Slutspurt - de sidste 5

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Slutspurt - de sidste 5
Har desværre taget en del på... chokket over, at min krop pludselig fra den ene dag til den anden sagde fra, gjorde at jeg røg helt i kulkælderen og de gamle vaner kom tilbage..

Men jeg har styr på det nu.. madindtaget i dag har været kontrolleret.
Trætheden er også under kontrol.. de første par dage blev jeg bare mere og mere smadret, men nu er det stabiliseret, så jeg forhåbentlig kan begynde at få det bedre.
Jeg har lavet en aftale med en veninde om, at vi skal ud og shoppe tøj og andet godt til mig selv, når jeg er tilbage på den vægt jeg forlod (67,5 kg).. Det er nok omkring 4-4,5 kg der skal smides (regner med at vægten står på 72 i morgen :-O ).. Jeg vil gerne nå det inden jeg skal på påskeferie - så der er 4 uger.. gad vide om det kan lade sig gøre.. det vil jo gå hurtigt i starten..
Jeg satser i hvert fald alt.
Håber I har haft en god weekend.
13 år20. marts 2011 kl. 19:08
Puh det er en slem omgang, og ikke spor rart at din krop sådan har sagt fra... MEN!!! Du kommer igen - nu må det i første omgang dreje sig om at du bliver fuldstændig restitueret!!!
Selvfølgelig må du passe på med maden, men sørg for at få nok af de gode ting!!
Synes det er en god plan at I skal ud og shoppe tøj til dig!! Det er altid en fornøjelse (når man er tilfreds med sin krop dog..)

Håber sådan for dig at du kommer ovenpå hurtigt igen!!
13 år20. marts 2011 kl. 20:19
Tænker på om noget skete op til et døgn før? Det energi tab - hvad skete der?
Jeg har oplevet noget i den stil engang derfor spørger jeg.
13 år20. marts 2011 kl. 21:11
Det skete bare ud i det blå fra den ene dag til den anden..

Jeg havde alle symptomerne på overtræning - specielt min hvilepuls er/var meget forhøjet.

Men jeg kommer stille og roligt ovenpå igen kan jeg mærke..
13 år21. marts 2011 kl. 06:30
Hej Elmann
Hvordan står det til med dig, håber du får hvilet og kommer ovenpå!??
Kh Trif
13 år23. marts 2011 kl. 11:16
Hej Trif

Jeg har været ude og løbe 5 km i dag stille og roligt... der er nu gået en uge siden jeg gik helt ned.. og de 5 km gik fint.
Jeg håber på at kunne tage til svømmetræning i morgen aften og så skal jeg ikke lave yderligere inden løbet på søndag.

Nogle dage er jeg bare pisse sulten!! og andre dage så er jeg ikke særlig sulten og spiser ikke ret meget :/

Jeg har taget meget på og vil gerne tabe de kg igen, men det er sgu som om de sidder godt fast...øv øv.
13 år23. marts 2011 kl. 12:23
Hej
Mit overspisningproblem handler slet ikke om mad.
Jeg har en tid hos hypnotisøren i dag igen, da jeg har andre problemstillinger jeg skal have behandlet i forhold til overspisningen og mine ædeflips.

Hvis jeg har tid senere, så skriver jeg et indlæg, ellers må det blive i løbet af weekenden.

Jeg har (regner jeg med) gode nyheder.
13 år25. marts 2011 kl. 06:38
Hej Elman, næh det er som regel noget mere komplekst end bare maden. Jeg ved også der er noget dybere hos mig når det sker....

Jeg håber det vil hjælpe dig hos hypnotisøren og skriv gerne et indlæg - når du har tiden og overskuddet til det!!
Der er også et løb søndag, ikk!?
13 år25. marts 2011 kl. 08:56
Nå.. hermed den lovede update :-)

Jeg var til hypnotisøren igen i fredags.. Det skyldes, at jeg ikke syntes den første behandling havde virket efter hensigtigen.. Den havde gjort et forskel jovist, og jeg var mere bevidst om mit tankemønster, men det ændrede ikke på, at jeg stadig dagligt eller næsten dagligt fik ædeflips hvor jeg spiste alt hvad jeg kunne komme i nærheden af til jeg havde det dårligt..
Jeg besluttede mig derfor for at tage til hypnotisøren igen og denne gang skulle der trykkes på nogle andre knapper.
Fredag morgen havde jeg så en meget surrealistisk oplevelse.. Jeg vågnede kl 4 om morgenen, fordi jeg ikke kunne sove mere.. og så begyndte tankerne at køre..
Kl 5 stod jeg op, fordi jeg ligeså godt kunne tage på arbejde i stedet for at ligge i sengen og glo... Men på det tidspunkt var det gået op for mig, hvad årsagen til mine spisemønstre/trøstespisning var..
Der er 4 personer i mit liv, som har påført mig en eller anden form for svigt.. Svigtet fra den ene af personerne nagede mig stadig dybt og tyngede mig.. Det gik op for mig, at jeg havde spist for at dulme følelserne for disse svigt.
I det øjeblik, at det gik op for mig hvad årsagen var, flyttede alle de følelser, som før havde siddet i maven og føltes som sult, sig op til hjertet hvor jeg kunne mærke dem og acceptere dem.. Lige pludselig kunne jeg mærke min krop.. mærke hvordan det føltes at være i den.. hvordan det føltes at røre ved den.. hvordan trægulvet føltes varmt og blødt under mine bare tæer.. Ja.. det var som om at jeg nu kunne MÆRKE min krop hvor den før har været bedøvet med mad..
Det var selvfølgelig stort at komme dertil.. Jeg skrålede med på alle sangene på mp3eren på vej på arbejde selv om kl. var 6 om morgenen.. jeg var simpelthen så kisteglad og lykkelig.
Under hypnosen fik jeg hjælp til at tilgive den person hvis svigt har naget mig mest og tynget mig mest i dagligdagen... og det hjalp.. så jeg har tilgivet ham og er kommet videre i mit liv. Det er en stor lettelse og giver en god indre ro.
Siden den fredag morgen hvor jeg så lyset har jeg ikke haft trang til at overspise.. Min krop ved jeg ikke behøver det, jeg ved jeg ikke behøver det og min hjerne og mit sind ved, at jeg ikke behøver det..
Det er en stor lettelse at være ude. Jeg tror på, at behandlingen virker denne gang, for jeg har følt det på en helt anden måde..
Ganske vidst spiste jeg en masse mad lørdag.. men det var bevidst fordi jeg skulle løbe i dag.. og overspisning som anfald er jo en ubevidst handling hvor man ikke er til stede samtidig..

.... og mit løb gik godt... jeg fuldførte min halvmarathon i tiden 2:16:21 og havde god energi :-) Min krop er kommet ovenpå igen og jeg kan nu stille og roligt vedligeholde formen med 3-4 træningspas om ugen af forskellig disiplin indtil jeg om 3 uger skal løbe halvmarathon igen.. Derefter venter 1 uges restitution i Spanien!!

Sikke en solstrålehistorie.. God søndag til jer :-)
13 år27. marts 2011 kl. 15:48
tillykke med dit halvmarthon
og din forløsning af madvaner.
13 år27. marts 2011 kl. 16:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });