vejetråd 70 kg del 2

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: vejetråd 70 kg del 2
sommer75 - jeg har ikke selv prøvet grapefrugtkuren, det holder jeg simpelthen for meget af min krop til. Men en hurtig google-søgning gav følgende resultat:

iform:
Monodiæter
Grapefrugtkuren er et eksempel på en monodiæt. Dvs. en slankekur baseret på en enkelt eller ganske få forskellige fødevarer. Fagfolk kalder dem monodiæter. De virker ved at trætte appetitcentret i hjernen, der normalt kræver variation for at blive stimuleret.

Når man kun tillader sig selv at spise én ting, så spiser man automatisk mindre, end hvis man spiser mange forskellige fødevarer. På den måde kan man tabe sig på stort set alt: æg, pølser, agurker, bananer, kålsuppe, osv. Ulempen er, at man ikke gider gøre det i længden, og man samtidig bliver underernæret og øger sin risiko for sygdom.

gomotion.dk:
Grapefrugtkuren
Grapefrugtkuren har eksisteret siden 1930’erne, hvor den først blev kaldt Hollywood kuren. Idéenkommer af, at man dengang troede, at grapefrugter indeholder et særligt fedtforbrændende enzym. Det har siden givet anledning til en lang række varianter af slankekure baseret på grapefrugter som en vigtig ingrediens. Faktum er, at grapefrugt ikke indeholder noget magisk enzym. Men du taber dig selvfølgelig, hvis du kun spise grapefrugter. Det er dog en temmelig sur, kedelig og usund måde at tabe sig på.
11 år23. januar 2013 kl. 20:32
hej håber i har haft en god uge..

Sommer jeg kender ikke til kuren.. men held og lykke den håber det hjælper dig på vej :)

min vægt sagde 73,0 hertil morgen :) det vil sige minus 1,3 kg :)
11 år24. januar 2013 kl. 08:30
held og lykke med jer andre
11 år24. januar 2013 kl. 08:31
Tusind tak :) Det er skønt at have fået en fast base i en virksomhed, hvor der er rigtig gode muligheder for, at jeg med tiden kan fedte mig ind på mit drømmejob.

Jeg har haft endnu en fantastisk vægttabsuge. 66,5 kg sagde vægten her til morgen. Det er et minus på 500 gram siden i torsdags. Skønt!

@Sommer: Jeg kender ikke ret meget til grapefrugt-kuren, men jeg må på forhånd erklære mig pesimistisk på dine vegne. Er det ikke den der slags kure, hvor man muligvis kan tabe sig meget. men så snart man vender tilbage til almindelig mad, så ryger det hele på igen?

Personligt har jeg haft meget stor succes med at spise meget varieret (en anden af fordelene ved mit job er frokostordning med stor salatbar!) og sundt. Simpelthen bare tænke over, hvad jeg propper i hovedet. Men jeg håber selvfølgelig, at du modbeviser min dystre profeti :)
11 år24. januar 2013 kl. 08:34
når ja.. og tilykke med arbejdet TiBrMa :)
11 år24. januar 2013 kl. 09:50
Jeg ved at kuren på sigt ikke er god men kan den her og nu kickstarte mit vægttab så er jeg på :-) Jeg har googlet kuren og ved alt hvad der står på nettet så jeg søgte lidt nogle jeg "kender" erfaring.

Jeg har jo prøvet alt det fornuftige og sunde men af en eller anden årsag ja så virker det ikke på mig eller jo men i meget små mængder. Jeg har brug for at smide 2-3 kg hurtig så jeg får blod på tanden igen. Jeg er motiveret ellers holdt jeg heller ikke grapefrugtkuren ud :-) Men jeg mangler at se resultater. Det er ikke rimeligt (i mit hoved) at synder jeg en gang så steget vægten meget og jeg skal kæmpe en vis legemesdel ud af bukserne og ja jeg syntes det er synd for mig :-) eller rettere jeg syntes det er uretfærdigt at I taber jer og jeg ikke gør.

Jeg taster jo mad hele tiden og jeg har et par dage hvor jeg er på over 1400 kcal men for det meste ligger jeg på de 1000-1200 kcal som jeg ifølge en diætist skal have.

Så har I andre råd ja så sig frem for jeg er efterhånden desperat.

Jeg nægter at accepter min nuværende vægt er hvor jeg skal være. Jeg VIL have BMI på under 25 og jeg vil være slank. Basta. jeg ved bare ikke hvordan det kan lykkes :-)

Tillykke til jer tabere dejligt. Glæder mig på jeres vegne :-)
11 år24. januar 2013 kl. 18:36
vejetråd 70 kg del 2
Hov vægt 76,2 så + 200 g siden sidst
11 år24. januar 2013 kl. 18:40
hej allesammen :)

kunne simpelthen ikke vente her fra morgenen af stilte jeg mig på vægten og den sagde 71,9 også lige oven på en weekend..

Håber jeg kan holde det til på torsdag..

Hvordan har i andres weekend været?
11 år28. januar 2013 kl. 13:57
Christine for søren :-) STORT TILLYKKE :-) Det er godt gået. :-) Er det "bare" motionen der har givet dig det store spring på vægten?

Her går vægten faktisk også nedad nu :-) Jubii. Men jeg venter lige til torsdag for at se hvor langt ned jeg kan få den :-)

Jeg er stadig på min grapekur dog lavede jeg lidt om i weekenden på den og stille og roligt taber jeg mig nu. Selvom det ikke går stærkt ja så går det sikkert i mål :-)
11 år29. januar 2013 kl. 05:44
jeg er begyndt at lave lidt herhjemme ikke ret meget men er også begyndt at tænke meget over hvad jeg putter i munden og hvor meget..

men det er dejligt det også er begyndt at gå nedad for dig også Sommer :) nu begynder der at komme blod på tanden
11 år30. januar 2013 kl. 10:17

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });