Slutspurt - de sidste 5
Du læser en tråd i debat > vægttabTrif
re: Slutspurt - de sidste 5
SÅDAN!!!! Sikke en start, det tegner jo virkelig godt. Jeg er spændt på at høre mere imorgen :-)
Vældig inspirerende, tror jeg lige må ind på den hjemmeside og kigge.
Imorgen vil jeg se om ikke jeg kan bruge TID på min mad, for jo det går nok for hurtigt med at spise nu og da...
Tak for at du deler det med os.
Kh Trif
Vældig inspirerende, tror jeg lige må ind på den hjemmeside og kigge.
Imorgen vil jeg se om ikke jeg kan bruge TID på min mad, for jo det går nok for hurtigt med at spise nu og da...
Tak for at du deler det med os.
Kh Trif
13 år9. februar 2011 kl. 21:26
Elmann (slettet)
Det var så lidt - jeg føler mig allerede stærkere i dag end jeg gjorde i går, så det er vel kun godt :-)
Har du din egen tråd, trif?
Har du din egen tråd, trif?
13 år10. februar 2011 kl. 06:03
Trif
Godmorgen :-)
Jeg har ikke min egen tråd, måske man skulle få det!? Men nasser lidt på jer andres hehe.
God stærk dag til dig!! Uden sukker..
Jeg har ikke min egen tråd, måske man skulle få det!? Men nasser lidt på jer andres hehe.
God stærk dag til dig!! Uden sukker..
13 år10. februar 2011 kl. 07:14
Elmann (slettet)
Okay, det er da bare i orden :-)
Hvad er dit mål og sådan?
I dag er også gået godt indtil videre. Har ikke haft trang til sukkeret og har heller ikke rørt noget.
Gårsdagens leftovers af diverse kager og weinerbrød stod stadig ved siden af min plads da jeg mødte i morges, men det generede mig stadig ikke.
Det står har stadig nu til eftermiddag, men har ikke problemer med det :-) Jeg kan se at der er forsvundet noget siden i morges, så der er nogle der har haft fingrene i det hehe.
Dagens frokost var hos samme kunde og bestod af:
Tynd skive rugbrød med masser af laks (ca. 100 gram)
en halvtallerken med grøntsager/salat
og da jeg ikke følte mig helt mæt/tilfreds tog jeg endnu en tynd skive rugbrød og smurte den med skrabet smør. Det er hjemmelavet rugbrød derude med sprød skorpe, så det smager bare super lækkert.
Jeg har normalt en ret kort lunte hvis ting driller. Og den er aboslut IKKE blevet længere af dette sukker-stop. Nøj, jeg var ved at springe i luften i eftermiddags da arbejdede drillede. Så på en normal dag ville jeg nok have dulmet det med sukker, hvis jeg havde haft noget.
Jeg har planer om en kort løbetur i aften, så det håber jeg, at jeg kan få igennem :-) Jeg sidder stadig på kontoret og jeg har mistanke om, at det bliver en lidt lang aften.
God vind til jer.
Hvad er dit mål og sådan?
I dag er også gået godt indtil videre. Har ikke haft trang til sukkeret og har heller ikke rørt noget.
Gårsdagens leftovers af diverse kager og weinerbrød stod stadig ved siden af min plads da jeg mødte i morges, men det generede mig stadig ikke.
Det står har stadig nu til eftermiddag, men har ikke problemer med det :-) Jeg kan se at der er forsvundet noget siden i morges, så der er nogle der har haft fingrene i det hehe.
Dagens frokost var hos samme kunde og bestod af:
Tynd skive rugbrød med masser af laks (ca. 100 gram)
en halvtallerken med grøntsager/salat
og da jeg ikke følte mig helt mæt/tilfreds tog jeg endnu en tynd skive rugbrød og smurte den med skrabet smør. Det er hjemmelavet rugbrød derude med sprød skorpe, så det smager bare super lækkert.
Jeg har normalt en ret kort lunte hvis ting driller. Og den er aboslut IKKE blevet længere af dette sukker-stop. Nøj, jeg var ved at springe i luften i eftermiddags da arbejdede drillede. Så på en normal dag ville jeg nok have dulmet det med sukker, hvis jeg havde haft noget.
Jeg har planer om en kort løbetur i aften, så det håber jeg, at jeg kan få igennem :-) Jeg sidder stadig på kontoret og jeg har mistanke om, at det bliver en lidt lang aften.
God vind til jer.
13 år10. februar 2011 kl. 17:45
Trif
Nå er du stadig på nul sukker!? DU er top sej, især når arbejdet driller!!
Jeg er stadig på og dulmer sukkertrangen med mandler - dvs noget af den og nogen gange, ellers skulle jeg jo spise 7000 mandler om dagen hehe.
Bortset fra det er jeg 39 -siger min fødselsattest da, er ellers sikker på jeg er 21, nå vi er ikke ældre end vi føler os.
Jeg er 170 høj og vejer 65 kg, vil meget gerne ligge mellem 58-60 kg.
Kh Trif
Jeg er stadig på og dulmer sukkertrangen med mandler - dvs noget af den og nogen gange, ellers skulle jeg jo spise 7000 mandler om dagen hehe.
Bortset fra det er jeg 39 -siger min fødselsattest da, er ellers sikker på jeg er 21, nå vi er ikke ældre end vi føler os.
Jeg er 170 høj og vejer 65 kg, vil meget gerne ligge mellem 58-60 kg.
Kh Trif
13 år11. februar 2011 kl. 13:34
Elmann (slettet)
Jeps, jeg er ikke faldet i endnu og har heller ikke haft trang til sukker :-)
Så nu er dag nummer 3 snart gået og jeg har dermed kun 27 DAGE TILBAGE! Wee..
Jeg har heller ikke rigtig haft symptomer udover træthed og manglende energi til træning, men jeg prøver at spise lidt flere kulhydrater og så håber jeg det går over når jeg er ca. en uge inde i forløbet.
Godt gået!
Så nu er dag nummer 3 snart gået og jeg har dermed kun 27 DAGE TILBAGE! Wee..
Jeg har heller ikke rigtig haft symptomer udover træthed og manglende energi til træning, men jeg prøver at spise lidt flere kulhydrater og så håber jeg det går over når jeg er ca. en uge inde i forløbet.
Godt gået!
13 år11. februar 2011 kl. 19:07
Elmann (slettet)
Så er dag nummer 5 snart gået. Kan godt mærke at sukkertrangen er begyndt at komme snigende, men ikke noget jeg ikke har kunnet holde ud eller tackle endnu :-)
energien er ved at vende tilbage, så det er lækkert. Næste uge skal jeg være på kontoret, og ikke ude hos kunderne, så det bliver nemmere at få styr på kosten mv. og jeg har også min egen frokost med - så det glæder jeg mig til.
Det bliver vildt at kunne sige at dag nr. 7 og dag nr. 10 er gået, så kan man pludselig se lyset for enden af tunnellen :-)
Jeg må lægge en plan for, hvad der skal ske når sukker ikke er forbudt, men stadig skal begrænses. Jeg håber, at trangen vil være så meget væk, at det er mig der styrer sukkeret og ikke omvendt. Torsdag den 10. marts er 31. dag og dermed første dag i den 'nye' livsstil. I den weekend der kommer der, vil jeg lave testen: Kan jeg købe noget chokolade eller lign., spise den afmålte mængde til lørdagsguf og gemme resten til næste weekend uden at tænke på det, så er jeg kurreret. Hvis jeg ender med at æde det hele, så er jeg stadig 'syg' og må finde en alternativ løsning.
Hmm... jeg glæder mig til at de 30 dage er gået og jeg ligesom kan gøre status over, hvad jeg har opnået på de 30 dage :-)
God kommende uge til jer andre.
energien er ved at vende tilbage, så det er lækkert. Næste uge skal jeg være på kontoret, og ikke ude hos kunderne, så det bliver nemmere at få styr på kosten mv. og jeg har også min egen frokost med - så det glæder jeg mig til.
Det bliver vildt at kunne sige at dag nr. 7 og dag nr. 10 er gået, så kan man pludselig se lyset for enden af tunnellen :-)
Jeg må lægge en plan for, hvad der skal ske når sukker ikke er forbudt, men stadig skal begrænses. Jeg håber, at trangen vil være så meget væk, at det er mig der styrer sukkeret og ikke omvendt. Torsdag den 10. marts er 31. dag og dermed første dag i den 'nye' livsstil. I den weekend der kommer der, vil jeg lave testen: Kan jeg købe noget chokolade eller lign., spise den afmålte mængde til lørdagsguf og gemme resten til næste weekend uden at tænke på det, så er jeg kurreret. Hvis jeg ender med at æde det hele, så er jeg stadig 'syg' og må finde en alternativ løsning.
Hmm... jeg glæder mig til at de 30 dage er gået og jeg ligesom kan gøre status over, hvad jeg har opnået på de 30 dage :-)
God kommende uge til jer andre.
13 år13. februar 2011 kl. 17:13
Trif
5 dag er gået... Ja det går da bare derudaf :-) Nu har du været gennem en weekend - så har du bevist du klarer det!! Jeg er virkelig spændt på slutresultatet!!
Rigtig god dag til dig og alle andre :-)
Rigtig god dag til dig og alle andre :-)
13 år14. februar 2011 kl. 08:14
Elmann (slettet)
Tak :-) og i lige måde!
Jeg har 2 gange drømt, at jeg spiste noget sødt.. den ene gang var det is og chokolade og den anden gang var det vidst toffefee eller noget andet karamel snask. Kan huske, at jeg i drømmen bare tænker FUCK!!!!!! lort, nu skal jeg starte forefra med de 30 dage. Men når jeg så vågner tænker jeg, PIV HA, det var bare en drøm.
Det er faktisk meget mærkeligt :-) I drømmene smager det søde mig ikke, og jeg spiser det ikke for at nyde det, men bare fordi det plejede jeg.. det kan måske betyde, at min underbevidsthed har givet slip på sukkeret.. for hvis det ikke smager mig i drømmene, så gør det det måske heller ikke i virkeligheden :-)
God dag.
Jeg har 2 gange drømt, at jeg spiste noget sødt.. den ene gang var det is og chokolade og den anden gang var det vidst toffefee eller noget andet karamel snask. Kan huske, at jeg i drømmen bare tænker FUCK!!!!!! lort, nu skal jeg starte forefra med de 30 dage. Men når jeg så vågner tænker jeg, PIV HA, det var bare en drøm.
Det er faktisk meget mærkeligt :-) I drømmene smager det søde mig ikke, og jeg spiser det ikke for at nyde det, men bare fordi det plejede jeg.. det kan måske betyde, at min underbevidsthed har givet slip på sukkeret.. for hvis det ikke smager mig i drømmene, så gør det det måske heller ikke i virkeligheden :-)
God dag.
13 år14. februar 2011 kl. 08:37
Og det er gået godt - heldigvis.
Jeg har koncentreret mig meget om, at nyde maden, spise stille og roligt og tage mig god tid. Det resulterede også i, at jeg bruge tæt på 30 min. på at spise min hytteost til formiddag - noget jeg tidligere ville have klaret på 5 min. og føle mig utilfredsstilt.
Men det er gået godt, jeg har ikke spist noget med sukker i og det er bestemt ikke fordi, at fristelserne ikke har været der.
Til formiddag stødte jeg på en crossaint ude hos kunden og da jeg kom ind på kontoret til eftermiddag var der weinerbrød og kager i lange baner samt rester af mødechokolade og andre snacks.
Jeg havde ikke lyst til det faktisk. Jeg gik over og kiggede på det (det stod lige ved siden af min plads) og konstaterede at det skulle jeg jo ikke have og så gik jeg væk igen.
Så det var super fedt. Om det er hypnosen og lydbogen der har virket eller om det bare skyldes god motivation og dét at det ville være utroligt dumt at falde i på 1. dagen, det ved jeg ikke, men jeg har i hvert fald holdt mig fra det og jeg havde ikke det mindste svært ved det! Sejr!
En anden sejr er også, at jeg for første gang har følt mig tilstrækkelig tilfredsstilt på 1.500-1.600 kcal. Dette ville ikke være sket tidligere. Jeg har ikke følt den der tomme fornemmelse i maven i dag - blot sult til måltiderne, og så har jeg selvfølgelig spist for at komme sulten til livs.
Hvis det har interesse, burde min dagbog være offentlig, således at I kan se hvad jeg har spist.
Jeg har dog ikke haft mulighed for at taste frokosten ind, da dette var buffet hos kunden, men ifølge madital.dk kan jeg spise 477 kcal mere (frokost) og stadig nå mit mål.
Jeg er dog ret sikker på, at frokosten ikke indholdt 477 kcal. Jeg spiste følgende:
1 tynd skive rugbrød (nok 40-50 g)
løs tun blandet med salat og oliven på størrelse med 1 knyttet hånd
en toppet spiseske med guacamole blandet med hummus
1 stykke torsk ca 4x4 cm
bagte rodbeder i tern, mængde svarende til en knyttet hånd og bagt pastinak mængde også en lille knyttet hånd.
Jeg tror næppe at dette kan løbe op i 477 kcal, men bedøm selv :-)
Jeg valgte at spise hos kunden i dag i stedet for selv at tage mad med, da jeg ved at deres mad er sundt og udemærket og fordi jeg i disse dage (den første uge), nok fokuserer mere på ikke at spise sukkeret end på hvor mange kcal jeg har indtaget.
Det 'lave' kcal-antal kommer dog helt af sig selv, når man føler sig mæt og tilpas.
Jeg har samme taktik i morgen, og jeg er overbevist om, at det nok skal gå godt også.
Jeg kan godt mærke, at jeg har været lidt træt her til eftermiddag/aften, men det bliver vidst bare værre og så skulle det gå over efter ca. 1 uge.. Har ikke haft hovedpine eller andre abstinenser af den art i dag, men mon ikke det kommer?
Glæder mig over, at jeg nu kun har 29 DAGE TILBAGE, at jeg er 1 dag tættere på mål og for hver dag der går, kommer vi tættere på forår og længere væk fra vinter.
Så alt i alt en god dag.. jeg er optimistisk!
Kunne nok skrive meget mere, men jeg vælger at stoppe her.
Har forresten gemt vægten væk i går, så min sidste kendte vægt er 68,5 fra tirsdag morgen. Jeg vil stadigvæk gerne ned på 60 kg. omkring min fødselsdag den 11. maj.