Nu skal det være! 15 kg!

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Kom NUUUUUUU miss KJ
Hvor er i bare seje!

Hvor er jeg glad for at være herinde med sådan nogle seje kvinder.

Igår OG idag har jeg haft rester fra aftensmad med på arbejde og spist/drukket smoothies med jordbær, mælk og vaniljesukker om morgenen! Det er vel bedre med lidt end ingenting og det er jo en start? Jeg vil prøve at putte naturel yoghurt i imorgen for at det mætter bedre!

Kæresten er også træt af at høre mig pive, så kan har sat sig for at hver dag når jeg kommer hjem skal vi ud og cykle i minimum 30 min. eller en løbetur - så må jeg se hvad motivationen er til og ligemeget hvad får jeg rørt mig lidt :)

Så idag er det gået super med smoothies, hjemmelavet pizza og salat, en müslibar (fedtfattig!), 2 flasker vand, en banan og så har jeg købt nogle havre cookies som er ret fedtfattige som jeg vil spise en enkelt af når jeg kommer hjem ! Puha, nu skal kiloerne af! BASTA!

Vægten sagde idag 87,4 kg. Så har "kun" taget 600 gr. på - de skal nok ryge inden mandag regner jeg med :)

Tak for pep-talken og god dag til jer alle!
11 år4. juli 2013 kl. 13:19
re: Kom NUUUUUUU miss KJ
Det lyder godt MissKJ, en dag ad gangen...prøv at putte ylette eller skyr/A38 i dine smoothies i stedet. Det giver et højere protein indhold og mætter derfor mere.
Min vægt: 79,6 kg så minus 100 g...det er da den rigtige vej :-)
11 år5. juli 2013 kl. 07:07
Helt af helvede til..
Hej med jer,

Jeg hopper på "helt af helvede til" vognen... Hvor har det bare været en lorte uge uden noget der ligner motivatin... Kage, slik og is i massevis og ikke skyggen af motion. ØV!

Vægten er nu min fjende, som står ovre i hjørnet af mit soveværelse og kalder på mig...

Jeg synes det er vildt sejt, at de er jer det gik skidt for, er hoppet op på hesten igen... Jeg vil nu følge jeres eksempel og gøre det samme. For VI kan fandme godt!
11 år7. juli 2013 kl. 13:19
Mandag - en ny uge :)
Godmorgen allesammen !

Sikke en pragtfuld weekend med lækkert vejr! Fra min side blev til masser af jordbær, lange cykelture og gåture og lidt grillmad, så det er ganske udmærket!

Idag sagde vægten 86,6 kg :D - stadig skidt men det er trods alt 800 gr. mindre end i torsdag så det gør mig helt vildt glad! En gang imellem føler jeg mig helt fjollet over at "der ikke skal mere til". For det er jo bare at tænke over hvad man spiser, men jeg om nogen ved hvor svært det er at holde.

Lad os nu tabe en masse inden sommeren er ovre, så vi kan komme i bikini, når nu det er strandvejr :D
11 år8. juli 2013 kl. 10:34
Må jeg være med? :-)
Jeg har fulgt med i Jeres tråd på sidelinien, og nu er jeg efterhånden ved at være så træt af at sidde fast, at jeg vil prøve at være med her :-)

Jeg synes i alle sammen er rigtig gode til at motivere og rose, og hive hinanden op, og det er vist lige hvad jeg har brug for :-)

Jeg vejer ca. 74 kg. for tiden, og har før været nede og veje 64 kg., men jeg fik en sygdom som gav mig noget medicin med vægtøgning som bivirkning, og nu sidder jeg her 2 år senere og kan ikke komme af med det igen :-/

Jeg er i sidste uge begyndt at løbe. Jeg er spændt på, hvordan det går, da jeg har lidt dårlige knæ, men de to ture jeg har været på indtil videre har der ingen problemer været, så håber at jeg kan blive ved. Jeg bruger app'en Endomondo og det er ret motiverende at se at jeg allerede forbedrede min tid med 40 sekunder på løbeturen i går i forhold til den i lørdags. Jeg håber snart jeg kan løbe 4 km. på under 30 min. men der går nok lidt tid :-)

Jeg løber også med pulsur, hvor jeg kan se % af min maxpuls, og den kommer lynhurtigt op på de 92-93 som er det højeste jeg kan komme op på, og så må jeg ned og gå indtil den ligger på ca. 80 % og så løbe indtil jeg ikke kan mere :b

Jeg bor sammen med min kæreste, som absolut ikke er fan af sund mad, hans spiser intet frugt eller grønt, virkelig intet. Han sorterer fra eller spiser slet ikke, og derfor er det lidt svært at lave mad, når man nu selv er ret kræsen, så ideer modtages med kyshånd :-)

Min 'fælde' er aftensnacking. Jeg har fået den grumme vane at jeg skal have et eller andet om aftenen, helst slik. og det skal jeg jo bare stoppe med, fra i dag :-D.

Jeg vil gerne give mig selv nogle præmier efterhånden som jeg taber mig, men ved ikke rigtigt hvad det skal være, har I nogle ideer? :-)

Til sidst vil jeg bare lige sige, at i er superseje alle sammen og virkelig gode til at komme op på hesten igen og også huske at nyde livet en gang imellem, det er skøn læsning! :-)

God dag til alle
11 år10. juli 2013 kl. 09:15
re: Må jeg være med? :-)
Hej scwicky!

Ja selvfølgelig må du være med :)

Puha, glemte lige helt i farten at veje mig imorges men det får jeg gjort imorgen :)
11 år11. juli 2013 kl. 18:11
re: Må jeg være med? :-)
Hey scwicky,
Lyder som om dit mål om at komme ned i 60erne er realistisk, og at du har fået taget tyren ved hornene for at nå dit mål. Løbeturene lyder fantasisk. Vær forsigtig med ikke at løbe for lange ture og ikke på for dårligt underlag (helst grus stisystemer i stedet for asfalt), men ellers lyder din tilgang til løb rigtig god. Og så vil du jo godt hen ad vejen kunne snacke lidt om aftenen, så det ikke bliver for svært (når du har en chokoladekiks mand i sofaen ved din side :-)) Du kunne jo begynde med at skifte til sundere valg hver anden gang, hvert 3 gang og til sidst måske kun om fredagen eller lørdagen. Det er vigtigt, at du ikke er alt for hård ved dig selv, for så holder det måske ikke på sigt. Præmier, ja, det kører vi jo også med - men fordi jeg er røget op og ned her i starten, har jeg ikke fået så mange af de ting, jeg havde sat mig for. Derfor har jeg lavet præmierne om, så jeg må få noget hver uge, hvis jeg synes, jeg har gjort det godt. Uanset, hvad væske/toiletbesøg m.v. så viser på vægten. Bare jeg er tilfreds med indsatsen (forudsat at der er en nedadgående kurve naturligvis) for så er præmierne mest for at holde inspirationen/guleroden. Men det skal jo være noget, DU bliver glad og inspireret af. Om det så er et par tynde lækre løbestrømper, en ny neglelak, bestilling af gudindesko på nettet eller en tur i biffen med popcorn kan du jo tænke over på din næste løbetur... :-) Knus og god weekend
Karlslunde
11 år12. juli 2013 kl. 12:54
p.s. Miss KJ
Lyder godt med den ½ times motion hver dag - fedt, at han gider være med... Kører det godt?
11 år12. juli 2013 kl. 12:55
Weekend...
Hej alle,

Først velkommen til scwicky! Det er super fedt at have dig med... Jeg ved ikk om du (som jeg) fandt det svært at skrive herinde, men i så fald kan jeg sige, at det går over. På en eller anden underlig måde forpligter den en, at man går herind og skriver hvordan det er gået.

Fedt med igangsat løb! Det har jeg været i et par måneder nu - også med endomondo, smart app! Jeg synes til tider det kan være svært at se fremskridt på løbefronten, men så kommer de pludseligt. Jeg følger sådan et program fra loeberen.dk, så er det lidt nemmere for mig, for så har nogle andre bestemt hvor lang tid jeg skal løbe den dag. De har løbeprogrammer til alle "kondi" niveau.

Hvordan går det jer andre? Nu går vi jo weekenden i møde... Selv skal jeg alt muligt og tænker, at jeg da sagtens kan sige nej tak til både rundstykker om morgenen og is om aftenen... Det er bare ikke altid jeg er så stærk, når det så kommer til stykket. Hvordan takler I andre det? Jeg er nemlig lidt i tvivl om jeg sætter mig selv op til at fejle... Måske skulle jeg allerede nu, når jeg tænker på det, lave et kompromis. Hvis nu jeg siger nej til rundstykker, er det okay jeg spiser en lille is om aftenen... Er det i grunden ikke underligt, som jeg så tænker, at så har jeg "fortjent" en is... Siden hvornår skal man belønnes med mad - usundt endda. Nå, det blev lige lidt vrøvl...

Rigtig god weekend ladies :)
11 år12. juli 2013 kl. 18:14
re: Weekend...
Tak for velkomsten :-)

Jeg løber til at starte med 4 km. pr. gang ca. Jeg løber ca. 1 km. på asfalt/fortov indtil jeg kommer ud til stien hvor jeg så løber 2 km. og så 1 km. hjem på asfalt igen.
Jeg løb både fredag og søndag i weekenden, men desværre kan det ikke ses på vægten :-/ Jeg synes ellers jeg var lidt god, men så tastede jeg maden og indså at den ikke var helt god :-/.

Vægten siger 75,2 så der er røget 200 gram. Måske er det okay, men ville gerne have haft en kæmpe kickstart, synes det motiverer lidt mere.

Nu er det så sidste uge inden ferie, så den skal have en skalle! Jeg regner med at løbe hver anden dag, også i ferien, og så ikke købe usunde ting. Vi har endelig fået tømt skabet for slik :-)

ellers er weekenden gået med afslapning og rengøring af hele lejligheden, mens kæresten sov. Sikke effektiv man er når der er ro ;-).

Siden torsdag har jeg døjet med kvalme og ondt i maven periodisk. Mest når jeg er i bevægelse, løbeturen i går var derfor også lidt svær at komme igennem, men det gik. Jeg har aldrig haft kvalme på den her måde før, men håber godt nok snart det forsvinder :-/

Håber det er gået lidt bedre for jer andre i weekenden :-)
11 år15. juli 2013 kl. 08:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });