29. oktober 2012 kl. 10:22
tibrma du er velkommen i gruppen.

Jeg syntes ikke dit endelig mål har noget at sige i gruppen mere at du deler hverdagens svære kampe og er med på at sparke og støtte og selv modtage en masse spark :-)

Så velkommen til
12 år29. oktober 2012 kl. 13:48
Ja så kom dagen hvor jeg må se i øjnene jeg ikke nåede mit mål æv siger jeg fordi jeg har slet ikke tal på hvor mange gange jeg har ændret deadlinen på målet. Hver gang er jeg så tæt på at nå det men så går noget galt og istedet for vægten falder ja så stiger den.

Jeg har lavet nyt mål. 1.2.13 skal BMI være 25 dvs 4 kg skal jeg tabe mig inden 1.2.13. Det burde jeg kunne gøre også selvom det er jul i perioden.

Delmål er 74 kg 15.12.12.

Mål på torsdag er "bare" at komme under de 76 igen. Stod på vægten igår efter en weekend med and og hele svineriet og den tid på måneden og den sagde 76,6 så det var lige et chok der for igennem mig.

Jeg er glad for I nye er kommet til så vi kan få mere gang i tråden her men savner nu at høre fra juliedea om du er ok
12 år30. oktober 2012 kl. 05:35
Jeg er overhovedet ikke ok... Er faktisk bare pisse træt af den forbanede lortevægt! SGU, FANDEN, HELVEDE, PIS, LORT og alle andre ord der findes!!! Ja undskyld hvis jeg støder nogen.. Men altså hvad er det der sker? Hvis I andre syntes at jeres vægt stiger, så kan jeg trøste jeg med at jeg slår alle rekorter!!! Jeg drømmer om en vægt der hedder 63-65 kilo - er der nogen der så kan fortælle mig hvad min vægt laver oppe på 81! 81 for FANDEN!!!!!!!!!!!!!!

Jep har fuldstændig mistet modet og ligner nu officielt en hval!
12 år30. oktober 2012 kl. 07:43
Nå puha det hjalp lidt :)

Men er virkelig ked af det og der nødt til at ske noget nu!! Jeg lovede mig selv at jeg ikke ville komme over 80 før jeg skulle føde og er der så allede, så skidt! Jeg har faktisk passet på hvad jeg spiser og skrevet meget af det ned men det har ikke været nok så må vist lige tage mig endnu mere sammen!

Har ikke lige så meget overskud til at kommentere på jeres indslag lige nu :(

Men velkommen til jer nye, håber det lykkes for jer herinde :) det er et godt sted at tabe sig og det lykkes hvis bare man kæmper lidt :)
12 år30. oktober 2012 kl. 07:48
Puha, hvor kan jeg godt følge dig Juliedea :/ .. Har lige været på vægten - 77 kg!!!!! Har ALDRIG været så højt oppe før og hvor virker det hele bare uoverskueligt lige nu nogensinde at skulle komme ned på 60 kg... Men vi må kæmpe videre, at opgive hjælper bestemt ikke på tingende... Nu vil jeg gå en tur i skoven og finde ud af hvordan jeg vil gribe alt dette an for at det begynder at gå den rette vej med vægten, for nægter at sidde og se på at vægten bare stiger og stiger!!!
12 år30. oktober 2012 kl. 11:59
Hov hov piger op med humøret!!!

Jeg ved godt det er svært at vægten går den forkerte vej men piger I kan enten kæmpe eller opgive og se hvor i så ender....

Kom ind i kampen I 2 vi klare det sammen. Håber du havde en god tur i skoven sweetiepiien :-)

Juliedea - Nu stopper du altså det selvynk. vi har jo haft kortene på bordet en gang skal vi endnu engang have det. Din vægt stiger ikke med mindre du indtager flere kcal end du forbrænder og du har fået af vide af lægen at der ikke er noget sygeligt du er bare FED. Ja undskyld min direkthed. Men hvem er det der lovede sig selv at hun ikke vil over de 80 kg??? Hvem er over de 80 kg nu. Så tag dig sammen søde dejlige juliedea.
Den eneste du skuffer er dig selv og tro mig din læge skal nok fortælle dig at hun sagde tabe sig ikke ud over livremmen ;-)
Du bliver nød til at finde motivationen igen søde. Husk på hvor glad du var da du tabte dig også selvom det ikke er meget. Husk på hvor stolt du var da du traf et sundt valg.
Husk ikke mindst vi er her og læs da bare ud. Du skal ikke være flov over vægten ja den er høj og ja der er langt ned til mål men søde hvis du bare giver op så står det jo endnu værre til og der er endnu længere ned til målet.
Så stop dit småspiseri og prop nogle gulerødder ind ;-)

Juliedea du er jo ikke den eneste der kæmper vel så vis du næste sommer skal med i bikini ;-) Du kan sagtens nå ned i vægt inden fødslen og er der ikke noget med man kun skal spise ½ rugbrød mere om dagen så har den lille ny nok næring ;-)
12 år30. oktober 2012 kl. 14:12
Så sandt så sandt Sommer75, at opgive har aldrig hjulpet og jo, min tur i skoven hjalp gevaldig på motivationen, så er fyldt op med masser af ny gåpå mod, så må vi se hvad vægten når at sige til torsdagsvejningen :) ...
12 år30. oktober 2012 kl. 19:46
Jeg har været til læge i går med min mave, jeg har ikke kunne kommet på toilettet i en lille uge, pga de skide jernpiller, men nu kom der skub i det :) så skider mig praktisk talt ned i vægt :) (håber ikke nogen er sarte)
For sommer jeg har små spist men vidste at det ikke var så meget så vægten kunne være så høj, men har da også tabt 500 g siden i går... Men hold da op hvor gør det ondt når man ikke kan komme af med det...

Men ja sommer du har helt ret, stop med det selvynk og se og kom i gang :) Jeg skal nok, jeg kan jo for fanden se mig i spejlet og det er sgu ikke for kønt syntes jeg... I øvrigt sagde vægten ikke 81 men 81,4 blev virkelig ked for det var 1,5 kilo på en uge :( men skal altså blive bedre, spiste intet jeg ikke måtte i går og fik 1280 kalorier og i morges sagde vægten så 80,9 så håber det vender nu...

Men udover det dejligt at vi er blevet lidt flere igen og dejligt vi kan bruge hinanden :)
kender det godt sweetypiien at man bliver helt væltet af den høje vægt, det er bestemt ikke sjovt og man bliver ked af det :)

Men vi må op på hesten alle sammen :) selvom vi har sagt det mange gange er jeg sikker på vi godt kan :)
12 år31. oktober 2012 kl. 09:18
Godt juliedea ;-)
12 år31. oktober 2012 kl. 16:00

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });