#81 af burdeikke (slettet)
Min egen motivationstråd ( der selvfølgelig gerne må kommenteres)
Du læser en tråd i debat > vægttabburdeikke (slettet)
re: Min egen motivationstråd ( der selvfølgelig gerne må kommenteres)
Forfanden har endnu engang forædt mig i havregrød til natmad. Hvor klam er jeg??!! Jeg må først spise imorgen efter 12.00. Hvis jeg spiser frugt (honningmelon) , broccoli og kaffe indtil jeg tager afsted til træning og så noget kylling på vejen. Så en times dancefit med Morten, personalemøde; lidt mere kylling og frugt og grønt; en times house og min egen øvede time til sidst! Er bare så dårlig til at lade vær med at spise øv :-( Men jeg skal altså!!! Ellers bliver jeg bare tyk
13 år18. januar 2011 kl. 00:19
burdeikke (slettet)
Har sist næste n1000 kcal for meget de sidste 4 dage. Det er ikke i orden! !!!! Slet ikke i orden!!! :-( Hvad skal jeg gøre???
13 år18. januar 2011 kl. 00:24
burdeikke (slettet)
Nu har jeg lavet en plan for jeg skal tabe mig. kan slet ikke holde mig selv ud i den her størrelse:
Jeg må max spise havregrød en gang om dagen. Det bliver højst sandsynligt om natten, for det er der jeg er mest sulten.
Jeg må ikke spise brød. Det betyder jeg fx skal spise protein frugt og grønt til morgenmad og mellem mine træninger. Hvis det går helt galt må jeg gerne købe en rugbrødsbolle men det er hvis der ikke er andre alternativer.
Slik minus gajoler etx er stadig bandlyst, samt ost -alle former -og tørret frugt.
Jeg må max spise havregrød en gang om dagen. Det bliver højst sandsynligt om natten, for det er der jeg er mest sulten.
Jeg må ikke spise brød. Det betyder jeg fx skal spise protein frugt og grønt til morgenmad og mellem mine træninger. Hvis det går helt galt må jeg gerne købe en rugbrødsbolle men det er hvis der ikke er andre alternativer.
Slik minus gajoler etx er stadig bandlyst, samt ost -alle former -og tørret frugt.
13 år18. januar 2011 kl. 01:30
bruger slettet
Det går heldigvis bedre med nakken. Fik knækket den af en kiropraktor på arbejde og har spist nogle forskellige piller, fået noget heste-salve og en rispose. Håber at jeg kan komme til funk og dancefit i aften. Jeg krydser fingrer. Men måske er det mest fornuftigt at jeg venter nogle dage endnu?... :/
Jeg taster normalt mad ind i hverdagene, men får sjældent skrevet aftensmaden ind. I weekenden går det tit i vasken. Men når jeg har skrevet alt ind i løbet af dagen, kan jeg se hvor meget jeg har til "rådighed" til aftensmad.
Det er sejt, at du har tabt dig så meget før i tiden, men hvad var din motivation dengang? God idé med at spise havregrød max én gang om dagen. Og når du ved at du bliver så sulten på det tidspunkt, kommer du det i forkøbet ved at regne det med i din plan. Hvor mange kcal er planen at du skal spise om dagen? Og hvor mange timer danser du om dagen?
Jeg taster normalt mad ind i hverdagene, men får sjældent skrevet aftensmaden ind. I weekenden går det tit i vasken. Men når jeg har skrevet alt ind i løbet af dagen, kan jeg se hvor meget jeg har til "rådighed" til aftensmad.
Det er sejt, at du har tabt dig så meget før i tiden, men hvad var din motivation dengang? God idé med at spise havregrød max én gang om dagen. Og når du ved at du bliver så sulten på det tidspunkt, kommer du det i forkøbet ved at regne det med i din plan. Hvor mange kcal er planen at du skal spise om dagen? Og hvor mange timer danser du om dagen?
13 år18. januar 2011 kl. 10:23
veile
Kan ikke helt gennemskue hvornår på døgnet su spiser, men tror at du skal forsøge at forebygge sulten. Ved at spise et godt stort morgenmåltid. Det er nok her du skal tage havregrøden, og så sørge for ikke at komme for langt ned med blodsukkeret i løbet af dagen.
Når du skriver noget om tidspunkter for mad er det oftest noget med at du har spist om natten og efterfølgende straffer dig selv ved ikke at spise morgenmad. På den måde fastholder du jo dig selv i en negativ spiral.
Tænker også at du godt nok skal spise meget protein hvis du helt skærer brød væk. Jeg ville ikke kunne holde mig mæt uden rugbrød - tror jeg
Når du skriver noget om tidspunkter for mad er det oftest noget med at du har spist om natten og efterfølgende straffer dig selv ved ikke at spise morgenmad. På den måde fastholder du jo dig selv i en negativ spiral.
Tænker også at du godt nok skal spise meget protein hvis du helt skærer brød væk. Jeg ville ikke kunne holde mig mæt uden rugbrød - tror jeg
13 år18. januar 2011 kl. 10:36
bruger slettet
Jeg tror bare at når du træner så meget om eftermiddagen og aftenen at det er meget naturligt at du bliver sulten om natten og spiser "morgenmaden" på det tidspunkt og så frugt om morgenen/formiddagen. I don't know, men det afhænger jo af dig og hvornår du føler sult. Men er enig i, at du nok skal spise noget (frugt) når du vågner og ikke vente til kl. 12 med at spise.
13 år18. januar 2011 kl. 10:57
burdeikke (slettet)
HAaha jeg vågner ofte først kl 11-12 stykker. Kan sagtens se pointen med morgenmad men det er ikke til dagen jeg skal bruge min energi - det er om aftenen så derfor er det dumt at spise sig mæt der. Jeg regner med jeg holder mig til frugt og grønt og protein resten af dagen og aftenen indtil i nat hvor jeg så spiser min havregrød. Vil se om det virker. Har ofte prøvet det med det store morgenmåltid. Har gået op i mad og hvordan man kommer ned i vægt de sidste 7-8 år, så det er self prøvet, men min erfaring fortæller mig at det er om natten at jeg 1) er mest sulten; 2) Har det mindste viljestyrke - det er derfor bedst det er der jeg har kalorier til overs - så lige inden min træning ( sen eftermiddag: Godt måltid) og igen om natten.
Jeg regner med at jeg skal have 1900 kcal om dagen cirka. Det haster ikke så tager det stille og roligt. Jeg træner i gennemsnit tre timer om dagen, hvoraf I HVERT FALD en af dem, er en aerobictime hvor jeg selv er med. Ellers er det meget ligesom den time jeg kørte med dig fx. Derudover forbereder jeg et par timer om dagen, hvor jeg altså danser men markerer en del.
Da jeg tabte mig de 20 kilo var det meget nemt- jeg spiste bare sundt som nu, men nu er det lige pludselig mega svært. Min motivation dengang var at der ikke var andre alternativer hvis jeg ikek ville forblive tyk, og at det ikke var synd for mig, men derimod en gave til mig selv. Lige nu kan jeg ikke rigtig finde motivationen, eller balancen.. synes jeg spiser alt alt alt for meget og er alt alt alt for tyk
Jeg regner med at jeg skal have 1900 kcal om dagen cirka. Det haster ikke så tager det stille og roligt. Jeg træner i gennemsnit tre timer om dagen, hvoraf I HVERT FALD en af dem, er en aerobictime hvor jeg selv er med. Ellers er det meget ligesom den time jeg kørte med dig fx. Derudover forbereder jeg et par timer om dagen, hvor jeg altså danser men markerer en del.
Da jeg tabte mig de 20 kilo var det meget nemt- jeg spiste bare sundt som nu, men nu er det lige pludselig mega svært. Min motivation dengang var at der ikke var andre alternativer hvis jeg ikek ville forblive tyk, og at det ikke var synd for mig, men derimod en gave til mig selv. Lige nu kan jeg ikke rigtig finde motivationen, eller balancen.. synes jeg spiser alt alt alt for meget og er alt alt alt for tyk
13 år18. januar 2011 kl. 12:15
bruger slettet
Hey
Det her var i go' aften Danmark i dag:go.tv2.dk
Det her var i go' aften Danmark i dag:go.tv2.dk
13 år19. januar 2011 kl. 19:38
burdeikke (slettet)
Øv de her dage er igen noget lort: Jeg er syg, og spiser bare uden at bevæge mig! Jeg har igen spist for meget havregrød og bananer men siger til mig selv min krop har brug for det fordi jeg har det så skidt... Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre :-(
13 år24. januar 2011 kl. 11:00
veile
Jeg har madpakke med på arbejde hver dag, og er hjemme ca. kl. 17.00 Min dage er derfor rimeligt sammenlignelige (altså ikke med dine, men med hinanden ;-)
Hvis jeg spiser for lidt (eller for lyst brød) om morgenen, er jeg ret sulten hele dagen og har svært ved at klare mig med mine sædvanlige mellemåltider. Hvis jeg sørger for at spise lidt mere fra morgenen kan jeg ligesom bedre holde sulten stangen. Jeg spiser ca. det samme antal kcal hver dag inden kl. 17.00 men der kan være stor forskel på hvor meget viljestyrke det kræver at holde diæten sidst på dagen.
Selv om du er mest sulten om natten, tror jeg du skal prøve at komme sulten i forkøbet med et solidt morgenmåltid (som i dit tilfælde måske er til frokost) Du kan jo evt. prøve at flytte havregrøden til først på dagen, og se hvordan det går. Prøv at spise inden du bliver sulten, og ikke for meget.
Og så er man altså lovligt fritaget når man er syg. Der skal kroppen bare have det, den skal ha' (kræver) - go' bedring
Hvis jeg spiser for lidt (eller for lyst brød) om morgenen, er jeg ret sulten hele dagen og har svært ved at klare mig med mine sædvanlige mellemåltider. Hvis jeg sørger for at spise lidt mere fra morgenen kan jeg ligesom bedre holde sulten stangen. Jeg spiser ca. det samme antal kcal hver dag inden kl. 17.00 men der kan være stor forskel på hvor meget viljestyrke det kræver at holde diæten sidst på dagen.
Selv om du er mest sulten om natten, tror jeg du skal prøve at komme sulten i forkøbet med et solidt morgenmåltid (som i dit tilfælde måske er til frokost) Du kan jo evt. prøve at flytte havregrøden til først på dagen, og se hvordan det går. Prøv at spise inden du bliver sulten, og ikke for meget.
Og så er man altså lovligt fritaget når man er syg. Der skal kroppen bare have det, den skal ha' (kræver) - go' bedring
13 år24. januar 2011 kl. 12:21