Nu skal det være! 15 kg!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Må jeg være med?
Hej med jer.
Det virker som om I har noget godt kørende herinde (jeg har fulgt jer på sidelinien) og tænkte på om jeg ikke må være med?

Jeg er 28 år og vejer ALT for meget. Jeg har gennem de seneste 2 år tabt 17 kilo (uden at tage det på igen) og det er jo dejligt... Det har bare stået stille i en alt for lang periode og d. 22 maj tog jeg en beslutning om at der igen skal ske noget!

Mvh _A_
11 år26. juni 2013 kl. 20:43
Same oh same...
79,7 kg...gad vide om tallene har sat sig fast??? Super super flot start Anjada2. Det er sgu da bare for vildt, tillykke med det. Det giver motivation til at fortsætte :-)
Velkommen til _A_, håber du kommer videre i dit projekt...det skal nok lykkes :-)
God uge til jer alle:-)
11 år28. juni 2013 kl. 08:05
re: Same oh same...
Velkommen til _A_ :-)
Jeg er selv glad for at være en del af denne side, jeg tænker meget over hvad det er jeg spiser, for jeg skal jo skrive det hele ind her :-S
Og det er bare super at du har besluttet at det er NU!!! Sådan har jeg det også selv, så vi må støtte hinanden :-)
pkristensen, jeg er også bare topmotiveret efter den første uge's tab. Men ved godt at det ikke fortsætter med det tempo, det ville ellers være fedt, så var jeg jo snart slank og lækker HI HI :-)
Men det var nu fedt, så hurtigt, at se resultat af de ændringer jeg har gjort i min hverdag, mere motion, mindre fedt, stort set ingen sukker og meget mere grønt.

Rigtig god weekend til jer alle :-)
11 år28. juni 2013 kl. 18:26
Tak :)
Tak! Jeg synes virkeligt, I er seje for hvad I har opnået. Synes I det påvirker motivationen, at I skriver jeres sejre/nederlag ind her, så alle kan se det? Jeg kunne forestille mig det kunne påvirke i en positiv retning nemlig. Selv har jeg brugt mad i tal on and off de seneste år (mest off dog - typisk), men jeg har aldrig meldt mig på banen i dette forum - så det skal prøves.

Hvordan er det? I vejer jer hver mandag og torsdag? Jeg må nok indrømme, at jeg vejer mig hver dag - ville ønske jeg kunne lade være, men er en slave for den vægt. Jeg har siden 22. maj tabt 5 kilo og den sidste uge er der bare sket INTET - så frustrerende.. Men det kender I sikkert.

Nå, men hvis jeg skal vove mig helt ud på dybt vand - meget grænseoverskridende... (Kan se I gør noget i denne stil)

Start 22.5: 97 kg :(
Sidst - har jeg ikke endnu
Nu: 92 kg

Jeg ved godt jeg skal være ovenud lykkelig for de 5 kilo, men min motivation er bare dalende, når der intet er sket de sidste 7 dage. Håber snart der sker noget igen...

Håber det går godt for jer?

Mvh _A_
11 år29. juni 2013 kl. 14:09
re: Tak :)
Vær ikke urolig over den stille vægt, det er helt normalt. Hos mig står vægten ofte stille (eller går op) både omkring ægløsning og menstruation, pga. de hormornelle ændringer i kroppen. Måske er det noget lignende hos dig? :)
11 år29. juni 2013 kl. 19:42
Jeg kan klart genkende symptomerne omkring hormonelle forstyrrelser - så det tror jeg der er en del sandhed i :)

Jeg prøver igen

Start 22.5: 97kg
Sidst 29.6: 92 kg
Nu: 91.2 kg

Så tog det lige et dyk i dag :)

Hvordan går det for jer andre?
11 år1. juli 2013 kl. 21:43
Undskyld..
Jeg har ikke været meget på her på det sidste.

Jeg er så frustreret over at jeg ikke kan holde på vægten! For 2 måneder siden gik det knald godt og så var jeg lige på ferie og efter det er det bare gået SÅ dårligt! Jeg prøver, og når jeg kigger i spejlet om morgenen eller ser veinderne, eller noget smart tøj, så er jeg 100% overbevist om hvad jeg vil! Men ..... Så bliver jeg sulten.

Om morgene får jeg ikke spist morgenmad - jeg har bare ikke rigtig lyst til noget? Nogen ideer?

Får ikke spist mellemmåltider andet en banan eller et æble..

Middagsmad er HELT ad helvede til. Enten spiser jeg så godt som ingenting ellers for jeg bestilt en sandwich eller lignende som ikke ligefrem er sund pga. brødet. Men jeg kan bare ikke spise rugbrød med kødpålæg f.eks.

Når jeg kommer hjem fra arbejde er jeg sinsdyg sulten /lækkersulten og kigger desperat efter noget! (evt. chokolade, kage, yoghurt eller lign.)

Og aftensmaden er faktisk det eneste som er nogenlunde. Spiser godt med grøntsager, magert kød - værste tilfælde får jeg spist en kartoffel for meget eller en skefuld sovs - men ved når jeg er mæt så stopper jeg (8 ud af 10 gange!)

Nogle der kender det?

Synes bare virkelig det er svært at holde motivationen en hel dag - for jeg "glemmer" hvorfor jeg gør det indimellem.

Har besluttet mig for at melde mig til Alt For Damernes Kvindeløb for kræft - god gerning + motivation til at løbetræne!

Undskyld alt mit brok - havde måske bare brug for at komme ud med det til nogle der forstår det :) det gør min kæreste ikke, som synes jeg er dejlig lige som jeg er! :') men det vigtigste er jo hvordan man selv har det.
11 år2. juli 2013 kl. 10:58
Dejligt for dig at vægten går den rigtige vej :-) :-)
Jeg var på vægten i går, og den sagde minus 300 gr. Jeg var ellers lidt bange for at der måske var røget lidt på i stedet, for jeg har haft min menustration :-( og synes at jeg har været for lækkersulten. Som jeg dog har prøvet på at styre, ved at spise 81 % mørk chokolade. Men har også spist mere brød, og ikke bevæget mig helt så meget som jeg skulle :-S Men men men, en ny uge er i gang, og motivationen intakt, så det skal nok gå :-) :-)

Start 96 kg.
Sidst 92,3 kg.
Nu 92 kg.

Rigtig god uge til jer alle :-)
11 år2. juli 2013 kl. 13:27
Kom NUUUUUUU miss KJ
Kender det bare alt for godt...men kom nu igen. En pause skal helst ikke vare for længe. Du skriver ikke noget med vægten. Har du taget på, eller står du stille??
God ide med tilmelding til løb..det kan give motivation.
Jeg har aldrig været sulten om morgenen men prøver at spise et stykke frugt eller lign..klokken 9.30 er jeg sulten og lige pt får jeg jordbær, mandler, rosiner og så 200 g skyr med akaciehonning. det hele blandet sammen.Det mætter godt og er rimelig kaloriefattigt.
Har du ikke lidt rester fra aftensmaden du kan spise til middag?? Den lyder i hvert fald god og sund.
You can do it... Vi må ind i kampen igen. Jeg står bom stille...79.7 er åbenbart min vægt pt...men kampen fortsætter :-)
11 år2. juli 2013 kl. 13:43
re: Kom NUUUUUUU miss KJ
Ja, kom nuuuuuu. WE can do it - jeg siger "we", for jeg står nøjagtigt samme sted som dig, miss KJ. Jeg har drøntravlt op til ferien som først er den 19. juli, og det kan ses på motionsmangel, sukkerlyst og dårlig tid til hakke/snitte. Jeg er gået op på 83,2 som er det højeste, jeg har vejet. SKOD.

Alt er tabt, men ... NEJ, ikke alt... For jeg VIL stadig og jeg ER stadig her. Så lad os hænge på - så kommer den gode rytme igen.

MORGENMAD
Du må tvinge morgenmad indenbords, tænker jeg. Så kommer sulten om morgenen og den gode forbrænding. Trods tidsnød spiser jeg troligt 1 dl havregryn med rosiner og minimælk, cheerios eller tager 1 dl gryn med skyr, honning og evt. en banan, tranebær, rosiner eller lignende. Det er også nemt at tage med på job i en lille beholder, hvis man absolut først kan spise lidt senere. Og jeg synes, at det hjælper mig senere på dagen, så jeg ikke bliver helt så forkert-sulten om eftermiddagen og føler mig sundere og derfor har nemmere ved at prøve at holde stand om eftermiddagen og aftenen, hvor jeg også kæmper...

EFTERMIDDAG
Yoghurt om eftermiddagen lyder da fatisk ok. Spæd til med lidt frugt og forskellig yoghurt typer, og så tage en ordentlig portion. Hvis du ikke har fået en ordentlig frokost, er det klart, at du er sulten om eftermiddagen. Til frokost vil jeg anbefale wraps med f.eks. krydret kylling (kræver dog tilberedning/stegning) eller en dåse tun eller et læs "kødpålæg" og nogle af de grøntsager, du alligevel har i huset til om aftenen. Måske lidt light dressing. Det mætter godt og er mere spændende end rugbrød med kedeligt kødpålæg (som jeg i øvrigt har med i dag... suk) :-)

Op op hesten igen, du og jeg... Som pkristensen også så rigtigt skriver...

KH Karlslunde
11 år3. juli 2013 kl. 10:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });