Fedtforbrændingskur med suppe
Selve suppen består af:
1 stor dåse flåede tomater eller 500-800 gr. friske
Mindst 3 store grønne løg
½ hvidkålshoved
2 dåser grønne bønner eller friske
1 kg gulerødder
2 grønne peberfrugter
1 bundt bladselleri
6 stk. bouillonterninger (Oscars laver fedtfri bouillonpulver)
1 dåse oksekødsfond (suppe) og gerne så fedtfattig som muligt
1 pk. kinesisk tomatsuppe (evt. pose med tomatsuppe fra Knorr) eller 1 pk. Lipton Soup mix (kylling & nudler)
1 glas tacosauce – findes hot og mild. Vælg efter smag.
Opskriften:
Skær grøntsagerne i små stykker og dæk det til med vand og kom boullionterningerne i, krydr med salt, peber, karry og et par sp. Tacosauce efter smag. Kog ved stærk varme i 10 min. og lad det simre indtil grøntsagerne er bløde.
Afkøl og blend suppen- eller skær grøntsagerne til inden, hvis du kan lide en suppe med lidt mere “bid” i.
Spis så meget og så tit du har lyst. Suppen giver ikke extra kalorier. Jo mere du spiser af suppen, jo mere øger du forbrændingen og taber i vægt.
Ugeforløbet
Dag 1:
Den første dag, skal man spise al den suppe man overhovedet kan. Derudover må man spise al den frugt, man overhovedet kan – undtagen bananer. Af drikkevarer må der drikkes usødet te, tranebærjuice eller vand.
Dag 2:
På kurens anden dag skal man igen spise al den suppe, man overhovedet kan få ned. På denne dag er det tilladt at spise alle de grøntsager man overhovedet kan. Dog må man ikke spise tørre bønner, ærter eller majs. Ved aftensmaden på denne dag må man få en bagt kartoffel med smør.
Dag 3:
Igen, spis så meget suppe som muligt. Derudover må man spise så mange frugter – undtagen bananer, spis lige så mange grøntsager som muligt men stadig ingen bønner og så videre.
Dag 4:
Bananer og skummetmælk. Spis 3 bananer og drik mest muligt vand denne dag. Spis suppe mindst én gang i løbet af dagen. Hvis man indtil denne dag har fulgt kuren til punkt og prikke vil man have tabt 2,5 – 3,5 kg.
Dag 5:
Endelig! På denne dag må der indtages så meget som op til 3 – 400 gram oksekød og en dåse tomater eller 6 friske tomater. Der skal drikkes ca. 2 liter vand og suppen skal spises mindst én gang på denne dag.
Dag 6:
Igen må der indtages oksekød – alt det oksekød man kan. Derudover skal man spise ligeså mange grøntsager man har lyst til. Suppen skal igen spises mindst én gang denne dag.
Dag 7:
Brune ris, usødet frugtjuice og grøntsager er stikordene til denne dag. Der må spises lige så meget man lyster og suppen skal igen spises mindst én gang.
#2 af Pinnagiggan (slettet)
jeg skriver ikke så tit herinde, men følger med i indlæggene så godt som hver dag og lader mig inspirere og motivere af alle jer andre. Jeg har siden maj måned arbejdet på at få et normalt forhold til mad og synes det er lykkedes ret godt indtil videre, jeg har tab ca. 8 kg, men nu trænger jeg til at booste mit vægttab og min motivation. Derfor har jeg valgt at prøve at følge suppekuren i 7 dage for forhåbentlig at komme ned under 80 kg. Jeg ved godt at det måske ikke er den smarteste måde at gøre det på men nu prøver jeg.
Jeg har valgt at skrive det herinde for at holde mig selv igang og håber at min "stolthed" gør at jeg ikke dropper det halvejs :)
trykker på gem inden jeg fortryder .......