ny 70ér gruppe
Du læser en tråd i debat > vægttabmiloutheut
tors 8 marts
Så står vægteen på 79,0 - altså et vægttab på 600g i forhold til start men en lille stigning i forhold til i går. Godt tilfreds sådan overall.
Søvn i øjenkrogen og træt smil
M
Søvn i øjenkrogen og træt smil
M
12 år8. marts 2012 kl. 06:40
anne51
re: torsdag igen
Tja, helt stabilt var det så ikke. Her til morgen er vægten 69,2 - lidt op igen, men ikke meget. Næste uge må det gå nedad igen. Knus til gruppen.
12 år8. marts 2012 kl. 06:41
kk1001 (slettet)
tors 8 marts
Hm... vægten idag viser stadig 70,6 kg - så det gav ingen vægttab i denne uge men til gengæld har jeg heller ikke taget på. Det er jeg glad for - så må jeg tage mig sammen og få smidt de sidste 0,5 kg til den 15. marts.
Knus
Knus
12 år8. marts 2012 kl. 09:25
bruger slettet
re: tors 8 marts
hej allesammen
ja, min vægt sagde 70,3 altså -1,9kg siden sidste uge, men jeg har også ligget syg i 1 1/2uge så jeg kan nok ikke regne med det, men håber da ikke jeg tager det hele på igen, men nu må vi se,
jeg laver en opdateringen for denne uge i morgen fredag
knuzzz sanne
ja, min vægt sagde 70,3 altså -1,9kg siden sidste uge, men jeg har også ligget syg i 1 1/2uge så jeg kan nok ikke regne med det, men håber da ikke jeg tager det hele på igen, men nu må vi se,
jeg laver en opdateringen for denne uge i morgen fredag
knuzzz sanne
12 år8. marts 2012 kl. 16:06
miloutheut
9 marts
Hurraa -
så er jeg nede på min målkurve. hvor føles det bare godt! Selv om jeg ikke var den af os der havde tabt mest denne uge (tillykke ladysus :)) tror jeg at jeg må få min præmie alligevel. Jeg må gå i luksussvømmehal med sauna, dampbad, massagestråler, udendørsboblebad og Finsk damphytte - eeelsker det :)
I al min iver sidder jeg så og kikker igennem alle funktionerne her i programmet og ser på min vitamin og mineral dækning. I løbet af min tid på siden er jeg i underskud af jern, calsium og iod, desuden B1, B2 kalium og D-vitamin. Har I nogle gode opskrifter der kan gøre noget ved det? Noget med grønne grøntsager, fisk og grove kornprodukter. Inspiration modtages med kyshånd!
God weekend
M
så er jeg nede på min målkurve. hvor føles det bare godt! Selv om jeg ikke var den af os der havde tabt mest denne uge (tillykke ladysus :)) tror jeg at jeg må få min præmie alligevel. Jeg må gå i luksussvømmehal med sauna, dampbad, massagestråler, udendørsboblebad og Finsk damphytte - eeelsker det :)
I al min iver sidder jeg så og kikker igennem alle funktionerne her i programmet og ser på min vitamin og mineral dækning. I løbet af min tid på siden er jeg i underskud af jern, calsium og iod, desuden B1, B2 kalium og D-vitamin. Har I nogle gode opskrifter der kan gøre noget ved det? Noget med grønne grøntsager, fisk og grove kornprodukter. Inspiration modtages med kyshånd!
God weekend
M
12 år9. marts 2012 kl. 08:30
bruger slettet
re: 9 marts
hej
her er så ugens opdatering, og miloutheut ja tag du bare din præmie, det lyder bare rigtig dejligt, ja, det er rigtig jeg har godt nok tabt mig maget men det er jo nok på grund af sygdom, jeg har ikke haft lyst til mad, men har spist lidt til morgen og aften, men jeg har drukket temlig meget, så måske kommer det hele ikke på igen, ja, man har da lov af håbe, smiler
jeg kan ikke lige nu komme på nogle opskrifter, jeg er medlem på slanke doktoren også, og de har rigtig mange, rigtige opskrifter, på alt mellem himmel og jord, men ellers prøv at søge lidt rundt på forskellige opskrifter her på nettet, så tror jeg også du kan finde rigtig mange, jeg er holdt helt op med at skrive kosten ind, både her og på sd,
nå men jeg må nok hellere få skrevet den opdatering ind
ladysus: startvægt=71,5- sidst=72,4- nu= 70,3- mål 68
anne51: startvægt=71,6- sidst=69- nu=69,2- mål 68
kk1001: startvægt=73,6- sidst=70,6- nu=70,6- mål 70
miloutheut: startvægt=79,6- sidst=79,6- nu79- mål 77,6
go kamp med næste uge
knuzzz sanne
her er så ugens opdatering, og miloutheut ja tag du bare din præmie, det lyder bare rigtig dejligt, ja, det er rigtig jeg har godt nok tabt mig maget men det er jo nok på grund af sygdom, jeg har ikke haft lyst til mad, men har spist lidt til morgen og aften, men jeg har drukket temlig meget, så måske kommer det hele ikke på igen, ja, man har da lov af håbe, smiler
jeg kan ikke lige nu komme på nogle opskrifter, jeg er medlem på slanke doktoren også, og de har rigtig mange, rigtige opskrifter, på alt mellem himmel og jord, men ellers prøv at søge lidt rundt på forskellige opskrifter her på nettet, så tror jeg også du kan finde rigtig mange, jeg er holdt helt op med at skrive kosten ind, både her og på sd,
nå men jeg må nok hellere få skrevet den opdatering ind
ladysus: startvægt=71,5- sidst=72,4- nu= 70,3- mål 68
anne51: startvægt=71,6- sidst=69- nu=69,2- mål 68
kk1001: startvægt=73,6- sidst=70,6- nu=70,6- mål 70
miloutheut: startvægt=79,6- sidst=79,6- nu79- mål 77,6
go kamp med næste uge
knuzzz sanne
12 år10. marts 2012 kl. 08:27
kk1001 (slettet)
Omelet
Miloutheut - stort tillykke med at du endelig har nået din ønskede vægt - glæder mig også til det bliver min tur... det må være en "fed" fornemmelse.
Du efterlyser inspiration - jeg kan varmt anbefale denne selv opfundne omelet, som jeg kan spise både morgen, middag og/eller aften.
OMelet med spinat:
1-2 æg piskes let sammen - fordel 4 kugler helbladet spinat (optøet) i æggemassen.
Krydr med frisk kværnet chiliflager, salt og peber efter smag. (jeg kan godt lide, at der er lidt bid i).
3-4 stk. cocktailpølser i kvarte og strimler af rød peberfrugt ristes i lidt becel.
Fordel æggemassen med spinat over cocktailpølserne og rød peber. Lad det stege med låg på i ca. 8 min. til bunden er gylden.
Spis evt. ristet Levebrød (kernegrov) og salat til omeletten.
Jeg ved godt, at cocktailpølser ikke er fedtfattige, men det giver en god smag - jeg har ikke kunnet finde på noget, som kan erstatte.
Håber, at der er andre, som vil dele deres yndlingsopskrift herinde.
Knus KK1001
Du efterlyser inspiration - jeg kan varmt anbefale denne selv opfundne omelet, som jeg kan spise både morgen, middag og/eller aften.
OMelet med spinat:
1-2 æg piskes let sammen - fordel 4 kugler helbladet spinat (optøet) i æggemassen.
Krydr med frisk kværnet chiliflager, salt og peber efter smag. (jeg kan godt lide, at der er lidt bid i).
3-4 stk. cocktailpølser i kvarte og strimler af rød peberfrugt ristes i lidt becel.
Fordel æggemassen med spinat over cocktailpølserne og rød peber. Lad det stege med låg på i ca. 8 min. til bunden er gylden.
Spis evt. ristet Levebrød (kernegrov) og salat til omeletten.
Jeg ved godt, at cocktailpølser ikke er fedtfattige, men det giver en god smag - jeg har ikke kunnet finde på noget, som kan erstatte.
Håber, at der er andre, som vil dele deres yndlingsopskrift herinde.
Knus KK1001
12 år10. marts 2012 kl. 11:18
bruger slettet
re: Omelet
hej jeg vil da også gerne videre gi en rigtig god opskrift på brød, om det så er boller man laver eller flutes, en underordnet
det er en af de letteste opskrifter på brød jeg har prøvet, og så smager det bare så lækkert
Durumbrød:
15g gær
1/2 l koldt vand
1/4 dl olivenolie
1spsk salt
1 tsk sukker, (rørsukker eller almindelig)
250 g durummel
50 g havregryn
50 g fuldkornsmel
250 g hvedemel
gæren røres ud i det koldde vand - brug gerne en skål med låg,
tilsæt de øvreig ingredienser, og rør dejen sammen med en grydeske, den skal ikke æltes
sæt låg på skålen og sæt den i køleskabet til næste dag, eller mindst i 8 timer.
rør herfeter dejen igennem og sæt den på bagepapir med to spiseskeer, som små klatter til boller eller saml klatterne til flutes eller et brød
bages ved 225 grader i ca 20-25 min
eller til det har en lidt gylden farve
energi indhold: pr bolle: 217 kcal - 3g fedt - 42 kulhydrat -
6g proterin - 3g kostfibre
dette er en opskrift fra kogebogen
"spis med slankedoktoren"
håber nogle af jer også falder for de her boller, de er bare rigtige gode både med og uden pålæg
knuzzz sanne
det er en af de letteste opskrifter på brød jeg har prøvet, og så smager det bare så lækkert
Durumbrød:
15g gær
1/2 l koldt vand
1/4 dl olivenolie
1spsk salt
1 tsk sukker, (rørsukker eller almindelig)
250 g durummel
50 g havregryn
50 g fuldkornsmel
250 g hvedemel
gæren røres ud i det koldde vand - brug gerne en skål med låg,
tilsæt de øvreig ingredienser, og rør dejen sammen med en grydeske, den skal ikke æltes
sæt låg på skålen og sæt den i køleskabet til næste dag, eller mindst i 8 timer.
rør herfeter dejen igennem og sæt den på bagepapir med to spiseskeer, som små klatter til boller eller saml klatterne til flutes eller et brød
bages ved 225 grader i ca 20-25 min
eller til det har en lidt gylden farve
energi indhold: pr bolle: 217 kcal - 3g fedt - 42 kulhydrat -
6g proterin - 3g kostfibre
dette er en opskrift fra kogebogen
"spis med slankedoktoren"
håber nogle af jer også falder for de her boller, de er bare rigtige gode både med og uden pålæg
knuzzz sanne
12 år12. marts 2012 kl. 10:08
kk1001 (slettet)
"Verdens bedste brød"
Tak for opskrifte, Sanne. Den vil jeg da prøve.
Jeg har prøvet dette noget specielle brød, som bages i ovnen i en gryde - den kan jeg også anbefale. Sikke en duft og smag - mit brød blev bare lidt tungt, måske skulle den have haft 5 min. mere.
Opskrift er med hvedemel, men det kan godt erstattes med andet mel/korn - se opskrift, tips og video:
kvalimad.dk
Jeg har prøvet dette noget specielle brød, som bages i ovnen i en gryde - den kan jeg også anbefale. Sikke en duft og smag - mit brød blev bare lidt tungt, måske skulle den have haft 5 min. mere.
Opskrift er med hvedemel, men det kan godt erstattes med andet mel/korn - se opskrift, tips og video:
kvalimad.dk
12 år12. marts 2012 kl. 15:03
og det er gået så fint denne uge. Men lige i aften har jeg spist rigtig sen aftensmad ... er lige blevet færdig nu kl ... 20.45. Det kan umuligt være godt vægten .... og slet ikke morgenvægten.
:-/ M