#2 af bruger slettet
Slutspurt - de sidste 5
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Slutspurt - de sidste 5
Det lyder rigtig flot det du har gjort - og jeg skal gerne være ude på sidelinien og heppe på de sidste 5 kg - så vil jeg følge dig udervejs og selv tabe mine 5 : )
Det er fint at være vegetar selv spiser jeg kød men min datter er vegetar og spiser nøddesteg juleaften.
Jeg købte fornylig en bod - der hedder "spise maven flad" - den er godt ikke vetetarisk men der er en masse virkelig gode opskrifter i - og det er første gang at jeg har følt mig mæt og veltilpas med 12 - 1300 kcal om dagen.
Det jeg ahr fundet ud af i mit forløb (har tabt 14 kg siden i juli) er, at det er vigtigt at få nok protein og måske det der er vigtigere og underligt - fedt - vel og mærket sund fedt -
men mere om det senere hvis du vil vide lidt mere om det.
Nok for nu - kan du have det så godt
Nielsigne
Det er fint at være vegetar selv spiser jeg kød men min datter er vegetar og spiser nøddesteg juleaften.
Jeg købte fornylig en bod - der hedder "spise maven flad" - den er godt ikke vetetarisk men der er en masse virkelig gode opskrifter i - og det er første gang at jeg har følt mig mæt og veltilpas med 12 - 1300 kcal om dagen.
Det jeg ahr fundet ud af i mit forløb (har tabt 14 kg siden i juli) er, at det er vigtigt at få nok protein og måske det der er vigtigere og underligt - fedt - vel og mærket sund fedt -
men mere om det senere hvis du vil vide lidt mere om det.
Nok for nu - kan du have det så godt
Nielsigne
13 år22. december 2010 kl. 14:27
Elmann (slettet)
Hejsa
Tak for din respons og undskyld, at jeg først vender tilbage nu..
Det går rigtig rigtig dårligt med vægttabet... vejer omkring 69 kg i dag..
Har stadig en drøm om at nå ned i starten af 60'erne, men jeg er sulten konstant og dyrker samtidig en masse motion, så måske derfor min vægt er steget lidt?
Jeg prøver fremadrettet at fokusere på, at spise sunde ting som gavner min træning.. på den måde må kroppen også forbrænde og smide noget fedt.
Jeg havde egentlig et mål om 63 kg. den 27 februar, men jeg er bange for, at det når jeg ikke.
Men så er det bare op på hesten igen, kiloene må ryge når de ryger.
Den manglende motivation/trang til at spise hænger nok også sammen med, at jeg faktisk overordnet set er tilfreds med min krop. Det er bare den sidste finish der mangler, og det kan jo være svært at ofre al den gode mad, for at komme ned i fedt%.
Men det skal jeg.
Håber at kunne opdatere lidt mere fremover.
Tak for din respons og undskyld, at jeg først vender tilbage nu..
Det går rigtig rigtig dårligt med vægttabet... vejer omkring 69 kg i dag..
Har stadig en drøm om at nå ned i starten af 60'erne, men jeg er sulten konstant og dyrker samtidig en masse motion, så måske derfor min vægt er steget lidt?
Jeg prøver fremadrettet at fokusere på, at spise sunde ting som gavner min træning.. på den måde må kroppen også forbrænde og smide noget fedt.
Jeg havde egentlig et mål om 63 kg. den 27 februar, men jeg er bange for, at det når jeg ikke.
Men så er det bare op på hesten igen, kiloene må ryge når de ryger.
Den manglende motivation/trang til at spise hænger nok også sammen med, at jeg faktisk overordnet set er tilfreds med min krop. Det er bare den sidste finish der mangler, og det kan jo være svært at ofre al den gode mad, for at komme ned i fedt%.
Men det skal jeg.
Håber at kunne opdatere lidt mere fremover.
13 år6. januar 2011 kl. 08:14
bruger slettet
Jeg mangler også "lige" de sidste 5 kg - så jeg sparker gerne : )
er ikke selv for god - er også lidt for tilfreds så - spark igen - jeg ligger ikke : )
Nielsigne
er ikke selv for god - er også lidt for tilfreds så - spark igen - jeg ligger ikke : )
Nielsigne
13 år6. januar 2011 kl. 11:32
Elmann (slettet)
Så har jeg besluttet mig for, at nu er det slut. Jeg går i gang fra nu af med at spise efter den kostplan der gjorde, at jeg tabte mig i sin tid.
Vil nå mit mål. Bedre sent end aldrig.
Hvordan går det med dig og kiloene?
Vil nå mit mål. Bedre sent end aldrig.
Hvordan går det med dig og kiloene?
13 år7. januar 2011 kl. 17:57
Elmann (slettet)
Har indset i dag, at jeg ikke når mit mål om 63 kg med udgangen af februar.
På den baggrund har jeg sat et nyt mål: 60 kg. med udgangen af maj dvs. den 31.
Jeg har på det sidste følt mig utrolig sulten på trods af, at jeg TROEDE at jeg indtog omkring 1500 kcal. Det viser sig dog, når jeg taster ind, at det tal ligger lavere - så kan jeg godt forstå at jeg har gået rundt og været sulten.
Med det nye mål, kan jeg tillade mig selv en lille smule mere mad - og det vil jeg gøre. Jeg dyrker stadig en masse motion og det skal jeg trods alt også have energi til.
Så der er 9,5 kg. to go - vægten sagde i morges 69,5 og nu skal det bare ned af.
31. maj markerer også datoen for, hvornår travlheden på arbejdet stille og roligt forsvinder, og vi begynder at gå på sommerferie. Det kunne være vidunderligt samtidig at have nået sit mål på det tidspunkt, så man kan gå sommeren i møde med en lækker krop.
Jeg vil kæmpe for det. Ligesom jeg fortsat har gjort. Det skal bare lykkedes og det kommer det til.
Jeg vil bruge mad i tal lidt mere end jeg tidligere har gjort (har spist efter en plan fra Iform).
31. maj er sat med ideen om, at jeg kan tabe 500 gram om ugen. 9,5 kg - 19 uger. Hvis det går stærkere, så er det jo bare et plus. Men 500 gram om ugen er bestemt realistisk, hvis man giver den gas.
Lad os se hvad der sker..
Dagens vægt - 69,5 kg -> 9,5 kg to go.
På den baggrund har jeg sat et nyt mål: 60 kg. med udgangen af maj dvs. den 31.
Jeg har på det sidste følt mig utrolig sulten på trods af, at jeg TROEDE at jeg indtog omkring 1500 kcal. Det viser sig dog, når jeg taster ind, at det tal ligger lavere - så kan jeg godt forstå at jeg har gået rundt og været sulten.
Med det nye mål, kan jeg tillade mig selv en lille smule mere mad - og det vil jeg gøre. Jeg dyrker stadig en masse motion og det skal jeg trods alt også have energi til.
Så der er 9,5 kg. to go - vægten sagde i morges 69,5 og nu skal det bare ned af.
31. maj markerer også datoen for, hvornår travlheden på arbejdet stille og roligt forsvinder, og vi begynder at gå på sommerferie. Det kunne være vidunderligt samtidig at have nået sit mål på det tidspunkt, så man kan gå sommeren i møde med en lækker krop.
Jeg vil kæmpe for det. Ligesom jeg fortsat har gjort. Det skal bare lykkedes og det kommer det til.
Jeg vil bruge mad i tal lidt mere end jeg tidligere har gjort (har spist efter en plan fra Iform).
31. maj er sat med ideen om, at jeg kan tabe 500 gram om ugen. 9,5 kg - 19 uger. Hvis det går stærkere, så er det jo bare et plus. Men 500 gram om ugen er bestemt realistisk, hvis man giver den gas.
Lad os se hvad der sker..
Dagens vægt - 69,5 kg -> 9,5 kg to go.
13 år14. januar 2011 kl. 18:06
Elmann (slettet)
Ved godt nok ikke lige hvad der skete for vægten her til morgen.
Men den lavede altså et gevaldigt hop.
Så dagens vægt 68,6 kg - 8,6 kg. to go!
Jubii :-)
Nu skal jeg ud og løbe 10 km.
Men den lavede altså et gevaldigt hop.
Så dagens vægt 68,6 kg - 8,6 kg. to go!
Jubii :-)
Nu skal jeg ud og løbe 10 km.
13 år15. januar 2011 kl. 09:06
Lyngsoe (slettet)
Jeg mangler nu også bare mine sidste 5! Så har jeg tabt 15 kg. De første 10 gik ret hurtigt. Lidt over 2 måneder. Men jeg kan mærke at de sidste 5 har lidt sværere ved at rasle af .. Men det er nok fordi, der er mindre og mindre fedt at tabe :-) Men mit mål er at have tabt dem 1. marts :-)
13 år15. januar 2011 kl. 13:52
Elmann (slettet)
Cool nok.
Som forventet var vægten i går urealistisk lav.. Den ligger på 69,3 i dag, hvilket stadig er ok, for det er under kurven og jeg fik også lidt ekstra i går fordi jeg var sammen med en veninde.
I dag skal jeg til 1,5 times spinning, så det skal nok ryge af :-)
Dagens vægt 69,3 - 9,3 kg. to go.
Som forventet var vægten i går urealistisk lav.. Den ligger på 69,3 i dag, hvilket stadig er ok, for det er under kurven og jeg fik også lidt ekstra i går fordi jeg var sammen med en veninde.
I dag skal jeg til 1,5 times spinning, så det skal nok ryge af :-)
Dagens vægt 69,3 - 9,3 kg. to go.
13 år16. januar 2011 kl. 09:23
Elmann (slettet)
Men så blev jeg belønnet igen :-) lækkert ovenpå en dag hvor man ved man har spist som man burde.. og samtidig følt sig dejlig mæt!!
De 1,5 times spinning var fantastiske. Hende instruktøren spiller virkelig noget ordentlig musik - og det betyder altså ALT. Så 1,5 på cyklen flyver afsted.
Men dagens vægt 68,6 - 8,6 kg to go. Jeg håber snart jeg kommer ned i 67'erne :-)
God dag til dem der måtte læse med.
De 1,5 times spinning var fantastiske. Hende instruktøren spiller virkelig noget ordentlig musik - og det betyder altså ALT. Så 1,5 på cyklen flyver afsted.
Men dagens vægt 68,6 - 8,6 kg to go. Jeg håber snart jeg kommer ned i 67'erne :-)
God dag til dem der måtte læse med.
13 år17. januar 2011 kl. 06:22
Så fik jeg også lyst til at oprette et indlæg for at holde motivationen og gejsten oppe de sidste 5 kg. Det er nu det for alvor bliver hårdt tror jeg.
Først lidt historie:
Jeg er 20 år gammel, 166 cm høj og vejer i dag 68,4 kg.
Jeg gik i oktober 2008 i gang med at tabe mig med en vægt på 84 kg og brugte de næste 2 år på at tabe ca. 14 kg. En langsommelig proces, men jeg tror at tempoet har gjort, at jeg har kunnet holde vægten. Jeg har i hvert fald ikke taget nævneværdigt på i perioden, højst et par kilo i forbindelse med ferie, som jeg hurtigt har smidt igen.
Jeg tabte mig også før de 84 kg, men der havde jeg ingen vægt, så jeg ved ikke hvad jeg har vejet på toppen - men måske 87-90 kg?
For små 2 mdr. siden besluttede jeg så, at nu skulle de restende kilo af, én gang for alle, og det måtte gerne gå lidt stærkere end det indtil videre har gjort. Dengang vejede jeg 71,4 og har altså indtil videre tabt 3 kg, hvilket jeg er godt tilfreds med.
Mit mål lyder på 63 kg. den 28. februar. Jeg har et væddemål med et par venner, så det giver selvfølgelig ekstra motivation.
Derudover skal denne 'blog' hjælpe med motivationen også... der er jo ingen der har lyst til at skrive, at de har taget på?
Men jeg har valgt at kalde min blog 'slutspurten - de sidste 5', fordi nu skal jeg ned på 63, og jeg har 10 uger til at nå det. 540 gram om ugen - det er ambitiøst, men det kan lade sig gøre.
Min hæmsko i forhold til det her, er de søde sager. Jeg har ikke som sådan trang til sødt, men hvis det står foran mig, så kan jeg nogle gange ikke abstrahere fra det, før det er væk. Det er som om, at min hjerne slår fra, og så kværner jeg en masse chokolade og først bagefter tænker jeg over, hvad det egentlig var der skete? :/
Hvis jeg holder mig til planen så ligger mit indtag på 1300-1500 kcal kombineret med en masse motion.
I gennemsnit får jeg styrketrænet 2x45 min, løbet 1-2 timer (eller spinnet) eller mere samt gået en masse og ikke mindst cyklet en masse, da jeg bor i byen og cyklen er mit eneste transportmiddel.
Så motionen skulle der være styr på.
Mht. julen, så er jeg vegetar, så det er ikke særlig svært for mig at spise fornuftigt, for jeg skal slet ikke ud i det der kødhelvede som jer andre :-)
Så det eneste der er svært, det er chokoladen... men det kender vi alle vidst.
Det blev til et ret langt indlæg... jeg lover ikke, at jeg vil komme til at opdatere ofte, jeg vil dog gøre hvad jeg kan for at skrive, når jeg har noget på hjertet.
Så dagens vægt: 68,4 kg - 5,4 kg to go!