Vejetråd 70kg - til marts
Du læser en tråd i debat > vægttabAnne189
re: Vejetråd 70kg - til marts
Sommer75: kan det ikke motivere dig at tænke på hvor FEDT det bliver at kunne kalde sig normalvægtig? Og måske kunne det hjælpe at taste ind hvad du spiser? Jeg synes det er lettere ikke at falde i, når man ved at man er nødt til at taste det ind og se det på skærmen...
Jeg har det præcis som jer andre. For nogle år siden tabte jeg 17 kilo (wow hvor det ser ud af meget på skrift!) fra 79 til 62. Her til jul var jeg så oppe at vende på 73 og det gider jeg ikke mere! Jeg har tabt mig lidt siden, men har lidt svært ved at tage det rigtig seriøst... Hvad gør man så lige for at finde motivationen?
Jeg har det præcis som jer andre. For nogle år siden tabte jeg 17 kilo (wow hvor det ser ud af meget på skrift!) fra 79 til 62. Her til jul var jeg så oppe at vende på 73 og det gider jeg ikke mere! Jeg har tabt mig lidt siden, men har lidt svært ved at tage det rigtig seriøst... Hvad gør man så lige for at finde motivationen?
12 år22. februar 2012 kl. 11:47
vikiri (slettet)
Sidste år lykkedes det mig at gå fra 89,9 kg (de 100 g fra 90 kg var vendepunktet for mig) til 76 kg. Der var flere periode hvor vægten ikke flyttede sig, nogen var selvvalgte (perioder hvor min fokus var mere påkrævet andetsteds) men jeg havde lavet en aftale med mig selv at vægten ikke måtte stige mere end 2 kg, før jeg igen tog ansvar for min vægt. Det virkede for mig at lave en aftale og tillade mig selv at have "frie" perioder, for motivation er desværre at for ofte en meget svingende faktor :-(
Jeg ved det kommer til at lyde lidt kliche agtig, men at hænge et billede op af sig selv (gerne fra den side man ser størst ud), på køleskabet eller der hvor man nu har en tendens til at falde i, kan absolut også være motiverende;-)
Jeg ved det kommer til at lyde lidt kliche agtig, men at hænge et billede op af sig selv (gerne fra den side man ser størst ud), på køleskabet eller der hvor man nu har en tendens til at falde i, kan absolut også være motiverende;-)
12 år22. februar 2012 kl. 20:23
sommer75
anne189 - du kan tro det motivere mig men jeg kan pt kun ændre på min kost og der er ikke så meget mere at ændre.
Har tastet mad siden 2006 og er kørt surt i det for jeg ved godt hvor mange kcal der er i de forskellige ting så derfor får jeg ikke gjort det.
Jeg kæmper og jeg ved at spark fra udeforstående hjælper mig for i 2005-2006 var jeg i slankedoktoren og der havde jeg 2 dejlige piger der sparkede til og vi støttede hinanden og vægten kom på 71,5 MEN så blev jeg træt af slankekur og vupti + 5 kg. Dem kæmper jeg med nu.
Har tastet mad siden 2006 og er kørt surt i det for jeg ved godt hvor mange kcal der er i de forskellige ting så derfor får jeg ikke gjort det.
Jeg kæmper og jeg ved at spark fra udeforstående hjælper mig for i 2005-2006 var jeg i slankedoktoren og der havde jeg 2 dejlige piger der sparkede til og vi støttede hinanden og vægten kom på 71,5 MEN så blev jeg træt af slankekur og vupti + 5 kg. Dem kæmper jeg med nu.
12 år23. februar 2012 kl. 15:28
Anne189
Hej alle, håber I har haft en god uge :)
Vikiri: man skal ikke kimse af de gode gamle klichéer - jeg har også hængt en stor rød seddel med "BMI under 22" på mit køleskab. Jeg ved ikke om det hjælper, men det skader i hvert fald ikke
sommer: jeg kan godt forstå hvis du er ved at køre lidt sur i det, sådan er det jo altid når tingene mister sin nyhedsværdig... Hvordan spiser du nu og hvornår går det galt?
Min vægt gik i stykker for et par dage siden (hvilket jeg vælger ikke at lægge noget i!!) så lige nu ved jeg ikke hvad jeg vejer. Men jeg skal have fat i en ny, så jeg har noget at forholde mig til - ellers falder jeg i! I dag har jeg desuden valgt at forære mig selv et par nye bukser som jeg har haft kig på når jeg når 67 (og jeg mangler virkelig et par bukser). Jeg har også skrevet det ind på min profil så jeg kan minde mig selv om min belønding når jeg har brug for det.
Rigtig god weekend til alle!
Vikiri: man skal ikke kimse af de gode gamle klichéer - jeg har også hængt en stor rød seddel med "BMI under 22" på mit køleskab. Jeg ved ikke om det hjælper, men det skader i hvert fald ikke
sommer: jeg kan godt forstå hvis du er ved at køre lidt sur i det, sådan er det jo altid når tingene mister sin nyhedsværdig... Hvordan spiser du nu og hvornår går det galt?
Min vægt gik i stykker for et par dage siden (hvilket jeg vælger ikke at lægge noget i!!) så lige nu ved jeg ikke hvad jeg vejer. Men jeg skal have fat i en ny, så jeg har noget at forholde mig til - ellers falder jeg i! I dag har jeg desuden valgt at forære mig selv et par nye bukser som jeg har haft kig på når jeg når 67 (og jeg mangler virkelig et par bukser). Jeg har også skrevet det ind på min profil så jeg kan minde mig selv om min belønding når jeg har brug for det.
Rigtig god weekend til alle!
12 år24. februar 2012 kl. 17:22
sommer75
73,7 til morgen så tabt 1,8 kg mangler 3,7 til ønskevægt og kun 1,7 til normalt BMI så er stadig optimist :-)
Hvordan står det til ved jer piger????
Hvordan står det til ved jer piger????
12 år28. februar 2012 kl. 07:31
jordbaer2010 (slettet)
Må jeg gerne være med i jeres tråd? Jeg har læst hele tråden og kan se at jeg (hvis jeg må være med) er den der vejer mest, 77,2 sagde vægten i morges, og jeg trænger i den grad til at få et spark bagi og komme i gang.! Mit endelige mål er at komme ned på 67 (det er min ideal vægt ift. min højde) men foreløbig er mit delmål 72 kg. Håber virkelig jeg må være med :)
12 år28. februar 2012 kl. 09:11
Christinej91 (slettet)
Hej allesamn :) tillykke med tabet Sommer75...
Undskyld jeg først skriver nu.. men har simpelthen vret syg og har sovet det meste af dagen.. så har heller ikke lige været på vægten..
jordbaer2010 jeg tror du er meget velkommen...
det giver sådan et slag i maven det der med at havde taget meget af det på når man lige har tabt sig meget.. sidste sommer tog jeg 7 af de 9 kg på jeg havde tabt.. det var virkelig nedtrykkende..
Undskyld jeg først skriver nu.. men har simpelthen vret syg og har sovet det meste af dagen.. så har heller ikke lige været på vægten..
jordbaer2010 jeg tror du er meget velkommen...
det giver sådan et slag i maven det der med at havde taget meget af det på når man lige har tabt sig meget.. sidste sommer tog jeg 7 af de 9 kg på jeg havde tabt.. det var virkelig nedtrykkende..
12 år28. februar 2012 kl. 21:33
sommer75
Alle er hjertelig velkommen efter min mening MEN I skal altså få jer vejet ;-) Ellers kan jeg ikke sparke jer :-)
I kan nok høre jeg er helt overskudsagtig idag. Stod på vægten til morgen(gør det hver morgen for det motivere mig hvis den er steget får den et ekstra skalle) og piger 73 kg jeg måtte på 2 gange men jo 73 kg så mangler jeg 1 kg for at være normalvægtig juhu :-)
Så op på hesten piger og skriv jeres vægt. Ingen dårlige undskyldninger bare op på vægten.
jordbar2010 jeg har været der og det kan lade sig gøre så op på hesten.
Og velkommen til
I kan nok høre jeg er helt overskudsagtig idag. Stod på vægten til morgen(gør det hver morgen for det motivere mig hvis den er steget får den et ekstra skalle) og piger 73 kg jeg måtte på 2 gange men jo 73 kg så mangler jeg 1 kg for at være normalvægtig juhu :-)
Så op på hesten piger og skriv jeres vægt. Ingen dårlige undskyldninger bare op på vægten.
jordbar2010 jeg har været der og det kan lade sig gøre så op på hesten.
Og velkommen til
12 år29. februar 2012 kl. 08:21
Anne189
Stort tillykke med den flotte vægt til sommer75 og keep ud the good work!
Velkommen til jordbaer2010 :)
Jeg har nu fået anskaffet mig en vægt og den sagde 68,7 her for lidt siden. Det er ikke en morgenvejning, så jeg ved ikke helt hvad jeg kan regne med, men jeg er i hvert fald glad og tilfreds og kan se at det går den rigtige vej.
Det er også rigtig godt at jeg har fået fat i den for det er begyndt at skride lidt med den sunde mad... men jeg må tage mig lidt sammen og det er lidt nemmere for mig når jeg har noget at forholde mig til :)
Velkommen til jordbaer2010 :)
Jeg har nu fået anskaffet mig en vægt og den sagde 68,7 her for lidt siden. Det er ikke en morgenvejning, så jeg ved ikke helt hvad jeg kan regne med, men jeg er i hvert fald glad og tilfreds og kan se at det går den rigtige vej.
Det er også rigtig godt at jeg har fået fat i den for det er begyndt at skride lidt med den sunde mad... men jeg må tage mig lidt sammen og det er lidt nemmere for mig når jeg har noget at forholde mig til :)
12 år29. februar 2012 kl. 15:06
Jeg har forsøgt siden 2006 at nå mit mål på 70 kg igen og denne gang har jeg valgt at åbne min dagbog og taste vægten hver dag også selvom den stiger for så er der mulighed for andre for lige at løfte pegefingeren så jeg strammer ballerne.
Så det er i meget velkomne til at gøre.
Jeg vil så gerne ned på 70 kg men må også erkende at jeg er tilfreds hvis jeg endte på 71,5 for så er jeg ikke længere overvægtig. Så er jeg pludselig normalvægtig.