0,5 - 1 kg om ugen - Hvem vil være med?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Velkommen til
Kunne godt tænke mig at høre om jeres fastedag..? Det må være enorm hård..?
Kærligst.
Katia
11 år19. april 2013 kl. 10:56
re: 0,5 - 1 kg om ugen - Hvem vil være med?
Hej Kathire.
JA - jeg vil gerne være med. Jeg har erfaring fra DDV, og for mig er det motiverende, at nogle "løfter pegefingeren", hvis jeg ikke holder mig til planen;-)
Jeg er ny her i MadiTal - kan man kopiere måltider fra dag til dag? Hvordan gør med denne "klub" - taster jeg blot min vægt ind hver onsdag? Skal jeg skrive min nye vægt her i klubben?
11 år19. april 2013 kl. 11:04
Velkommen til klubben... :)
Pårettevej - hvor dejligt at du gerne vil følges med os. Hvad er din startvægt, mål og evt. delmål? Så laver jeg lige en fælles oversigt.
Vi laver en fælles vejning hver onsdag, så melder man bare ind i løbet af dagen, så laves der en oversigt, så vi kan fastholde hinanden. Ellers synes jeg det er lidt hyggeligt og ikke mindst motiverende at dele gode og dårlige erfaringer med de andre i "klubben".
I forhold til samme aftensmad, så kan du taster det ind i opskrifter, så kan du bare tilføje opskriften i stedet for et måltid. Det er rimeligt smart. :)
11 år19. april 2013 kl. 12:05
Oversigt
Officiel vejedag onsdag. Skal vi lave en delvejning i dag, så vi holder hinanden oppe til onsdag? :)

KatiaK
Start: 66,0
Fredag d. 19/4:
Delmål: 62,0 (d. 15/7)
Mål: 57 (sommer)

Mia_duberg
Start: 74,1
Fredag d. 19/4:
Delmål: 72,2 (d. 5/5)
Mål: 68

Kathrineb
Start: 68,3
Fredag d. 19/4: 66,7kg (GLAD!!)
Delmål: 64,0 (d. 8/5)
Mål: 60 (62 - dette er nok mere realistisk)

Katia: Jeg har ikke forsøgt mig med fastedagen endnu. Lige pt. kører jeg efter præcis samme principper som dig. Jeg gemmer fastedagen til, når vægten sidder fast, og det ved vi jo, at den kommer til. :)
11 år19. april 2013 kl. 12:19
re: Oversigt
Delvægt i onsdags var 74,3 ! :(

Min vægt står nemlig stille for tiden - Jeg har semi-fastedag idag, hvor jeg kun spiser aftensmad, og så har jeg fest-dag imorgen. Jeg havde 6 timers skriftlig eksamen igår, så der røg en masse kalorier ind, dog primært sunde - men det er grunden til min uplanlagte fastedag.

Jeg skal på arbejde i aften, derfor har jeg tænkt mig at spise aftensmad.

Klokken er nu lidt over to, og jeg er lidt sulten lige nu. Men sulten kommer i bølger, så derfor er det rimeligt til at holde ud. Jeg har foreløbigt drukket 1,5 L vand og 2 store krus kaffe. Glæder mig godt nok lidt til den aftensmad ;)
11 år19. april 2013 kl. 14:07
Katrine, lige en lille rettelse til vores vægt oversigt:
mit delmål er 62 kg den 17.05, ikke 15.07 ;)
I dag fredag den 19.04 vejer jeg 64,7 kg.
Nu snupper jeg mit frokost. Hjemmebagt rugbrød! Mums! Jeg prøver på at holde mig fra at spise brød, men når det er frisk hjemmebagt rugbrød...så kan jeg bare ikke lade være!
11 år19. april 2013 kl. 14:24
KatiaK
Start: 66,0
Fredag d. 19/4: 64,7
Delmål: 62,0 (d. 17/5)
Mål: 57 (sommer)

Mia_duberg
Start: 74,1
Fredag d. 19/4: 74,3
Delmål: 72,2 (d. 5/5)
Mål: 68

Kathrineb
Start: 68,3
Fredag d. 19/4: 66,7kg (GLAD!!)
Delmål: 64,0 (d. 8/5)
Mål: 60 (62 - dette er nok mere realistisk)

Katia: Sorry, der var jeg vist lige lidt hurtig på tasterne. :) Det er nu rettet. Hjemmebagt rugbrød er bare sagen, gid det var mig. Jeg holder mig kun til knækbrød for tiden, det er klar den hurtigste vej for mig mod målet: Slank. :)

Mia: Åhh, hvor jeg kender det med eksamen - eksamens tiden kan både være en god ven og en fjende. Jeg er sikker på, at du er godt på, at du igen på er i minus på onsdag - det er svært med det sociale liv, drinks osv. Hep hep på dig herfra. :)
Drikker du ikke også light sodavand på dine fastedag? Jeg ved godt, at nogen fraråder det, men jeg kan ikke leve uden specielt i eksamens og kostomlægnings perioden. Pepsi max og faxe kondi free er favoritterne.
11 år19. april 2013 kl. 15:14
re: Velkommen til klubben... :)
Hej Kathrine
Her er mine mål:
Start: 67 kg
Delmål: 64 kg
Mål: 60 kg
Og tak for input til "kopiering" af måltider. Jeg har tidligere fulgt DDV med stort held, men da jeg slap kontrolvejningen, slap jeg også tøjlerne mht. mad. Derfor glæder jeg mig også til mine vejninger med jer!
KH Ulla
11 år20. april 2013 kl. 15:54
re: Velkommen til klubben... :)
Ved du hvad Kathrine, jeg har slet ikke behovet for det :) Jeg drikker slet ikke sodavand, kun hjemme ved mine forældre, og det er mere vane end lyst, og så glor de dumt på mig hvis jeg kun drikker vand en hel weekend ;)

Jeg tror sagtens du kunne drikke sukkerfri sodavand på en fastedag - jeg må indrømme, jeg drak selv en stor sukkerfri energidrik.

En ting man (jeg) skal huske på fastedage hvor jeg måske spiser aftensmad, som f.eks. igår fordi jeg skulle på arbejde - pas på med hvor meget man spiser. Når man ikke har spist hele dagen får man virkelig ondt i maven, hvis man bare spiser en portion som man plejer (her skal det siges, at den der mekanisme med at mærke hvornår jeg er mæt og stoppe der ikke virker hos mig, så jeg når ikke at opdage jeg har spist for meget. Det resulterede i meget ondt i maven igår :p Heller ikke sjovt på arbejde hehe)
11 år20. april 2013 kl. 19:19
re: 0,5 - 1 kg om ugen - Hvem vil være med?
Jeg vil også gerne være med!

Jeg er en 17-årig gymnasiepige, med alt hvad det indebærer (dvs. også byturer og café-turer). Jeg var sidste år udvekslingsstudent, og tog 10 kg på, 4-5 kg har jeg allerede smidt, og vil gerne lige af med lidt mere (ikke det hele, det har jeg slet ikke brug for, var meget tynd da jeg tog afsted!)

Nuværende vægt: 59,6 kg
Mål: 58 kg (måske 57 eller 56? Nu må vi se hvornår maven er flad helt og flæsket på lårerne er væk!)
11 år20. april 2013 kl. 22:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });