Slutspurt - de sidste 5

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Slutspurt - de sidste 5
Hejsa
Ja, bare hæng i. Det der gør vægttab så svært er jo ikke selve vægt-tabet, men derimod når vægten ikke rykker sig, eller sågar stiger. Det er hér det er svært og man kæmper endnu hårdere.. Havde selv en skod weekend, dårligere end nogensinde. Men det ryger heldigvis hurtigt hvis man er disciplineret dagene efter. I går aftes sagde vægten 62,1 og her til morgen 61,2. Så 0,9 kg over en nat.. I dag står den på 3 timers dans.. Tror jeg tager en "omvendt refeed" dag. Jeg spiser omkring 700 kcal i dag og 1300 i morgen i håb om at det vil snyde forbrændingen..
13 år17. marts 2011 kl. 09:43
Jeg hænger i med næb og klør!!

Skal bare stramme op på min hyggespisning om aftenen.. men det kan jeg også, hvis jeg husker at spise lidt mere i løbet af dagen.

Har bare brug for snart at se resultater.. Tak for opmuntringen.
13 år17. marts 2011 kl. 11:35
Jeg overvejer virkelig at tage en pause fra vægttabet.. Ikke for at spise mig tyk igen... bare for at fjerne fokus..

Jeg er virkelig demotiveret for tiden.. har ikke lyst til træning.. min krop er TRÆT, jeg restituerer ikke ordentligt..
Jeg føler at det hele drejer sig om hvornår jeg må spise og hvornår jeg ikke må..
Er træt af at leve så meget i 'kontrol'... For alt for meget kontrol er ved lig med ingen kontrol..

Jeg ved det ikke, lad os se hvad der sker..
13 år17. marts 2011 kl. 13:57
Jeg forstår dig bare SÅ godt!!! En ting er at alt drejer sig om hvad og hvornår man spiser, kan jeg tillade mig det eller suk, er inviteret ud både fredag, lørdag søndag osv.
En anden ting er når energien er væk og træningen er en belastning og ikke en glæde!!
Jeg kan ikke sige hvad du skal gøre, har været igennem det også. Sidst gik jeg lidt (læs meget) amok en uges tid og trænede ikke særlig meget.
Er heldigvis kommet igen og synes/tror/håber det er bedre. Men skal til noget spise tamtam både fredag og lørdag, der er desværre en chance for at overspisningen tager over--------men håber!!!

Kontrol er godt for mig, men også til irritation.... Måske er det godt at slippe tøjlerne lidt engang imellem, meeen med en deadline!!
Du kunne måske tage 3 dage uden træning og nyde hvad du vil, og se om det giver fornyet energi!?

Jeg håber det bedste for dig og du er bare SÅ GOD!!! Tænk hvad du har opnået!!!
13 år17. marts 2011 kl. 15:31
PS. Så er jeg blevet mere bevidst om at spise nok (ja suk, enten for lidt eller 4 dages mad på en aften)
Jeg må max have 4-500 kcal i underskud om dagen, dvs. de dage jeg har trænet HÅRDT kan jeg faktisk spise en del :-))
13 år17. marts 2011 kl. 15:36
Hej igen trif

Efter at have læst det her sundsport.dk

tror jeg desværre, at jeg er kommet i overtræning eller tæt på.
Jeg har næsten alle symptomerne:
TRÆT
øm i musklerne uden at have trænet særligt
Manglende energi og motivation
Ulyst til træning
dårligere præstationer - træningen føles meget hård
Nedsat koncentration og øget irritabilitet
Meget lang tid om at restituere
om hvilepulsen er højere ved jeg ikke, men jeg har tænkt at måle den når jeg kommer hjem i dag.

Jeg skal løbe halvmarathon næste søndag, hvorfor jeg må tage det stille og roligt indtil da..
kun let træning - ingen intervaltræning...

Jeg tror ovenstående er forklaringen på min manglende motivation og energi.. øv øv.
13 år17. marts 2011 kl. 15:43
Se det var interessant læsning, hold da op!!! Ja man skal altså passe godt på når man træner meget!
Du må nok følge de råd der er, kunne man forestille sig nogle fridage efter søndag - måske både træning og job!?
Det skal tages alvorligt, for du skal jo blive frisk igen - og fit for træning!!!!!

Krydser fingre for dig!!!!
13 år17. marts 2011 kl. 16:02
Hej Trif

Jeg kommer helt sikkert til at tage den med ro den næste 1,5 uge indtil løbet..
Jeg er i form til halvmarathonet, så jeg skal egentlig bare restituere og spise godt med kulhydrat. Efter søndag den 27. har jeg 3 uger hvor jeg også kan tage den med ro indtil jeg skal løbe halvmarathon igen den 17 april.
Derefter skal jeg 1 uge på påskeferie hvor jeg bare skal SLAPPE AF og spise...
Arbejdsmæssigt kan jeg desværre ikke holde fri før påske (4,5 uge ca.)

Jeg skal nok komme på toppen igen, håber bare ikke jeg tager for meget på.
13 år17. marts 2011 kl. 16:13
Forhåbentlig kommer der ikke vægtstigning!! Kan godt forstå du er nervøs ved det, men det må du få af når du har overskud igen!!
Håber virkelig for dig at du finder dine kræfter!!

Og bøjer mig i støvet for dig, halvmaraton ----- FLOT!!!!
13 år17. marts 2011 kl. 18:48
Tak.. Det skal nok gå...

Jeg må bare overbevise mig selv om, at restitution ikke nødvendigvis er lig med at spise spise spise.. derudover er én af symptomerne på overtræning manglende appetit, og det har jeg også mærket denne uge..
Selv om sulten er der... så mister jeg hurtigt appetitten..

Jeg skal nok holde dig (jer) opdateret..
13 år17. marts 2011 kl. 19:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });