Vejetråd 70kg - til marts
Du læser en tråd i debat > vægttabsommer75
re: KÆMPE ÆV
flot at du kom afsted.
Jeg skal også igang med at træne igen. Torsdag morgen har jeg en tid med min fys som hjælper mig således jeg ikke gør større skade på min krop :-)
Jeg skal også igang med at træne igen. Torsdag morgen har jeg en tid med min fys som hjælper mig således jeg ikke gør større skade på min krop :-)
12 år10. april 2012 kl. 09:31
myname (slettet)
vejedag
Min vægt svinger op og ned og det er mega depri, jeg er jo en af dem der vejer mig hver dag og det er nok total dårlig stil men kan simpelthen ikke lade være, og de sidste par dage er den steget med 1/2 kg... aaaarg.... og jeg har ingen udskejelser gjort her i påsken.
Siden sidste tirsdag er det heldigvis - 900 g for vægten lød på 67,8 kg her til morgen. Men sammenligner jeg så vægten fra torsdag-torsdag er det nøjagtigt det samme.... Føler mig noget fustreret. Og nu nærmer pms tiden sig også så bliver det slet ikke sjovt at gå på vægten.
Siden sidste tirsdag er det heldigvis - 900 g for vægten lød på 67,8 kg her til morgen. Men sammenligner jeg så vægten fra torsdag-torsdag er det nøjagtigt det samme.... Føler mig noget fustreret. Og nu nærmer pms tiden sig også så bliver det slet ikke sjovt at gå på vægten.
12 år10. april 2012 kl. 09:41
juliedea
re: vejedag
Håber I alle har haft en god påske :)
Jeg har holdt mig en pause påsken over med at kigge herind, jeg har virkelig svært ved at finde motivationen lige nu og min vægt den suser bare opad :( vejede mig i morges 80,6 det går så stærkt den forkerte vej at jeg ikke følge med :(
myname: Syntes virkelig det er flot du kan blive ved med at tabe dig, det er kun finpudsning du laver lige nu :) hvor mange calorier spiser du ca om dagen? jeg tror måske jeg får for mange selvom jeg holder under 1500?
Til jer andre lyder det da som om I er på rette vej :)
Jeg har holdt mig en pause påsken over med at kigge herind, jeg har virkelig svært ved at finde motivationen lige nu og min vægt den suser bare opad :( vejede mig i morges 80,6 det går så stærkt den forkerte vej at jeg ikke følge med :(
myname: Syntes virkelig det er flot du kan blive ved med at tabe dig, det er kun finpudsning du laver lige nu :) hvor mange calorier spiser du ca om dagen? jeg tror måske jeg får for mange selvom jeg holder under 1500?
Til jer andre lyder det da som om I er på rette vej :)
12 år10. april 2012 kl. 09:53
Anne189
min sagde 67,9, så det er +800 gram... synes det er lidt streng, for jeg har ikke været til påskefrokost, men den stiger alligevel. Mærkelige krop!
Håber alle har haft en god påske :)
Myname: -900 er da super flot på en uge! Jeg taber mig også altid i ryk, så det er da bare fedt at du har holdt vægten siden torsdag!
Håber alle har haft en god påske :)
Myname: -900 er da super flot på en uge! Jeg taber mig også altid i ryk, så det er da bare fedt at du har holdt vægten siden torsdag!
12 år10. april 2012 kl. 11:26
myname (slettet)
Juliedea: Jeg spiser omkring de 1200 kalorier om dagen men dyrker heller ikke helt den optimale mængde af motion.( omkring 45 min hver dag.) så hvis jeg indtager flere kalorier pr dag begynder vægten så småt at stige.
Anne189: Du har nok ret med at man taber sig i ryk, men føler jo ikke helt at jeg holder vægten, da jeg starter med at tabe mig feks. 700 g på 2 dage og så tager jeg 1. dag 200g på og det samme den næste dag og yderligere 100 g på 3. dagen så bliver man altså lidt fustreret. For så føles det som om man har taget på selvom man i sidste ende af renskabet har tabt sig...
Anne189: Du har nok ret med at man taber sig i ryk, men føler jo ikke helt at jeg holder vægten, da jeg starter med at tabe mig feks. 700 g på 2 dage og så tager jeg 1. dag 200g på og det samme den næste dag og yderligere 100 g på 3. dagen så bliver man altså lidt fustreret. For så føles det som om man har taget på selvom man i sidste ende af renskabet har tabt sig...
12 år10. april 2012 kl. 12:18
juliedea
myname: okay så ligger du også noget under de 1500, og det med motionen er sgu svært syntes jeg. Men jeg prøver også at holde modet oppe. Jeg må jo ikke rigtigt det store men er i motions centeret 1 ½ time 3 gange om ugen men det er jo desværre ikke nok :(
Christinej91: Flot du kom afsted :) al begyndelse er svær :)
Christinej91: Flot du kom afsted :) al begyndelse er svær :)
12 år11. april 2012 kl. 09:20
myname (slettet)
juliedea: Jeg syntes ikke jeg føler sult og Hvis/når den opstår så spiser jeg. Sørger bare for at det så også er det rigtige jeg putter i munden. Jeg har det her indre billede af hvordan jeg ønsker at se ud til sommer og det er meget motiverende... Men der er også plads til at nyde et glas velfortjent rødvin med manden henover aftensmaden... og det sætter vi virkelig pris på herhjemme. Har bare tilpasset det i løbet af dagen med de andre kalorier jeg har indtaget så der er plads til det.
Hvad er det der sætter grænserne mht din motion???
Hvad er det der sætter grænserne mht din motion???
12 år11. april 2012 kl. 14:57
juliedea
myname: Jeg er sgu imponeret over din afholdenhed i forhold til de søde sager og din viljestyrke til at holde ud :) Jeg er sgu også vildt ked af det spejlbilled der møder mig men desværre stopper det mig ikke rigtigt i at putte i munden hele tiden :( jeg føler jeg har en enorm trang til at spise HELE tiden og det er sgu frustrende :( stoppede med at ryge i december så det har måske også en påvirkning...
Jeg har hybermobile led og begyndende slidegigt. Som følge af det går jeg pt sygemeldt da jeg har fået betændelse i mine slimsække ved hofte/lår og mine arme (det kommer af overanstrenglese) så jeg er tilmeldt et forløb hos en fysioterapeut hvor jeg går 3 gange om ugen, men det er ikke hård træning for jeg må ikke bruge nogen maskiner da de belaster mine led... jeg træner med elastik og bold...
Og når min vægt så har det med at variere med op til 3 kilo på få dage syntes jeg det er svært at holde motivationen oppe!
Jeg har hybermobile led og begyndende slidegigt. Som følge af det går jeg pt sygemeldt da jeg har fået betændelse i mine slimsække ved hofte/lår og mine arme (det kommer af overanstrenglese) så jeg er tilmeldt et forløb hos en fysioterapeut hvor jeg går 3 gange om ugen, men det er ikke hård træning for jeg må ikke bruge nogen maskiner da de belaster mine led... jeg træner med elastik og bold...
Og når min vægt så har det med at variere med op til 3 kilo på få dage syntes jeg det er svært at holde motivationen oppe!
12 år12. april 2012 kl. 10:09
myname (slettet)
Juliedea: Fortvivl ikke, jeg syntes også det er svært ind i mellem. Men kender mig selv godt til til at vide at jeg ikke kan nøjes hvis jeg først tillader mig selv at smage på de fordømte lækre fristelser der er rundt om mig 24x7. 1 stykke = hele posen...Så derfor er det bedre for mig at helt lade være. Men jeg har nok suget alt duft og næringen ud af posen med øjene... smiler. Har lovet mig selv at når jeg har nået mit mål skal jeg ha´ et STORT stk af mit ynglingschokolade som bare nydes, mens jeg selvtilfreds slikker sol i mit nye bikinisæt.... Åååååh jeg glæder mig.
Ej hvor træls med sygdommen, kan godt se det sætter sine begrænsninger for træningen. Men hvad med en god daglig gåtur? Mht vægtstigningerne tror jeg det er vigtig at man alligevel prøver at holde humøret højt, selvom det er svært. Tænker at det måske er væske ophobning i din krop der gør at vægten stiger og hvis du tænker tilbage forsvinder de ekstra kg så ikke lige så hurtigt som de kommer på???
Ej hvor træls med sygdommen, kan godt se det sætter sine begrænsninger for træningen. Men hvad med en god daglig gåtur? Mht vægtstigningerne tror jeg det er vigtig at man alligevel prøver at holde humøret højt, selvom det er svært. Tænker at det måske er væske ophobning i din krop der gør at vægten stiger og hvis du tænker tilbage forsvinder de ekstra kg så ikke lige så hurtigt som de kommer på???
12 år12. april 2012 kl. 14:22
i søndags sagde vægten 75.. men idag sagde vægten 74,6 men det er også den tid på måneden..
Igår begav jeg mig ud på min første løbetur på snart 1 år.. det blev godt nok ikke en 1km.. men det er en start.. :)