#71 af SNBS (slettet)
Dukan kuren
Du læser en tråd i debat > vægttabSNBS (slettet)
re: Dukan kuren
Når du først kommer igang med motion oveni den sunde levestil, så skal der nok komme skub i sagerne igen, men ja at ramme den mur og ikke det mest motiverende. Du starter vel bare mildt op med noget gå/løb og evt lidt mave/ryg? Det vil ihvertfald give godt tab på vægten, det med vægttræning giver jo størrer muskler som koster på vægten, men i sidste ende giver de selvfølgelig også en større forbranding. Håber du have en god træning. 0 dag er bedre end - dag:)
11 år18. januar 2013 kl. 17:12
2regnormsryggen (slettet)
Man skulle tro min vægt var gået i stykker.. Den står stadig præcis på 75 kg .. Det er da lidt træls, at den ikke bare kan rykke sig et par hundred gram i det mindste.. Men jeg må jo bare forsætte, har trænet konditionstræning 2 dage ud af 5 .. Men måske også for optimistisk at tænke at det allerede havde en virkning...
Jeg overvejer oz at give min krop et chok i form af at spise noget andet et par dage, for så at vænne tilbage til dukan..
Jeg ved det ikke lige, men vil ikke gi op, jeg skal ned under 70 kg.. Basta :-)
Hvordan går det eller med dig SNBS ?
Jeg overvejer oz at give min krop et chok i form af at spise noget andet et par dage, for så at vænne tilbage til dukan..
Jeg ved det ikke lige, men vil ikke gi op, jeg skal ned under 70 kg.. Basta :-)
Hvordan går det eller med dig SNBS ?
11 år23. januar 2013 kl. 09:08
Og hvad med dig camillalp, hvordan står det til hos jer ??
Min næste vejedag er på mandag :-)
Min næste vejedag er på mandag :-)
11 år23. januar 2013 kl. 09:10
MillerV
Hej, jeg har selv prøvet dukan kuren, og havde samme oplevelse som dig med at vægten gik i stå. Og sådan blev det bare ved.
Jeg valgte at prøve en anden for for protein måde at spise på.
Hvor fedt også indgik.
Og så gik vægten ned igen.
Og det bedste af det hele var at man en dag om ugen måtte spise kulhydrater.
Hvis du kunne tænker dig et madprogram for en dag, vil jeg gerne skrive det ind?
Jeg valgte at prøve en anden for for protein måde at spise på.
Hvor fedt også indgik.
Og så gik vægten ned igen.
Og det bedste af det hele var at man en dag om ugen måtte spise kulhydrater.
Hvis du kunne tænker dig et madprogram for en dag, vil jeg gerne skrive det ind?
11 år23. januar 2013 kl. 10:05
SNBS (slettet)
Ej hvor træls, men du har også haft et flot og hurtigt vægttab.. Et personligt spørgsmål.. kommer du på toilettet? Min mave stod stille i 3 dage, indtil jeg begyndte at bruge hvedeklid imine pandekager. Kuren er lavet så man skulle kunne holde sit vægttab, så hvis du lige pludselig springer fra, for at give kroppen et chok, så er jeg bange for at du i sidste ende ødelægger hele ideen med kuren. MEN, jeg kan absolut godt forstå dig, det er IKKE fedt at kæmpe men at resultatet udebliver. Men er enig med Mille v i at du måske skal prøve nogle andre proteiner end du har spist indtil nu (med mindre du er god til at variere). Jeg skal først vejes i morgen, så er lidt spændt:) Jeg tager også den lette vej, med 1/1 modellen, så bliver jeg ikke så hurtig træt af maden. Jeg er begyndt at lave padekagerne uden sødemiddel og så fylde den op med hjemmelavet tunsalat og hytteost.. helt fantastiksk spise, og jeg har stillet en bøtte fromage frais blandet med mandelessens og sødemiddel i fryseren, så må vi se om det bliver godt.
11 år23. januar 2013 kl. 19:43
SNBS (slettet)
Så kom vejendagen for mig:)
Her er hvad jeg har tabt/taget på siden mandag sidste uge:D
Vægt: -2,3 kg
Overarm: -1 cm
Talje: -3 cm
Hofte: -2 cm
Lår: -1,7 cm
Læg: -1,5 cm
Bryst: -1 cm
Fedtprocent: -2,1%
Vandprocent: +1,6%
Muskelprocent: +1,1%
Så er det vist slået fast at kuren ikke bare virker (på vægttabet), men at det ikke er væsketabt men derimod fedt der ryger af. Jubii.
Tusind tak fordi du startede dette indlæg, ellers var jeg aldrig kommet igang.
Krydser fingrer for at der snart kommer skub i det for dig, så du ikke når at miste motivationen:) Heller stillestående end opadgående:D
11 år24. januar 2013 kl. 08:14
re: Så kom vejendagen for mig:)
Hvor er det bare super flor SNBS, det er bare godt gået ;-) Ja det virker nemlig :-) bare ik lige når det hele går i stå ..Smiler....
Til dit spørgsmål, så er jeg en person som kun normalt komme på toilet og af med noget cirka hver 4. dag..og sådan har det altid været, kur eller ej..Så det kan måske godt have lidt at gøre med det..
Jeg synes bare det er lidt svært i tiden, fordi man gør alt hvad man kan ,og så sker der ik noget alligevel..Men jeg har tænkt mig at forsætte og på et tidspunkt må der da ske noget :-)
MillerV : du må da gerne prøve at ligge et forslag ind, kunne da være at jeg lige skulle prøve det :-)
Til dit spørgsmål, så er jeg en person som kun normalt komme på toilet og af med noget cirka hver 4. dag..og sådan har det altid været, kur eller ej..Så det kan måske godt have lidt at gøre med det..
Jeg synes bare det er lidt svært i tiden, fordi man gør alt hvad man kan ,og så sker der ik noget alligevel..Men jeg har tænkt mig at forsætte og på et tidspunkt må der da ske noget :-)
MillerV : du må da gerne prøve at ligge et forslag ind, kunne da være at jeg lige skulle prøve det :-)
11 år24. januar 2013 kl. 08:58
SNBS (slettet)
Hvis du ikke rigtgi er kommet af med noget optil 2 dage før din næste vejning, kan jeg anbefale Dulcolax, jeg overvejer det lidt da jeg ikke synes at hvedeklid sætter ordentlig gang i maven, men indtil vider går det jo fint, men jeg plejer at være afsted hver dag, så det med at der går 3-4 dage imellem, som der gør nu, det synes jeg ikke er nok, man burde jo kunne komme af med noget hver dag.
Men noget helt andet, så ja, så skal der nok gå mere end 1 uges træning før man ser resultater af det, men bare det at komme igang er vel dejligt i sig selv:) Så kan du ihvertfald ikke klandre dig selv for at du ikke gør noget for det, og de 6, noget du har tabt er stadig super flot, det kan jo ikke blive ved med at gå lige hurtigt. Jeg er jo trods alt først lige startet for 10 dage siden, så min krop er sikkert stadig i chok over den ny levestil. hehe. Bare fortsæt det gode arbejde, det skal nok give pote, men kender desværre alt for godt den berømte mur du står foran, den trækker tænder ud:/
Men noget helt andet, så ja, så skal der nok gå mere end 1 uges træning før man ser resultater af det, men bare det at komme igang er vel dejligt i sig selv:) Så kan du ihvertfald ikke klandre dig selv for at du ikke gør noget for det, og de 6, noget du har tabt er stadig super flot, det kan jo ikke blive ved med at gå lige hurtigt. Jeg er jo trods alt først lige startet for 10 dage siden, så min krop er sikkert stadig i chok over den ny levestil. hehe. Bare fortsæt det gode arbejde, det skal nok give pote, men kender desværre alt for godt den berømte mur du står foran, den trækker tænder ud:/
11 år24. januar 2013 kl. 20:31
MillerV
Forslag til proteinkur
Der er ingen kulhydrater 6 ud af 7 dage. Den 7. dag må man så få kulhydrater. Men holde sig nede i kcal stadig.
Mine måltider så sådan ud:
Morgen: 2 æg med mayonaise (den på pose som er rent fedt er bedst) ell. 2 protein pandekager
Formiddag: 1 ds. makrel i tomat (de runde fra netto har mindst kulhydrat)
Frokost: 250 g kød
Eftermiddag: 2 æg (med mayonnaise hvis man ikk fik det til morgenmad) eller 2 proteinpandekager
Aften: 250 g kød
Der kan komme 100g agurk til et af måltiderne.
Omkring 13-1400 kcal om dagen.
På 7. Dagen (man vælger selv dagen, vi lagde dagen den dag vi skulle noget ude i weekenden) har man så 24 timer hvor kulhydrat er lovligt.
Det har hjulpet mig til at smide fedtet. Og vægten faldt.
Mine måltider så sådan ud:
Morgen: 2 æg med mayonaise (den på pose som er rent fedt er bedst) ell. 2 protein pandekager
Formiddag: 1 ds. makrel i tomat (de runde fra netto har mindst kulhydrat)
Frokost: 250 g kød
Eftermiddag: 2 æg (med mayonnaise hvis man ikk fik det til morgenmad) eller 2 proteinpandekager
Aften: 250 g kød
Der kan komme 100g agurk til et af måltiderne.
Omkring 13-1400 kcal om dagen.
På 7. Dagen (man vælger selv dagen, vi lagde dagen den dag vi skulle noget ude i weekenden) har man så 24 timer hvor kulhydrat er lovligt.
Det har hjulpet mig til at smide fedtet. Og vægten faldt.
11 år24. januar 2013 kl. 22:56
re: Forslag til proteinkur
Tak millerv for dit indlæg om kost, det vil jeg prøve :-)
Jeg har bestemt, at jeg ikke vil veje mig imorgen, da jeg har syndet i denne weekend, jeg var for svag til at sige nej..Skyldes måske, at vægten har stået stille så lang tid.
Så nu har jeg sikkert bare taget på...Hmm.
Men nu ligger jeg hårdt ud imorgen, og tager også en dag med millerv`s kost.. så jeg vil gøre en xtra indsats de næste 5 dage, og så vejer jeg mig på lørdag :-)
Jeg har bestemt, at jeg ikke vil veje mig imorgen, da jeg har syndet i denne weekend, jeg var for svag til at sige nej..Skyldes måske, at vægten har stået stille så lang tid.
Så nu har jeg sikkert bare taget på...Hmm.
Men nu ligger jeg hårdt ud imorgen, og tager også en dag med millerv`s kost.. så jeg vil gøre en xtra indsats de næste 5 dage, og så vejer jeg mig på lørdag :-)
11 år27. januar 2013 kl. 21:23