Slutspurt - de sidste 5

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Slutspurt - de sidste 5
Først tillykke med at være næsten igennem sukker-projektet!!!
Det med at være sulten konstant kender jeg alt for godt. Jeg træner også meget, det kan have noget at sige. Som du skrver i dit indlæg i kost, så er der det med ikke at blive mæt overhovedet - eller kun kort tid af gangen.

Jeg synes det er møg frustrerende, og ikke sukker/kage jeg vil have, men MAD!!! Kunne f.eks. spise havregryn med mælk konstant om aftenen.

Tror faktisk at din plan er god, jeg forsøger også den vej at styre mit madindtag. Jeg har fundet ud af at feks. rattatouille eller grøntsagssuppe er godt for mig. Stor portion, lavt kcal og mættende.
Kidneybønner synes jeg mætter godt og giver gode proteiner.

Indimellem om aftenen laver jeg en portion havregrød, der er ikke så mange kcal og det mætter.

Tror på det kan lykkes dig, du har været så sej med sukker projektet!!

Læste fornylig i iform om forskellige madvarers mæthedsindex, kan ikke liige huske de forskellige. Men jeg er overbevist om at det betyder noget hvor meget det mætter.
Derfor er jeg så glad for min grøntsagssuppe, kan mærke den mætter godt. Selvfølgelig også fordi jeg kan spise meget for få kcal.

Krydser fingre for dig (os).

Kh Trif
13 år3. marts 2011 kl. 11:33
yes - mæthedsindeks. Den hænger på mit køleskab
iform.dk
13 år3. marts 2011 kl. 12:15
Jep lige præcis!!!! Den kan man godt lige have med i sine mad overvejelser :-)
13 år3. marts 2011 kl. 16:50
Tak for svar.

Dagen i går gik godt. Jeg overholdt mine måltider og ikke mindst TIDSPUNKTET for dem. Fik ikke spist for meget.
Eneste minus er, at jeg ikke kom til træning, men da jeg kom hjem fra arbejde havde jeg simpelthen hovedpine, kvalme og manglende energi - måske det skyldes den 'nye' og mindre mængde mad?
Men jeg tager revance i dag og i weekenden, så det betyder ikke så meget.
Så alt i alt en god 1. dag uden overspisning - det går stille og roligt fremad.

0 overspisning - 29 dage tilbage
Sukkerafvænning - 6 dage tilbage
13 år4. marts 2011 kl. 06:20
Tja... weekenden har været noget lort, så jeg starter forfra på overspisningen. Dag nummer 1 i dag.

Sukkerafvænningen kører stadig og da er det dag nr. 30 på onsdag.

God søndag til alle.
13 år6. marts 2011 kl. 08:15
I dag er det igen gået helt galt..

Sult, sult sult... mad mad mad.. ved ikke hvad fanden der sker.

Her bestilt tid ved en hypnotisør på lørdag, som forhåbentlig kan hjælpe mig ud af min overspisning og fjerne min psykiske trang til mad.

Jeg beder til, at det hjælper, for ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.
13 år7. marts 2011 kl. 20:53
Kender det alt for godt!!! Jeg kunne spise hele tiden - idag vist spist noget der ligner et helt rugbrød...

Jeg er ked af du også har det sådan - jeg overvejer at sætte min træning lidt ned nogle dage og se om det hjælper!!???

For nogle år siden prøvede jeg en hypnotisør, det hjalp slet ikke - men er i tvivl om hun var særlig god. Bliver spændende at høre hvordan det går med dig!!
Er du frisk på at lave en lille kortsigtet aftale - INGEN overspisning imorgen!!!!

Knus Trif
13 år7. marts 2011 kl. 21:32
Hej Trif..

Jeg har haft gode erfaringer med hypnose i forhold til sukkerstoppet.

Jeg skal give 620 kr for det, og jeg tænker at det er værd at prøve. Det kan i hvert fald kun blive bedre.

Jeg prøver også at køre den rene linje indtil behandlingen lørdag.. Så i dag er IGEN dag nummer 1 i mit anti-overspisningsforsøg..

Wish me luck.
13 år8. marts 2011 kl. 06:33
Good luck!! Dag nummer 1 og dag nummer 29 med sukkerstop!!! Vildt!!
Jeg er meget spændt på at høre mht lørdag.
Kvindernes kampdag idag :-))
13 år8. marts 2011 kl. 06:44
Hej Trif

Tak og i lige måde :-)

Efter en samtale med min kollega fik jeg motivationen tilbage, så jeg håber inderligt at jeg kan holde 'sulten' ud indtil lørdag.
Jeg er overbevist om, at det her psykisk og jeg håber at kunne slippe af med det.

Ja, dag nummer 29 med sukkerstop, det er vildt. I morgen er det dag nummer 30 og fredag og lørdag skal jeg besøge en familie, som jeg ikke har set længe. Hvis der er sødt/slik/chokolade whatever, vil jeg smage på det som en test.. Gad vide om jeg kan holde mig til et stykke.. Overspisningen kan jo tage overhånd, men det skal den ikke, nu er jeg sluppet af med sukkeren.

Fremover skal sukker kun være ved festlige lejligheder eller når jeg er i byen hos folk.

Held og lykke til dig også.
13 år8. marts 2011 kl. 09:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });