Suppekuren
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+sanne38 (slettet)
re: Suppekuren
De gange jeg har været på kuren, har jeg tabt mig meget forskelligt..
Første gang tabte jeg 4,5
Anden gange tabte jeg 5,2 kg
og sidst jeg var på kuren tabte jeg mig 7,1 kg!
Der gik så også kun 3 uger, og så vejede jeg det samme som før kuren :-)
Første gang tabte jeg 4,5
Anden gange tabte jeg 5,2 kg
og sidst jeg var på kuren tabte jeg mig 7,1 kg!
Der gik så også kun 3 uger, og så vejede jeg det samme som før kuren :-)
14 år18. marts 2010 kl. 17:30
rdrd (slettet)
Reelt set er kuren jo også oprindeligt til meget overvægtige hjertepatienter, der hurtigt skulle tabe sig for at kunne blive opereret, så den lover jo ikke det holder.
Jeg har tænkt mig at starte en tråd hvor vi kan opsumere vores individuelle vægttab på mandag, når jeg har afsluttet kuren.
Men jeg synes egentlig 1,1 kg er ok på 3 dage. Jeg har fået næsten lige så mange kalorier hver dag som jeg er vandt til, pånær i dag hvor jeg kun har fået godt 600 kcal. Og det sidste lange stykke tid har mit vægttab sneglet sig afsted, men bare jeg holder vægten når jeg er færdig denne gang, så er jeg ovenud tilfreds.
Jeg har tænkt mig at starte en tråd hvor vi kan opsumere vores individuelle vægttab på mandag, når jeg har afsluttet kuren.
Men jeg synes egentlig 1,1 kg er ok på 3 dage. Jeg har fået næsten lige så mange kalorier hver dag som jeg er vandt til, pånær i dag hvor jeg kun har fået godt 600 kcal. Og det sidste lange stykke tid har mit vægttab sneglet sig afsted, men bare jeg holder vægten når jeg er færdig denne gang, så er jeg ovenud tilfreds.
14 år18. marts 2010 kl. 21:44
lilja (slettet)
Jeg er igen her på siden og skal tabe mig efter at have været stress syg længe har jeg 10+ ekstra kilo. Jeg har tidligere været på den suppe kur alene og synes det var for hårdt. Jeg blev svimmel og utilpas og MEGET træt og uoplagt. Jeg er dog glad for suppen som et godt, nærende og kaloriefattigt måltid. Jeg er nu i gang med at tabe mig i en kombination af NUPO, suppe og alm. mad.
Jeg bliver for sulten, hvis jeg ikke får proteiner og det får jeg gennem både NUPO og fedtfattig sund mad, mens suppen er god at have til at erstatte et måltid om dagen.
Det er en god tråd, og jeg har taget et fif til mig vedr. at fryse suppen ned i mindre portioner og krydre dem forskelligt ! Tak for det gode råd, der gør suppen bedre i længden :) Det kan blive lidt ensformigt med den kæmpe portion, hvis den smager af det samme alle dage ;)
Jeg blender gerne suppen lidt, så bliver den lidt bedre synes jeg :)
Jeg bliver for sulten, hvis jeg ikke får proteiner og det får jeg gennem både NUPO og fedtfattig sund mad, mens suppen er god at have til at erstatte et måltid om dagen.
Det er en god tråd, og jeg har taget et fif til mig vedr. at fryse suppen ned i mindre portioner og krydre dem forskelligt ! Tak for det gode råd, der gør suppen bedre i længden :) Det kan blive lidt ensformigt med den kæmpe portion, hvis den smager af det samme alle dage ;)
Jeg blender gerne suppen lidt, så bliver den lidt bedre synes jeg :)
14 år20. marts 2010 kl. 14:40
rdrd (slettet)
Her er en oversigt over min uge med suppekur. Ifølge mit energi underskud skulle jeg have tabt 1,3 kg. I morges havde jeg tabt 2,2 kg og det endelige resultat får I i morgen, når jeg er blevet målt og vejet for idag skal jo sådan set også tælles med.
Fra 15-03-2010 til og med 21-03-2010
Din krop behøver et indtag på mindst 1.460 kcal pr. dag.
Energibalance
Indtaget: 986 kcal
Forbrændt: 2.315 kcal (info)
Underskud: 1.329 kcal
Fysisk aktivitetsniveau 1,58
Rigeligt at drikke 4.107g
Frugt og grønt 1.547g
Energifordeling
Protein: 20 E%
Kulhydrat: 68 E%
Fedt: 12 E%
Alkohol: 0 E%
Kostfibre: 7,3g/MJ
Tilsat sukker: 0 E%
Fedtsyrefordeling
Mættede: 4 E%
Enkeltumættede: 3 E%
Flerumættede: 3 E%
Ukendt: 2 E%
Fisk: 40g pr. uge
Energifordeling
(måltider)
Morgenmad: 26% (254 kcal)
Frokost: 28% (273 kcal)
Aftensmad: 27% (267 kcal)
Mellemmåltider: 20% (193 kcal)
Ikke angivet: 0% (0 kcal)
Bemærk: Du har haft et samlet energiunderskud på 9.302 kcal, hvilket svarer til et vægttab på 1,3 kg kropsvægt.
Fra 15-03-2010 til og med 21-03-2010
Din krop behøver et indtag på mindst 1.460 kcal pr. dag.
Energibalance
Indtaget: 986 kcal
Forbrændt: 2.315 kcal (info)
Underskud: 1.329 kcal
Fysisk aktivitetsniveau 1,58
Rigeligt at drikke 4.107g
Frugt og grønt 1.547g
Energifordeling
Protein: 20 E%
Kulhydrat: 68 E%
Fedt: 12 E%
Alkohol: 0 E%
Kostfibre: 7,3g/MJ
Tilsat sukker: 0 E%
Fedtsyrefordeling
Mættede: 4 E%
Enkeltumættede: 3 E%
Flerumættede: 3 E%
Ukendt: 2 E%
Fisk: 40g pr. uge
Energifordeling
(måltider)
Morgenmad: 26% (254 kcal)
Frokost: 28% (273 kcal)
Aftensmad: 27% (267 kcal)
Mellemmåltider: 20% (193 kcal)
Ikke angivet: 0% (0 kcal)
Bemærk: Du har haft et samlet energiunderskud på 9.302 kcal, hvilket svarer til et vægttab på 1,3 kg kropsvægt.
14 år21. marts 2010 kl. 20:01
rdrd (slettet)
Her er så det endelige resultat på en uge med suppekur
Vægt: 67,7 kg ( - 2,3 kg)
Overarm: 30 cm (0 cm)
Bryst: 94 cm (-1 cm)
Talje: 69 cm (-1 cm)
Hofte: 87 cm (-4,5 cm)
Lår: 62 cm (-2 cm)
Læg: 38 cm (-1 cm)
Fedtprocent: 36,8 % ( -1,3%)
Muskelprocent: 33,4 % ( -0,4 %)
Vandprocent: 45,8 % ( -0,5%)
Jeg har altså tabt et helt kilo mere end jeg burde ifølge mit energiunderskud, så et eller andet må den specielle diæt være skyld i.
Vægt: 67,7 kg ( - 2,3 kg)
Overarm: 30 cm (0 cm)
Bryst: 94 cm (-1 cm)
Talje: 69 cm (-1 cm)
Hofte: 87 cm (-4,5 cm)
Lår: 62 cm (-2 cm)
Læg: 38 cm (-1 cm)
Fedtprocent: 36,8 % ( -1,3%)
Muskelprocent: 33,4 % ( -0,4 %)
Vandprocent: 45,8 % ( -0,5%)
Jeg har altså tabt et helt kilo mere end jeg burde ifølge mit energiunderskud, så et eller andet må den specielle diæt være skyld i.
14 år22. marts 2010 kl. 09:08
devitt (slettet)
Suppekuren
Hej...
Jeg har et spørgsmål angående suppekuren.. på 2 dagen skal man spise grøntsager. men mig og grøntsager er ikke helt gode venner når de er rå, eller i de blandingsposer.. Så overvejer at stege dem. (uden fedtstof selvfølgelig.:) ) men er det okay.. ? eller tror i det ødelægger vægttabet.?
Jeg har et spørgsmål angående suppekuren.. på 2 dagen skal man spise grøntsager. men mig og grøntsager er ikke helt gode venner når de er rå, eller i de blandingsposer.. Så overvejer at stege dem. (uden fedtstof selvfølgelig.:) ) men er det okay.. ? eller tror i det ødelægger vægttabet.?
14 år23. marts 2010 kl. 08:43
Girl next door
Jeg stegte også grøntsagerne uden fedtstof. Om det gjorde en forskel er svært at svare på, men hvis alternativet er at du ikke får spist nogen.... Ved at der er flere, der har lavet lidt undtagelser når de har været på kuren og de har tabt sig alligevel. Det er selvfølgelig svært at svare på, om de har tabt lige så meget som de ellers ville have gjort...
14 år23. marts 2010 kl. 09:00
rdrd (slettet)
Grøntsagerne må være stegte, kogte, bagte eller rå. Man kan stege dem i lidt væde fra suppen.
14 år23. marts 2010 kl. 09:02
devitt (slettet)
Weee... 3. dagen om morgenen på kuren og vægten siger -1,3..:) baare en lækker følelse.. Derudover siger målene -4 om hoften og -2 om låret..:)
14 år24. marts 2010 kl. 21:57
Da jeg havde været på kuren i 4 dage havde jeg også "kun" tabt mig lidt over 1 kg. Efter 5 dage havde jeg tabt 1,4 og 6. dags morgen 1,6 hvorefter jeg afbrød kuren pga fødselsdag i familien. Der er langt op til de 3,5 kg når man har fulgt kuren til punkt og prikke, men selv de små ting tæller selvfølgelig. Tror bare man skal være klar over at man ikke nødvendigvis taber sig meget bare fordi man overholder kuren.