#31 af stilleleg (slettet)
Suppekuren
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+stilleleg (slettet)
re: Suppekuren
Hej Sandra. Jeg kan godt forstå du bliver sulten, du har slet slet ikke fået nok mad i dag! Æbler mætter ikke særlig meget.. jeg har god erfaring med appelsiner, prøv dem. Kan altså heller ikke forstå at bananer er forbudt, de mætter jo meget mere end de fleste andre, også i forhold til kaloriemængden. Fortsat held og lykke :-)
14 år1. marts 2010 kl. 23:30
rdrd (slettet)
re: Suppekuren
Grunden til at bananer ikke er med i det ubegrænsede frugtindtag er at de ikke indeholder særligt meget vand + at de godt kan have tendes til at stoppe maven. Der skal helst så mange kilo mad indenbords som overhovedet muligt og så meget som overhovedet muligt ud igen. Det er et godt tip at spise melon. Efter et eller to kilo melon er man heller ikke særlig sulten mere. Prøv også at blende frugten og drik den som smoothie, så er det lidt nemmere at få nok uden at få ondt i kæberne
14 år2. marts 2010 kl. 08:49
mrs credible (slettet)
Starter idag
kaffe uden mælk, øv bøv, men hvis det her kan kickstarte mit vægttab ved at rense kroppen og tilføre mindre energi end jeg forbruger er det sq værd at prøve...
Jeg har i lang tid haft følt mig opblæst og trænger til at kunne føle jeg kan trække vejret ordenligt igennem selvom jeg ligger ned...
Suppen er kogt i går eftermiddags og jeg vil skrive både vægtstatus og cm målinger samt humør bivirkninger og kropsfornemmelser ind hver dag...
Hvis jeg ikke overholder kuren forventer jeg et ordentligt spark bagi og offentlig revsning på denne side ;-D
Nu vil jeg gå i seng og til morgen skriver jeg så vægt og cm ind
Jeg har i lang tid haft følt mig opblæst og trænger til at kunne føle jeg kan trække vejret ordenligt igennem selvom jeg ligger ned...
Suppen er kogt i går eftermiddags og jeg vil skrive både vægtstatus og cm målinger samt humør bivirkninger og kropsfornemmelser ind hver dag...
Hvis jeg ikke overholder kuren forventer jeg et ordentligt spark bagi og offentlig revsning på denne side ;-D
Nu vil jeg gå i seng og til morgen skriver jeg så vægt og cm ind
14 år3. marts 2010 kl. 01:20
mrs credible (slettet)
re: Starter idag
Opstart:
Vægt 86
Arm 30
Bryst 106
Talje 91
Hofte 115
Lår 69
Læg 39
Vægt 86
Arm 30
Bryst 106
Talje 91
Hofte 115
Lår 69
Læg 39
14 år3. marts 2010 kl. 09:16
mrs credible (slettet)
suppen smager udmærket...
jeg har brugt rdrd's version dog tilsat 1 helt hvidløg...
Idag har jeg indtil videre spist suppen 3 gange men regner med at det bliver til en 2-3 gange mere inden sengetid..
Det var lidt svært at undvære mælken i morgenkaffen men til gengæld fandt jeg skummetmælk i et stort supermarked nede i byen så jeg har købt ind til 4. dagen...
Samtidigt har jeg været heldig at finde noget magert elg, hjorte og rensdyrkød i køledisken jeg også lige tog med i farten så det ikke kun skal stå på kylling og fisk når jeg må spise kød igen...
Min motivation er i top og jeg glæder mig til den bagte kartoffel imorgen aften...
Jeg har nogle poser med blomkål i fryseren som jeg kan varme op imorgen...
Vand uden brus er lagt på køl så jeg har noget at drikke ud over kaffe...
Jeg kan desværre ikke spise rå gulerod pga min træge mave så de gulerødder der ligger i køleskabet bliver jeg også nødt til at koge hvis jeg ikke vil nøjes med blomkål og peberfrugter imorgen. Ja jeg går ud fra at peberfrugt hører under grøntsager...
Ingen træthed eller hovedpine... Har dog skullet lade vandet noget oftere end vanligt...
jeg har brugt rdrd's version dog tilsat 1 helt hvidløg...
Idag har jeg indtil videre spist suppen 3 gange men regner med at det bliver til en 2-3 gange mere inden sengetid..
Det var lidt svært at undvære mælken i morgenkaffen men til gengæld fandt jeg skummetmælk i et stort supermarked nede i byen så jeg har købt ind til 4. dagen...
Samtidigt har jeg været heldig at finde noget magert elg, hjorte og rensdyrkød i køledisken jeg også lige tog med i farten så det ikke kun skal stå på kylling og fisk når jeg må spise kød igen...
Min motivation er i top og jeg glæder mig til den bagte kartoffel imorgen aften...
Jeg har nogle poser med blomkål i fryseren som jeg kan varme op imorgen...
Vand uden brus er lagt på køl så jeg har noget at drikke ud over kaffe...
Jeg kan desværre ikke spise rå gulerod pga min træge mave så de gulerødder der ligger i køleskabet bliver jeg også nødt til at koge hvis jeg ikke vil nøjes med blomkål og peberfrugter imorgen. Ja jeg går ud fra at peberfrugt hører under grøntsager...
Ingen træthed eller hovedpine... Har dog skullet lade vandet noget oftere end vanligt...
14 år3. marts 2010 kl. 16:50
rdrd (slettet)
Jeg holder øje med dig! Så hold du dig hellere til planen.
14 år3. marts 2010 kl. 17:34
mrs credible (slettet)
Godt at høre rdrd ;-)
Dagens tal:
Vægt: 85,6 (-0,4)
Arm: 30
Bryst: 104 (-2)
Talje: 91
Hofte: 115
Lår: 67 (-2)
Læg: 39
Ingen træthed, sult eller andre gener udover den vanvittige vandladningstrang men det er mske ikke så mærkeligt endda...
Mit indtag igår var 2,5l suppe, 1,6l vand, 8stk frugt, 1l kaffe...
Ingen snyd andet end at jeg jo har taget en dråbe forloren hare sovs på tungen for at kunne tilsmage for familien...
Glæder mig stadig meget til den bagte kartoffel iaften for selvom suppen er god og jeg stadig er i besiddelse af mere end 7l af den kan det nu godt føles lidt ensformigt...
Dagens tal:
Vægt: 85,6 (-0,4)
Arm: 30
Bryst: 104 (-2)
Talje: 91
Hofte: 115
Lår: 67 (-2)
Læg: 39
Ingen træthed, sult eller andre gener udover den vanvittige vandladningstrang men det er mske ikke så mærkeligt endda...
Mit indtag igår var 2,5l suppe, 1,6l vand, 8stk frugt, 1l kaffe...
Ingen snyd andet end at jeg jo har taget en dråbe forloren hare sovs på tungen for at kunne tilsmage for familien...
Glæder mig stadig meget til den bagte kartoffel iaften for selvom suppen er god og jeg stadig er i besiddelse af mere end 7l af den kan det nu godt føles lidt ensformigt...
14 år4. marts 2010 kl. 09:10
rdrd (slettet)
prøv at krydre den med lidt forskelligt, når du varmer en portion. F.eks. krydderurter (kan også købes frosne), karry, paprika, måske kunne sådan et blandings krydderi beregnet til kød også være lækkert, det har jeg dog ikke selv prøvet endnu.
14 år4. marts 2010 kl. 09:18
mrs credible (slettet)
Det blandede kyllingekrydderi er rigtigt godt... Har brugt den fra LIDL...
Stadig vanvittig vandladningstrang og idag har jeg også haft nogle kolikagtige smerter i maven....
Har nu indtaget 5l af suppen på 2 dage og jeg ser da ikke ligefrem frem til næste portion men sørger alligevel for at maven ikke føles tom på noget tidspunkt...
Jeg nød virkeligt den bagte kartoffel til aften... Spiste hjemmelavet hvidløgssmør til og det var nok meget godt at jeg havde fyldt maven godt op med suppe inden jeg gik igang med kartoflen for ellers tror jeg nok jeg havde spist et par ekstra kartofler istedet.... så lille klap på skulderen til mig selv.... godt tænkt ;-)
Stadig vanvittig vandladningstrang og idag har jeg også haft nogle kolikagtige smerter i maven....
Har nu indtaget 5l af suppen på 2 dage og jeg ser da ikke ligefrem frem til næste portion men sørger alligevel for at maven ikke føles tom på noget tidspunkt...
Jeg nød virkeligt den bagte kartoffel til aften... Spiste hjemmelavet hvidløgssmør til og det var nok meget godt at jeg havde fyldt maven godt op med suppe inden jeg gik igang med kartoflen for ellers tror jeg nok jeg havde spist et par ekstra kartofler istedet.... så lille klap på skulderen til mig selv.... godt tænkt ;-)
14 år4. marts 2010 kl. 20:50
rdrd (slettet)
Godt gået. Der er nok nogle affalds stoffer der er ved at løsne sig fra dine tarme. Prøv at massere maven med uret, mens du ligger ned og lig dig bagefter med en varmepude eller varmedunk et kvarters tid. Sørg for at drikke masser af vand bagefter, mindst en liter.
14 år4. marts 2010 kl. 21:15