Nu skal det være! 15 kg!

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Nu skal det være! 15 kg!
Hejsa piger...
Kunne man mon få opskriften på de der pandekager (næsten) uden kalorier??
Herhjemme gik dagen super godt i går, uden en eneste afvigelse fra kostplanen. I går eftermiddags var hele familien i haven og nyde forårssolen, vi tog frugt og skærebræt med derud og skar i stykker. Så fik alle et træspyd og kunne lave flotte stænger, som blev spist med største velbehag. Hertil en lille skål med mandler, som også er et stort hit her hos os. Utrolig hvad et lille træspyd kan gøre :-)
Er toptunet til endnu en dag i sundhedens tegn. God dag til jer :-)
11 år16. april 2013 kl. 07:39
Det lyder rigtig hyggeligt (og sundt - woop!)!! :)

Det kan du tro:
2 æg
2 dl. mælk (jeg bruger minimælk eller letmælk)
80 g. mel
60 g. havregryn
1 tsk. sukker
1. tsk. bagepulver
½ tsk. salt

Og det skal egentlig bare blandes sammen og steges (som små pandekager) uden smør på en slip let pande :) (evt. lille bitte smule smør til at starte panden på ;) )
Jeg serverede dem med blåbær og jordbær den første gang som var et stort hit :)
11 år16. april 2013 kl. 10:54
YES, søde MissKJ, så fandt jeg lige denne tråd fra dig - nyere end vores gamle.

Til info for I andre, har MissKJ og jeg "arbejdet sammen" før på dette projekt! :-) Og jeg er helt med igen!!

Jeg har med glæde læst jeres indlæg og ideer - og endnu engang sidder jeg og nikker glad til ideerne, I har. Både med shakes og gøre ting for sig selv osv. osv.

Jeg er nu omkring 80 (har ikke helt turdet stå på) med 1.67 højde og ligner en buttet kone. Har tidligere været slank, sporty og glad omkring 65 kg, så det vil jeg gerne igen. Så ja... 15 kg. Inden jul tænker jeg. Er det ikke meget realistisk?

Førhen har jeg villet alting for hurtigt og har ikke fattet, at det er på den lange bane, man vinder slagene. Så jeg er begyndt at cykle til stationen om morgenen. Det er 5 km. Gå en ekstra tur med hunden og svømme i ny og næ, hvis jeg har en fri formiddag. På kosten har jeg puttet lidt ekstra grøntsager ind og prøver at pille lidt pasta og hvidt brød ud. Orker ikke at tælle kcal, men det gør madital jo også for mig. :-)

Så JA TAK. Tag mig med, folkens. Jeg vil helt vildt gerne være med til at holde dampen oppe på jer og mig selv.

Kærlig hilsen Karlslunde
11 år16. april 2013 kl. 11:45
Og så kan jeg ved en nærlæsning jo se, at jeg skal på vægten torsdag! :-) Gruer lidt for det. Den kan ligeså godt være 84 eller 87 som "omkring 80"... Gys... :-)
11 år16. april 2013 kl. 11:52
Hvis nogle af jer er interesserede i at prøve andre kalorielette pandekage opskrifter så kan jeg på det varmeste anbefale

foodiesnfashion.blogspot.dk

(kan generelt kun anbefale denne super blog - selvom den desværre har været inaktiv et stykke tid. Så mange gode opskrifter)

Lav endelig en stor portion. Og hvis man blender hytteosten synes jeg personligt at de bliver endnu bedre...
11 år16. april 2013 kl. 13:02
Karslunde - hvor er det fantastisk at du er tilbage !!! :D Håber du har det godt!

Det er lige nøjagtig de små ændringer i livet som gør at man kan holde det ;)

Beyondwish - tak der vil jeg smutte ind og kigge! Synes det er lækkert med kalorielette pandekager for så føles det stadig som om man får noget sødt (uden egentligt at få det!!)
11 år16. april 2013 kl. 13:22
Og forresten Karslunde - jo jeg tænker at vi skal nå de 7-8 kg. til sommeren og så resten inden november - så vi kan være smækre lækre til juleforkosterne? :P
11 år16. april 2013 kl. 13:26
Personligt kan jeg bedre li de her pandekager: madbanditten.dk end dem fra foodies'n'fashion - men det er jo en smagssag. Men jeg må indrømme, at jeg synes det er fedt at kunne få plads til pandekager i mit vægttab :)
11 år16. april 2013 kl. 15:06
Jeg har det lige omvendt fedania :) Selvom madbandittens version nu heller ikke er det værste jeg har smagt... Og hvor er det bare fedt at der findes så mange "sunde" variationer af pandekager derude at der er plads til alles smagsløg!

Og ja med plads til den slags lækre fristelser bliver vægttabet bare så meget nemmere for mig i hvert fald:)
11 år16. april 2013 kl. 15:20
Mmm Smoohie...
Hej og velkommen til de nye! Dejligt at flere er med, og skønt med ny inspiration. Tror vi skal have pandekage-brunch i weekenden.

Jeg havde en rigtig god dag igår. Har droppet nupoen lidt, gemmer de sidste shakes jeg har til nødssituationer, hvor jeg bare skal have noget hurtigt inden jeg skal ud af døren.

Jeg fik en masse små måltider, kom ud og gå en lang tur med barnevognen (kampsvedte fordi vejret lige hvade taget røven på mig) og fik lavet lækker, sund aftensmad bestående af hjemmelavet kartoffelsalat m. skyr, kødfuld medister og ærte/bønne-salat m. feta. Om aftenen lavede jeg en super god smoothie, og til trods for at der både var honning og a-38 i, var der kun for 230 kcal!

Jeg har pludselig fået modet tilbage, og håber virkelig jeg kan nå mit første del-mål om at komme ned på 85 kg inden min 30 års fødselsdag i juni.

Knus herfra med forhåbninger om en ligeså god solskinsdag :-)
11 år17. april 2013 kl. 08:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });