Suppekuren
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Camilla24
re: Starter idag
Jeg er også blevet inspireret til at prøve suppekuren igen ;) Har prøvet den før, men dengang lavede jeg suppen stærk som jeg plejer at kunne lide min mad - meeen, når man skal spise en meget stærk suppe morgen, middag og aften i 7 dage kører man altså virkelig træt i den. Men denne gang vil jeg gøre som nogle af jer foreslår. Lave en stor portion med lidt krydderi og så dele det op i mindre portioner som så kan varieres med krydderier og konsistens (blendet eller ej)...
Mit mål med kuren er hovedsageligt en udrensning og at øge forbrændingen... Kilomæssigt er jeg meget tilfreds med ca. 1,5-2 kilo, hvis det bare ikke hopper på igen ;) Jeg mangler kun at tabe ca. 6 kilo og har været gået i stå på min nuværende vægt længe. Så nu prøver jeg det her ;)
Nu vil jeg ned og handle ind til suppen - listen er lavet og motivationen er høj.
Mit mål med kuren er hovedsageligt en udrensning og at øge forbrændingen... Kilomæssigt er jeg meget tilfreds med ca. 1,5-2 kilo, hvis det bare ikke hopper på igen ;) Jeg mangler kun at tabe ca. 6 kilo og har været gået i stå på min nuværende vægt længe. Så nu prøver jeg det her ;)
Nu vil jeg ned og handle ind til suppen - listen er lavet og motivationen er høj.
14 år7. marts 2010 kl. 12:20
mrs credible (slettet)
Håber du er med på den videnskabelige del også...altså registrerer dine fremskridt så andre senere kan vurdere om de synes det er besværet værd ;-)
14 år7. marts 2010 kl. 13:10
Camilla24
Jo den er jeg med på :)
Men jeg starter på kuren i dag, fordi det er nu, jeg er motiveret. Jeg har dog ikke vejet mig i dag fra morgenstunden så min startvægt bliver altså først fra dag 2..
Og her på dag 1, startede morgnen ud med en lille portion havregryn med skummetmælk og rosiner og altså først suppe og frugt fra middag...
Men det gør nok ikke den kæmpe forskel. Men jeg vejer mig altså kun dag 2 og om morgnen efter dag 7. For ellers bliver jeg helt besat af de tal og det er ikke formål for mig. Mere udrensning og øget forbrænding ;) Men jeg skal nok rapportere ;)
Men jeg starter på kuren i dag, fordi det er nu, jeg er motiveret. Jeg har dog ikke vejet mig i dag fra morgenstunden så min startvægt bliver altså først fra dag 2..
Og her på dag 1, startede morgnen ud med en lille portion havregryn med skummetmælk og rosiner og altså først suppe og frugt fra middag...
Men det gør nok ikke den kæmpe forskel. Men jeg vejer mig altså kun dag 2 og om morgnen efter dag 7. For ellers bliver jeg helt besat af de tal og det er ikke formål for mig. Mere udrensning og øget forbrænding ;) Men jeg skal nok rapportere ;)
14 år7. marts 2010 kl. 14:08
mrs credible (slettet)
Nu er det jo også mest slutresultatet og hvor svært/let du synes det har været at følge i 7dage der er det vigtige :-)
14 år7. marts 2010 kl. 14:15
Camilla24
Hvordan taster i egentlig suppen ind? Vælger i bare en tomatsuppe og så taster lidt af grøntsagerne ind ved siden af eller?
14 år7. marts 2010 kl. 14:23
bruger slettet
Jeg vejede alt det jeg puttede i suppen og skrev det ind under ny opskrift :)
Jeg morgenvejer og måler mig imorgen, og går på ny på kuren imorgen denne gang dog uden snyd :)
Jeg morgenvejer og måler mig imorgen, og går på ny på kuren imorgen denne gang dog uden snyd :)
14 år7. marts 2010 kl. 15:18
Pinnagiggan (slettet)
re: Suppekuren
hehe.. det må jeg nok sige ....suppekuren fik da virkelig sat gang i noget :) sjovt at læse......
og ja hvordan gik det med pinnagiggan. Det gik fint egentlig, dagens vægt 79,1 kg dvs -500 gram siden suppekurens ende :) så selvom jeg ikke tabte mig så meget som kuren "lovede" så har vægttabet holdt og det er deiligt. Jeg nyder at være i "70'erne" :) begynder så småt at se smallere ud i profil end foranfra "GG"
Mit resultat kan nok ikke bruges i den videnskabelige undersøgelse I har gang i .. jeg snød jo en smule :)
Men jeg vil helt sikkert tjekke ind noget oftere og følge med i jeres forsøg, har overvejet at tage en omgang mere i løbet af foråret.....
pøjpøj med det
og ja hvordan gik det med pinnagiggan. Det gik fint egentlig, dagens vægt 79,1 kg dvs -500 gram siden suppekurens ende :) så selvom jeg ikke tabte mig så meget som kuren "lovede" så har vægttabet holdt og det er deiligt. Jeg nyder at være i "70'erne" :) begynder så småt at se smallere ud i profil end foranfra "GG"
Mit resultat kan nok ikke bruges i den videnskabelige undersøgelse I har gang i .. jeg snød jo en smule :)
Men jeg vil helt sikkert tjekke ind noget oftere og følge med i jeres forsøg, har overvejet at tage en omgang mere i løbet af foråret.....
pøjpøj med det
14 år7. marts 2010 kl. 19:42
mrs credible (slettet)
jeg har tastet suppen ind som ny opskrift og vejer derefter mængden af suppe jeg indtager :-)
14 år7. marts 2010 kl. 20:54
mrs credible (slettet)
Dagens tal...
Vægt: 83,4 (-2,6)
Arm: 29 (-1)
Bryst: 98 (-8)(endeligt under 100cm, betyder at min j-skål passer igen ;-)
Talje: 90 (-1)
Hofte: 113 (-2)
Lår: 64 (-5)
Læg: 39 ()
Idag er også dagen hvor jeg nåede -30cm på 2uger... jeg er mere end almindeligt stolt ;-D
Vægt: 83,4 (-2,6)
Arm: 29 (-1)
Bryst: 98 (-8)(endeligt under 100cm, betyder at min j-skål passer igen ;-)
Hofte: 113 (-2)
Lår: 64 (-5)
Læg: 39 ()
Idag er også dagen hvor jeg nåede -30cm på 2uger... jeg er mere end almindeligt stolt ;-D
14 år8. marts 2010 kl. 10:07
Tænkte igår at jeg ville spise banan selvom jeg normalt ikke kan fordøje dem, og spiste 2 stk...
DET SKULLE JEG IKKE HAVE GJORT
Banan fungerer altså ikke godt til min træge mave og må næste gang jeg går på kuren spise figner istedet...
Føler mig oppustet til morgen og er ikke i tvivl om at det er fordi jeg er lidt forstoppet at vægten ikke ligefrem heller samarbejder idag...
Dagens tal:(ialt)
Vægt: 84,5 (-1,5)
Arm: 30
Bryst: 100 (-6)
Hofte: 114 (-1)
Lår: 65 (-4)
Læg: 39
Så ikke helt det kuren har lovet indtil videre.... 1,5kg er jo kun halvdelen af det lovede så jeg er ikke helt op at ringe over resultatet indtil videre