Suppekuren

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Suppekuren
Tak Noire :)

her til morgen sagde vægten 80,6 kr samlet vægttab 1,7 på 3 dage uden sult. Ålreit, vi må bare håbe at det holder når kuren er færdig. indtil videre synes jeg at det er det værd. Det har ikke været svært at holde kuren, suppen smager stadig godt, omend det måske er lidt ensformigt. :) Jeg har ikke havt nogle af de gener jeg forventede, hovedpine og dårlig mave. Så det er faktisk super og jeg mangler kun 700 gram så er jeg faktisk tilfreds med kuren. Det jeg håbede på at opnå var at komme under 80kg for at booste min motivation. En ny ti'er :) en ny æra og det første store delmål nået. Jeg glæder mig og hænger i.

I dag er det suppe, 3 bananer og skummetmælk. Har dog tilladt mig at spise cheasy vanilie yogurt i stedet, har tjekket og det er så godt som det samme der er i :) Tror at i dag og i morgen bliver de værste dage. Så jeg skal virkelig holde mig selv i nakken.

nå men jobbe jobbe.....

ha en rigtig god og sund og deilig dag :)
14 år18. februar 2010 kl. 09:17
Jeg er spændt på at høre hvordan det går efter suppekuren og du skal til at spise fornuftigt
14 år18. februar 2010 kl. 16:51
Hej Kirsten, hehe ja det er jeg også, jeg er heldigvis bevidst om at jeg kan risikere at det hele har været spildt, men grunden til at jeg turde prøve nu var at jeg mener at jeg har så tilpas meget styr på min alm kost at jeg burde kunne holde vægttabet... hvis det altså ikke kun er væske jeg har smidt. Men vi får se, jeg synes i hvert fald at det er værd at finde ud af om det virker :)

ny vægtstatus er 80,1 kg ( og ikke kr som jeg skrev i tidligere indlæg :) man er en smule på virket af sit arbejde :) nå men æv æv havde ellers håbet at jeg skulle se det sk*de 7-tal forrest i dag, men nej, spændinger lader vente på sig :) men ok ... 500 gram er også fint...og som de siger, " forventningens glæde er den største"..... de har vist aldrig været på slankekur :\

Gårdagen gik fint, lige bort set fra at der var 3 der havde kage med på arbejde :( jeg vil ikke sige at jeg faldt i, jeg valgt at få det ud af systemet og smagt et mini ( ja det var mini stykker 1x2 cm ca. :) stykke af de 2 hjemmebagte, wienerbrødet sagde mig ikke noget..
3 banar, yogurt, og lidt vandmelon, ( snyd ja men hellere det en brød med ost fra kantinen, det er jo næsten kun vand ).

I dag står den på suppe, kød (kylling og okse) og tomater, vil igen i dag tage en smule vandmelon med til mellemmåltid på arb.

Jeg har allerede spist mit første kyllingebryst til morgenmad, hvor var det fantastiskt thi hi hvem skulle have troet at man ville synes det ? :) Til aften skal vi have bøf, jeg vil have cherrytomater og så vil jeg koge noget af grøntsagerne fra suppen ind til en slags kompot og komme hvidløg i for at for en ny smagsoplevelse :) uhm,, glæder mig næsten.

tuttilihut og hej hej og husk ... at intet er umuligt for den som bærer vlijen i hjertet ;)
14 år19. februar 2010 kl. 08:42
Her er så min version.
6 store løg
2 store grønne peberfrugter
1 stk knold selleri
1 stk kålhoved
800 g hakket tomater
2 kyllinge "karft" terninger
tildæk grøntsagerne med vand

Kan krydres, hvis ønskes med salt, peber, karry, persille eller frisk chilli.

Jeg plejer at blende suppen, når den er færdig.

Så er der tre regler:
1: ingen alkohol fra 24 timer før til kuren er slut.
2: Ingen kulsyreholdige sodavand, incl danskvand og andre kalorielette sodavand. Drik kun vand, ren kaffe og the, samt skummetmælk og frugt juice de dage det er tilladt.
3: Ingen mad tilberedt i olie, smør eller andre fedtstoffer. Ingen brød eller andre produkter indeholdende mel, sukker eller sødemidler af nogen art.

1.dag:
Spis kun suppen og frugt på nær bananer. Honningmelon og vandmelon har et lavere kalorieindhold end de fleste andre frugter og er især anbefalet. Drik kun vand og frugtjuice.

2.dag:
Spis kun suppe og grøntsager, undgå ærter, bønner og majs. Spis alt hvad du kan. Til aftensmaden: en stor bagt kartoffel, med lidt smør eller olie.
Drik kun vand.

3.dag:
Spis suppe, frugt ( - bananer) og grøntsager ( - ærter, bønner og majs).
Drik juice og vand.

Efter 3 dage skulle man gerne have tabt 2,5 - 3,5 kg, hvis man ikke har snydt. (har passet godt nok de gange jeg har prøvet)

4. dag:
Spis suppe, op til 3 bananer og 500 ml skummetmælk.
Drik kun vand.

5. dag:
Spis 350 g fedtfattigt kød, fedtfattigt fjerkræ eller fisk, samt 600 g tomat. Spis suppen mindst en gang i løbet af dagen. Drik mindst 2 l vand.

6.dag:
Spis alt det fedtfattigt kød, fedtfattigt fjerkræ eller fisk, samt grøntsager du kan ( - ærter, bønner og majs).
Spis suppen mindst en gang i løbet af dagen.
Drik kun vand.

7.dag:
Spis alt hvad du kan af brune ris og grøntsager ( - ærter, bønner og majs).
Spis suppen mindst en gang i løbet af dagen.
Drik vand og frugt juice.

Efter den syvende dag skulle man så have tabt mellem 5 og 8,5 kg. Jeg har højst prøvet at tabe 5 kg den første gang jeg prøvede kuren, de efterfølgende gange er der røget ca 3 kg i alt. Hvis man har tabt mere end 7,5 kg, så skal man vente 2 døgn før man starter forfra på diæten.
Der bliver renset kræftigt ud i systemet, så man skal forberede sig på at gå meget på toilette, samt at man godt kan få lidt uren hud lige efter.
14 år22. februar 2010 kl. 09:28
er det meget nødvendigt at spise de der bananer på 4. dagen? spørger mest fordi min mave og bananer ikke kan samarbejde... jeg elsker bananer men kan ikke fordøje dem
14 år22. februar 2010 kl. 16:28
Hej igen, nu fik jeg ikke skrevet hele weekenden, men sådan er det nogle gange, kuren gik fint de sidste dage, dog har jeg snydt en lille smule, et par småkager røget ned, æv bæv men ik noget at gøre ved.

Her til morgen sagde vægten 79,6 FANTASTISKT !! ikke det store vægttab i weekenden som i kan se, men mit hovedmål med kuren er nået at komme under de 80, alt i alt et vægttab på 2,7 kg på 7 dage, men nu bliver det spændende om det så også holder.

Om det var det værd ? tja ... det synes jeg idet jeg kke forventede at smide 8 kg, håbede på at finde lidt motivation i et rimeligt HOP i vægten og det synes jeg jeg har fået .... er tændt på at arbejde videre nu :)

jeg skal nok vende tilbage og fortælle om det holdt :)
14 år22. februar 2010 kl. 17:26
Flot Pinnagiggan!
Til Mrs credible så skal man spise bananerne for at få blodsukkeret op, måske kan man erstatte dem med en anden frugt med samme opbygning og kcal indhold med kan umiddelbart ikke lige komme på hvad det skulle være. Jeg går i tænke boks og vender tilbage, så kan du jo teste om det virker lige så godt :-)
14 år23. februar 2010 kl. 20:05
Der er ikke noget nøjagtigt som banan, men de to ting der kommer tættest på er paradisæbel og rå figen. Jeg ville nok satse på rå figen, da figen er nemmest at skaffe og indeholder mest frugtsukker.
Energi fordeling pr 100 g
banan: 82 kcal, 5 fra protein, 74 fra kulhydrat og 3 fra fedt
figen: 78 kcal, 3 fra protein, 72 fra kulhydrat og 3 fra fedt

Hvis dit problem med bananerne er at du får hård mave, så kan du slå to fluer med et smæk i det figen virker modsat.

Glæder mig til at høre om du prøver det.
Jeg har sidst kørt suppekuren igennem i december, så jeg har ikke lyst til den igen endnu :-)
14 år23. februar 2010 kl. 20:21
lige et tillæg: hvis du har svært ved at fordøje bananer, så vil jeg helt bestemt blende suppen, hvis jeg var dig. Første gang jeg prøvede suppen havde jeg skåret grøntsagerne i stykker og spiste suppen ret "grov" idet, hvilket resulterede i at jeg kastede op da min mave opgav at fordøje det, næste portion blendede jeg og har gjort det lige siden, da der så ingen problemer er.
14 år23. februar 2010 kl. 20:25
re: Suppekuren, til rdrd
det er hermed taget til efterretning.... jeg blev opereret i underlivet for et år siden og efterfølgende har der været en del ting der virker forstoppende der i blandt bananer.....
Vil helt klart blende suppen men der går lige en lille uges tid før jeg kan starte op da jeg er på arbejde i denne uge så det er lettest for migselv hvis jeg starter på mandag...
14 år24. februar 2010 kl. 05:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...