Dukan kuren

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Dukan kuren
Vejedagen er kommet og den siger 75 kg..så et lille vægttab på 500 gr siden sidst.
Det er udemærket og jeg er er tilfreds. mangler 1 kilo til første delmål og har 25 dage til at nå det i, så det skal nok lykkes :-)

Mange Tak camillalp, ja det giver altså hurtig vægttab og det er da super flot allerede med 1 kilo :-)
Det bliver spændende for jer, at komme rigtigt igang.

Jeg har vejedag næste gang på fredag ....
11 år13. januar 2013 kl. 14:58
Hej.
Nu har jeg lige læst din tråd. Super flot gået. Vil barelige høre om der ligger noget motion bag? Og i såfald hvor meget/hvilken form? Tror selv jeg vil hoppe på kuren, tabte selv 25 kg på ½ år efter fødsel men er begyndt at tage på igen (elsker søde sager), så satser på at en sund kur kan hjælpe (de 25 kg blev også tabt ved hjælp af denne side, men bare i en syglig grad af kropsvejning og kalorietælling, med konstant tanke på madindtag og afstraffelse iform af sultestraike hvis jeg havde spist mere end 1000 kcal dagen før) Jeg søger denne gang en sund måde og har en lille frygt siddende i maven over om det går galt igen, nok også derfor jeg ikke har været på siden længe og der er kommet 5 kg på igen:( Men tak for sund inspiration
11 år14. januar 2013 kl. 10:38
Så er jeg også startet:) Men alt det hytteost jeg kan finde ligger på minimum 1,5% har jeg misforstået når der står at der max må være 0,1% i de mælkeprodukter man må spise?
Jeg har fået kyllingbrystfilet til aftensmad de sidste 2 dage:) I morgen står den på skinke, men tænkte at hytteost kunne være et fint tilbehør hvis jeg kan finde en.
11 år15. januar 2013 kl. 20:20
Er det ikke noget med at man kan få rigtig fedtfattig hytteost i Lidl? Synes jeg kan huske min mor fandt sit der :-)
11 år15. januar 2013 kl. 21:06
Det fandt jeg også ved at Google, men jeg har pænt langt til en Lidl, men der er vist ingen anden udvej, for har prøvet Føtex, Fakta, Aldi. Måske Rema1000 eller Superbrugsen kunne have en??

Nå, mit store problem med denne kur (fandt jeg ud af da jeg lige tjekke mit madindtag siden mandag) jeg får absolut ikke kcal nok i løbet af en dag, jeg føler mig ikke på nogen måde sulten, men mit kcal indtage de sidste 3 dage (medregnet alt indtastet mad jeg ved jeg skal have i dag) så ligger den en pænt stykke under 1000 kcal og det er bare ikke godt nok:( Er der nogen der har det på samme måde? Nogen idéer? Håber det hjælper når fase 1 er ovre og jeg kommer til fase 2 hvor jeg skal veksle mellem pp og pv dage, min plan er at tage 1/1 modellen, den passer bedst til mit temprament:)
11 år16. januar 2013 kl. 11:55
Mit råd vil være, at lade være med at være fanatisk omkring fedtprocenten i mejerivarerne. Flere undersøgelser har vist, at fedtet i mejerivarer faktisk hjælper kroppen med at skille sig af med fedt (ligesom hørfrø), så ta' du bare 1,5% hytteost (eller 4%!) og få på den måde flere kalorier indenbords.

Jeg har ikke sat mig grundigt ind i DUKAN, men hvis der er mulighed for det, så spis 10-20g mandler formiddag og/eller eftermiddag - det giver også et fint boost i kalorieindtaget, og det er det gode fedt :)
11 år16. januar 2013 kl. 12:32
Kuren er meget specifik med hvad man må spise, og i fase 1 som kun skal vare 3 dage for mit vedkommende må jeg kun få proteiner og 1½ spiseske hvedeklid og dagen. Proteinerne kan komme fra fisk, skalddyr, hakket kød max 10%, kylling og kalkun uden skind, skummetmælk, mejeriprodukter på max. 0,5% og så æg. Når de her 3 dage er gået kommer man til fase 2, hvor man har pp (pure protein) og pv (protein+vegtable) dage, der er der så også specifikke grønsager man må få, og man skal i denne fase have 2 spiseske hvedeklid og man skal have 2 jeg vil veklse dagene med 1/1 så jeg skiftes til at have 1 pp pg 1 pv dag. Når så man har nået sig ønsket vægttab går man vider til fase 3 hvor man vedligholder i 10 dage×antal kg, i denne fase er der ohså nogle tilladte madvarer man må spise så man kommer stille ind i en normal hverdag madmæssigt, man skal bare have 1 pp dag om ugen. I fase 3 og 4 skal man have 3 spiseske hvedeklid. Når fase 3 er over kommer man til fase 4, hvor man må spise normalt men stadig med 1 pp dag om ugen, denne fase vare resten af livet.
Så der går lige lidt tid før der kan komme nødder på programmet:) Har læst mig til at flere som er på Dukan kuren vælger hytteost på 1,5% men jeg er sku nok for stædig, når der står max. 0,5 så må det blive sådan:)
11 år16. januar 2013 kl. 12:56
Så er man lige væk et par dage og så er der bare gang i den med indlæg :-) det er jo fantastisk :-)

Først mange Tak SNBS, jeg er også meget stolt af mig selv og befinder mig bare super godt med at leve efter DUKAN :-)
Jeg spiser denne hytteost med 1,5 % og andre mejeriprodukter op til max 2 %, det er efter min overbevisning ok..
Jeg har ikke dyrket meget motion, da jeg ikke føler, jeg har haft energi til det, Men har dog hulahoppede 4 gange om ugen, og skal hilse og sige, at det er altså ret hårdt ;-) men her den sidste uges tid synes jeg godt, jeg kan begynde at træne lidt mere og vil igang med ca. 2-3 gange i ugen + hulahop, tænker power walk, lettere løb, maveøvelser mm.

Men ellers følger jeg også kuren som man skal, kunne nok godt spise lidt flere grønsager de dage jeg må, men det er jeg lidt af en skovl til. Jeg er en kød pige med stort K :-)

Jeg glæder mig til at høre om dit forløb med DUKAN SNBS og håber du vil skrive lidt hen ad vejen ..
11 år16. januar 2013 kl. 19:56
Jeg har nu overstået de 3 dage i fase 1 som jeg er blevet beregnet til, og jeg har tabt 1,2 hvor "lovningen" var 1,1 så det er jo dejligt. Jeg starter nu 1/1 hvor jeg starter med en PV dag da jeg får gæster der skal laves mad til, det er lidt letter med en pv i stedet for en pp. Så den står i aften på salat af hvidkål, agurk, rødpeber, forårsløg og Edamamebønner og så laver jeg nogle oksekødsfikadeller, på mageret kød med løg og æg. Jeg drikker minimum 3 l vand om dagen og så går jeg rask gang i 40 min. det er en god tur ned med den lille i vuggestuen og tilbage igen. Jeg har glædet mig meget til at måtte spise grønsager, håber det kan give lidt mere på kcal indtaget, men det skal vise sig når dagen er omme:)
Tror at jeg må ty til hytteost med 1,5 med det fine vægttab du har lavet kan jeg sikkert godt tillade mig det, det giver også lidt ekstra på kcal:) Da jeg kører 1/1 modellen regner jeg med at veje mig hver torsdag, da det så stemme med i dag og 1 uge frem. Det holder hårdt ikke at stige på vægten hver dag, men nu må jeg lige give det en chance, Men synes det er utrolig let at holde sig fra slik, har ellers bare kørt slik ned hver dag, så tror det bliver meget godt for kroppen at slippe for i en længer periode. Glæder mig til at læse i morgen hvordan det går med dig:)
11 år17. januar 2013 kl. 14:17
Godmorgen til alle :-)
Så blev det veje dag igen, vægten stod på præcis 75 kg.. så der er ikke sket en dyt fra sidste gang.. men det er ok, så længe jeg ik tager på..Er klar over at I perioder vil vægten stå stille ...
Jeg er også klar til at tage fat på de næste 5 dage med mere motion, jeg skal i træningscenter her kl. 10 , og glæder mig :-)
Tror det bliver hårdt at komme af med de sidste 6-7 kg.. Har jo tabt 9 kg alt i alt..men det skal lykkes :-)
Mit delemål på 74 kg er om 20 dage og det skal jeg nå..

SNBS: Tillykke med dit første vægttab, det er også ret godt på 3 dage faktisk.. :-) synes det er flot, du er ude at gå 40 min hver dag, det skal nok gi pote i sidste ende ...ja det kan godt være lidt svært ikke at hoppe på vægten hver dag, men når man kommer ind i en rytme, så synes jeg ikke, man tænker så meget over det.

Min næste vejedag er på onsdag, så har vægten bare at være under 75 :o)
11 år18. januar 2013 kl. 08:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });