#82 af svag (slettet)
Suppekuren
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+svag (slettet)
re: Suppekuren
Dejligt når flere er med på kuren ;) Men der er ikke nogen på mit arbejde som trænger :)
Har ikke microovn på arb. Men vil da prøve den kold. Tak for tippet.
Suppen lyder lækker, og jeg er vild med suppe - og lige nu driller halsen.. Købte en knorr tomatsuppe - kunne ikke finde noget kinesisk.
Har ikke microovn på arb. Men vil da prøve den kold. Tak for tippet.
Suppen lyder lækker, og jeg er vild med suppe - og lige nu driller halsen.. Købte en knorr tomatsuppe - kunne ikke finde noget kinesisk.
14 år9. marts 2010 kl. 22:44
Mivsel (slettet)
Jeg hopper også på suppekuren her sidst på måneden. Prøver det i påsken, da jeg skal i skole ret få dage der.
Jeg er gået lidt i stå på vægttabs fronten, så måske det kan sætte mig lidt i gang igen.
Skal selvfølgelig nok måle og veje så i kan følge med :)
Jeg er gået lidt i stå på vægttabs fronten, så måske det kan sætte mig lidt i gang igen.
Skal selvfølgelig nok måle og veje så i kan følge med :)
14 år11. marts 2010 kl. 15:05
svag (slettet)
Mmmmm den smager godt..
Suppen er jo også god i det hele taget på kuren, selv uden alt det andet som hører kuren til. Men vil prøve at følge så godt jeg kan.
Har I også lavet en opskrift på madital? Hvad får I 100 g suppe til i kcal.?
Suppen er jo også god i det hele taget på kuren, selv uden alt det andet som hører kuren til. Men vil prøve at følge så godt jeg kan.
Har I også lavet en opskrift på madital? Hvad får I 100 g suppe til i kcal.?
14 år11. marts 2010 kl. 17:16
Girl next door
Jeg har nu været på kuren siden i mandags. Jeg synes ikke det har været vildt svært at overholde den og er ellers noget af en slikmund :-)
Indtil i dag har jeg overholdt den til punkt og prikke, men da jeg er vegetar, har jeg været nødt til at finde et alternativ til det kød/fjerkræ/fisk, der skal spises i dag. Tror dog stadig det vil virke, da jeg har prøvet på at finde noget der matcher i forhold til indhold af proteiner, kulhydrater og fedt. Nu må jeg se.
Jeg har ikke tabt så meget som håbet på og heller ikke den mængde som kuren "lover". Efter 4 hele dage (i dag er starten på 5. dag) er min vægt nu -1.5 kg, hvor der for mange andres vedkommende er tabt omkring min. 2,5 - 3,5 kg på nuværende tidspunkt.
Jeg har for tiden bøvl med ryggen - en mulig diskusprolaps, så jeg er meget begrænset i hvor meget jeg kan lave. Måske det spiller en rolle?
Har også tænkt på om det kan spille en rolle, hvilken tid på måneden det er? Nogen der har erfaringer med det?
Selvom jeg ikke har tabt så meget som forventet, har jeg alligevel været glad for projektet indtil videre. Det føles rart i maven, jeg er ikke oppustet som jeg plejer at være, og jeg har på intet tiodspunkt følt sult eller lækkersult. Meget usædvanligt for mig ;-) Meeen... Jeg er ved at være lidt træt af suppen selvom den smager godt, når den krydres forskelligt fra gang til gang.
Jeg tænker også, at en grund til at vægttabet ikke er så stort kan skyldes, at jeg er ved at nå et punkt, hvor der kun mangler 3-5 kg - og det er jo ikke engang sikkert, at det er den vægt kroppen mener er "idealvægten"
Indtil i dag har jeg overholdt den til punkt og prikke, men da jeg er vegetar, har jeg været nødt til at finde et alternativ til det kød/fjerkræ/fisk, der skal spises i dag. Tror dog stadig det vil virke, da jeg har prøvet på at finde noget der matcher i forhold til indhold af proteiner, kulhydrater og fedt. Nu må jeg se.
Jeg har ikke tabt så meget som håbet på og heller ikke den mængde som kuren "lover". Efter 4 hele dage (i dag er starten på 5. dag) er min vægt nu -1.5 kg, hvor der for mange andres vedkommende er tabt omkring min. 2,5 - 3,5 kg på nuværende tidspunkt.
Jeg har for tiden bøvl med ryggen - en mulig diskusprolaps, så jeg er meget begrænset i hvor meget jeg kan lave. Måske det spiller en rolle?
Har også tænkt på om det kan spille en rolle, hvilken tid på måneden det er? Nogen der har erfaringer med det?
Selvom jeg ikke har tabt så meget som forventet, har jeg alligevel været glad for projektet indtil videre. Det føles rart i maven, jeg er ikke oppustet som jeg plejer at være, og jeg har på intet tiodspunkt følt sult eller lækkersult. Meget usædvanligt for mig ;-) Meeen... Jeg er ved at være lidt træt af suppen selvom den smager godt, når den krydres forskelligt fra gang til gang.
Jeg tænker også, at en grund til at vægttabet ikke er så stort kan skyldes, at jeg er ved at nå et punkt, hvor der kun mangler 3-5 kg - og det er jo ikke engang sikkert, at det er den vægt kroppen mener er "idealvægten"
14 år12. marts 2010 kl. 09:10
bruger slettet
Nu sidder jeg med en undren.
Da jeg læser med og syntes det er et fantastisk emne støder jeg på flere og flere der skriver at de har set opskriften anderledes...
Vil i ikke sætte links ind på hvor i har set kuren og opskriften anderledes? Det kunne være rart at se den i de udgaver den findes i.
Glæder mig til flere resultater.
Da jeg læser med og syntes det er et fantastisk emne støder jeg på flere og flere der skriver at de har set opskriften anderledes...
Vil i ikke sætte links ind på hvor i har set kuren og opskriften anderledes? Det kunne være rart at se den i de udgaver den findes i.
Glæder mig til flere resultater.
14 år12. marts 2010 kl. 10:31
Mivsel (slettet)
Girl next door --- Tiden på måneden kan meget let spille ind. Mange kvinder oplever at de tager på lige omkring deres menses, det er som regel væske, og det forsvinder igen i løbet af/efter menses.
14 år12. marts 2010 kl. 12:03
mrs credible (slettet)
Min slutvægt efter kuren var 83,1... så der er -2,9 i det hele...ikke helt det lovede men bedre end mit resultat fra ugen for inden... Har desværre haft en familiær krise der har gjort at jeg ikke har kunnet overskue at tænke på hvad der røg indenbords her i ugen efter kuren men nu er jeg begyndt med at holde mig selv i nakken igen og dokumenterer fra idag..
14 år14. marts 2010 kl. 02:53
rdrd (slettet)
Så er jeg startet på suppekuren idag. Jeg havde regnet med at det her var en uge helt uden fristelser, men jeg skal til fest på fredag, så helt uden fristelser bliver det ikke. Fredag er heldigvis femte dagen, den dag hvor man må få kød, så med lidt standhaftighed kan jeg nok godt komme igennem.
Her er start tallene:
Vægt: 69,9 kg
Overarm: 30 cm
Bryst: 95 cm
Talje: 70 cm
Hofte: 91,5 cm
Lår: 64 cm
Læg: 39 cm
Fedtprocent: 38,1 %
Muskelprocent: 33,8 %
Vandprocent: 46,3 %
Jeg vil skrive ind i min dagbog hver dag i denne uge så der kan i bare kigge, hvis I er nysgerrige mht hvordan det går i løbet af ugen. Når ugen er omme kommer jeg med en up date.
Her er start tallene:
Vægt: 69,9 kg
Overarm: 30 cm
Bryst: 95 cm
Talje: 70 cm
Hofte: 91,5 cm
Lår: 64 cm
Læg: 39 cm
Fedtprocent: 38,1 %
Muskelprocent: 33,8 %
Vandprocent: 46,3 %
Jeg vil skrive ind i min dagbog hver dag i denne uge så der kan i bare kigge, hvis I er nysgerrige mht hvordan det går i løbet af ugen. Når ugen er omme kommer jeg med en up date.
14 år15. marts 2010 kl. 08:44
rdrd (slettet)
svag spurgte mht indtastning af suppen i madital, min ser sådan her ud pr 100 g
Mængde Vare Energi Protein Kulhydrat Fedt
0g Bouillion, hønse- 1 kcal <1 kcal <1 kcal 0 kcal
21g Hvidkål, rå 6 kcal 1 kcal 5 kcal 0 kcal
1g Hvidløg, rå 1 kcal <1 kcal 1 kcal <1 kcal
10g Løg, rå 5 kcal 1 kcal 4 kcal 0 kcal
3g Peberfrugt, grøn, rå 1 kcal <1 kcal 0 kcal <1 kcal
12g Selleri, rod, rå 4 kcal 1 kcal 3 kcal 0 kcal
8g Tomat, flået, konserves 2 kcal 0 kcal 1 kcal <1 kcal
45g Vand, drikke-, vejl. værdier 0 kcal 0 kcal 0 kcal 0
I alt 19 kcal 3 kcal protein 14 kcal kulhydrat 2 kcal fedt
Energifordeling 17% protein 73% kulhydrat 9% fedt
Mængde Vare Energi Protein Kulhydrat Fedt
0g Bouillion, hønse- 1 kcal <1 kcal <1 kcal 0 kcal
21g Hvidkål, rå 6 kcal 1 kcal 5 kcal 0 kcal
1g Hvidløg, rå 1 kcal <1 kcal 1 kcal <1 kcal
10g Løg, rå 5 kcal 1 kcal 4 kcal 0 kcal
3g Peberfrugt, grøn, rå 1 kcal <1 kcal 0 kcal <1 kcal
12g Selleri, rod, rå 4 kcal 1 kcal 3 kcal 0 kcal
8g Tomat, flået, konserves 2 kcal 0 kcal 1 kcal <1 kcal
45g Vand, drikke-, vejl. værdier 0 kcal 0 kcal 0 kcal 0
I alt 19 kcal 3 kcal protein 14 kcal kulhydrat 2 kcal fedt
Energifordeling 17% protein 73% kulhydrat 9% fedt
14 år15. marts 2010 kl. 08:58
Husk dog at tage den med i en bøtte der er tæt.
På et tidspunkt var der lang kø i frokost pausen ved mikroen på mit gamle arbejde, fordi vi alle var på suppekuren.