Slutspurt - de sidste 5

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Slutspurt - de sidste 5
Årh hvor er det god læsning! Tillykke, det er virkelig motiverende! :-)
13 år14. marts 2011 kl. 19:13
Tak... ja, super lækkert og motiverende..

Må indrømme jeg fik en smule tilbagefald her til aften da jeg har spist for meget hytteost med peanutbutter uden at være fysisk sulten.
Men ak, rom blev ikke bygget på én dag og jeg har trods alt ikke tømt køleskabet/køkkenskabet!
Så jeg kæmper self videre, ikke verdens undergang :-) det tager tid at lære sin krop at kende og ændre sine vaner. Og dagens kost er forløbet over AL forventning bortset fra aftenens lille svipser her..
13 år14. marts 2011 kl. 20:48
Jamen der var helt sikkert også masser plads i regnskabet til det :-) Plus maven skal lige vænne sig til ændringerne
13 år14. marts 2011 kl. 22:37
Helt sikkert.. og tak for den gode opmuntring :-)

det giver motivation til virkelig at komme problemet til livs, og jeg er da overbevist om, at det nok skal lykkedes!

Min plan er ikke at spise efter kl 20.. Det skyldes samtidig, at jeg tager noget jern tilskud (jeg er bloddonor og er lige blevet tappet). Der skal gå minimum 1 time efter man har spist til man tager pillen og så må man ikke spise minimum en time efter.. og jeg er slem til at glemme pillerne om aftenen... Så nu slår jeg 2 fluer med et smæk.. Ingen overspisning, huske jernpiller :-)

God dag.
13 år15. marts 2011 kl. 06:35
I dag er også gået super! Over al forventning... er i underskud med ca. 1000 kcal..

Det giver dog bagslag på træningen, fy for satan hvor intervallerne (løb) var hårde.. kan godt mærke at energiniveauet overhovedet ikke var højt nok.. men jeg klarede det da.

Jeg kunne nemt have levnet noget af aftensmaden også (levnede morgenmad igen).. men jeg spiste hele aftensmaden for min krop skal trods alt også have noget at leve af...

Nu har jeg bare lyst til noget.. men har jo lovet mig selv ikke at spise efter kl. 20 således at jeg er klar til at tage mit jerntilskud inden sengetid..
13 år15. marts 2011 kl. 20:20
Det er da fuldstændig fantastisk læsning, tillykke tillykke!!! Altså bliver du ved sådan, så må jeg finde penge til Eva Gade!!!
Nu er det jo sådan at du måske skal holde styr på at du får nok mad :-)) Her tænker jeg i forbindelse med træningen!!

Men lyder som om du/din krop/din hjerne hehe er ved at finde et leje hvor det hele falder på plads. Det vil da være skønt!!!

God plan den med ikke at spise efter 20 og bruge jernpillerne :-))
Oftest spiser jeg heller ikke efter 20, dog er der 2-3 dage om ugen hvor jeg træner kl 6. Der spiser jeg havregrød eller lign inden sengetid, for kan ikke spise morgenmad inden træning...

Rigtig god dag og SKØNT at læse om din succes!!
Det fungerer ok!! Så er der mad på kroppen synes jeg :-)

13 år16. marts 2011 kl. 12:44
Vågnede så op i nat med sindssyge kulhydratcravings, men det er også klart med et underskud på omkring 1000 kcal. så det korrekte underskud er nok nærmere 750-800 kcal, men stadig pænt stort :-)

Det er super lækkert... for hver dag der går, bliver trangen til mad mindre og mindre..
Og jeg er enig med dig i, at jeg skal have noget mere mad. Derfor vil jeg også skrue op for proteinshakene (1 hel til mellemåltid i stedet for en halv) på træningsdage..+ de dage må jeg spise hele min havregrød.

Men det er super lettende :-)
13 år16. marts 2011 kl. 15:08
Tjah... synes det svinger meget op og ned...

Dagen i sig selv går fint fra jeg står op til jeg kommer hjem fra arbejde... og aftensmaden går også fint, men det er sværere når jeg kommer hjem og jeg er ikke rigtig motiveret til træning eller lign :/

Måske er det fordi vægten ikke har rykket sig endnu.. at jeg mangler motivation.

Vil stadig gerne nå 60 kg inden jeg skal på ferie til sommer... og det er stadig realistisk.. hmm..

Håber motivationen snart vender tilbage. Det er ikke fordi jeg overspiser.. men jeg spiser selv om jeg ikke er sulten.. og spiser også lidt dårlige ting..

13 år16. marts 2011 kl. 20:41
Altid frustrerende når vægten ikke bevæger sig ned, især når man er "god" !!!
Kunne du ikke forsøge at skrue dine proteiner godt op nogle dage, suppleret med masser af grønt.
Jeg har taget en lille uge hvor jeg har spist min sædvanlige havregrød om morgenen. Til frokost og aften masser af kød (fortrinvis kylling/laks men også mager okse) og godt med grove grøntsager eller grøntsagssuppe.
Det har været meget kød :-) 140-180 gram pr måltid, det har altså sat gang i noget....

Mellemmåltiderne har været ost/knækbrød i ikke store mængder.
Har ikke rørt pasta/ris (grove selvfølgelig) andet end en enkelt gang. Min aften "snack" er et stykke rugbrød med mørk chokolade eller havregrød/gryn.

Bare en idé, det har virket for mig og der er energi til træningen :-)

PS. selvfølgelig reagerer din krop også på den mindre mængde mad, og det mærkes jo især på træning/energi til træning.

Rigtig god dag, Trif
13 år17. marts 2011 kl. 07:10
Hej Trif...
Tak for opmuntringen og de gode råd..

Vægten i morges var lort (70,6)... som følge af at jeg spiste nogle dårlige ting i går aftes...

Skulle helst være under 69,8 i morgen.. det tror jeg ikke, at jeg når.. på onsdag skulle jeg helst være omkring 69 kg, det er vidst mere realistisk..
Så følger jeg min kurve, så det håber jeg kan lade sig gøre.

Jeg er begyndt at spise lidt mere mad, og det passer fint.. Så håber jeg at snackingen om aftenen kan ophøre.
I aften står den på masser af træning, håber motivationen holder..

God dag.
13 år17. marts 2011 kl. 09:36

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });