#11 af fedania
Dukan kuren
Du læser en tråd i debat > vægttabfedania
re: Dukan kuren
madbanditten.dk er ret gode faktisk - ved ikke om det er den der er henvist til :)
12 år6. november 2012 kl. 20:09
Girl next door
re: proteinpandekager
Der findes et hav af udgaver af proteinpandekager. Det er meget efter smag og behag - og google er jo som altid eminent ;-) Her er min egen yndlingsopskrift - lige for tiden i hvert fald. Inspireret af mange forskellige opskrifter....
Jeg har stræbt efter at der er mest proteiner og derefter fedt i, ingen hvedemel, ingen sukker, lavt GI, god konsistens...og god smag ;-)
Alle ingredienser piskes godt sammen og bages på en pande. Husk margarine/olie hvis panden ikke slipper så let....
2 hele æg
4 bægre pasteuriserede æggehvider (160g)
10g rugmel
8g fiberstrø
65g hytteost 1,5%
145g æblemos (udkogte æbler uden sukker)
50g proteinpulver
4g sukrinmelis
En god gang kanel
Fordeling: 57% protein, 21% kulhydrat, 22% fedt
Lad evt. være med at bruge æblemos, hvis der skal være færre kulhydrater i, put fløde i hvis det skal være mere fedt og for flere proteiner, kan man putte skyr eller græsk yoghurt i... Det er bare at prøve sig frem ;-)
Andre variationer kan f.eks. være at putte most banan i, kakao, kakaoproteinpulver, vanilje - og så skal æble og kanel selvfølgelig undlades.
Smager forresten fantastisk lagt i lag med enten cavalier "nutella" (sukkerfri) i mellem hvert lag eller isis jordbærmarmelade og perfect strø. Mums! ;-)
Jeg har stræbt efter at der er mest proteiner og derefter fedt i, ingen hvedemel, ingen sukker, lavt GI, god konsistens...og god smag ;-)
Alle ingredienser piskes godt sammen og bages på en pande. Husk margarine/olie hvis panden ikke slipper så let....
2 hele æg
4 bægre pasteuriserede æggehvider (160g)
10g rugmel
8g fiberstrø
65g hytteost 1,5%
145g æblemos (udkogte æbler uden sukker)
50g proteinpulver
4g sukrinmelis
En god gang kanel
Fordeling: 57% protein, 21% kulhydrat, 22% fedt
Lad evt. være med at bruge æblemos, hvis der skal være færre kulhydrater i, put fløde i hvis det skal være mere fedt og for flere proteiner, kan man putte skyr eller græsk yoghurt i... Det er bare at prøve sig frem ;-)
Andre variationer kan f.eks. være at putte most banan i, kakao, kakaoproteinpulver, vanilje - og så skal æble og kanel selvfølgelig undlades.
Smager forresten fantastisk lagt i lag med enten cavalier "nutella" (sukkerfri) i mellem hvert lag eller isis jordbærmarmelade og perfect strø. Mums! ;-)
12 år6. november 2012 kl. 20:18
regnormsryggen (slettet)
re: re: Dukan kuren
Tak for nyttige oplysninger :-) dejligt med lidt input og ideer..
Dukan kuren er jo faktisk en man skal følge hele livet..Hvis man kigger på fase 4, som er den fase som varer resten af livet : man kan spise normalt ( selvfølgelig fornuftigt ) og så skal man bare have en protein dag om ugen til den tid..
Min pandekage opskrift er ret simpel :
3 æggehvider
40 gr. havregryn
Lidt rosiner
Lidt vanilliesukker
Det hele piskes let sammen, og derefter laver man 3 små pandekager på en varm pande, med lidt olie.
Jeg er hel tosset med dem, og synes de mætter i lang tid..Man kan jo hertil bruge lidt flydende honning eller fedtfattigt marmelade eller andet, hvis man ønsker det..
Dagen idag har været lidt hård, for synes jeg har været slik sulten, men har været hård og ikke rørt noget som helst usundt..:-)
Dukan kuren er jo faktisk en man skal følge hele livet..Hvis man kigger på fase 4, som er den fase som varer resten af livet : man kan spise normalt ( selvfølgelig fornuftigt ) og så skal man bare have en protein dag om ugen til den tid..
Min pandekage opskrift er ret simpel :
3 æggehvider
40 gr. havregryn
Lidt rosiner
Lidt vanilliesukker
Det hele piskes let sammen, og derefter laver man 3 små pandekager på en varm pande, med lidt olie.
Jeg er hel tosset med dem, og synes de mætter i lang tid..Man kan jo hertil bruge lidt flydende honning eller fedtfattigt marmelade eller andet, hvis man ønsker det..
Dagen idag har været lidt hård, for synes jeg har været slik sulten, men har været hård og ikke rørt noget som helst usundt..:-)
12 år6. november 2012 kl. 21:49
regnormsryggen (slettet)
3. dag : Idag har jeg startet dagen med yoghurt vanille fra cheasy..og til frokost skal jeg have noget kylling, som jeg stegte igår..
Jeg er ved godt mod idag, og stadig stolt over at jeg ikke faldt i igår. :-)
Jeg glæder mig meget til, at jeg skal vejes på lørdag..:o)
Jeg er ved godt mod idag, og stadig stolt over at jeg ikke faldt i igår. :-)
Jeg glæder mig meget til, at jeg skal vejes på lørdag..:o)
12 år7. november 2012 kl. 09:22
Girl next door
Ja, det bliver godt nok spændende. Kan du lade være med at veje dig inden lørdag? ;-)
12 år7. november 2012 kl. 10:50
regnormsryggen (slettet)
Det er svært ikke at veje sig..Men har bestemt at jeg må IKKE før lørdag..:-)
Og nu er der også kun 2 dage tilbage, så skal holde ud..
Min 3. dag er gået godt..Har haft travlt idag, så har slet ikke nået at tænke på noget usundt..Så det er jo godt..Bliver nok være når vi når til weekenden...Der plejer jo at være fredagsguf...Men må jo finde på noget andet, så jeg ik falder i..
Og nu er der også kun 2 dage tilbage, så skal holde ud..
Min 3. dag er gået godt..Har haft travlt idag, så har slet ikke nået at tænke på noget usundt..Så det er jo godt..Bliver nok være når vi når til weekenden...Der plejer jo at være fredagsguf...Men må jo finde på noget andet, så jeg ik falder i..
12 år7. november 2012 kl. 21:27
Girl next door
Jeg er ikke helt klar over, om det er tilladt på dukan kuren, men en lækker snack er skyr og græsk yoghurt blandet med sukkerfri nutella. Tænker at du kan blande andre ting i også - nogle gange putter jeg æble og kanel i i stedet for "nutellaen".
12 år7. november 2012 kl. 21:32
regnormsryggen (slettet)
skyr er tilladt.......og æble er også i fase 2..Kender ikke den sukkerfri nutella..men det er da bestemt værd at undersøge, hvad den indeholder :-)
Men ellers tænker jeg at pandekagerne kunne også godt bruges til at smovse i..
Bliver lidt lettere i fase 2, da man jo kan tage grønsags snack i fedtfattig dip.. :-)
Har forresten også set nogle dukan småkager man må spise i fase 1, måske jeg skulle prøve dem ...
Men ellers tænker jeg at pandekagerne kunne også godt bruges til at smovse i..
Bliver lidt lettere i fase 2, da man jo kan tage grønsags snack i fedtfattig dip.. :-)
Har forresten også set nogle dukan småkager man må spise i fase 1, måske jeg skulle prøve dem ...
12 år7. november 2012 kl. 21:42
regnormsryggen (slettet)
Fandt den lige på nettet, altså den sukkerfrie nutella og den har et rimligt højt fedtindhold, så den kan nok ikke lige gå med ind i min kur, da jeg jo skal have så få kulhydrater som muligt....I får den lige her :
Næringsindhold pr. 100 g af varen
Energi
2088 kJ (499 kcal)
Protein 6,5 g
Kylhydrat 50 g
Fedt 36,6 g
Kostfibre 2.8 g
Energifordeling
Energi
2088 kJ (499 kcal)
I varen
Anbefalet i dagskost
Protein
6,5 g
5,21 %
Mindst 10%
Kylhydrat
50 g
40,08 %
Ca. 60%
Fedt
36,6 g
66,01 %
Højst 30%
Kostfibre
2.8 g
-
Energi
2088 kJ (499 kcal)
Protein 6,5 g
Kylhydrat 50 g
Fedt 36,6 g
Kostfibre 2.8 g
Energifordeling
Energi
2088 kJ (499 kcal)
I varen
Anbefalet i dagskost
Protein
6,5 g
5,21 %
Mindst 10%
Kylhydrat
50 g
40,08 %
Ca. 60%
Fedt
36,6 g
66,01 %
Højst 30%
Kostfibre
2.8 g
-
12 år7. november 2012 kl. 21:55
Girl next door
Det var ærgerligt. Smager ellers godt, men så æble og kanel...det smager også skønt ;-)
12 år8. november 2012 kl. 08:29