#2 af Bente Bloch (slettet)
De ”modne” pigers tråd
Du læser en tråd i debat > vægttabBente Bloch (slettet)
re: De ”modne” pigers tråd
Hej
Jeg vil måske også gerne være med, jeg har ikke den forkromede løsning på hvordan vi griber det an.
Jeg har gennem det sidste år motioneret hos Butterfly i Randers, men jeg overvejer at melde mig ud, da jeg har svært ved at tage mig sammen til at komme af sted og jeg er rigtig træt af den evige dårlige samvittighed.
Jeg er slem til at veje mig hver dag og det giver nogle vældige udsving på vægtkurven og det giver også nogle "dumme" dage når vægten stiger, for så kan jeg ikke lade være med at trøstespise, selvom vægtstigning jo skulle motivere mig til at tænke over, hvad der kommes i munden.
Jeg følger dette indlæg og ser om der en nogle gode løsning til hvordan vi griber det an.
God dag til alle
Bente
Jeg vil måske også gerne være med, jeg har ikke den forkromede løsning på hvordan vi griber det an.
Jeg har gennem det sidste år motioneret hos Butterfly i Randers, men jeg overvejer at melde mig ud, da jeg har svært ved at tage mig sammen til at komme af sted og jeg er rigtig træt af den evige dårlige samvittighed.
Jeg er slem til at veje mig hver dag og det giver nogle vældige udsving på vægtkurven og det giver også nogle "dumme" dage når vægten stiger, for så kan jeg ikke lade være med at trøstespise, selvom vægtstigning jo skulle motivere mig til at tænke over, hvad der kommes i munden.
Jeg følger dette indlæg og ser om der en nogle gode løsning til hvordan vi griber det an.
God dag til alle
Bente
12 år6. august 2012 kl. 09:31
calcit
Jeg hopper med - det er dejligt at "forpligte" sig jeg skal jo indlægges 4/9 og få fjernet mit bildæk af hud. Så der skal ryge et par kilo af det er der kommet på siden maj. Så jeg følger jer her indtil den dato. Jeg vil sørge for at få gået det jeg kan og være mest ude i solen hvis den kommer frem.... Mentalt holder jeg mig igang med at lytte til musik jeg holder af gerne synge med og være i naturen. Samt læse en masse.
Spændende hvor mange vi bliver.....weekenderne er også de sværeste for mig men omvendt er de uundværlige.
Spændende hvor mange vi bliver.....weekenderne er også de sværeste for mig men omvendt er de uundværlige.
12 år6. august 2012 kl. 10:38
tynd74
hej
jeg hopper også med her.
er faktisk lidt stolt af mig selv , da jeg her i sommer har smidt 3.5kg ;-) vægten toppede på 76kg grundet flere omstændigheder og pludselig kunne jeg se tallet 80kg
det nægtede jeg simpelthen, så skulle det være og nu her i dag 72.5kg trods ændring af døgnrytme. Er nu igen oppe kl 04.00
målet er stadig de 66kg
har for 6 år siden smidt 32.8kg
jeg hopper også med her.
er faktisk lidt stolt af mig selv , da jeg her i sommer har smidt 3.5kg ;-) vægten toppede på 76kg grundet flere omstændigheder og pludselig kunne jeg se tallet 80kg
det nægtede jeg simpelthen, så skulle det være og nu her i dag 72.5kg trods ændring af døgnrytme. Er nu igen oppe kl 04.00
målet er stadig de 66kg
har for 6 år siden smidt 32.8kg
12 år6. august 2012 kl. 12:38
SusanneRB
Jeg vil også gerne være med! Er første gang jeg hopper på en gruppe herinde, så jeg er meget spændt på om det kan øge min motivation! Er helt sikkert heller ikke den store "weekend-taber" - så er helt sikkert med på 2 vejninger om ugen. Har ikke råd til at gå i motionscenter, så jeg er begyndt at cykle et par gange om ugen, og træner mormor-armene med vandflasker ;o) Forsøger at skære ned på den herlige chokolade og de sukkerholdige drikkevarer. Og letmælk er blevet til minimælk... Små skridt... Indtil nu er de små skridt dog blevet overhalet af de dårlige vaner, så vægten er det sidste års tid ikke gået i den retning jeg havde drømt om. Så nu er det op med ærmerne!
Jeg vil gerne fejre min 40 års fødselsdag i en str 40.
Jeg vil gerne fejre min 40 års fødselsdag i en str 40.
12 år6. august 2012 kl. 12:49
womanice (slettet)
Så er vi igang!
Dejligt, at I gerne vil være med !
Jeg prøver lige at hente lidt inspiration hist og her i dette forum – på torsdag prøver jeg at skrive min vægt ind og måske lidt info om mig selv – mål osv. I er velkomne til at skrive lige som jeg gør eller selv finde på noget.
Men vi vejer os første gang på torsdag og igen på mandag – så er vi i gang…:-D
Bente:
Jeg ved ikke, om det er godt at veje sig hver dag. Så længe vægten er stabil eller faldende er det jo en god oplevelse – men, stiger eller svinger vægten kan man godt blive lidt træt af det og måske som du trøstespise. Kan du forestille dig noget, som du kan erstatte trøstespisningen med – f.eks. børste tænder, gå en tur eller noget helt andet, som ikke indeholder kalorier?
Calcit:
Uha…det bliver da spændende at følge dig efter den 4/9 – jeg håber, at du bliver rigtig glad for resultatet. Jeg har en veninde, som har fået fjernet maveskind m.m. og hun er så glad for det.
Jeg lytter også gerne til musik og går nogle skønne ture med vores hund. Den skal jo ud uanset vejr og vind.
Flittiglise:
Du er da godt nok sej – 3,5 kg er virkelig flot. Kan du fortælle lidt om hvad du spiser for at opnå så flotte vægttab?
SusanneRB:
Jeg tror helt sikkert, at det vil motivere os alle at ”forpligtige” os til at skrive vægt ind og støtte hinanden – på kryds og tværs.
Det kan godt være lidt dyrt at gå i motionscenter, men heldigvis kan man gå, løbe og cykle nogle ture uden at det koster noget. God idé med vandflasker som håndvægte…:-)
Jamen, du er jo godt i gang med at ændre dine vaner, så du skal nok nå dit mål til din fødselsdag.
Ps. der er selvfølgelig plads til flere skønne "modne" piger...;-D
Jeg prøver lige at hente lidt inspiration hist og her i dette forum – på torsdag prøver jeg at skrive min vægt ind og måske lidt info om mig selv – mål osv. I er velkomne til at skrive lige som jeg gør eller selv finde på noget.
Men vi vejer os første gang på torsdag og igen på mandag – så er vi i gang…:-D
Bente:
Jeg ved ikke, om det er godt at veje sig hver dag. Så længe vægten er stabil eller faldende er det jo en god oplevelse – men, stiger eller svinger vægten kan man godt blive lidt træt af det og måske som du trøstespise. Kan du forestille dig noget, som du kan erstatte trøstespisningen med – f.eks. børste tænder, gå en tur eller noget helt andet, som ikke indeholder kalorier?
Calcit:
Uha…det bliver da spændende at følge dig efter den 4/9 – jeg håber, at du bliver rigtig glad for resultatet. Jeg har en veninde, som har fået fjernet maveskind m.m. og hun er så glad for det.
Jeg lytter også gerne til musik og går nogle skønne ture med vores hund. Den skal jo ud uanset vejr og vind.
Flittiglise:
Du er da godt nok sej – 3,5 kg er virkelig flot. Kan du fortælle lidt om hvad du spiser for at opnå så flotte vægttab?
SusanneRB:
Jeg tror helt sikkert, at det vil motivere os alle at ”forpligtige” os til at skrive vægt ind og støtte hinanden – på kryds og tværs.
Det kan godt være lidt dyrt at gå i motionscenter, men heldigvis kan man gå, løbe og cykle nogle ture uden at det koster noget. God idé med vandflasker som håndvægte…:-)
Jamen, du er jo godt i gang med at ændre dine vaner, så du skal nok nå dit mål til din fødselsdag.
Ps. der er selvfølgelig plads til flere skønne "modne" piger...;-D
12 år6. august 2012 kl. 13:30
calcit
re: Så er vi igang!
Som modne har vi sikkert lært at man ikke behøver at stå i et motionscenter men dagligdags gøremål er gode forbrændingskilder...ja vi er i gang...
12 år6. august 2012 kl. 14:15
tynd74
hej Womanice
jeg starter dagen med en potion havregrød. 40gram og 200gram vand og en tsk salt plus ca 6 gram smør
et par timer eller tre senere spiser jeg en ristet skive franskbrød med rejer og 50% mindre fedt af mayo
til middag en skive rugbrød med enten ´2 styk æg, 2 skiver spegepølse og mayo eller steg, måske frikadelle .eller leverpostej med rødbede
eftermiddag ca 20-25 gram mørk 85% chokolade til te
aftensmad. meget forskelligt. men jeg får feks daglig sovs/ saucer osv og har gjort det i alle seks år
forskellen er kun at jeg jævner med majsstivelse og når jeg laver sovsene hælder jeg ca halvdelen af fedtet ud ( i gamle dage blev det hele jo anvendt )
aften light sodavand og 30-60 gram popcorn ;-)
jeg starter dagen med en potion havregrød. 40gram og 200gram vand og en tsk salt plus ca 6 gram smør
et par timer eller tre senere spiser jeg en ristet skive franskbrød med rejer og 50% mindre fedt af mayo
til middag en skive rugbrød med enten ´2 styk æg, 2 skiver spegepølse og mayo eller steg, måske frikadelle .eller leverpostej med rødbede
eftermiddag ca 20-25 gram mørk 85% chokolade til te
aftensmad. meget forskelligt. men jeg får feks daglig sovs/ saucer osv og har gjort det i alle seks år
forskellen er kun at jeg jævner med majsstivelse og når jeg laver sovsene hælder jeg ca halvdelen af fedtet ud ( i gamle dage blev det hele jo anvendt )
aften light sodavand og 30-60 gram popcorn ;-)
12 år6. august 2012 kl. 16:53
womanice (slettet)
Hej Flittiglise - Det er spændende at læse om, hvordan andre har sammensat deres kost. Det er jo faktisk næsten ganske almindelig mad du spiser - med lidt justeringer mht. fedt. Mon ikke, at det i længden er lettere at holde en kur, hvis maden er let tilgængelig og lidt det man kender. Nogle gange er jeg faldet over nogle spændende opskrifter, men har droppet dem igen fordi jeg skulle bruge en masse, som jeg enten ikke havde eller ikke kan købes i de butikker, som jeg kommer i.
Du skriver: 50% mindre fedt af mayo - hvad mener du med det? Godt være, at jeg spørger lidt dumt...:-P
Tak for inspiration.
Du skriver: 50% mindre fedt af mayo - hvad mener du med det? Godt være, at jeg spørger lidt dumt...:-P
Tak for inspiration.
12 år6. august 2012 kl. 17:48
bruger slettet
Hej med jer...jeg vil gerne være med, men er startet d. 1.8., hvis det er okay...jeg vil gerne ned på 69 kg og de første 2.8 kg er røget :-)...
Jeg vil max spise 1500 kal om dagen og typisk dag ser således ud
Morgen:
35 gr havregryn, som kan laves til grød, med lidt mælk ovenpå os stevia sødemiddel , 1 krus kaffe med en dl skummemælk ovenpå=181 kal
Formiddag: 1 stk frugt, æble el nektarin og et stk knækbrød (max spise10 gr, altså det tynde hel fuldkorn)=ca 86 kal
Frokost:
1 sk.multikerne rugbrød, 2 små lakse frikadeller fra Rema, 10 gr let remoulade, 200gr grønt, f.eks.tomater,agurk,gulerødder,røde peber, forårsløg eller andet...dellerne varierer jeg med 100 gr hytteost 1.5%, et æg, tomat i makrel, 100 gr kyllingepålæg eller anden mager pålæg = max 350 kal i alt
Eftermiddag:
100 gr cheasy yoghurt 0,1 % med 100 gr frugt og 10 stk mandler=151 kal - eller 2 sk. Ost 40 gr. 20 % og 2 sk. knækbrød = 158 kal i+ evt et krus kaffe med en1 dl skummetmælk = 36 kal
Aftensmad:
125 gr kød el fisk, 50 gr. Kartoffel, eller grove ris/pasta , 300 gr grønt = 350/550 kal.
Aftenhygge:
Kaffe med mælk og 25 gr mørk chokolade 70 % = 170 kal eller byt chokoladen ud med et stk frugt og en sk. Knækbrød = 122kal incl. Kaffe med skummetmælk, eller anden100 gr cheasy yoghurt med 100 gr frugt=136 kal.
Det der er vigtigt, er at få hele dagen til at give max 1500 kal.
Jeg går hjem fra arbejde næsten hver dag, ca. 2.5 km, (fra næste uge) herudover går/løber jeg 5 km 3 x om ugen, laver lidt arm, mave,ryg øvelser og hulahopper.
Det her skal være forever , da jeg er træt af, at svinge 10 kg en til to x om året....det her er faktisk MEGET mad...smiler...dejligt.... i dag har jeg f,eks, forsødet livet med en isis energi bar= 120 kal, så sparer jeg lidt på aftenhyggen..... mit mål er faktisk13,3 kg inden juleaften, hvilket er meget realistisk...og denne gang skal det være forever!!! :-).... ikke kur, men livsstilsændring....
Jeg vil max spise 1500 kal om dagen og typisk dag ser således ud
Morgen:
35 gr havregryn, som kan laves til grød, med lidt mælk ovenpå os stevia sødemiddel , 1 krus kaffe med en dl skummemælk ovenpå=181 kal
Formiddag: 1 stk frugt, æble el nektarin og et stk knækbrød (max spise10 gr, altså det tynde hel fuldkorn)=ca 86 kal
Frokost:
1 sk.multikerne rugbrød, 2 små lakse frikadeller fra Rema, 10 gr let remoulade, 200gr grønt, f.eks.tomater,agurk,gulerødder,røde peber, forårsløg eller andet...dellerne varierer jeg med 100 gr hytteost 1.5%, et æg, tomat i makrel, 100 gr kyllingepålæg eller anden mager pålæg = max 350 kal i alt
Eftermiddag:
100 gr cheasy yoghurt 0,1 % med 100 gr frugt og 10 stk mandler=151 kal - eller 2 sk. Ost 40 gr. 20 % og 2 sk. knækbrød = 158 kal i+ evt et krus kaffe med en1 dl skummetmælk = 36 kal
Aftensmad:
125 gr kød el fisk, 50 gr. Kartoffel, eller grove ris/pasta , 300 gr grønt = 350/550 kal.
Aftenhygge:
Kaffe med mælk og 25 gr mørk chokolade 70 % = 170 kal eller byt chokoladen ud med et stk frugt og en sk. Knækbrød = 122kal incl. Kaffe med skummetmælk, eller anden100 gr cheasy yoghurt med 100 gr frugt=136 kal.
Det der er vigtigt, er at få hele dagen til at give max 1500 kal.
Jeg går hjem fra arbejde næsten hver dag, ca. 2.5 km, (fra næste uge) herudover går/løber jeg 5 km 3 x om ugen, laver lidt arm, mave,ryg øvelser og hulahopper.
Det her skal være forever , da jeg er træt af, at svinge 10 kg en til to x om året....det her er faktisk MEGET mad...smiler...dejligt.... i dag har jeg f,eks, forsødet livet med en isis energi bar= 120 kal, så sparer jeg lidt på aftenhyggen..... mit mål er faktisk13,3 kg inden juleaften, hvilket er meget realistisk...og denne gang skal det være forever!!! :-).... ikke kur, men livsstilsændring....
12 år6. august 2012 kl. 18:24
Som jeg skrev i tråden under ”vedligehold” – De ”modne” kvinders tråd, ville jeg oprette en ny tråd, fordi den anden var placeret lidt forkert. Flere af os vil jo gerne tabe os – så ”vedligehold” må vi vente lidt med.
Som tidligere skrevet, så er min ferie forbi og jeg vil have smidt et par kilo, som helt forventet har sneget sig på sidebenene. Så jeg må smøge ærmerne op og komme i gang - vil I være med?
Ja, det håber jeg virkelig, at I vil – jeg har brug for opbakning og jeg kan se, at flere af jer også gerne vil tabe jer, så jeg håber, at I er med på idéen.
Jeg vil gerne indskrive vægt mandag og torsdag - altså før og efter weekenden. Jeg har ingen ambitioner om at tabe mig i løbet af weekenden, men kan jeg blot holde vægten, vil jeg være glad. Mandag til torsdag kan jeg bedre overholde at holde mig til ”slankekost”.
Hvis du vil være – så skriv evt. hvordan du synes vi skal gribe det an og gerne lidt om dine ønsker og forventninger. Hvis der er nogen, som vil følge mig, så vejer vi os første gang på torsdag (jeg tør ikke, at gå på vægten før torsdag)….:-/