Min egen motivationstråd ( der selvfølgelig gerne må kommenteres)

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Min egen motivationstråd ( der selvfølgelig gerne må kommenteres)
Når det så er sagt mht min dans i fitness, er jeg da også i et evigt dilemma, fordi jeg ville ønske at man kunne flytte dansementaliteten fra fitnessverdenen over i danseverdenen, men bevare danseverdenens kreativitet og fokus på dansen og lyst til at blive bedre konstant. ( Jeg forsøger, men det er ikke altid det lykkedes. har dog cika 50-60 faste elever på mine fitnesscentre hold, jeg prøver at give dansementalitet omkring lysten til at udvikle sig og sætte krav til mig som danselærer og koreograf, og det går faktisk godt :-D )
Håber i sidste ende at kunne lave en kombi eller en hel ny form for træning eller budskab. igen er jeg ung og knap så erfaren og roder lidt rundt, men er vist på sporet af noget haha...
Og nu gik jeg i dansesnak selvsving, jeg kunne blive ved. tråden handlede jo engetlig om at jeg skulle tabe mig, men fokuset skiftede lige et kort øjeblik. Sådan går det (desværre) tit
13 år30. december 2010 kl. 15:24
Ej hvor sjovt at du bedst kan lide at undervise i fitnesscentre. Det havde jeg ikke lige regnet med. Men det giver meget god mening når du begrunder det. Kan godt følge dig i at dans på danseskoler bliver lidt for seriøst og konkurrencepræget i stedet for at bevare glæden ved dans. Sådan havde jeg det med hånbold. Vores hold vandt det hele. Vandt rækken herovre og skulle spille kampe i København og alt blev meget hurtigt lidt for seriøst og glæden ved spillet forsvandt. Og det er jo ikke meningen! Så jeg skiftede eliteholdet ud med hyggeholdet. Haha.. Nu spiller jeg så slet ikke mere. Men du får vel også dækket dine behov som en underviser har? Jeg mener, du har de gode, seriøse elever hvor udfordringen er højere, og så har du os, som kommer for at have det sjovt og svede. Du underviser både seriøst og sjovt? JO han hed sgu nok Morten ham som snakkede og Misty, lang hår, tatoveringer, lille. Han var rigtig god, meget anderledes end de andre, såååå NICE. Men han har desværre ikke været der i lang tid? Øv. Måske han er stoppet. Der er en Nanna. Meget tynd (det ligner lidt at hun har haft anoreksi). Har været ved hende et par gange. Hun er også god. Jaqueline er også fin. En Cecilie har været vikar nogle gange. Hun er også fin. Har også prøvet en anden, men hun var virkelig ikke særlig god. Haha.. Men der var mange på hendes hold, så det er jo fint nok. Kender du dem alle sammen? Måske du kan anbefale nogle?:)

Jeg tør ikke spise mere end 12-1300 kcal om dagen. Jeg træner ikke så meget igen.. Måske 5-6 timer om ugen? Havde faste timer i fitnessworld før jul, men deres timer er ændret. Men prøver at få omkring 1-2 timers stram op/mave balle lår om ugen. Dans 4-5 timer og en enkelt gang quick sjip. Jeg ved ikke hvad der er normalt hvis man gerne vil tabe sig, men taber mig (langsomt) ved dette i hvert fald. Om sommeren cykler jeg til og fra arbejde. En tur på ca. 8 km hver vej.

Jeg tog og så på i gymnasiet. Lange, hårde dage = ingen motion + masser af mad. Weekend = druk + tømmermænd! Så er det jo dømt til at gå galt. Men som dig havde jeg før gymnasiet et meget naturligt forhold til mad og hader mig selv for at jeg tillod mig at tage så meget på. Har ellers altid været lille og tynd. Spillede meget fodbold og håndbold. Men det var der ikke rigtig tid til i gymnasiet. Samtidig med at jeg har været meget aktiv, var jeg også meget kræsen. (Det har dog ændret sig!) Og den kombination var åbenbart det der skulle til for at bevare den slanke linie;) Men nu synes jeg at jeg har ok styr på mine madvaner.
HAHA! Hvor fedt at du er så passioneret omkring det! Og det er ikke et "desværre" at emnet fordrejede sig lidt! Det er jo bare spændende. Jeg tror at du er et utrolig inspirerende mennekser! Super feeedt!!
13 år30. december 2010 kl. 15:58
Yep, det er Morten. Jeg tror vi minder meget om hinanden, men skal ikke kunne sige det.. Han er en af mine bedste venner. Men han blev påkørt af en bil , så har døjet med nakken i en måned nu. Han starter sine hold igen her d. 1 januar. ( og har en fb-gruppe, hvis man vil holdes opdateret)
Åååh nej, tænk hvis jeg er den du ikke kunne lide hahaha - det håber jeg ikke, hvem var det? Hvad hed hun og hvordan så hun ud?
Yep Nanna er sikkert Nanna Kaad, meget lille og meget tynd. Tog lige hendes time fordi jeg havde fri og der ikke var noget i fitnessdk eller på danseskoler. Og fik seriøst fedeflip midt i timen; ad. Hun er så tynd og hende ved siden af mig var så tynd og jeg var bare misses fatty- daaaammnn it! Men hun er en dygtig underviser, meget glad og energisk. Og pædagogisk! De andre er søde nok. plejer faktisk at tage mine timer når jeg er vikar. Det er lidt sjovt :-D
jeg vil helt klart anbefale Morten. Tager selv hans timer, fordi han er pisse dygtig, sød og sjov. Og Jeanelle Lotus et eller andet ( hun hedder normalt Anete, ved ikke helt hvorfor hun hedder noget andet her) om fredagen, hun laver primært afro og dancehall, der også er mine specialiteter. VI minder også meget om hinanden - det er primært Morten og Anete jeg er vikar for.
Hmmmm og så vil jeg anbefale Mai-britt Catrine( der er danseansvarlig) Karina Sanchez og Natasja Stzuk. De er dygtige dansere og undervisere. Desuden ved jeg der er en del der er glade for Nanna Willumsen fordi hun er så glad, men igen er det hvad man er til... Og Marie-Louise, som jeg også nogengange selv tager, selvom hun ikke er så dygtig til at danse, men en super dygtig underviser, så JEG bliver glad.. Hmm og måske også Katrine Sumborg.
Hvilken fw træner du i???

Hvordan kan det være du ikke spiller håndbold mere på hyggeplan? Savner du det ikke helt vildt? Men ja tror det er det samme, og så går pointen jo ligesom af. Lever efter man kun skal gøre ting der gør en glad...

Hvad spiser du så? Kan slet ikke forstå du kan holde dig på så lidt kalorier, er dybt imponeret!

Mine dage er okay stadigvæk. Tager små skridt af gangen... Men er nervøs for imorgen? Har slet ikke lyst til at feste som jeg ser ud nu :-(

Jeg prøver også tit at sige til mig selv, at jeg self ikke bliver ligeså tyk som i gym, men det er virkelig min store skræk. Jeg kunne ikke selv e det, så tænk hvis man kom derop igen? På den anden side vr mit liv ligesom dit der, og tror aldrig det bliver sådan igen. Læser på uni ved siden af, og selve den livsstil med at sidde foran skærmen så længe tiltaler mig ikke. Af samme årsag kan jeg næsten ikke udholde uni pt

13 år30. december 2010 kl. 20:22
HAHAHAH! Sidder lige og tænker over hvor lille verden er??! Og tænk nu hvis det ER dig? Neeej, selvfølgelig er det ikke det. Vel?:/ Tror at hun hed Louise? Men er altså ikke sikker. Hun havde løst hår, baggy bukser og lille stram mavetop. Meget sød pige, bare ikke lige min kop te. Hun har vidst faste timer på Lygten. Ja, Nanna kaad hedder hun. Hun er virkelig tyng. Puha. Men hun er sød og energisk. Hun råber lidt ad os – det kan jeg godt lide. Og Nanna Willumsen har jeg også haft et par gange! Haha hun er bare ét stort smil I 55 min. Min veninde kan rigtig godt lide hende, men jeg foretrækker nu Morten. Han virker ikke så overfladisk som nogle af de andre? Han presser også en lidt mere synes jeg og går rundt I mellem os og “retter”. Han er nok min “ynglings” underviser:) Det er jo også forskelligt hvad medlemmerne vil have. Troede faktisk at han var stoppet? Det er jo en god nyhed. Har han seriøst en Facebook gruppe om sig selv og sine hold? Eller hvad? Er han meget populær? Forresten så er der også en som hedder Sidsel som er meget cool. Hun har Funk. Jeg træner mest på Nordre Fasanvej, Lygten og Baron Boltens Gård. Nogle få gange på Århusgade på Østerbro. Bor ellers på Frederiksberg, men holdene og tiderne passer bedre I de centre. Jeg vil helt sikkert kigge efter de intruktøres timer og prøve dem.

Jeg kan ikke rigtig overskue at skulle finde et hold herovre og jeg vil ikke binde mig for meget fast til nogle bestemte træningstider osv. Det er derfor jeg godt kan lide fitnesscenteret for der tilrettelægger man selv. Men jo, nogle gange savner jeg det virkelig meget. Især nu her da der var VM.

Jeg er jo ikke særlig høj (163-64).. Og egentlig har jeg ikke den store appetit? Har bare haft nogle lidt svære tider og nogle svære ting har jeg fået afløb for via maden. Har overspist rigtig meget uden sulten har været der. Så kan sagten leve på få kcal.

Orh.. dagen I morgen skal bare overståes!! Det jeg glæder mig mest til er dancefit event på halvanden time. Resten er bare kaos. Havde bestilt nogle kjoler hjem fra England for laaang tid siden (d. 14. December!!) og de er stadig ikke kommet, så ander ikke hvad jeg skal have på. Ikke fordi jeg skal til den vilde glamour fest, but still? Og så er der al maden + drikkelsen! Heldigvis skal der ikke særlig meget til før jeg bliver fuld – thank good jeg sparer masser af penge I byen – men der er bare mange kalorier I det stads og det bremser ens forbrænding fuldstændig.. Jeg håber bare at jeg til næste nytår kan iføre mig den flotteste kjole på en perfekt krop. SKAL bare være tynd til sommer! Nægter at fylde 21 looking like this. Det er så skræmmende hvordan man bare kan blive større og større uden selv at lægge mærke til det. Men dengang jeg boede hjemme havde vi ingen vægt og det har jeg nu. Og jeg er godt klar over nu at jeg ALTID oppe i mit hoved vil tælle kalorier hver dag resten af mit liv. Det er den eneste måde som fungerer for mig..
13 år30. december 2010 kl. 23:23
godmorgen til jer begge
Held og lykke med de sunde kostvaner.
Godt nytår
Knus kis
13 år31. december 2010 kl. 08:53
HAhaha det er ikke mig, men det er rigtigt nok: Hun er egentlig dygtig nok, men synes der er alt for meget attitude og "se mig " over det - er fuldstændig enig.
Puhaaa har selv kørt event i FitnessWorld idag; det gør jeg ellers sjældent - på 1 1/2 time og bagefter tog jeg til Jeanelles time sammen med 4 af de elever (og instruktører), der havde været på min. Er helt helt død nu og øm! Det har kun været afro og dancehall og det er seriøst det hårdeste synes jeg. Det er også det morten laver, når vi laver Willy Bonce, Lock On og booty shaker. Kørte en masse gulv og Jeanelle havde lige været i afrika så det var også bare stort, frit og energisk! Puhaaaaa er så død...

Sidsel tog jeg funkkursuset med i sin tid - det skulle man for at blive ansat dengang. Ved der er flere, der synes om hende - hun er ikke en speciel dygtig danser, men jeg tror folk godt kan ldie hun er anderledes. Er hun ikke stadig det? Kører til Rockmusik og sådan??? Tænkte faktisk jeg snart ville hoppe på timen igen - bare så at se, men på den anden side, plejer jeg tit at kede mig til funken, minus Mortens, fordi jeg ikke synes de fortolker musikken prdentlig ( noget man går op i som danser, men jeg sagtens kan forstå man er ligeglad med som ny)

Morten har fået sit eget klientel - det gør man som oftest hvis man er lidt anderledes. Har fx lige haft en på mit event, der ikke havde danset en måned fordi han var stoppet og det var den eneste hun gad at have. ( og så plus mig fx.) jeg tror at man enten elsker eller hader ham. Nogen synes det er vildt grænseoverskridende at han går rundt og skriger en ind i hovedet. Jeg synes det er meget hyggeligt... Forresten : facebook.com

Det er hans gruppe. Det er en meget smart måde at kommunikere på, har også flere selv.

Jeg har også vænnet mig til tanken om at jeg nok hele mit liv skal tælle kalorier- self i nogen perioder mindre end i andre, alt afhængig af om der er behov for at tabe mig yderligere, men når man først har lært hvad der er i hvad lærer man at priortere synes jeg. jeg er foreksempel typen, der altid er vildt sulten, så derfor bliver jeg nødt til at have en masse grove grøntsager. Den der med aat spise lidt men godt virker ikke for mig, for det er jeg for sulten til. Mon man har forskellige naturlige grænser for det, eller er det noget der er tillært?

jeg har ikke selv en vægt, er bange for jeg bliver for fucked up- i virkeligheden handler det jo ikke om kilo men om fedt. Har lidt overvejet om jeg til gengæld skal få målt fedtprocent og sådan`????

Bliver lige nødt til at høre: Var eventet godt idag? Snakkede med hende Sofie igår, og hun virkede sgu egentlig meget cool?? Knap så pæn pige agtig; det har jeg det nemlig ikke så godt med...

13 år31. december 2010 kl. 14:26
Kis: GOdt nytår til dig ogdå! Du må meget gerne joine vores dansesnak :-D
13 år31. december 2010 kl. 14:27
Nej, havde nu heller ikke troet at det var dig;) Hende Louise er der fast, tror jeg. Præcis – “se på mig”!!

Ej hvor dejligt at du er blevet øm:) Det er jo en god ting. Jeg elsker at være øm, det er den bedste følelse. Så kan man virkelig mærke at man har brugt kroppen. Ja, Morten siger altid navnene på de forskellige trin. Det er meget fedt, så lærer man jo også lidt. Ja, du har nok ret I at det er sådan at man enten elsker ham eller hader ham. Jeg elsker ham – måske endda lidt for meget;) haha! Jeg kan godt forstå at de måske synes at det er lidt ubehagligt at han går rundt og råber/presser en. Især hvis de ikke er helt trygge ved at danse og ikke rigtig kender hans måde at undervise på. Men efter nogle gange kan man jo godt se at det bare er sådan han er, og så må man jo tage stilling til om det er en undervisningsform som appellerer til en selv, ellers er der jo mange andre intruktører (som f.eks. Louise eller Nanna villumsen) som er meget anderledes. Personligt er det en god form for mig, for jeg føler at jeg bliver presset lidt og det kan jeg godt lide, så giver jeg lige en tand ekstra og sveder lidt mere.

Det event jeg var til var ok. Ikke noget specielt og jeg synes ikke at det var særlig hårdt. Egentlig synes jeg at det var lidt kedeligt? Hun var da meget sød hende Sofie og sådan, men hun lavede få trin synes jeg. Det var meget det samme. Men det var nok for at alle kunne være med. Og alle KUNNE virkelig være med. Det var meget simpelt.

Altså jeg ved ikke om Sidsel er stoppet på lygten eller om hun kommer igen? Jeg synes at hun er udemærket. Hun er meget cool og rocket uden at være totalt emo. Stadig frisk og sød og med meget energi som smitter. Jeg lagde mærke til at der var mange faste til hendes hold, og de virkede utrolig glade for hende. Jeg kan godt forstå at sådan en som dig keder dig til funk. Og nej, jeg aner jo ikke noget som helst med at fortolke musikken I dansen haha! For mig handler det bare om at lære en koregrafi som er let at lære, men som ser svær ud og at man ser sej ud mens man danser den. Det skal selvfølgelig ikke være for svært for os, for så lærer vi aldrig dansen på den time der og kan ikke rigtig give den fuld gas og virkelig lægge energi I det. Hvis det er for kompliceret fumler man bare sådan lidt rundt i det og tænker mere end at bevæge sig. Hvis du forstår?

Hvordan var din nytårsaften? Har du mange tømmermænd I dag?
Jeg havde en fin aften. Mht maden spiste jeg faktisk mindre end jeg havde planlangt. Forretten var laks og torsk og det spiste jeg alt af. Mellemretten var noget and og der spiste jeg halvdelen og det sammen med hovedretten som var noget oksemørbrad med noget kartoffel-æggekage. Desserten var noget chokoladekage og chokolade is og jordbærsorbet. Smagte kun en lille skefuld af hver. Kunne ikke rigtig lide det faktisk. Måske meget heldigt;) Drak et par øl og vin og champagne for resten + et par snaps. Spiste ingen chips eller kransekage. Yay! Men blev lidt fuldrere end planglagt. sådan går det jo;)

I dag har jeg ikke rigtig haft slemme tømmermænd. Er bare totalt dehydreret. Har tab næsten 1 kg siden I går. Det er selvfølgelig bare væske.. Men alligevel en lidt dejlig fornemmelse synes jeg. Nu står den på 60 lige ud. Jeg er alt alt for utålmodig uden en vægt. Ser ikke selv forandringerne I spejlet og hvis jeg ikke havde en vægt ville jeg blive helt umotiveret tror jeg. Men har også fået større muskler og så ser man jo ingen store forandringer på vægten men jeg måler mig også en gang imellem med målebånd. Jeg synes det er en rigtig god idé at få målt din fedt %. Det ville jeg også rigtig gerne for at få en indtryk af hvor meget der egentlig er. Hmm.. Jeg er typen som måske ikke har den vilde appetit, men hvis jeg først får taget hul på en pose et eller andet, eller øst min tallerken til fulde spiser jeg alt til bunde. Lige meget om jeg er mæt halvvejs, så spiser jeg videre. Så for mig handler det om at jeg helt skal lade være med at åbne den skide pose chips og når jeg øser op på min tallerken skal jeg fylde den halvt af hvad jeg tror jeg kan spise.
13 år1. januar 2011 kl. 16:02
Yep, det presser virkelig en når han går rundt, men det er sjældent han siger noget til mig. Kun foran hele klassen. jeg tror han tror jeg kan tage det det. Jeg tror han har ret haha... Hmmm men det er også forskelligt, fordi nogengange så kan jeg ikke yde det ekstra, som der forventes. Sikkert fordi min krop er så smadret oftest.

Ej nu gider jeg ikke rigtig prøve timen haha. Gider ikke, hvis det er alt for nemt, så keder jeg mig alt for meget. Du skulle have taget mit istedet! Folk var glade - minus en mor-type, der sikkert synes jeg var for vild, for upædagogisk og at bootyshaken var for grænseoverskridende...

Min nytårsaften var viirkelig stille og rolig, jeg var så øm at jeg knap kunne danse, så gik tidligt i seng. Jeg spiste dog med mit køkkn- bor på kollegiet. Vi fik llidt laks og grønt til forret med brød- droppede brødet. Så fik vi græskar i ovnen og oksekød til hovedret. Spiste et halvt stykke kød og græskar. Til dessert fik vi bananasplit. Der spiste jeg bare noget af bananen og rodede rundt i maden, så det så ud som om jeg havde spist noget af den. Drak to glas rødvin, to glas champagne og en halv mojito. Desuden en skive rugbrød inden jeg gik i seng. Jeg skal altid have lidt lige inden sengetid ellers kan jeg ikke sove. Tit vågner jeg også om natten og spiser - det er vist fordi jeg er sulten. Jeg spiser ikke usundt, men måske den skål havregryn som jeg ville have spist til morgenmad og så snupper jeg frugten om morgenén. jeg går jo ikke rigtig i skole, er selvstuderende, så danser kun om eftermiddagen og aftenen. Det gør det også svært at strukturere ens måltider, for det vigtigste er at jeg har energien under træningen.

Igår var slem. Der spiste jeg for meget. I sunde ting men for meget.
Idag har været okay indtil videre, men lige nu er jeg sulten øv, og er bange for at falde i. Jeg er på 1600 kcal so far, og har først undervist en aerobicklasse og dernæst danset 2 timer med Morten, hvor han skulle forberede et par timer og jeg var forsdøgskanin. Har du taget nogen timer idag og hvordan er dine dage gået???

Super flot gået af dig nytårsaften btw!

Jeg spiser ALDRIG chips af samme årsag. Man bliver nødt til at finde ud af hvor ens laster er og svage sider, og fpr mig er det nemmere helt at lade vær med at spise chokolade og chips end bare at spise en smule, så har ikke rørt det i 6 år. Det samme gælder flere andre fødevarer / retter. Eksempelvis pomfritter, burger, pizza etc .
13 år2. januar 2011 kl. 21:07
Ja, jeg tager sgu dit hold næste gang! Føler nogen gange at det er spild af tid når man intet får ud af det. Så må man prioritere. Og nu ved jeg også hvilke intruktører jeg IKKE gider tage til.. haha! Det er da ikke en god ting hvis du ikke har energi til så mange timer. Måske du mangler proteiner? Skal du så ikke tage færre timer og så give den max gas til dem, I stedet for mange hvor du ikke føler at du kan give alt hvad du har?

Du klarede da nytårsaften godt! Og det trick med at rode lidt rundt i maden bruger jeg også nogle gange;) Jeg prøver at leve efter reglen; ingen mad efter kl. 19. Heldigvis har jeg ingen problemer med at sove på tom mave. Faktisk lidt nemmere, for så har jeg ingen gnavende samvittighed der siger at jeg ikke skulle have spist noget til aften. Hader følelsen lige efter man har spist. Måske er det ikke sult du føler om natten? Måske er du tørstig? Jeg drikker tit et lille glas vand før jeg går i seng. Hvor flot af dig at du ikke har spist junk I 6 år!! Jeg er helt imponeret! Prøver også at holde mig fra det. Tror sidst at jeg spiste pizza var da vi var på ferie på Gran canaria i oktober. Men min roomie og hendes kæreste spiser tit pizza, burger osv. og spørger om jeg skal have noget med. Men det kan jeg bare ikke. VED hvor dårligt jeg vil få det bagefter. Desuden er det også en meget tilfredsstillende følelse at sidde med, når de grovæder alt det junk og man selv føler at man virkelig har kontrol. Det lyder lidt bitchet, men man føler sig bare en smule bedre end dem:P

I går var jeg til en times latinmix og en times dancefit med Wiennie. Hun er nyuddannet ikke? Havde et energiunderskud på 645 kcal I går så det var ok, men spiste herre meget vingummi. Øv. Følte mig SÅ ulækker og oppustet bagefter. Ad ad. Heldigvis kunne det ikke ses på vægten I dag. 59,9 kg. Jeg synes at jeg har tabt mig ret hurtigt på det sidste I forhold til før. Måske er det fordi jeg ikke har styrketrænet i noget tid? Ved du noget om det?
13 år3. januar 2011 kl. 13:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });