Dukan kuren

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Dukan kuren
Dejlig mandag morgen , for vægten stod på 75,5 kg dvs. -700 gr siden sidst... Mangler 1,5 kg til næste mål og har 11 dage til at nå det i..Spændt på om jeg når det :-)
Har tabt 6,5 kg indtil nu på dukan, og før jeg startede på dukan havde jeg tabt 2 kg.. så jeg er meget stolt :-)

Næste vejedag er på lørdag og de næste 5 dage står på protein og grønt :-) så må jeg se, om jeg kan være lidt bedre til at spise grønt denne gang, gik jo ik så godt sidst.

Ha en dejlig dag alle sammen, og pas på jer selv i det her glatte føre :-)
11 år10. december 2012 kl. 08:33
Dejligt at det fortsat går dig godt :-)

Ja, det er godt klaret - du kan roligt være stolt af dig selv. Det er et godt stykke arbejde du har gjort :-)
11 år11. december 2012 kl. 08:38
Jeg fik ikke skrevet vægt ind sidst, men der var ikke sket noget siden sidst..Jeg har bestemt, at jeg vil gøre alt for ikke at tage på her i julen, men satser heller ikke på vægttab..jeg vil give mig selv lov til at nyde julen, men med måde..jeg vil stadig sørge for at spise proteinrigt. Jeg starter op og forsætter med dukan 2.januar..

Kan være jeg får tid til at skrive lidt vægt ind en gang imellem.:-)

Glædelig jul til alle :o)
11 år18. december 2012 kl. 13:44
Godt nytår til alle ;-)

Så er jeg tilbage efter en lille "juleferie" fra dukan..før jeg stoppede vejede jeg 75,5 kg og havde tabt mig fra 82 kg, så i alt 6,5 kg...
Og idag står den på 76,5 kg..så julen kostede 1 enkelt kilo...

Det har jeg det rigtig fint med, for det skal sørme siges at den ikke har fået for lidt med godt mad, og guf og guf og guf i store mængder :-)

Men nu er jeg klar til at forsætte min dukan kur..Vil rigtig gerne derned hvor der står noget med 6 først :-) .. Så 69 kg ville være VIRKELIG skønt :-)

Første del mål er 74 kg og har sat det mål til den 6. februar..
Næste veje dag er på tirsdag ..
11 år3. januar 2013 kl. 09:59
Hej :)

Først vil jeg sige at det er rigtig flot, at du har klaret julen med et enkelt kilo, og har gejsten til at fortsætte nu i januar..

Min kæreste kom hjem og havde købt ude og hjemme med igår, han havde set der var en kur med kød! :) så er manden tændt! Vi kunne begge undvære et par kilo, og det er da altid nemmest når man er 2..
Vi begynder på næste mandag, ( vi har for mange fællesspisningsarangementer i den kommende uge til at det ville fungere)

Jeg skal af med 5 kg, han skal nok smide 10..

Glæder mig til at følge dig i fase 3, det er den jeg er mest nervøs for..
Mvh. Camilla
11 år5. januar 2013 kl. 10:16
Hej Camillalp. det lyder da spændende at I begge skal på dukan. :-) Jeg købte også ude og hjemme igår og fik det lille dukan hæfte..ja jeg er også selv spændt på fase 3..men der er lige lidt vej endnu :-)

Håber du vil skrive lidt om hvordan det går jer begge ?? hvor mange dage tager I i hver fase ( 1 og 2 ) ??

Tror du hurtigt for smidt dine 5 kilo..Jeg synes det gik ok hurtigt ved mig :-)
held og lykke med projektet :-)
11 år5. januar 2013 kl. 19:52
Ja men tænker lidt at når jeg kun skal smide 5.. Måske 7 :) så er det måske lige så svært, som for dem der allerede har smidt mange kilo, men har meget svært ved de sidste!? Men lad os se..

Jeg læste et sted, at hvis man vil tabe 5-10 kilo, skal man nøjes med 2-3 dage i fase 1. Overvejer alligevel at tage de 5 dage, med udgangspunkt i hæftet fra ude og hjemme..

I fase 2 vil jeg skifte hver dag, og så må vi se hvor længe der skal gå med det.

Jeg skal nok skrive herinde hvordan det går.
Mit største problem er faktisk, at jeg er kræsen som et barn, så får problemer på grøntsagsdagene. Er i øvrigt dybt afhængig af chips (eller salt) føler jeg får hovedpine uden..

Bruger du de forskellige spændende opskrifter, eller laver du også bare kedelig kylling? :)
11 år5. januar 2013 kl. 22:57
Det kan der måske være noget om, når det ikke er flere kilo, men vi håber det går hurtigt ;-)

Tror det kan være en super ide at skifte mellem dagene i fase 2,,Har selv tænkt tanken, hvis jeg nu skulle køre træt i 5-5..

Ang. opskrifter laver jeg lidt mine egne, som ja ind imellem godt kan bestå af kedelig kylling :-) men jeg ELSKER kylling, så jeg synes ikke, det er kedeligt..:-)
Er også vild med hytteost.. tzatziki.. pandekager af æggehvide,havregryn og enten rosiner eller kanel i.. Æg..rejer...tun og meget mere af det ,der indeholder protein...

Jeg har prøvet nogle af de der søde ting, man kan lave på dukans hjemmeside..og det skal man altså holde op med...Man skal ikke lave usunde retter om til sunde...det smager helt og aldeles forfærdeligt ..

Men det er jo nok en smags sag..:-)

Lyder ikke så godt med din afhængighed til salt, måske du skulle trappe langsomt ned med salt så..I stedet for bare at stoppe fra dag til dag..
For meget salt kan jo medføre hjerte sygdomme.

Glæder mig til at følge dig/jer :-)

11 år7. januar 2013 kl. 21:13
første veje dag siden jul og vægten stod på 75,5 kg..så det kilo der røg på i julen er væk igen...:-)
Det er super lækkert, og jeg mangler kun 1,5 kg for at nå det første delmål..

Målebåndet siger fra start til nu:

Hofte 118 cm - 113 = -5 cm

Bryst 102 cm - 100 = -2 cm

Talje 88 cm -79 cm = -9 cm

H. overarm 35 cm - 31 cm = -4 cm

V. overarm 34 cm - 30,5 cm = -3,5 cm

H. lår 75 cm - 70 cm = -5 cm

V. lår 73 cm - 68 cm = -5 cm

H. læg 42 cm - 40 cm = -2 cm

V.læg 42 cm - 40 cm = -2 cm

I alt tabt 37,5 cm fordelt på hele kroppen :-)

Jeg er meget tilfreds indtil nu...Nu er motivationen helt i top :o)

Næste vejedag er på søndag..
Go dag :-)
11 år8. januar 2013 kl. 08:20
Det var godt nok flot!! Stor respekt..

Jeg starter som planlagt i morgen, så er vi ved at have overstået alle familiesammenkomsterne i denne omgang..
Har spist lidt efter dukan konceptet den sidste uge, med meget mere kød end normalt, og kun lidt stivelse, det har givet ca 1kg på vægten, og jeg føler mig meget mindre oppustet = fladere mave! Jaay!!
Så jeg tænker kun at tage 3 dage i 1. Fase, for nu er det efterhånden ikke mange kilo jeg mangler.

Glæder mig til at høre om din vejning i dag?
11 år13. januar 2013 kl. 11:10

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });