Vejetråd 70 kg

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Op med modet
Tak fedania :-)

Det med økonomisk rådgivning ved jeg alt om for det er nemlig mit eget job :-)

Egentlig sjovt hvis man kan bruge det ord at jeg selv sidder og rådgiver borgere om deres økonomi og så lander jeg selv i situationen.

Nu ved jeg ikke hvor meget du har læst om mig og hvad jeg egentlig har fortalt men vores situation er opstået efter min mand blev ramt af kræft i 2009. Vi har kæmpet siden med at få det til at hænge sammen med huset men da jeg selv har fysiske begrænsninger har vi desværre måtte opgive huset. Vi købte da markedet var højt men skulle bo her til vi blev gamle så vi skulle nok klare at vi gav for meget for huset. ½ år efter vi overtog huset ramte sygdommen min mand. Han er erklæret rask idag men har fået en funktionsnedsættelse så han ikke kan noget fysisk. Derfor måtte vi sælge. Da vi satte til salg snakkede jeg med kreditforeningen og de var uh så forstående men nu hvor køberen har meldt sig er de helt urimelige. Jeg har prøvet alt overfor dem. Selv en af vores venner som er jurist har ringet til dem men de er hverken til at hugge eller stikke i.

Så det dræner mig fuldstændig. Jeg forstår bedre mine borgere nu og at mange havner helt uskyldig i deres situation.

Men tak for krammet det kan i hvert fald bruges de her dage :-)

Men forsøger at taste alt så vægten ikke løber helt fra mig :-)
12 år28. august 2012 kl. 19:43
Kære sommer
Det er forfærdelig masse ting der rammer dig lige oven i hinanden. Og økonomi og sygdom er jo de værste ting som kan ramme os mennesker.
Men du er jo stadig stærk og i perioder køre det jo bare for dig :) hold fast i det.
Med hensyn til øknomien kan jeg kun sige at jeg selv sidder i saksen, da jeg blev skildt fra min eksmand og han solgte huset uden min accept, kostede det os 1.6 mil. Det har man jo ingen mulighed for at betale, så vi har kun gældsernæring tilbage! Sig til din kreditforening de kan få det I har råd til elller ingenting - hvad vil de så helst!
Håber du finder en løsning!
Men jeg syntes du skal prøve at finde din vej tilbage til vægten for det gør dig glad. Jo flere dumme ting man har i sin hverdag jo sværer bliver det.
En klog mand sagde engang til mig - du skal se muligheder frem for begrænsninger :)
Op på hesten uanset hvad der sker så klare du den :)

Men sig mig hvor er de andre henne herinde? syntes tråden står lidt stille?
12 år29. august 2012 kl. 09:18
Juliedea - Du er så sød :-)

Jeg reagere bare på stress pi...træls vægten stiger selvom mit kcal indtag er ligesom sidste uge. Så bliver ked af det og gal fordi en vægt der går nedad er jo det der gør mig glad.

Jeg er en figther så jeg kæmper og skal nok vinde. Men når man lever af selv at rådgive andre om deres økonomi så er det fustrerende selv pludselig at stå i saksen selv men op på hesten.

Idag valgte vi vores nye køkken og gulv og det skabte glæden lidt og gav lidt lys for tunnelen. :-)

Du har ret juliedea der er stille herinde. Alt for stille. :-)

Hvordan går det for dig og din styring af vægten? ja og jer andre også?
12 år29. august 2012 kl. 18:18
hej.. jeg er rigtig ked af at hører at det ikke går så godt for dig sommer men jeg håber det snart vender for jer så det kan blive bedre.. stort kram herfra mig til dig sommer, også skal du finde glæden i de små ting..

sidste forår havde vi en økonomisk nedtur her også hvor vi var lii ved at gå fra hus og hjem.. men det vendte og det vil det også gøre for jer sommer, der er lys et sted for enden af den tunnel...

det går fint hos mig, er begyndt at arbejde i børnehave så får meget motion om dagen.. vægten går langsot længere og længere ned..
12 år29. august 2012 kl. 21:17
Tak Christine :-) Jeg ved der er lys for enden af tunnelen :-) Vi har efterhånden de sidste 8 år været meget igennem men vi finder altid lyset og ikke mindst hinanden igen. For det er da hårdt for parforholdet konstant at blive ramt af udefrakommende ting som man ingen chance har for at undgå. Men jeg er ved godt mod. Jeg bliver bare ked af det når min sindstilstand styre min vægt.

Så fik du mig altså lige til at grine lidt Christine. Ved din kommentar at du er begyndt at gå i børnehave ;-) Jeg ved godt hvad du mener men den havde lige dobbeltbetydning. Så dejligt med et smil fra morgenstunden :-)

Har endnu ikke været på vægten så skriver det ind senere :-)

God vægtvind til jer alle er idag. Håber I alle skriver vægt ind idag så vi kan få et overblik over hvordan tingene står til.
12 år30. august 2012 kl. 05:40
av
Av 75,6 æv men er på hesten
12 år30. august 2012 kl. 14:14
re: av
jeg beklager jeg ikke er så aktiv, men jeg er startet på ny afdeling på mjt arbejde så har ikke haft overskuddet til at skrive. Samtidig har jeg haft travlt med fitness og klargøring til når kæresten kommer hjem.

Vægten går stadig nedad, vejer 73,3 her til morgen, det mindste i denne omgang. Men kosten er der ikke helt styr på, jeg spiser de kalorier jeg skal, men jeg spiser ikke sunde ting :-/

Hvordan går det for jer andre? synes ikke jeg ser så mange glade indlæg? :)
12 år30. august 2012 kl. 15:14
min vægt sagde 75,7 i dag.. wii :) det går ned af..

Jeg er glad for jeg kan få dig til at smile sommer :)
12 år30. august 2012 kl. 20:18
Ved ikke hvad jeg skal sige, min vægt går amok. Jeg er rigtigt dårlig for tiden og kan kun spise meget få tid. Det er rigtigt øv. Ved simpelthen ikke hvordan jeg skal finde vejen, for jeg vil det så gerne... Jeg har ikke vejet mig men kender min krop og kan se det er galt, meget galt! ligger tæt på 80 nu! Kunne tude! Nej jeg tuder....

Jeg har ellers intet at beklage mig over vi har lige fået tilbudt vores drømme hus som er stort nok til os alle også den lille ny, ude på landet med kæmpe have og værksted til min kæreste, vores drøm!
Men jeg har det mildt sagt af h til, kan bare se jeg vokser og har igen svært ved at min kæreste rør ved min og sådan. Og føler tiden render fra mig, det varer ikke længe nu før babyen vokser og bliver så stor at jeg ikke kan tabe mig...

Stort tillykke til jer andre, det er flot I kan holde det oppe :)
12 år1. september 2012 kl. 08:19
Jeg er helt sikker på, at det blandt andet er hormonerne, som fucker det hele op.
Måske det er på tide at justere målet til at tage så lidt på som muligt, i stedet for at ville tabe dig under graviditeten? Det er jo vigtigt, at du passer på dig selv, nu hvor du passer på 2 :)
12 år1. september 2012 kl. 09:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });