#22 af rdrd (slettet)
Suppekuren
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+rdrd (slettet)
re: Suppekuren, til rdrd
Det hurtige vægt tab er så vidt jeg har forstået en kombination af flere ting.
For det første bliver man godt og grundigt renset ud. Derfor er det også en rigtig god idé at du vil vente til du er færdig med at amme, da mange af affaldsstofferne også vil komme ud igennem mælken.
For det andet så virker suppen fedtforbrændende idet du skal bruge flere kalorier på at fordøje den end den indeholder.
For det tredje virker den også lettere vanddrivende, derfor skal man sørge for at få rigeligt med vand.
For det første bliver man godt og grundigt renset ud. Derfor er det også en rigtig god idé at du vil vente til du er færdig med at amme, da mange af affaldsstofferne også vil komme ud igennem mælken.
For det andet så virker suppen fedtforbrændende idet du skal bruge flere kalorier på at fordøje den end den indeholder.
For det tredje virker den også lettere vanddrivende, derfor skal man sørge for at få rigeligt med vand.
14 år24. februar 2010 kl. 13:58
Frk Jakob (slettet)
Er der nogen af jer, som har nogle gode idéer til at krydre suppen?
14 år25. februar 2010 kl. 22:12
rdrd (slettet)
Jeg kommer altid chili i den store portion, deler suppen op i 400 g pr. pose og kommer det i fryseren. Når jeg så varmer den enkelte portion så krydre jeg den efter lyst med f.eks karry, persille eller krydderurter, så smager den ikke af det samme hele ugen.
14 år25. februar 2010 kl. 22:38
Mivsel (slettet)
re: Suppekuren
Jeg er blevet helt vildt inspireret af den her tråd. tror jeg er nød til at prøve sådan en suppe-kur snart :)
14 år28. februar 2010 kl. 14:20
bruger slettet
Jeg har lige oprettet min profil herinde idag, og så det med kuren. Så jeg hoppede op PÅ CYKLEN og kørte ud og handlede ind til det, har lige lavet den og er klar til at starte imorgen...... Er spændt på om det virker, bare som et kickstarter.
14 år28. februar 2010 kl. 19:54
mrs credible (slettet)
det er meningen at jeg ville starte op på denne kur imorgen men jeg har lige et par forståelsesproblemer....
må man gerne drikke kaffe med mælk de dage man er på denne kur? hvis altså man bruger skummetmælk
eller menes der kaffe uden mælk hver dag og så skummetmælk på 4.dagen?
og kan man bruge minimælk i stedet for skummetmælk.... jeg ved godt fedtprocenten er 0,4% højere men man kan altså ikke købe skummetmælk i sverige hvor jeg bor og skal derfor vide om jeg skal tynde minimælken op med vand
må man gerne drikke kaffe med mælk de dage man er på denne kur? hvis altså man bruger skummetmælk
eller menes der kaffe uden mælk hver dag og så skummetmælk på 4.dagen?
og kan man bruge minimælk i stedet for skummetmælk.... jeg ved godt fedtprocenten er 0,4% højere men man kan altså ikke købe skummetmælk i sverige hvor jeg bor og skal derfor vide om jeg skal tynde minimælken op med vand
14 år1. marts 2010 kl. 04:31
rdrd (slettet)
Du må kun få mælk på 4. dagen, de andre dage skal te og kaffe drikkes ren. Jeg ville købe økologisk minimælk og så skumme det fedt af der flyder på toppen. Økologisk mælk er uhomoganiseret, så hvis man blot lader være med at ryste kartonen inden man hælder op så kan man lige skumme fløden med en teske. Hvis du fortynder med vand får du ikke en mindre fedtkalorieprocent, da der ingen kalorier er i vand.
14 år1. marts 2010 kl. 08:26
bruger slettet
Puha det har været en hård dag..... Jeg er jo sulten HELE TIDEN.... og syntes altså ikke suppen smager mega fantastisk.... Er der ikke ikke noget fast man må spise udover frugt og grønt og frugt og grønt og atter frugt og grønt???? Min mave rumler hele tiden.....
14 år1. marts 2010 kl. 20:19
rdrd (slettet)
beklager, det er det eneste frem til dag 5,6 og 7. Spis alt hvad du overhovedet kan af den fødevare du må få den pågældende dag. Hvis i dag har været din første dag, så bare vendt til i morgen, hvor du kun må få grøntsager. Den synes jeg er helt vild hård. Revne gulerødder fra morgenstunden er det der har hjulpet mig igennem 2. dagen. Så spis, spis, spis og spis igen.
14 år1. marts 2010 kl. 21:33
Hvorfor taber man så meget om man må spørge. Hvis man kun tager en enkelt uge, hvordan ser vægten så ud bagefter, flyver den lige så hurtigt op igen selv om man spiser sundt?