0,5 - 1 kg om ugen - Hvem vil være med?

Du læser en tråd i debat > vægttab

0,5 - 1 kg om ugen - Hvem vil være med?
Jeg starter hermed en vejtråd til alle, der har lyst til at være med. Målsætnigen er 0,5 - 1 kg om ugen. Jeg mangler nogen at følges med, så kom frisk. :)
Vejedagene vil være mandag og fredag, såfremt at man kun vil veje en gang om ugen, så er den store fælles vejedag fredag. Vi kårer selvfølgelig ugens taber. :)
Målet er, at tråden skal køre min. 8 uger.
Skriv lidt om jer selv heruder. Jeg glæder mig til, at vi kan følges til en slank sommer.
11 år15. april 2013 kl. 13:16
re: 0,5 - 1 kg om ugen - Hvem vil være med?
Hej alle sammen.
Jeg sidder lige pt og læser til eksamen, og jeg har derfor mulighed for at veje og kontrollere alt, hvad jeg putter i munden. Igennem en længere periode, siden jul, har jeg forsøgt at tabe mig, men det har kun resulteret i flere kilo på sidebenene - faktisk et kilo pr. måned. Nu skal det slutte! Jeg håber, at I vil være med til at skabe en sund og slank tråd, så vi kan blive lækre i vores sommerkjoler. :)

Startvægt: 68,3 kg. (AV for den lede!!)
Delmål: 64 kg.
Mål: 62 kg. (ja allerhelst 60)
11 år15. april 2013 kl. 13:20
Jeg vil da gerne være med her :) Jeg vejer mig om onsdagen, men jeg melder bare ind om fredagen

Startvægt: 74,1kg
Delmål inden 5. maj: 72,2 kg
Mål: 68kg

Jeg bliver vejet hos DDV hver onsdag, og følger i perioder programmet, men kan også godt lide at afprøve andre "livsstile" - jeg vil ikke sige kure, fordi jeg netop fokuserer på ting, så er tiltænkt at være livsstilsændringer :)

Jeg skal til at lave et "eksperiment", på baggrund af teorien om at kroppen skal have chok en gang imellem for ikke at gå i dvale-tilstand - både kost og træningsmæssigt - hvor jeg har 1 fastedag om ugen og 1 spis hvad jeg vil dag om ugen :) Dette gør jeg på baggrund af Christian Bitz's teori om at fastedage kan være gavnlige, og Holdnu-kæft-og-træn-foredraget med iForm pigerne Michelle og Signe
11 år16. april 2013 kl. 12:32
Fantastisk at du være med til at følges Mia. :)
Vi kan også lave onsdag til vejedag? Det behøver bestemt ikke være være fredag.
Hvad spiser du på fastedagen? Det lyder som en rigtig god taktik til et varrigt vægttab.
11 år16. april 2013 kl. 22:40
Jamen hvis du ikke har noget imod det, vil jeg da gerne have vejedag onsdag, fordi det er der jeg bliver vejet hos ddv :)

Jamen på faste-dagen må jeg kun indtage energitomme drikke, så vand, kaffe og te!
11 år17. april 2013 kl. 08:33
Wauw, det lyder som en hård dag! Hvordan ligger den på ugen i forhold til spis-hvad-du-vil-dagen? Har du prøvet det, hvis hvordan virker det? Jeg er interesseret i at vide, hvordan hjernen og kroppen virker, når den ingen kcal får? Hvis det er en succes, så er jeg også klar på at prøve det.

Vejedag bliver bare onsdag i stedet. :)
11 år17. april 2013 kl. 10:56
Super :)

Jamen tirsdag er fastedag og fredag er fest-dag :)

Jeg er også spændt på hvordan det bliver - Jeg har endnu ikke prøvet hele faste-dage, men har prøvet hvor jeg fastede indtil kl 16, men så skulle jeg træne efterfølgende, og det ville jeg ikke uden at have fået lidt energi, men umiddelbart var det ikke et problem, selvom jeg sad i skolen og skulle koncentrere mig :)
11 år17. april 2013 kl. 11:25
Hej, jeg vil gerne være med.
Mit mål er 57 kg hurtigst muligt, og så har jeg lovet mig selv, at aldrig igen i mit liv overstige 60,0 kg!
Jeg bliver 50 år til januar ´14, og jeg gider ikke være en lille gammel tyk dame ;) (er kun 160 cm høj)
Jeg tabte mig så flot for 2 år siden, 12 kg røg der på bare 3 måneder, men jeg glemte at passe på mig selv og tog 10 kg på igen...øv...
Så nu prøver jeg igen...
Start vægt 66,0 kg
Delmål 62,0 kg den 17-05-2013
Mål 57 kg til sommer og helst resten af livet!
Så, jeg er med!
Med kærlig hilsen og ønske om motivation og vilje styrke til Jer alle der ude :)
Katia
11 år17. april 2013 kl. 11:34
Velkommen til
Velkommen til Katia.
Dejligt at du har lyst til at følges med os. Jeg er i helt samme sko som dig, når det kommer til vægttabet. For to år siden smed jeg næste 10 kilo, og efterfølgende har det bare støt og roligt gået mere og mere i plus igen. Det er super træls, men det laver vi om på nu!! Hvem gider at være en lille tyk kone - ligegyldig alder... :)
Hvilke principper spiser du efter?

Mia: Jeg er virkeligt spændt på at høre, hvordan det kommer til at gå. I min hverdag går jeg til mange fester osv., dvs masser af alkohol. Jeg tænker nu, hvis man i løbet ugen kan holde en fastedag, så går det måske bedre op i sidste ende... Måske lidt optimistisk. :)
11 år17. april 2013 kl. 15:18
re: Velkommen til
Katrine, jeg ved at jeg taber mig mest effektiv ved at droppe sukker, majeri produkter, brød, ris, pasta, kartofler og lignende, og spiser masser af proteiner så som kød, æg, og grønsager, ødelukker al alkohol, og satser på at ikke spise mere end 1200 kcal om dagen... på den måde har jeg tabt mig 12 kg på knap 3 måneder... Men jeg glemte vedligholde og begyndte at hygge mig for meget... og så kom kiloerne retur...øv... Nu prøver jeg igen, og trods at jeg ved alt hvad jeg skal gøre, så alligevel er det svært... nu har jeg kæmpet i 2 måneder og tabt kun 1 kg!
Jeg skal være slank og kunne passe alt mit gamle tøj! Gider ikke have deller!
11 år19. april 2013 kl. 10:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });