Vejetråd 70 kg
Du læser en tråd i debat > vægttabAblanu
re: sørgeligt
scwicky, du skulle meget gerne kunne spise mere end 1200 kcal! Det må være fordi du har vænnet din krop til så lidt, prøv at øg antallet af kalorier lidt, først vil du tage lidt på, men så skulle det gerne stabilisere sig igen :)
12 år20. august 2012 kl. 10:17
fedania
scwicky - hvis dine indtastninger for sidste uge er korrekte og du ikke har undlagt noget, så får du alt for lidt energi indenbords.
Hvis du spiser mere, vil kroppen i første omgang ta' det til sig og holde godt fast, da den pt. tror du lever et sted med hungersnød. Men når du holder fast, og fortsætter med at gi' den det den skal (ender over den røde streg herinde), så begynder den at ane den nye virkelighed, og så skruer den op for blusset, og forbrænder det den skal i stedet for at holde på det.
Jeg taler desværre af bitter erfaring, men heldigvis er jeg efterhånden blevet bedre til at komme op over det røde felt, og kroppen reagerer som den skal (ved at tabe sig, selvom den i starten tog på af det) :)
Hvis du spiser mere, vil kroppen i første omgang ta' det til sig og holde godt fast, da den pt. tror du lever et sted med hungersnød. Men når du holder fast, og fortsætter med at gi' den det den skal (ender over den røde streg herinde), så begynder den at ane den nye virkelighed, og så skruer den op for blusset, og forbrænder det den skal i stedet for at holde på det.
Jeg taler desværre af bitter erfaring, men heldigvis er jeg efterhånden blevet bedre til at komme op over det røde felt, og kroppen reagerer som den skal (ved at tabe sig, selvom den i starten tog på af det) :)
12 år20. august 2012 kl. 11:42
scwicky
Fedania, jeg har svaret dig i min egen tråd :)
Men skal jeg så spise f.eks. 1700 kcal i noget tid? men det koster mig bare så mange kilo og det har jeg ikke råd til med det mål jeg har :S
Men skal jeg så spise f.eks. 1700 kcal i noget tid? men det koster mig bare så mange kilo og det har jeg ikke råd til med det mål jeg har :S
12 år20. august 2012 kl. 15:09
Christinej91 (slettet)
Hej allesammen..
Ked af jeg ikke har fået skrevet min vægt og ikke rigtig har været aktiv.. startede på arbejde i torsdag og har simpelthen glemt at veje mig hver morgen..
hele min weekend har stået på byfest så har ikke været hjemme, men har ikke rigtig motioneret, og ved ikke rigtig om jeg skal tænke jeg har taget på eller tabt mig.. da jeg arbejder i en meget aktiv børnehave eller om jeg har taget på af weekendens strabadser selvom jeg ikke rigtig fik spist noget på grund af varmen, fik jeg da nogle genstande gennem weekenden..
så jeg er meget spændt på torsdag..
Sommer jeg tror den stykke chokolade har det varmt.. men det lyder godt at du ikke har spist den..
Ked af jeg ikke har fået skrevet min vægt og ikke rigtig har været aktiv.. startede på arbejde i torsdag og har simpelthen glemt at veje mig hver morgen..
hele min weekend har stået på byfest så har ikke været hjemme, men har ikke rigtig motioneret, og ved ikke rigtig om jeg skal tænke jeg har taget på eller tabt mig.. da jeg arbejder i en meget aktiv børnehave eller om jeg har taget på af weekendens strabadser selvom jeg ikke rigtig fik spist noget på grund af varmen, fik jeg da nogle genstande gennem weekenden..
så jeg er meget spændt på torsdag..
Sommer jeg tror den stykke chokolade har det varmt.. men det lyder godt at du ikke har spist den..
12 år20. august 2012 kl. 18:25
juliedea
Ablanu og fedania: Hvad mener I med de kalorier? Hvor meget skal man så spise? Min erfaring er nemlig også at jeg tager på hvis jeg spiser mere end de 12-1400 kalorier.. Syntes også jeg får mad nok men mangler da lidt engang imellem...
Syntes det er meget svært at finde en balance..
Syntes det er meget svært at finde en balance..
12 år20. august 2012 kl. 18:30
sommer75
Tænkte nok I ville kommentere min chokolade.
Den ligger der endnu :-) Ikke smeltet der er åbenbart koldt ;-)
Jeg skal ikke over de 1200-1300 kcal så taber jeg mig ikke.
Det gode er jeg er langt over mål til torsdag. Kunne bare ikke få armene ned til morgen :-)
Nu går jeg efter 74,8 kg uha vildt ;-)
Juliedea - nogen gange er en øjenåbner godt nok. Det var det ved mig. Så på weekenden har jeg tabt 1,8 kg næsten for vildt.
Men op på hesten - du kan jo godt :-) Og lillebaby skal vel ikke leve af fedt (sorry ved jeg er grov nu men vil bare hjælpe dig) Den skal vel komme ud som en sund baby gerne med en gulerod i hånden ;-) hihi kunne se sjovt ud.
Den ligger der endnu :-) Ikke smeltet der er åbenbart koldt ;-)
Jeg skal ikke over de 1200-1300 kcal så taber jeg mig ikke.
Det gode er jeg er langt over mål til torsdag. Kunne bare ikke få armene ned til morgen :-)
Nu går jeg efter 74,8 kg uha vildt ;-)
Juliedea - nogen gange er en øjenåbner godt nok. Det var det ved mig. Så på weekenden har jeg tabt 1,8 kg næsten for vildt.
Men op på hesten - du kan jo godt :-) Og lillebaby skal vel ikke leve af fedt (sorry ved jeg er grov nu men vil bare hjælpe dig) Den skal vel komme ud som en sund baby gerne med en gulerod i hånden ;-) hihi kunne se sjovt ud.
12 år20. august 2012 kl. 20:14
Ablanu
juliedea - Problemet er, når kroppen vænner sig til 'for lidt', som fedania skrev, og den så tror, at der er hungersnød = den skal holde på alt den energi den kan komme til! Vænner man igen kroppen til flere kalorier, tager men først på, men senere stabiliseres kroppen, og man kan tabe sig igen :)
12 år20. august 2012 kl. 20:21
juliedea
sommer75: Ja en orange baby :) Lyder virkelig fedt at du har fået tabt dig så meget :) er slet ikke misundelig :(
Vi to er virkelig ens på det punkt, så tager vi på og er helt nede, så tager pokker ved os og så taber vi os igen, der er vist et mønster :)
men nu skal vi bare holde fast i den gode vej :) jeg har ogsså fået smidt en del siden i går havde vist en del væske.. men om jeg når målet 76,0 til torsdag er stadig uvist... Håber
Hold fast i den gode stil :)
Ablanu: Okay så langt er jeg med, men man kan ikke bare fylde kalorier på? altså der må være et max tænker jeg? en kvinde skal have ca 1800 - 2000 kal om dagen ik.. Så hvis man spiser 1500 - 1600 taber man sig stadig? Men så lidt langsommere...
Vi to er virkelig ens på det punkt, så tager vi på og er helt nede, så tager pokker ved os og så taber vi os igen, der er vist et mønster :)
men nu skal vi bare holde fast i den gode vej :) jeg har ogsså fået smidt en del siden i går havde vist en del væske.. men om jeg når målet 76,0 til torsdag er stadig uvist... Håber
Hold fast i den gode stil :)
Ablanu: Okay så langt er jeg med, men man kan ikke bare fylde kalorier på? altså der må være et max tænker jeg? en kvinde skal have ca 1800 - 2000 kal om dagen ik.. Så hvis man spiser 1500 - 1600 taber man sig stadig? Men så lidt langsommere...
12 år21. august 2012 kl. 08:58
Ablanu
Jeg ved kun det jeg har læst mig til.. Men jeg ved i hvert fald med sikkerhed, at stofskiftet går ned, hvis man spiser for lidt!
Hvis man starter med at gå op på f.eks. 1800-2000 kcal (så regnskabet går i 0), vil man i starten tage på. Herefter vænner kroppen sig til det, og man holder op med at tage på og vedligeholder. Spiser man herefter mindre (altså har minus på regnskabet), vil man tabe sig igen. Sådan ca.. ;)
(Men igen, har læst mig til det, og der er jo også forskel på folk! Det lyder dog ret meningsgivende :)
Hvis man starter med at gå op på f.eks. 1800-2000 kcal (så regnskabet går i 0), vil man i starten tage på. Herefter vænner kroppen sig til det, og man holder op med at tage på og vedligeholder. Spiser man herefter mindre (altså har minus på regnskabet), vil man tabe sig igen. Sådan ca.. ;)
(Men igen, har læst mig til det, og der er jo også forskel på folk! Det lyder dog ret meningsgivende :)
12 år21. august 2012 kl. 09:10
Men så spiser du da ikke den :)
Nå men min weekend har stået på mad, mad, mad og så lige lidt mere mad!!! Så det siger sig selv at min vægt så stak af her til morgen! jeg blev selvfølgelig ked af at se den "helt deroppe" troede ikke det ville komme til at ske igen :(
Men det har faktisk haft en god virkning tror jeg, for da jeg så på vægten tænkte jeg nu er det fandgaleme nok, jeg har også den i min mave at tænke på :) så er topmotiveret..
Hjælp mig til at holde fast i det!!
Jeg vil ikke skrive min vægt, er simpelthen for flovt men må sige det godt kan gå hen og blive en anelse svært at nå de 76,0 til torsdag.. Men kæmper!!
Hvordan er det gået for jer andre i weekenden?