Vejetråd 70 kg
Du læser en tråd i debat > vægttabjuliedea
re: sørgeligt
fedania: Tak for den lange forklaring :) det gav rigtigt meget mening... og har de sidste 2 dage øget kalorierne lidt.. til 1400 - 1500 og jeg har i den grad taget på :( men håber du har ret at det regulere sig, og gerne snart... Jeg skulle meget gerne begynde at komme ned i vægt... Men nu forsøger vi så må se om det ændre sig snart.
12 år23. august 2012 kl. 07:49
Ablanu
Super forklaring, fedania :)
Du bliver nødt til at have tålmodighed, julie, det tog jo også lang tid den 'anden vej' :)
Du bliver nødt til at have tålmodighed, julie, det tog jo også lang tid den 'anden vej' :)
12 år23. august 2012 kl. 08:27
sommer75
Hov hvad er vægten Juliedea :-)
Jeg har spist chokoladen :-) Vægt 74 kg wow jeg vejede mig 4 gange men 74 hver gang. Uhyggeligt :-)
Hvordan er ugen gået for jer?
Jeg har spist chokoladen :-) Vægt 74 kg wow jeg vejede mig 4 gange men 74 hver gang. Uhyggeligt :-)
Hvordan er ugen gået for jer?
12 år23. august 2012 kl. 15:32
Christinej91 (slettet)
min vægt sagde 76, det vil sige jeg har tabt mig.. wii :) tillykke til jer andre..
12 år23. august 2012 kl. 16:41
juliedea
Arh men altså ved sgu snart ikke hvad jeg skal sige!!! Rend og hop :( min vægt er sprunget rundt mellem 77,3 og 76,4 ugen igennem så ved sgu ikke hvad jeg skal regne med snart... Jeg har spist som jeg skulle men har alligevel taget på :( (kunne tude)..
Så 76,8 her tl morgen :( jeg er nede lige nu men har stadig modet til at prøve at få tabt de kilo her.. så må sætte mig nogle stille mål så prøver med 76,0 igen til på torsdag...
Stort tillykke til jer begge to det er virkelig bare så flot :) og sommer hvor er det dejligt at du har fundet modet igen og holder fast i det, det er virkelig godt gået :) hvad er målet så næste uge?
Så 76,8 her tl morgen :( jeg er nede lige nu men har stadig modet til at prøve at få tabt de kilo her.. så må sætte mig nogle stille mål så prøver med 76,0 igen til på torsdag...
Stort tillykke til jer begge to det er virkelig bare så flot :) og sommer hvor er det dejligt at du har fundet modet igen og holder fast i det, det er virkelig godt gået :) hvad er målet så næste uge?
12 år23. august 2012 kl. 20:45
sommer75
Op med modet
Juliedea - Du får en kæmpe krammer. Du må ikke giver op nu. Jeg kender alt for godt det med at verden går under fordi vores vægt er en yoyo vægt. Jeg har også de dage hvor vægten bare går amok. Men søde dig. Hvad er konsekvensen af at du lader stå til ved at opgive? At du bliver mere ked af det.
Det jeg har gjort denne gang og jeg sprang fra 76,6 til 74 kg på meget kort tid er at denne gang har jeg tastet alt ind (også de små bidder) Mit største chok kom da jeg tog en pølseende og enden af et pølsebrød bare sådan en mundfuld. 100 kcal var der i den av av så er glad for jeg ikke spiser hotdogs når familien gør det.
Stivelsen har jeg taget 100 % ud af aftensmaden. Istedet skræller jeg en stor gulerod og når skællen er af skræller jeg videre og marinere den med citronsaft og skal. Det kan holde sig 4-5 dage i køleskaber pga citronen og det smager fantastisk. Denne gang spiser jeg hver morgen 2 æg. spiser jeg rugbrød (hvilket jeg sjældent gør) så har jeg 2 salatblade på og 1 æg nul mayo men masser af tomat og så kan jeg kun spise ½ rugbrød men er så mæt.
Jeg ved ikke om du har det som mig men når vægten stiger og man syntes man gør det rigtige så småspiser jeg mere end jeg vil indrømme. Ellers hvis der er problemer. F.eks igår spiste jeg kun chokoladen fordi alt bare var noget lort. Vi har fået drømmelejligheden jeg fortalte jer om, fik et bud på vores hus af nabogården der var helt hen i vejret MEN som vi nok bliver nød til at sige ja til ellers kan alternativ være en tvangsauktion. Så noget rigtigt lort så jeg faldt i. Godt og grundigt.
Du må altså finde din måde at tabe dig på søde juliedea fordi jeg kan mærke du er rigtig langt nede over det.
Jeg tabte mig i 2006 via slankedoktoren og dengang sagde diætisten at der er ikke 2 mennesker der taber sig efter den samme kur. Nogen skal have meget protein, andre skal blive på de 1200-1300 kcal og andre igen skal ligge på 1400-1500 kcal osv. Find ind i dig selv igen og gør det du gjorde før da vi fulgtes nedad i vægt. Du skal jo med på min maraton det var aftalen. Vi skal i mål begge 2. Måske er dit mål nu ikke de 70 men måske 72 kg. Det ville også være flot og det kan du godt nå på 71 dage som er de dage der er tilbage af maraton. Du må ikke give op fordi du skal bare tabe dig alt for meget når barnet bliver født.
Christine super flot gået. :-)
Mål tja 73,8 er jeg tilfreds med. :-)
Det jeg har gjort denne gang og jeg sprang fra 76,6 til 74 kg på meget kort tid er at denne gang har jeg tastet alt ind (også de små bidder) Mit største chok kom da jeg tog en pølseende og enden af et pølsebrød bare sådan en mundfuld. 100 kcal var der i den av av så er glad for jeg ikke spiser hotdogs når familien gør det.
Stivelsen har jeg taget 100 % ud af aftensmaden. Istedet skræller jeg en stor gulerod og når skællen er af skræller jeg videre og marinere den med citronsaft og skal. Det kan holde sig 4-5 dage i køleskaber pga citronen og det smager fantastisk. Denne gang spiser jeg hver morgen 2 æg. spiser jeg rugbrød (hvilket jeg sjældent gør) så har jeg 2 salatblade på og 1 æg nul mayo men masser af tomat og så kan jeg kun spise ½ rugbrød men er så mæt.
Jeg ved ikke om du har det som mig men når vægten stiger og man syntes man gør det rigtige så småspiser jeg mere end jeg vil indrømme. Ellers hvis der er problemer. F.eks igår spiste jeg kun chokoladen fordi alt bare var noget lort. Vi har fået drømmelejligheden jeg fortalte jer om, fik et bud på vores hus af nabogården der var helt hen i vejret MEN som vi nok bliver nød til at sige ja til ellers kan alternativ være en tvangsauktion. Så noget rigtigt lort så jeg faldt i. Godt og grundigt.
Du må altså finde din måde at tabe dig på søde juliedea fordi jeg kan mærke du er rigtig langt nede over det.
Jeg tabte mig i 2006 via slankedoktoren og dengang sagde diætisten at der er ikke 2 mennesker der taber sig efter den samme kur. Nogen skal have meget protein, andre skal blive på de 1200-1300 kcal og andre igen skal ligge på 1400-1500 kcal osv. Find ind i dig selv igen og gør det du gjorde før da vi fulgtes nedad i vægt. Du skal jo med på min maraton det var aftalen. Vi skal i mål begge 2. Måske er dit mål nu ikke de 70 men måske 72 kg. Det ville også være flot og det kan du godt nå på 71 dage som er de dage der er tilbage af maraton. Du må ikke give op fordi du skal bare tabe dig alt for meget når barnet bliver født.
Christine super flot gået. :-)
Mål tja 73,8 er jeg tilfreds med. :-)
12 år24. august 2012 kl. 05:54
juliedea
re: Op med modet
sommer75: Tak for dine ord :) de varmer som altid :) og du har bare så meget ret for er rigtigt ked af det og kan virkelig se det på min krop igen :( er faktisk overrasket hvor meget en 3 - 4 kilo kan ses..
Jeg skriver også alt ned, også alle de små ting, som man putter i munden i løbet af dagen... Der jeg nok godt ved at fejlen ligger er at jeg ikke holder den gode stil lang tid nok. Holder den måske en dag eller to og så kommer der en dag hvor man så falder i med et eller andet (behøves ikke være ret meget) men nok til at det laver kuk i vægten. Da jeg tabte mig herinde i starten havde jeg jo ogsp længere perioder hvor jeg holdt den kørende.. tror der gemmer sig en del der..
Og så er der et lidt andet problem, jeg er SULTEN!! Jeg kan mærke graviditeten nu, jeg kan slet ikke tåle at blive sulten, jeg bliver helt ekstremt dårlig, jeg er ikke så slik sulten, det er mere mad jeg gerne vil have.. så spiser en del mere frugt end jeg plejer men det er ikke altid nok til at få kvalmen væk.
Jeg prøver at finde alternativer, så måske det også er derfor at vægten ryger lidt op og ned..
Jeg håber stadig at jeg kan nå mit mål på de 70 kilo inden jeg rammer 20 graviditetsuge, måske jeg kan blive nødt til at rykke det lidt..
Jeg er ked af høre om jeres boligsituation, det kan påvirke en rigtigt meget :( men var der ikke nogle andre der var blevet tilbudt jeres lejlighed, så I var nummer 2.. eller har jeg ikke fuldt med? jeg håber virkelig for jeres skyld at det løser sig på den bedste måde..
Held og lykke med målet er helt sikker på at du nok skal nå det :)
Jeg skriver også alt ned, også alle de små ting, som man putter i munden i løbet af dagen... Der jeg nok godt ved at fejlen ligger er at jeg ikke holder den gode stil lang tid nok. Holder den måske en dag eller to og så kommer der en dag hvor man så falder i med et eller andet (behøves ikke være ret meget) men nok til at det laver kuk i vægten. Da jeg tabte mig herinde i starten havde jeg jo ogsp længere perioder hvor jeg holdt den kørende.. tror der gemmer sig en del der..
Og så er der et lidt andet problem, jeg er SULTEN!! Jeg kan mærke graviditeten nu, jeg kan slet ikke tåle at blive sulten, jeg bliver helt ekstremt dårlig, jeg er ikke så slik sulten, det er mere mad jeg gerne vil have.. så spiser en del mere frugt end jeg plejer men det er ikke altid nok til at få kvalmen væk.
Jeg prøver at finde alternativer, så måske det også er derfor at vægten ryger lidt op og ned..
Jeg håber stadig at jeg kan nå mit mål på de 70 kilo inden jeg rammer 20 graviditetsuge, måske jeg kan blive nødt til at rykke det lidt..
Jeg er ked af høre om jeres boligsituation, det kan påvirke en rigtigt meget :( men var der ikke nogle andre der var blevet tilbudt jeres lejlighed, så I var nummer 2.. eller har jeg ikke fuldt med? jeg håber virkelig for jeres skyld at det løser sig på den bedste måde..
Held og lykke med målet er helt sikker på at du nok skal nå det :)
12 år24. august 2012 kl. 15:50
sommer75
Dumme vægt
En weekend hvor der ikke er talt kcal og vægten siger dumme 75,6 til morgen. Sådan har jeg ikke ædt i weekenden så syntes det er træls.
Tror meget af grunden skyldes min krop er ude for max pres.
Der er så meget for tiden.
1 flytning til drømmelejlighed her 28.9.12
2 hus måske solgt men med gæld på 500.000 kr avs
3 kreditforening er helt ublu i afdragsordning så meget vi ingen mad kan få
4 min krop gør så avs at det er svært at træne
5 ny fys har lagt et hårdt træningsprogram som jeg ikke kan overskue så blev væk idag - dårlig ide
6 er så træt at jeg kunne sove hele dagen
Så nok om ørene og er ked af vægten nu gik det lige så godt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En weekend hvor der ikke er talt kcal og vægten siger dumme 75,6 til morgen. Sådan har jeg ikke ædt i weekenden så syntes det er træls.
Tror meget af grunden skyldes min krop er ude for max pres.
Der er så meget for tiden.
1 flytning til drømmelejlighed her 28.9.12
2 hus måske solgt men med gæld på 500.000 kr avs
3 kreditforening er helt ublu i afdragsordning så meget vi ingen mad kan få
4 min krop gør så avs at det er svært at træne
5 ny fys har lagt et hårdt træningsprogram som jeg ikke kan overskue så blev væk idag - dårlig ide
6 er så træt at jeg kunne sove hele dagen
Så nok om ørene og er ked af vægten nu gik det lige så godt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
12 år28. august 2012 kl. 13:50
fedania
Øv øv øv, det lyder godt nok som en ordentlig omgang "onde, virkelige verden" der falder ned om ørerne på dig :(
Husk på, at der findes gratis økonomirådgivning i de fleste kommuner, måske er der hjælp at hente på det område i det mindste? Men jeg forstår godt, hvis overskudet ikke er der.
Virtuelle kram herfra!
Husk på, at der findes gratis økonomirådgivning i de fleste kommuner, måske er der hjælp at hente på det område i det mindste? Men jeg forstår godt, hvis overskudet ikke er der.
Virtuelle kram herfra!
12 år28. august 2012 kl. 14:24
Min er det mindre du må indtage, altså det behov din krop har for at holde sig i gang hvis du absolut intet foretog dig hvad dag (nærmest lig med at ligge i koma).
Mål er det antal kalorier du må indtage for lige præcis at nå dit mål til den afsatte tid. Hvis du mere end "min" men mindre end "mål" (det grønne område) vil du nå dit mål før tid.
Max er det maksimale du kan indtage hver dag, for at din vægt står stille. Det er altså dit min. energiindtag (koma-niveau) samt den energi du bruger på de aktiviteter du udfører i løbet af dagen (står op, går rund, sidder ved computeren osv.). Hvis du spiser mere end "mål" men mindre end "max" vil du stadig tabe dig, men du vil ikke nå dit mål til tiden. Hvis du spiser over "max" vil du tage på.
Hvis du oplever, at tallene ikke passer, så er der 2 mulige forklaring:
1: Din krop har vænnet sig til, at du spiser mindre end min. og tror derfor der er hungersnød. Den har lukket ned for diverse kropsfunktioner, for at spare på energien (ligesom du slukker for lyset i nogle rum for at få en lavere el-regning). Hvis du længe har indtaget for lidt energi, så vil det være svært for kroppen at skrue op for forbrændingen igen, men i langt de fleste tilfælde vil det ske, dog efter noget tid, som nogle gange kan være lang tid.
2: Du kan - af forskellige årsager - have en lavere forbrænding end "normale" mennesker. Du kan gå til lægen for at få målt dit stofskifte (din forbrænding) for at få svar på lige præcis hvad din forbrænding er. Der findes også klinikker rundt om i landet som mod betaling kan lave diverse stofskifte tests (jeg kender et på Sjælland som tager 650 kr. for sådan en test inkl. diagram over min. og max. dagligt indtag + forslag til fordeling på måltider i løbet af dagen, så vidt jeg husker).
Det er dog værd at huske på, at det er virkeligt få af os, som fra naturens side har et lavere stofskifte end normalt. Så langt de fleste af os vil på sigt tabe os, hvis vi har et dagligt energiindtag "i det grønne område". Du behøver ikke være bekymret, hvis det er en enkelt dag hver anden uge, hvor du ligger langt under. Generelt har kroppen faktisk godt af, at vi varierer hvor meget vi indtager fra dag til dag, så den ikke får følelsen af at "den her mængde energi er det jeg har til rådighed, så det tilpasser jeg mig" - der hvor alarmklokkerne bør ringe, er hvis man konsekvent eller stort set altid ligger under min. (i det røde felt).
Håber det gav dig svar på hvad det var jeg mente - ellers spørger du bare igen :)