0,5 - 1 kg om ugen - Hvem vil være med?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Dagens vejning
Hej allesammen.
Hos de fleste har jeg kunnet læse, at det har været en svær uge. Dette gælder også for mig. Onsdag lå min vægt på 68,2, så jeg er ikke tilfreds. Jeg tror desværre allerede den er på vej op igen. Næste onsdags mål er at være under 67!
Mit mål er at komme under 65 inden min sidste eksamen, som er d. 17. juni!
Vi kæmper videre piger!
11 år23. maj 2013 kl. 23:45
63 kg her til morgen. det er ikke perfekt, men det er okay... jeg føler at jeg fik viljen og troen på, at selv om det går op og ned, så skal det nok lykkes, bare man ikke opgiver, og hver gang man falder ned af hesten, så skal man kravle op på den igen! Hurtigst muligt!
11 år24. maj 2013 kl. 12:43
66,4 idag. Ikke helt efter planen, men har dog tabt 200g i weekenden, i stedet for at tage på. Og så på trods af fest og ballade. Alt i alt er det vist okay. God uge til jer alle sammen! Strand sæsonen venter forude:)
11 år27. maj 2013 kl. 09:04
72,6kg - et minus på 1,4 siden for to uger siden hvor jeg sidst blev vejet :) Helt tilfreds!
11 år29. maj 2013 kl. 20:23
Hej allesammen! :)
Hvor hvor længe regner i med at fortsætte tråden?
Og har i plads til endnu et medlem i klubben?
11 år29. maj 2013 kl. 21:02
Hej Bassepigen. Jeg regner i hvert fald med at blive ved til jeg har nået mit mål (om 3,8 kg)
Jeg er også ret ny i grupppen, så skal ikke kunne sige noget om hvor mange der kan være med, men regner da ikke med at det er noget problem:)

Kærligst KaninT
11 år30. maj 2013 kl. 08:59
Nyt skud på stammen
Jamen, så vil jeg da tillade mig at hoppe med på vognen :)

Lidt om mig:
Jeg er en 24-årig studerende som pt læser til eksamen. Jeg har altid været meget aktiv både på jobbet og i fritiden, og jeg fik da også et chok da jeg efter blot én uge på skolebænken havde taget 2 kg på! Nu er der gået 2 år, med den klassiske yoyo-vægt, da overskuddet til træningen har været meget afhængig af skolen og dens projekter.

Efter min farmors død i påsken, fik jeg en følelse af ligegyldighed til alt. Jeg kunne dog se at min krop voksede, og jeg valgte derfor at lægge slikket på hylden, for at begrænse kalorieindtaget. Efter en måned uden sukker, viste min vægt 63 kg d. 13. maj, hvilket er det højeste jeg har vejet.

Om en måned skal kæresten og jeg 3 uger på rygsæk-rejse, hvilket bekymrer mig lidt, da det pt føles hårdt at komme op på 3. sal. Jeg er derfor begyndt at træne igen, selvom det også er hårdt for psyken at man ikke kan løfte det man plejer, og at den dårlige kondi og den ekstra vægt gør det hårdt at løbe med mine i forvejen til tider dårlige knæ, hvilket også gør det vigtigt at jeg får tabt nogle kilo inden rejsen.

Min kost har også gennemgår nogle ændringer, da jeg kun har 4 uger til at vi rejser. For en uge siden fortsatte jeg derfor mit "nul-sukker", og samtidig fjernede jeg ris + risprodukter, samt kornprodukter, såsom pasta og brød, ud af min kost. Tilgengæld sætter jeg ikke nogen begrænsning på hvor meget jeg må spise, ud over at jeg selvfølgelig skal forsøge ikke at spise for meget bare for hyggens skyld, og med det forbehold at der ikke skal laves "special-mad" til mig når vi spiser hos familie og venner.

Idag vejede jeg 60,6 kg, hvilket jeg slevfølgelig godt ved består meget af vand, men jeg er alligevel glad for den kickstart og motivation det giver. Jeg har ikke rigtigt noget vægtmål til d. 29. juni, hvor vi rejser, andet end at tabe så meget som muligt. Min drøm er dog på sigt at nå ned på 56-55 kg i veltrænet tilstand, ligesom før skolebænken kaldte.

Hold da op, det blev en lang smøre! Men hvilken glimrende overspringshandling her i eksamenslæsningen :)

I må have en god weekend!

Hilsen Bassepigen
11 år1. juni 2013 kl. 14:14
re: Nyt skud på stammen
Den sidste halvanden uge har været trav. Er fuldt optaget af eksamenslæsning, træning osv. Så har desværre ikke fået opdateret vægten herinde. I fredags sagde vægten 61,8, hvilket er meget lig sidste uge. Så jeg må hellere få strammet op i denne, for sommeren er jo stort set over os.
I må have en god uge. - og velkommen til Bassepigen.
11 år3. juni 2013 kl. 12:15
vægten sagde 72,5 idag, så et minus på 200 gram! Meget tilfredsstillende når jeg tænker på at jeg både har spist kage, pommes frites, chips, chokolade og drukket øl i løbet af den sidste uge :)
11 år5. juni 2013 kl. 12:54
Hej piger :)

Tak for velkomsten "JegVil_JegKan", jeg læser selv til eksamen lige nu, og det føles som om at, lige så let som det er at finde tid til en tur i træningscentret, lige så lidt får man bevæget sig resten af dagen... Har du det også sådan?

Min vægt sagde 61,4 onsdag morgen. Troede dog at det skyldes en masse mad tirsdag aften, men her, torsdag morgen, siger den stadig 61,4 - og nu er jeg løbet tør for undskyldninger...
Jeg har dog ikke umiddelbart planer om at ændre ved for meget endnu, da min kost i forvejen kun består af kød, grøntsager og lidt frugt, og da jeg træner 2 timer hver anden dag, og cykler de dage jeg ikke træner, ja, så burde det ikke være nødvendigt at gøre så meget andet, vel?
11 år6. juni 2013 kl. 09:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });