#12 af Elmann (slettet)
Slutspurt - de sidste 5
Du læser en tråd i debat > vægttabElmann (slettet)
re: Slutspurt - de sidste 5
Jeg havde egentlig besluttet, at jeg skulle veje 60 kg med udgangen af maj, da det passede med 500 gram om ugen.
Men har besluttet mig for, at det skal være til min fødselsdag den 11. maj :-D
Det glæder jeg mig til. Om det skal være præcis 60 kg. eller noget andet er pænere, det ved jeg ikke endnu, for har aldrig prøvet at veje i denne ende af skalaen mens jeg har været 'voksen'.. Men pt. er det 60 kg jeg stræber efter.
Men har besluttet mig for, at det skal være til min fødselsdag den 11. maj :-D
Det glæder jeg mig til. Om det skal være præcis 60 kg. eller noget andet er pænere, det ved jeg ikke endnu, for har aldrig prøvet at veje i denne ende af skalaen mens jeg har været 'voksen'.. Men pt. er det 60 kg jeg stræber efter.
13 år21. januar 2011 kl. 18:27
Elmann (slettet)
Wow. I dag gik det virkelig op for mig, hvor meget jeg har tabt mig.
Efter min løbetur, trækker jeg i en gammel hættetrøje (fra sommeren 2009 hvor jeg blev student).. og den føles bare sindssygt stor... jeg tænker, hmm... ja, jeg har tabt mig, men da ikke så meget som det føles? Det var helt vildt.. kigger så efter i mine noter, og kan se jeg har tabt 12 kg. siden.. Det er ret vildt.
Vejede ca. 80 kg den sommer og i dag stod vægten på 68,1.
Det betyder også, at den har gjort endnu et hop nedaf og jeg har nu 8,1 kg. tilbage :-)
Smiler, jeg kan mærke, at det bliver en god dag i dag.
Morgenmaden bestod af 1 banan før løb og efter løbet (60 minutter) en halv grovbolle med 1 tsk jordbærmarmelade og 1 skive cheasy 6% ost samt havregrød af 40 gram gryn, 2 dl vand, 40 gram hindbær, drysset med 7 gram mandler, kanel og toppet med 70 gram skyr! Mums og masser af gode proteiner :-) Er helt prop mæt og har kun indtaget 500 kcal indtil videre i dag. Suverænt :-)
Efter min løbetur, trækker jeg i en gammel hættetrøje (fra sommeren 2009 hvor jeg blev student).. og den føles bare sindssygt stor... jeg tænker, hmm... ja, jeg har tabt mig, men da ikke så meget som det føles? Det var helt vildt.. kigger så efter i mine noter, og kan se jeg har tabt 12 kg. siden.. Det er ret vildt.
Vejede ca. 80 kg den sommer og i dag stod vægten på 68,1.
Det betyder også, at den har gjort endnu et hop nedaf og jeg har nu 8,1 kg. tilbage :-)
Smiler, jeg kan mærke, at det bliver en god dag i dag.
Morgenmaden bestod af 1 banan før løb og efter løbet (60 minutter) en halv grovbolle med 1 tsk jordbærmarmelade og 1 skive cheasy 6% ost samt havregrød af 40 gram gryn, 2 dl vand, 40 gram hindbær, drysset med 7 gram mandler, kanel og toppet med 70 gram skyr! Mums og masser af gode proteiner :-) Er helt prop mæt og har kun indtaget 500 kcal indtil videre i dag. Suverænt :-)
13 år22. januar 2011 kl. 10:44
bigloser (slettet)
elmann du er for sej! jeg tror på du nok skal nå dit mål. og hvis du ikke gør så er du da bare i super form og er tight :D har du prøvet at måle dig undervejs. tit ryger cm'erne hurtigere end kiloene. især hvis man træner meget og fedtet bliver omdannet til muskler.
keep up the good work! :D
keep up the good work! :D
13 år22. januar 2011 kl. 21:16
Elmann (slettet)
Hejsa..
Tak for rosen! Ja, jeg har da målt mig og det er også sindssygt hvad der er sket undervejs. I kan da godt få tallene :-)
Sidst jeg målte mig var den 12. december hvor jeg vejede 69 kg.. altså et kilo mere end jeg gør nu, men det betyder nok ikke det store :-)
Fra oktober 2008 til december 2010.
Så fra 84 kg til 69 kg - 15 kg smidt.
Talje fra 80 cm til 66 cm - 14 cm.
Hofte fra 102 til 86 cm - 16 cm.
Hvert lår (måles ca. 20 cm fra skridtet) fra 60 til 47 cm -> 13 cm..
Det er rimelig vildt, men også ret sejt :-)
Tak for rosen! Ja, jeg har da målt mig og det er også sindssygt hvad der er sket undervejs. I kan da godt få tallene :-)
Sidst jeg målte mig var den 12. december hvor jeg vejede 69 kg.. altså et kilo mere end jeg gør nu, men det betyder nok ikke det store :-)
Fra oktober 2008 til december 2010.
Så fra 84 kg til 69 kg - 15 kg smidt.
Talje fra 80 cm til 66 cm - 14 cm.
Hofte fra 102 til 86 cm - 16 cm.
Hvert lår (måles ca. 20 cm fra skridtet) fra 60 til 47 cm -> 13 cm..
Det er rimelig vildt, men også ret sejt :-)
13 år23. januar 2011 kl. 00:09
bigloser (slettet)
ej hvor vildt!!!! :D iih er så misundelig. glæder mig så meget til at kunne så noget. det er helt fantastisk. tillykke med det. det er fanme flot.
kram
kram
13 år24. januar 2011 kl. 15:58
Elmann (slettet)
Hej igen...
Jeg har ændret taktik! Jeg har på fornemmelsen, at jeg spiser mere end jeg behøver (fordi jeg spiser selv om jeg ikke er sulten) og generelt bliver demotiveret af at kende min vægt hver dag i kraft af at jeg vejer mig hver dag.
Så jeg har gemt vægten væk!
Ideen kommer af, at jeg har spist igennem i weekenden (is, kage, kulhydrater og i alt for store mængder). Men har dog også løbet 15 km i morges og skal spinne halvanden time i morgen.. så helt galt er det nok ikke, men jeg tør bare heller ikke stille mig op på vægten for at se straffen.
Jeg nød det, og sådan er det.
Så min plan er, kun at veje mig 1 gang om måneden (hvis jeg kan dy mig, men det skal jeg)... Dvs. næste vejning er den 1. marts hvor jeg forhåbentlig vejer omkring 66-66,5 kg, men det vil tiden jo vise.
Jeg vil holde mig til min kostplan (1600 kcal plus minus) og stadig veje min mad og tælle kalorier (for ellers ved jeg at det løber løbsk).
Hvis jeg ikke kan styre min mad, må jeg atter gå på vægten for at se straffen og for at kontrollere det igen. Jeg har trods alt ikke lyst til, at jeg ikke kan styre det.
Så jeg vil prøve at se om jeg bedre kan holde mig på 1600 kcal hvis jeg ved at jeg skal yde ALT jeg kan, indtil næste vejning.
Jeg vil stadig få lidt sødt i weekenderne... men slet ikke i de mængder, som jeg har fået i denne weekend.
Håber det lykkedes, følg min rejse.
I kan også læse min blog vegetarplusplus.blogspot.com
Jeg har ændret taktik! Jeg har på fornemmelsen, at jeg spiser mere end jeg behøver (fordi jeg spiser selv om jeg ikke er sulten) og generelt bliver demotiveret af at kende min vægt hver dag i kraft af at jeg vejer mig hver dag.
Så jeg har gemt vægten væk!
Ideen kommer af, at jeg har spist igennem i weekenden (is, kage, kulhydrater og i alt for store mængder). Men har dog også løbet 15 km i morges og skal spinne halvanden time i morgen.. så helt galt er det nok ikke, men jeg tør bare heller ikke stille mig op på vægten for at se straffen.
Jeg nød det, og sådan er det.
Så min plan er, kun at veje mig 1 gang om måneden (hvis jeg kan dy mig, men det skal jeg)... Dvs. næste vejning er den 1. marts hvor jeg forhåbentlig vejer omkring 66-66,5 kg, men det vil tiden jo vise.
Jeg vil holde mig til min kostplan (1600 kcal plus minus) og stadig veje min mad og tælle kalorier (for ellers ved jeg at det løber løbsk).
Hvis jeg ikke kan styre min mad, må jeg atter gå på vægten for at se straffen og for at kontrollere det igen. Jeg har trods alt ikke lyst til, at jeg ikke kan styre det.
Så jeg vil prøve at se om jeg bedre kan holde mig på 1600 kcal hvis jeg ved at jeg skal yde ALT jeg kan, indtil næste vejning.
Jeg vil stadig få lidt sødt i weekenderne... men slet ikke i de mængder, som jeg har fået i denne weekend.
Håber det lykkedes, følg min rejse.
I kan også læse min blog vegetarplusplus.blogspot.com
13 år29. januar 2011 kl. 23:28
Elmann (slettet)
EDIT: Min sidste kendte vægt er fra i går morges hvor jeg vejede 68,6.
13 år29. januar 2011 kl. 23:29
Elmann (slettet)
Suk, det er godt nok hårdt ikke at måtte veje sig, men jeg har fulgt kostplanen til punkt og prikke i går og i dag, så det er egentlig ok.
Jeg har gemt vægten væk i en skuffe, bare så jeg ikke tilfældigvis lige skal prøve en dag :-)
Det er den 1. marts, og det må jeg vente på.
Kostplanen er godt rigtig godt idag. Jeg er begyndt at føle efter i min MAVE og ikke i mit mundvand. Mit mundvand løber nemlig ofte for mere mad.. selv om maven ikke siger sult. Og det er gået rigtig fint i dag, så har ikke spist mere end jeg havde planlagt fra morgenstunden og opnoteret herinde. Super!
Når mundvandet blev for kraftigt spiste jeg en mintpastil eller tyggegummi, det hjalp :-)
Det føles godt ikke at have spist hele sit mellemmåltid om eftermiddagen kl 13 for så at indtage mere end jeg havde planlagt bagefter, fordi jeg bliver sulten inden aftensmaden.
Så alt i alt en rigtig god dag :-) håber at den næste måned går ligeså godt, for så VED jeg, at jeg har tabt mig. Det er kun et spørgsmål om hvor meget.
Jeg stræber efter at få 100 gram prot, 150 gram kylh og 60 gram sund fedt om dagen, og det er faktisk nemt nok at få til at gå op.
Pøj pøj til jer andre.
Jeg har gemt vægten væk i en skuffe, bare så jeg ikke tilfældigvis lige skal prøve en dag :-)
Det er den 1. marts, og det må jeg vente på.
Kostplanen er godt rigtig godt idag. Jeg er begyndt at føle efter i min MAVE og ikke i mit mundvand. Mit mundvand løber nemlig ofte for mere mad.. selv om maven ikke siger sult. Og det er gået rigtig fint i dag, så har ikke spist mere end jeg havde planlagt fra morgenstunden og opnoteret herinde. Super!
Når mundvandet blev for kraftigt spiste jeg en mintpastil eller tyggegummi, det hjalp :-)
Det føles godt ikke at have spist hele sit mellemmåltid om eftermiddagen kl 13 for så at indtage mere end jeg havde planlagt bagefter, fordi jeg bliver sulten inden aftensmaden.
Så alt i alt en rigtig god dag :-) håber at den næste måned går ligeså godt, for så VED jeg, at jeg har tabt mig. Det er kun et spørgsmål om hvor meget.
Jeg stræber efter at få 100 gram prot, 150 gram kylh og 60 gram sund fedt om dagen, og det er faktisk nemt nok at få til at gå op.
Pøj pøj til jer andre.
13 år31. januar 2011 kl. 18:12
Elmann (slettet)
Ja... jeg faldt i og hoppede på vægten her til morgen.. og weekendens udskejelser viste sig da også, da jeg vejer 69,2 her i dag.. Hvis jeg skulle følge kurven skulle jeg veje omkring 68 kg, så det er en god portion over.. Jeg regner dog med at det meste er vand og kulhydrater, som forsvinder her i løbet af weekenden, hvor jeg ikke skal noget andet end at træne, spise sundt og passe mig selv!
Det skal nok blive godt. Jeg har ikke tabt modet, men det er sgu trist at ligge så meget over sin kurve. Jeg føler det er længe siden at der VIRKELIG er sket noget på vægten. Jeg vil gerne se 67,xx det ville være nyt i min verden. Jeg kæmper videre.
God dag til jer.
Det skal nok blive godt. Jeg har ikke tabt modet, men det er sgu trist at ligge så meget over sin kurve. Jeg føler det er længe siden at der VIRKELIG er sket noget på vægten. Jeg vil gerne se 67,xx det ville være nyt i min verden. Jeg kæmper videre.
God dag til jer.
13 år3. februar 2011 kl. 06:27
vægten er steget de sidste par dage... jeg tror det ligesom sidste uge skyldes mine MEGET ømme ben efter løbe-intervaltræning i tirsdags samt uendelig mange lunges.. så jeg er ret smadret, og jeg plejer at ophobe vand i kroppen...
så min erfaring er, at hvis jeg bare drikker masser af vand så smider kroppen også det den har i musklerne :-)
Jeg kan virkelig begynde at se forandringer på min krop... musklerne på maven er så småt begyndt at træde frem hvis jeg spænder... benmusklerne begynder også at vise sig..
Så jeg glæder mig til det sidste fedt ryger, så tror jeg altså at jeg bliver ret ripped :-) Jeg vejer trods alt 69,1 i dag, så der er stadig en del at tage af (166 cm).
Men ja, vægt i dag 69,1.. .-> 9,1 kg to go og ligger PÅ kurven (ikke over, ikke under). Men det bliver der ændret på :-)