Slutspurt - de sidste 5

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Slutspurt - de sidste 5
Øv.. dårlig dag i dag rent kostmæssigt.. har bare været super træt, så har også spist mere end jeg burde..

helt præcist en lille kanelsnegl (diameter ca. 5-6 cm), et sammenklappet ristet stykke hvidt brød med kartofler, pesto, ost mv. og en kopsuppe...

Jeg tror det skyldes det kage jeg spiste i går.. det er som om, at når jeg får sukker dagen før, så går hele dagen efter bare i vasken.. for mandag til onsdag (indtil om aftenen) gik rigtig godt og jeg følte ikke nævneværdig sult.. og der fik jeg ikke noget sukker. Så selv om jeg har lyst til at kværne en kanelsnegl mere nu, så tager jeg en kopsuppe i stedet.. må prøve at skære alt sukker væk, og se om det hjælper på sulten..

Øv, en dag..
13 år3. februar 2011 kl. 16:41
Ja, så faldt jeg i kagefælden igen idag.. Der har bare været kage overalt de sidste par dage og jeg kan bare ikke administrere det. Har fået alt for meget :-( Er så sur på mig selv.. føler hele dagen er spildt.. ødelægger hele tiden vægttabet for mig selv. Det er ufatteligt at jeg ikke bare kan holde mig fra det lort i de uger det tager at tabe mig de sidste kilo. Fremover vil der jo være plads til kage osv med al den motion jeg dyrker, men hvis jeg skal tabe mig, er der bare ikke plads til det.

Øv Øv hvad fanden gør I andre?
13 år4. februar 2011 kl. 15:20
Selvfølgelig kan vi alle blive fristet ikke mindst af duften af kage og lækkert brød.......vi er kun mennesker. Jeg ved ikke om det er et råd men jeg undgår de steder hvor fristelserne er så vidt muligt.....
13 år5. februar 2011 kl. 19:55
Det er bare lidt svært at undgå at gå på arbejde ;) men ellers godt råd.
13 år6. februar 2011 kl. 08:26
Ja.. det måtte jo komme før eller siden. Jeg har indset, at jeg er sukkerafhængig, eller rettere (for jeg vidste godt at jeg havde et problem med sukker), jeg har indset, at jeg ikke kan tackle det på egen hånd.

Det er virkelig nået ud på et sidespor nu. Vi er nået dertil, at jeg kan være nok så mæt og nok så tilfreds, men ser jeg chokolade, kage, brød, bagværk eller lign. så kan jeg ikke abstrahere for det, før det er væk og hvis jeg starter, så tømmer jeg hele skålen eller spiser til jeg bliver dårlig.
Et såkaldt ædeflip, hvor jeg bare går amok og enten spiser til der ikke er mere eller til jeg bliver virkelig dårlig, er nu sket 4-5 gange på 1,5 uge og det er virkelig ikke okay.
Så nu skal det ske, jeg skal på sukkerafvænding.

Jeg har købt lydbog og hypnose (på lydbog) på følgende hjemmeside sukker.mind-set.dk
Jeg har lyttet til indledningen/lydbogen og denne ender med en udfordring: Nul sukker i 30 dage.
Det vil jeg forsøge og det er mit mål.

Så i morgen er dag nummer 1, mandag den 14. er dag nummer 7 (når den er slut) og onsdag den 9. marts er dermed dag 30. Så jeg skal altså holde mig sukkerfri til og med onsdag den 9. marts.

Der er umiddelbart 2 udfordringer idét, men jeg har tænkt mig at tage udfordringen op: Jeg skal til 2 fødselsdage i de kommende 30 dage. Den ene er 'børnefødselsdag' hvor der bliver serveret boller, lagkage, kakao, slik, chokolade og kager i utrolige mængder.
Det er et eftermiddagsarrangement, hvor vi plejer at få aftensmad bagefter. Så min taktik er nok, at spise en god frokost hjemmefra og evt. et lille mellemmål (fx banan) lige inden jeg ankommer (ved 2-3 tiden). Smage en bolle, hvis der ikke er sukker i dem (må spørge moderen i huset) og ellers drikke en masse te og evt. spise lidt mere frugt. Jeg tror det kommer til at gå ok, det er trods alt i slutningen af februar og dermed i slutningen af de 30 dage.
Reglen er, at falder man i, så starter nye 30 dage og man må derfor starte forfra.

Spændende, spændende. Jeg vil (hvis jeg kan holde det), undgå at veje mig de 30 dage. Hvis det er urealistisk, så vil jeg bare trappe ned på antallet af ture på vægten til måske 1 gang om ugen?
Jeg vil de første par dage - måske helt op til den første uge - fokusere lidt mindre på kalorierne og mere på at SMAGE maden, DUFTE den, NYDE den og fokusere på at spise langsomt og kontrolleret (en af mine svagheder).
Lad os se hvad der sker, jeg vil løbende give updates herinde.. Programmet foreslår, at man skal finde nogle der støtter én, medmennesker med samme mål, og da jeg ikke rigtig har nogle af dem i min hverdag, så tænkte jeg, at herinde kunne være en mulighed? Hvis I læser med, så håber jeg da at I støtter mig og hepper på mig!

Husk jeg har en blog: vegetarplusplus.blogspot.com

Jeg laver nok et indlæg om min sukkerafhængighed der også.

Nu vil jeg lytte til hypnosen, og se hvad der kommer ud af det.
13 år8. februar 2011 kl. 20:22
Hej Elmann, vil følge nøje med i det her!!! Det er lige præcis mit problem også - mangler de sidste 5-6 kg og det er gået skide godt.
De sidste 14 dage er det bare gået rigtig dårligt (Igen, for kan jo se det er et mønster)
Jeg stopper heller ikke, mæt - men spiser igen og igen og mere og mere. Kan ikke lade kage og slik være - og spiser ALT for meget af det!!!
Imorgen er også min dag nr 1 - NUL sukker, foreløbig frem til weekenden...

God kamp til os alle!!
13 år8. februar 2011 kl. 20:28
Hej Elmann

Jeg synes virkelig du er sej og det er flot som du klør på. Men ærligt - så få den vægt ud af huset!!! Giv den til en ven med ordre om ikke at lade dig få den igen før til den 1. Det slår dig åbenlyst ud, hvis der er vægtstigning, at så trøster du dig med en tur på sukkervognen.
Hæng i - spis fornuftigt, motioner, og så skal det nok komme. Tag en "fornuftig" snack når lækkersulten melder sig og stil ikke for store krav til dig selv. Husk alt det du allerede har opnået - det er super flot!!
PS - det hjælper mig at lave noget mens jeg spiser - jeg har nemlig også tendens til at hurtigspise - gæt en krydsord eller lign imens - så slipper man lidt focus for at stoppe i hovedet...
13 år8. februar 2011 kl. 20:45
Hej Trif
Godt at høre, at der er andre med på vognen. Jeg har i dag gennemgået alle mine køkkenskabe og mit køleskab. Alle deklarationer er blevet nærlæst, og jeg undrer mig over hvad der kan være sukker i. F.eks. rodfrugter fra Findus på frost, ja de indeholder sgu gud hjælpe mig druesukker!

Ligesom mine elskede grov-pitabrød fra Hatting :( Der er sukker i dem også. Så jeg er i fuld gang med at bage mine egne grove pitabrød.

Hej Laynay
Du har ret. Jeg er super dårlig til det med vægte. Jeg bør nok finde én at give den til indtil jeg er kommet på ret køl.
Mht. kost og motion så er der styr på det, jeg motionerer 5-7 timer om ugen omklædt og cykler en masse i transport ved siden af.
Mit eneste problem er sukker, sukker, sukker og mere sukker. Hvis jeg først får kontrol over det, så er jeg ret sikker på, at jeg når mine mål..
Men tak for rådene, det skal jeg huske :-)
13 år8. februar 2011 kl. 22:22
Er der druesukker i de rodfrugter!!! GISP!! Ja man bliver godt nok narret!!!!
Lyder da godt med de pitabrød, tror vejen frem er at bage selv - og nej jeg kan ikke pudse glorien, det er alt for sjældent jeg bager!!

Idag skal jeg IKKE indtage sukker!!! Færdig bum!!
Og heller ikke de andre dage, men fokuserer på en dag af gangen!!!

Jeg motionerer også 5-7 timer om ugen!! Det bliver man altså også sulten af :-)) Men tilbage til et stykke rugbrød eller en portion havregryn, hvis jeg bliver for sulten eftermiddag/aften.
13 år9. februar 2011 kl. 11:04
hej Elmann
prøv vegetarkontakt.dk eller vegetarforening.dk
13 år9. februar 2011 kl. 16:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });