Dukan kuren

Du læser en tråd i debat > vægttab

Dukan kuren
Hej ..Jeg er en pige på 35 år, vejer 82 kg, og er 173 høj..
Jeg vil prøve at starte på dukan kuren imorgen..Er der nogle der har erfaringer med denne kur..??

Jeg skal gerne tabe mig 10 kg i alt, men første mål er 5 kg.
Jeg starter ud med 5 dage i 1. fase og derefter 5 dage i 2. fase..såden skifter jeg mellem de 2 faser indtil jeg har nået mit vægttab..

Vil gerne høre fra andre der har prøvet denne kur, hvad har I tabt og over hvor længe..:)
12 år4. november 2012 kl. 16:15
re: Dukan kuren
Spændende. Jeg har den sidste uges tid læst meget om paleo, LCHF o.a. lav kulhydratskure/livsstile. Jeg mener jeg stødte på Dukan i den forbindelse, kan det ikke være rigtigt? Lavt kulhydrat og højt protein? Det er så vidt jeg ved en af de mere moderne tilgange til kost. Det er svært at lægge fedtforskreækkelsen på hylden, for den er vi blevet tudet ørerne fulde af de sidste 30 - 40 år, men nu viser det sig at det er kulhydrater (herunder sukker) der er skurken....
Jeg selv har droppet de fleste kulhydrater i kosten, og prøver LowCarbHighFat, som sikkert er en fætter til Dukan :o) Fortæller du herinde hvordan det går?
Venligst,
Britta
12 år4. november 2012 kl. 17:29
Jeg har prøvet kuren og må sige at jeg var positivt overrasket over hvor mæt jeg følte mig. Jeg tabte ret hurtigt 5 kilo, men jeg måtte desværre give op pga. min mave. Jeg fik så hård mave at hver gang jeg rejste mig op eller satte mig ned så føltes det som om at jeg blev nappet rigtigt hårdt i maven og der gik faktisk over 14 dage fra jeg stoppede med kuren til min mave var i orden igen. Men jeg har altså også en mave som er let påvirkelig.

Hvis bare man har noget fantasi så er kuren let at overholde. Eksempelvis lavede jeg de dersens pandekager om til en tærte og bagte den i ovnen med æg og kylling. Og så spiste jeg en del hytteost med tun og purløg til min frokost.
12 år4. november 2012 kl. 18:47
Mange Tak for jeres feed back..der er efterhånden en del af de kure med højt protein indhold ja ,og jeg synes bare jeg har hørt så meget positivt om dukan kuren..Selvølgelig er der også nogle der har haft en negativ oplevelse med den,det vil der altid være..
Jeg håber, at jeg har fantasi nok til at holde den kørende, ellers må jeg på nettet, der er efterhånden en del, der har skrevet om kuren og opskrifter dertil..
Jeg vil også prøve pandekagerne,har hørt de er gode..

Jeg vil løbende skrive, hvordan kuren tager sig ud, og så håber jeg, at jeg har styrke nok til at holde mig fra de søde sager..Dertil kommer navnet - regnormsryggen- :-(

Men jeg er fuld af gå på mod og lige nu fejler viljestyrken ikke noget ;-)
12 år4. november 2012 kl. 21:01
Har du tjekket denne hjemmeside, den giver lidt anderledes dage for de forskellige faser.
Jeg kender flere der bruger denne kur og har gode resultater
dukandiet.co.uk
12 år5. november 2012 kl. 08:19
re: re: Dukan kuren
Jeg er desværre ikke særlig god til engelsk, og derfor har jeg ikke brugt denne side, som du har beskrevet...men har valgt at køre den som mange har anbefalet, 5 dage i hver fase, altså 1 og 2..,og så skifte imellem dem..på den måde tænker jeg , at man måske heller ikke køre så træt i den..

1. dag er kommet og jeg har startet dagen ud med dukan pandekage..Jeg må sige, at de smager rigtig godt..Tror godt det kunne blive fast morgenmad i den komne periode..:-)

Jeg er spændt på hvordan dagen forløber..skal til møde kl 11 og derefter ud og købe kylling..den står nemlig på masser af kylling i aften..:-)

Min startvægt er 82 kg.
Håber jeg kan nå de første 5 kg til den 1. dec.
12 år5. november 2012 kl. 09:45
re: re: Dukan kuren
Spændende - glæder mig til at følge dit projekt :-)

Ved at der er mange der taber sig rigtig hurtigt i starten af dukan-kuren og det gør det lettere for de fleste at holde motivationen :-)
12 år5. november 2012 kl. 13:41
1. dag er overstået, synes det gik godt..Jeg fik kyllingfilet med hytteost i aftes..og følte ikke sult overhovedet i løbet af dagen.. Men det er jo også bare at spise.. Der er jo ingen grænser, så længe det er proteinrigt.

Min 2. dag : jeg har spist cultura naturel til morgenmad idag.. ved endnu ikke hvad jeg finder på til frokost..Men aftensmaden bliver noget med tun og æg ..

Jeg har bestemt, at jeg vil veje mig hver gang en fase er overstået..så det vil sige på lørdag morgen, står den næste vejning..Er spændt på om det har den virking, som mange siger :-)
12 år6. november 2012 kl. 09:43
Dejligt at du har fået en god start.

Proteinpandekager kan varmt anbefales - jeg er helt fjollet med dem - især til morgenmad ;-)
12 år6. november 2012 kl. 18:16
kunne opskriften på de pandekager ikke deles? Det lyder da for godt til at være sandt, at man kan få anstændige pandekager, der ovenikøbet smager godt.

Og pøj-pøj med kuren. Kur er kur og skal jo følges af noget fornuftigt, for at det giver mening i det lange løb, men denne kur giver jo nogle redskaber, som man så kan forsøge at medtage i det lange løb. Og det altid en god motivationsfaktor, når man starter ud med et ordentligt spring i den rigtige retning.
12 år6. november 2012 kl. 19:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });