#32 af Kathrineb (slettet)
0,5 - 1 kg om ugen - Hvem vil være med?
Du læser en tråd i debat > vægttabKathrineb (slettet)
1. vejning...
Første vejning: 66,4 kg.
Dette burde være glædens dag, men... Åhh, jeg er frustreret, faktisk er jeg så sur, at jeg kunne tude. Det er i virkeligheden noget pjat, men jeg har siden fredag kun tabt mig 300 g (i går var den på 200 g), og jeg har levet fuldstændigt asketisk. Kun mellem 1000-1200 kcal hver dag - jeg vejer og tæller alt, hvad jeg putter i munden. Ingen byture - ingen café ture - ingen kage!! Jeg forstår bare ikke, at vægten står stille, og det er SÅ demotiverende. Gode råd modtages gerne.
Jeg håber, at I har klaret det bedre.
Matilde: Vi angiver bare vægten i løbet af dagen, du styrer selv, hvornår du vejer dig. Det er selvfølgelig bedst, at du vejer dig på samme tidspunkt hver dag. :)
Dette burde være glædens dag, men... Åhh, jeg er frustreret, faktisk er jeg så sur, at jeg kunne tude. Det er i virkeligheden noget pjat, men jeg har siden fredag kun tabt mig 300 g (i går var den på 200 g), og jeg har levet fuldstændigt asketisk. Kun mellem 1000-1200 kcal hver dag - jeg vejer og tæller alt, hvad jeg putter i munden. Ingen byture - ingen café ture - ingen kage!! Jeg forstår bare ikke, at vægten står stille, og det er SÅ demotiverende. Gode råd modtages gerne.
Jeg håber, at I har klaret det bedre.
Matilde: Vi angiver bare vægten i løbet af dagen, du styrer selv, hvornår du vejer dig. Det er selvfølgelig bedst, at du vejer dig på samme tidspunkt hver dag. :)
11 år24. april 2013 kl. 10:34
KatiaK (slettet)
re: 1. vejning...
Katrineb, det er vist helt normalt at vægten ind imellem står stille, du må ikke tabe modet. Du lægger på 1000-1200 kcal, og jeg fik en gang at vide, hvis man spiser for lidt, så kan vægttabet også gå i stå, da vores hjerne tror at der er hugersnød og kroppen skal sparre på fed depotter...
11 år24. april 2013 kl. 14:33
mia_duberg (slettet)
I det mindste har du tabt dig Kathrine! Jeg synes også jeg har fulgt planen, men enten er der noget galt med min plan eller også er der noget galt med mig.
Vægten siger 75,1kg, så jeg har taget 800g på og er 100g over det jeg egentlig havde sat som mit nye maks.
Jeg tager konsekvenserne af det og prøver den næste uge at leve 97% efter DDVs LowCarb kur.Så ved jeg ikke lige hvad jeg gør mht faste og fest dag. Enten skal jeg fortsætte med det lidt endnu eller også skal jeg erklære forsøg mislykket!
Vægten siger 75,1kg, så jeg har taget 800g på og er 100g over det jeg egentlig havde sat som mit nye maks.
Jeg tager konsekvenserne af det og prøver den næste uge at leve 97% efter DDVs LowCarb kur.Så ved jeg ikke lige hvad jeg gør mht faste og fest dag. Enten skal jeg fortsætte med det lidt endnu eller også skal jeg erklære forsøg mislykket!
11 år24. april 2013 kl. 14:55
Kathrineb (slettet)
Øv bøv Mia - vi tager den i næste uge!! Det er bare super surt, men vi tager en stram uge, og så må og skal det bare virke. :)
Hvordan er det gået med jer andre??
Hvordan er det gået med jer andre??
11 år24. april 2013 kl. 22:42
pårettevej (slettet)
Hej Katrine og Mia.
Ja, det er surt men husk, at man behøver ikke at drukne bare fordi man er faldet i!*S*S. Som Katia skriver, er det naturligt, at kroppen passer på det, den har - den modarbejder os konstant!, men måske skal I kigge lidt på sammensætningen af maden... Masser af grøntsager, max. 2 stk. frugt - og ikke som juice, og hold igen på især pasta, ris og brød. Det virkede for mig hos DDV. Som tilbehør til fx kødsauce tager jeg kun lidt ris/pasta (max. 75 kg i kogt version) men samtidig finthakker jeg gulerod og fx spidskål som varmes på panden med lidt olie. Læg det som bund, ovenpå ris/pasta og til sidst kødsovs - så er den kamoufleret, og faktisk har jeg også fået min svoger med på den!! Og ja det er nemt nok at skrive, men sværere at efterleve - derfor er jeg her;-) Pøj-pøj med denne uge.
Ja, det er surt men husk, at man behøver ikke at drukne bare fordi man er faldet i!*S*S. Som Katia skriver, er det naturligt, at kroppen passer på det, den har - den modarbejder os konstant!, men måske skal I kigge lidt på sammensætningen af maden... Masser af grøntsager, max. 2 stk. frugt - og ikke som juice, og hold igen på især pasta, ris og brød. Det virkede for mig hos DDV. Som tilbehør til fx kødsauce tager jeg kun lidt ris/pasta (max. 75 kg i kogt version) men samtidig finthakker jeg gulerod og fx spidskål som varmes på panden med lidt olie. Læg det som bund, ovenpå ris/pasta og til sidst kødsovs - så er den kamoufleret, og faktisk har jeg også fået min svoger med på den!! Og ja det er nemt nok at skrive, men sværere at efterleve - derfor er jeg her;-) Pøj-pøj med denne uge.
11 år25. april 2013 kl. 07:53
mia_duberg (slettet)
Pårettevej: Ja det er også nogenlunde sådan jeg spiser - nu på lowcarb ugen er det 3 stykker frugt om dagen. og jeg spiser kun maks de 60 gram brød om dagen :) Igår fik jeg kartoffel - det var med i kurens plan :)
Vi tager den i næste uge!
Ikke om jeg vil lade vægtøgningen blive større!! Nu er jeg endelig inden for BMI normalgrænsen, og jeg vil aldrig, jeg gentager, ALDRIG over igen
Vi tager den i næste uge!
Ikke om jeg vil lade vægtøgningen blive større!! Nu er jeg endelig inden for BMI normalgrænsen, og jeg vil aldrig, jeg gentager, ALDRIG over igen
11 år25. april 2013 kl. 12:37
MatildeD (slettet)
Min vægt var her til aften på 70,1, og jeg VIL bare under de 70.
Jeg har bare så svært ved at lade knækbrød, brød osv (stivelse) være.
Har I nogle gode råd - og hvad er det for en lowcarb-kur?
Jeg kunne godt bruge noget inspiration til det vægttab! :)
-Matilde
Jeg har bare så svært ved at lade knækbrød, brød osv (stivelse) være.
Har I nogle gode råd - og hvad er det for en lowcarb-kur?
Jeg kunne godt bruge noget inspiration til det vægttab! :)
-Matilde
11 år25. april 2013 kl. 20:22
mia_duberg (slettet)
Mit bedste råd er: Lad være med at have det i huset! I hvert fald for en periode, indtil du kan undvære det.
Det er en kur i forlængelse af DDVs kostprogram. Man køber en kostplan som gælder for 1 uge, og der er så skåret ned for kulhydraterne og op for proteinerne, så man holder sig på ca. 1300 kcal om dagen og ca lige fordeling af protein, fedt og kulhydrat :)
Det er en kur i forlængelse af DDVs kostprogram. Man køber en kostplan som gælder for 1 uge, og der er så skåret ned for kulhydraterne og op for proteinerne, så man holder sig på ca. 1300 kcal om dagen og ca lige fordeling af protein, fedt og kulhydrat :)
11 år25. april 2013 kl. 20:49
beyondswish (slettet)
Fiber balance knækbrød fra Wasa kan sagtens indgå i min lowcarb kost da energiindholdet er så lavt og fiberindholdet samtidig er så højt... Ellers har jeg som Mia det simpelthen ikke i huset. Og så er det jo ikke så nemt at "komme til" at synde...
Og så har jeg altid planlagte måltider som grove salater, grøntsags-snacks, kyllingespyd osv. med mig på farten sådan at jeg ikke bliver fristet af hurtige løsninger med brød når jeg er ude :)
Og så har jeg altid planlagte måltider som grove salater, grøntsags-snacks, kyllingespyd osv. med mig på farten sådan at jeg ikke bliver fristet af hurtige løsninger med brød når jeg er ude :)
11 år25. april 2013 kl. 20:59
Hvad tid på dagen vejer vi? Eller skal man bare selv sørge for at gøre det på samme tid hver gang?
:)