Nu skal det være! 15 kg!
Du læser en tråd i debat > vægttab_A_ (slettet)
I'm back...
Hej alle sammen,
Først og fremmest tak for opsangen/motivationen MissKJ, det var tiltrængt - trods det gjorde ondt at læse i sidste uge med en Marsbar i munden ;)
Der skal da også lige lyde et velkommen til de "nye" - det er dejligt med noget aktivitet i tråden.
Det er slut nu - slut med alt det usunde, jeg vil ikke mere! Jeg tog beslutningen (igen - desværre) i søndags og nu er jeg helt oppe på hesten igen - håber jeg!
Jeg løb endda en tur i søndags, efter en "pause" på en måned og føj, hvor straffede min krop mig...
Tænker I nogen gange over hvorfor vi spiser og tager på? For mit vedkommende tror jeg det er ret miljøbetinget... Mine venner - og ikke mindst mig selv - er enormt gode til at piske en stemning op til junk, kage, slik, is eller den slags. Det er dybe vaner man skal have ændret og det er sgu svært.
Så til de kolde og ubarmhjertige fakta:
Start 22.5: 97kg
Sidst 16.8: 90,9 kg
Nu: 91,4
Tabt: 5,6
Hvis man skal se lyst på det, er jeg da glad for jeg stoppede før det hele er røget på igen...
Hvordan går det I andre?
Først og fremmest tak for opsangen/motivationen MissKJ, det var tiltrængt - trods det gjorde ondt at læse i sidste uge med en Marsbar i munden ;)
Der skal da også lige lyde et velkommen til de "nye" - det er dejligt med noget aktivitet i tråden.
Det er slut nu - slut med alt det usunde, jeg vil ikke mere! Jeg tog beslutningen (igen - desværre) i søndags og nu er jeg helt oppe på hesten igen - håber jeg!
Jeg løb endda en tur i søndags, efter en "pause" på en måned og føj, hvor straffede min krop mig...
Tænker I nogen gange over hvorfor vi spiser og tager på? For mit vedkommende tror jeg det er ret miljøbetinget... Mine venner - og ikke mindst mig selv - er enormt gode til at piske en stemning op til junk, kage, slik, is eller den slags. Det er dybe vaner man skal have ændret og det er sgu svært.
Så til de kolde og ubarmhjertige fakta:
Start 22.5: 97kg
Sidst 16.8: 90,9 kg
Nu: 91,4
Tabt: 5,6
Hvis man skal se lyst på det, er jeg da glad for jeg stoppede før det hele er røget på igen...
Hvordan går det I andre?
11 år24. september 2013 kl. 18:18
bruger slettet
re: I'm back...
Fedt du er tilbage med motivationen, og flot du stoppede dig selv i tide _A_ :-)
Ja, det er jo egentlig mærkelig man hele tiden falder i. Man burde jo bare spise sundt hver dag, og det ville bare være sådan et skønt liv hvis man ikke engang følte behov for at belønne sig selv med søde sager.
Ja, det er jo egentlig mærkelig man hele tiden falder i. Man burde jo bare spise sundt hver dag, og det ville bare være sådan et skønt liv hvis man ikke engang følte behov for at belønne sig selv med søde sager.
11 år25. september 2013 kl. 20:27
calendula (slettet)
Hej - og tak fordi jeg må være med. Tænker, at dette er en super chance for at få fokuseret på målet: vægttab. Jeg har det præcis som jer andre, jeg falder i og det gør jeg efter ca 5 kgs vægttab, når vægtfaldet stagnerer. Der går nogle måneder, hvor jeg nyder at have tabt mig - og så mister jeg langsomt fokus. Og det med at motionere, det kan jeg slet ikke sætte i system.
Jeg tror, jeg har brug for at ændre mit billede af mig selv. Så fra nu af er jeg én der løbetræner og tager min ernæring seriøst. I hører mere om det i morgen. Jeg skal lige ud og dyrke min træning:)
Jeg tror, jeg har brug for at ændre mit billede af mig selv. Så fra nu af er jeg én der løbetræner og tager min ernæring seriøst. I hører mere om det i morgen. Jeg skal lige ud og dyrke min træning:)
11 år26. september 2013 kl. 17:06
calendula (slettet)
Godmorgen. Jo, jeg har tænkt meget over, hvorfor jeg spiser og tager på. Der er en uendelig kæde af forklaringer på hvorfor jeg spiser som jeg gør: miljø/,kultur, madtraditioner, hvad bruger jeg maden til: middel til trøst, til tryghed, at stille sulten, til at være fælles/social om, til at komme igennem frustrationer og kedsomhed - men det mest interessante er nok at vende spørgsmålet om og spørge, hvorfor jeg ikke kan styre det og holde vægten indenfor normalvægtsområdet. Så kommer jeg ud i et spørgsmål om at lære at sætte rammer og kontrollere mit fødeindtag og ikke mindst tage ansvar for hvad jeg spiser og for min motion. Det er der, jeg er, og jeg søger med lys og lygte efter motivation til at holde fast i, at jeg skal styre det fødeindtag og sørge for mere motion i hverdagen. Tænker, at motion kan mindske følelsen af kedsomhed og frustration og øge glæden ved min egen krop. Meget af den motivation kommer af at læse jeres indslag. Bare det, at I skriver, at nu er I begyndt at løbe igen eller går lange ture o.m.a., får mig til at tænke, at det kan jeg også:) I går blev det til en km i joggetempo sammen med hund og fodbold rundt om fodboldbanerne - det var dejligt.
11 år27. september 2013 kl. 07:39
hannefru (slettet)
Af: Hanne Fruerlund
Jeg har selv haft store problemer med min vægt pga. jeg har ikke haft nogen viden omkring hvordan jeg egentligt skulle spise for at tabe mig! Den eneste viden jeg havde var, at man skulle spare på alt fedt og spise en hulens masse grøntsager! Det er jo sådan at i dag ved man, at det ikke nødvendigvis er fedtet der feder og vi har i stor grad brug for fedtstoffer, de sunde umættede, men også de mættede! Kulhydrater derimod som findes i, brød, pasta, ris, kartofler mm. er faktisk den egentlige synder! Jeg siger ikke at man skal holde sig helt fra kulhydrater, for de er nødvendige for at vi kan fungere, men holde sig til sunde kulhydrater, de langsomt optagelige kulhydrater som man finder i bældfrugter og linser og bønner!
Bare skriv til mig hvis i vil vide mere, jeg er en nørd på det område ;-) Hav en fantastisk dag
Bare skriv til mig hvis i vil vide mere, jeg er en nørd på det område ;-) Hav en fantastisk dag
11 år27. september 2013 kl. 08:23
hannefru (slettet)
Af: Hanne Fruerlund
Det skal lige siges at jeg synder også en gang imellem med en pizza og en cola, el. et stykke chokolade en fredag aften, nogle gange også lørdag :-) Men jeg prøver virkelig også at køre fra Mandag til Torsdag uden at falde i! Så kan jeg gøre hvad jeg vil i weekenden, det virker rigtig godt for mig! Jeg tror det er vigtigt at man en gang imellem forkæler sig selv lidt med et stykke chokolade! :-)
11 år27. september 2013 kl. 08:33
hannefru (slettet)
Af Hanne Fruerlund
Jeg glemte noget.
Det er sådan at jeg selv vejer ca. 12 kg for meget i dag! Jeg startede med at veje 80 kg og jeg er kun 159 cm lav ;-)
i dag vejer jeg 68 kg, så der mangler lige en 12-15 kg endnu!
Det er sådan at jeg selv vejer ca. 12 kg for meget i dag! Jeg startede med at veje 80 kg og jeg er kun 159 cm lav ;-)
i dag vejer jeg 68 kg, så der mangler lige en 12-15 kg endnu!
11 år27. september 2013 kl. 08:39
_A_ (slettet)
Hvad calendula sagde...
Tak cm1992 - det er dejligt at være tilbage :)
Calendula, har du været inde i mit hoved, for det du skriver lyder meget bekendt! Finder du opskriften vil jeg meget gerne høre det :)
God weekend alle sammen :)
Calendula, har du været inde i mit hoved, for det du skriver lyder meget bekendt! Finder du opskriften vil jeg meget gerne høre det :)
God weekend alle sammen :)
11 år27. september 2013 kl. 18:39
calendula (slettet)
Fedtstoffer
Tak, Hanne Fruerlund. Det er virkelig interessant med de fedtstoffer. Jeg har erfaret, at når jeg dagligt spiser fiskeolie og nogle nødder, er der en større chance for, at jeg rent faktisk taber mig lidt fra dag til dag. Og så synes jeg også, jeg har det bedre. Nogle gange, når jeg har kørt det der "nu skal jeg bare tabe mig"-ræs og kun spiser som du siger "en hulens masse grønsager", så bliver jeg altså lidt bims i hovedet efter nogle dage og hvad jeg måtte have tabt i vægt, kommer hurtigt på igen.
Ved du eller andre noget om/har erfaringer med syre/base forholdet i maden? Kom til at tale med én, der har lidt af allergiske reaktioner over en lang periode, og som nu har fundet en løsning ved at styre sit syre/base indtag. Det er vist lidt svært at finde en balanceret diæt, fordi en hel del af vores fødeindtag er syredannende. OG hvad har det nu med vægttab at gøre? Min tanke er, at hvis du forsøger at gøre det godt for din krop og forsøger ikke at overbelaste den med helt forkert ernæring, vil den belønne dig, og det bliver det nemmere at gå skridtet videre og gøre mere. Hun så dælme så frisk ud - så jeg blev lige optaget af hvor meget det der med syre/bare måske betyder for vores velvære og energi.
Ved du eller andre noget om/har erfaringer med syre/base forholdet i maden? Kom til at tale med én, der har lidt af allergiske reaktioner over en lang periode, og som nu har fundet en løsning ved at styre sit syre/base indtag. Det er vist lidt svært at finde en balanceret diæt, fordi en hel del af vores fødeindtag er syredannende. OG hvad har det nu med vægttab at gøre? Min tanke er, at hvis du forsøger at gøre det godt for din krop og forsøger ikke at overbelaste den med helt forkert ernæring, vil den belønne dig, og det bliver det nemmere at gå skridtet videre og gøre mere. Hun så dælme så frisk ud - så jeg blev lige optaget af hvor meget det der med syre/bare måske betyder for vores velvære og energi.
11 år28. september 2013 kl. 08:02
Det går fremad for mit vedkommende, har i mange dage spist nutrillet morgen, formiddag og frokost for ligesom at vende mig lidt til det. I dag var første dag kun med nutrilett og en lille portion cheasy vanillie for at tage sukkertrangen lidt. Og så har jeg drukket 2-3 liter te. Ved godt det ikke er sundt med så meget te hver dag, men de næste par dage bliver der nok drukket en del af det da det hjælper på sulten og sukkertrangen.
Jeg forsøgte at veje mig, men min vægt svingede fra 74-77, 2 selvom det er en super dyr vægt der plejer at være meget præcis. Ved ikke lige hvad der gik galt.
Har fået 3 par bukser min veninde er vokset fra, i lidt forskellige størrelser, så håber jeg kan passe det største par om en måned. Det ville i hvert fald være super fedt.
Håber det går godt med jer andre :-)