Min egen motivationstråd ( der selvfølgelig gerne må kommenteres)

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Min egen motivationstråd ( der selvfølgelig gerne må kommenteres)
Haha ja det er nemlig det der er så fucked: jeg lærer mine elever at elske sig selv, elske deres krop hmmmmmmmmmmmmmmmm og så er mit forhold til min krop desværre ikke helt optimal.t.

Idag er jeg kommet hjem og er gået i gang med min normale livsstil igen. Skal være ekstra streng det næste stykke tid så jeg får det godt i min krop igen. Det gør jeg ved at taste alt ind her først og fremmest. Går dog først igang i morgen. idag har budt på tog tur og uregelmæssig mad af samme årsag.
Imorgen skal jeg danse første gang i 5 dage, og glæder mig som et lille barn. har det rigtig rigtig skidt med min krop i dag efter alt julemaden så håber træningen vil hjælpe
13 år28. december 2010 kl. 23:00
Godmorgen
ja og noget sjovt:
min mand er uddannet blikkeslager så da vandhanen havde dryppet i lang tid uden at han lavede den tog jeg fusen på han og bestillte en rørlægger til at ordne den så han fik en lang næse da den var ordnet. Det grinte vi og ham meget af.. men nu til sagen.
Jeg kan godt forstå at du glæder dig til at danse. At give din krop noget sundt er ikke at være streng ved den.Det er kun fint at du kan mærke hvad der skal til.Sund kost og motion hører unægtelig sammen.Det skal være så du føler dig godt tipas bagefter. God dag til dig
Knus kis
13 år29. december 2010 kl. 09:29
Hej hej!
Jeg blander mig lige.. lidt.
Jeg har også spist stort set som jeg ville i julen og har haft dårlig samvittighed. Jeg havde det ligesom dit brugernavn: "burde ikke", men jeg gjorde det alligevel og så kommer samvittigheden snigende og man får det viiiirkelig dårligt! Øv øv! Nu har jeg så været tilbage i København i nogle dage og kommet tilbage i den gode rytme jeg var i før jeg tog hjem i julen. Har både været til danse timer i fitnesscenteret og styrketrænings timer. I dag er jeg syyyygt øm. Av av hvor det føles dejligt:)
Mht motivationen har jeg så længe jeg kan huske ikke kunne holde den gode stil i særlig lang tid. Jeg har sultet hele dagen og overspist (binged) når jeg kom hjem. Not good! Nu har jeg fundet en god balance og hvor meget/lidt jeg kan spise og hvor jeg egentlig ikke føler mig sådan sulten (men heller ikke heeelt tilfredsstillet) på noget tidspunkt.. Nogle gange har jeg virkelig lyst til at æde så jeg bliver helt stop-mæt, men så tænker jeg på hvor DÅRLIG samvittighed jeg vil få bagefter. Den dårlige samvittighed skræmmer mig så meget, at jeg ikke tør at overspise. Og hvis jeg gør, ødelægger jeg resten af dagen og føler mig herre nasty!
Nå, har egentlig ikke kommet med noget særligt i dette indlæg?! Det skulle bare ud:P
GODT NYTÅR!!!!
13 år29. december 2010 kl. 20:36
Endelig bland dig!

Jeg er også kommet rigtigt igang i dag med 1 1/2 zumba latinmix ting og tre timers dans her til aften. En typisk dag men jeg er jo så øm og for første gang i hundred år kunne jeg mærke at zumba rent faktisk var en smule hårdt!

dagen idag har været okay - er så glad for at være tilbage til mine sunde vaner. Dog lidt for meget rugbrød og havregryn og lidt for lidt protein, men det er okay. Håber at hvis jeg indtager 2000 kcal om dagen og træner som jeg gør nu, vil jeg komme en smule ned i vægt???
Adadad kunne godt se det til fitness idaf. hvordan der var deller, der ikke skulle være der flere steder- det havde jeg det rigtig rigtig dårligt med og det motiverer mig heldigvis.
Lige nu sidder jeg og tager mig sammen til at LADE vær med at gå ud i køkkenet og snuppe noget mere mad, men det ved jeg godt er NO GO§

13 år29. december 2010 kl. 23:37
Apropos blikkenslagerhistorien: Ja det er præcis det samme jeg gør, og mange af mine elever elsker mig for jeg får dem til at føle sådan og det er virkelig kommet bag på dem, der efterhånden begynder at kende mig mere personligt, at jeg ikke bare synes jeg er the shit!
God dag til dig også!
13 år29. december 2010 kl. 23:39
Godmorgen
Det lyder rigtig godt med 2000kal og måske endda mere.Du forbrænder sikkert meget mere på sådan en dag som du beskriver. Hvad synesdu er dit største problem maden el,dellerne? Det er muligvis svært at svare på. Ok. Fordi man er en god leder på et hold kan man jo godt have sine egne"problemer" men du er jo obs på det. Heldigvis.God dag
Knus kis
13 år30. december 2010 kl. 09:33
Jeg er begyndt i fitnesscenter og er blevet rigtig glad for deres dansehold; Funk, dancefit og latinmix. Slet ikke fordi jeg er god til det (er en håndbold/fodbold pige) men det er mega sjovt og hårdt. Og som du selv siger, så virker instruktørerne altid til at være totalt over-skudsagtige, glade og friske. Og det smitter jo. Så at høre sådan noget fra dig, kommer fak-tisk lidt bag på mig. Ikke at jeg gik og troede at I var GO GO hele tiden.. Men det virker ikke som selvtilliden fejler noget. Men på den anden side, det er jo jeres job og i bliver betalt for at få os til at svede og smile.
Mht. at være i det Københavnske miljø/fitness og det pres med at være tynd kan jeg også skrive under på. Er ikke fra storbyen og hvor jeg er fra er pigerne ikke nær så "fit" som de er her ovre. Når jeg f.eks. går på strøget ser jeg mange kroppe som jeg ville dø for at få. Slan-ke lange ben, smalle taljer og tynde, muskuløse arme. Når jeg ser det, øges min motivation også..
13 år30. december 2010 kl. 09:57
Præcis. Jeg er også for jyllad og får det altid markant bedre med mig selv, når jeg er på ferie derhjemme, fordi der er jeg slank og veltrænet. Min far sagde engang at han troede det største pres på at være tynd og pæn, var der jeg var: Ung, single storbypige i danse og fitnessverdenen ( mangler måske bare lige modelverdenen). Og han siger normalt ikke sådan noget

Haha nogengange når jeg ser andre instruktører tænker jeg også om de ikke har komplekser ligesom jeg selv. jeg tror det er meget forskelligt. Men fx snakkede jeg med en af de dansere, der bliver aller mest brugt herhjemme og som jeg som gudesmuk, og hun havde det være med sit udseende og sin krop end jeg har!!! Selvom hun måske er 180 og vejer 55 kg, det er sygt!

Der er en træner, der hedder Misty Tripoli, der lige er blevet kåret til Nikes women of the Year. Og hun siger sådan nogen fantastiske ting. Forrige gang jeg havde hende sagde hun at nogen af de mest usunde folk er fitnessinstruktører ( ikke dem, der er i små lokale centre men dem der virkelig lever af det og er i eliten) fordi de presser deres krop til ekstremer og som oftest har et sygt forhold til mad og sundhed, og jeg kunne nikke så meget genkendende til det.

Fitnessworld er ikke engang så slemt som flere af de dyrere centre, når jeg tager eller har hold der, bliver jeg altid positivt overrasket over hvor mange forskellige typer, der er der - tykke, tynde, unge og gamle. Mine faste hold er i andre centre og der er det meget værre kropsmæssigt - der kan jeg blive helt ØV å alle mine elever, fordi de alle har fantastiske kroppe og ser SÅ godt ud!

Mit problem er min selvtillid tror jeg. Jeg er jo normal, men jeg ved- VED- jeg har det bedst når jeg vejer 5 kg mindre end nu. Jeg elsker at have det forhold til min krop, hvor jeg bare kan gå nøgen rundt uden at være flov, eller have den tætteste kjole på jeg overhovedet kan finde og føle mig veltilpas, så det er helt klart psyken der er problemet, fordi jeg på det punkt er perfektionistisk, og fordi jeg mener, at når det nu er det jeg bruger så meget tid og energi på, vil jeg også gerne have det bedst mulige resultat.

Prøver de næste tre uger at holde mig på omkring 2000 kcal de dage jeg træner meget og holde mig væk fra ost, der skal skæres samt lyst brød og slik ( det burde ikke være så svært minus osten) Håber at se nogen resultater, så jeg kan få det godt igen!
13 år30. december 2010 kl. 12:11
Ja, din far har nok ret. Er selv ung (20), single og er flyttet til storbyen. Det er NU jeg skal se bedst ud i hele mit liv, føler jeg selv. Og at tabe mig er en ting som jeg nemt kan gøre noget ved i forhold til f.eks. plastik-operationer eller andet drastisk. Jeg er også sikker på at jeg vil få det SÅ meget bedre med mig selv og føle mig mere som mig hvis jeg taber mig de der forbande kilo. At kunne gå i det tøj jeg vil uden at tænke på en delle her og der hvor kjolen strammer. Da jeg var en 16-17 år havde jeg den smukkeste krop og har altid været lille og slank. Men jeg værdsatte det slet ikke, men det var på en eller anden måde bare en selvfølge at jeg så sådan ud. Men efter jeg har taget på, er det eneste jeg vil have den krop igen. Og jeg ved bare at jeg vil sætte pris på den (NÅR den tid engang kommer) fordi nu har jeg prøvet at være utilpas i min egen krop og det er den værste følelse!

Jeg træner i FitnessWorld og det var egentlig tilfældigt at jeg meldte mig ind dér. Min søster træner der og nogle af mine veninder, så det var ligesom oplagt. Jeg aner ikke hvilke centre der er bedst eller noget som helst, men jeg er i hvert fald fint tilfreds med Fitness World. Og som du siger, så er der en masse for-skellige typer. Det var nemlig min største frygt ved at starte. Var bange for at alle de andre bare var de her model lignende unge piger med fantastiske kroppe. Jo, sådanne er der selvfølgelig også nogle stykker af, men de fleste er meget normale. - heldigvis!

Du virker meget entusiastisk omkring dansen. Men hvorfor underviser du så i Fitness center? Jeg mener, bliver du udfordret der? Og vi kommer, eller JEG kommer, for at svede og have det sjovt, men jeg er jo ik-ke dygtig til det eller noget som helst. Vi er jo bare almindelig mennesker som synes at det er sjovt at danse og vil brænde lidt kalorier af. Vi kender jo ikke de forskellige trin, eller ser super godt ud når vi danser. Hvis det er undervisning du gerne vil, hvorfor underviser du ikke nogle som dig selv? Nogle "rigti-ge" dansere? Hmm.. jeg tror at jeg prøver på at spørge om et ikke er "tungt" på en eller anden måde at undervise sådan nogle "tumper" som os?:) Jeg er SÅ glad for de fleste instruktører jeg har været hos. Nogle af dem er virkelig nice!

Sjovt at du nævner hende Misty. Der var en instruktør i FitnessWorld der talte om hende for noget tid si-den. Det var fordi kun kom til Danmark og så anbefalede han os at tage til hendes time eller sådan noget. Anyways.. ja, det hun siger, har hun jo egentlig ret i. Dem som vi misunder og som vi synes ser så mega godt ud med de mest fantastiske kroppe, lever jo slet ikke som normale mennesker. De træner sygt me-get, spiser som mus og er sikkert hele banden ude i en eller anden form for depression. Ja, de er super smukke - men er ved at krakelere indeni.

Jeg vil prøve at træne faste dage om ugen i det nye år som jeg har gjort de sidste måneder. Jeg vil spise 12-1300 kcal om dagen. Prøve at få noget mere protein i min kost. Drikke en masse vand + grøn te. Spise til jeg ikke er sulten mere - ikke til jeg er mæt. Jeg er sikker på at vi en dag igen får det godt med os selv! Vi skal bare igennem nogle måneder med streng kontrol og masser af træning!
13 år30. december 2010 kl. 13:41
jeg er både på danseskoler og i fitnesscentre, og for at være helt ærlig så kan jeg bedst lide at undervise i fitnesscentrene. Det er der flere årsager til: Dels hader jeg ånden i danseverdenen og der er rigtig meget konkurrence. Det mener jeg ikke er det væsentligste - det handler ikke om at være bedst. Det handler om at have det sjovt og lære at elske sin krop og de bevægelser den kan lave. Det handler om at komme væk fra ideen om at kroppen er et hylster, og det handler om at komme ned i sin krop i stedet for at være i sit hoved konstant. Og det er lige præcis derfor jeg elsker at vær i fitnessverdenen- i mine timer er der ikke fokus på kalorier, men selvfølgelig skal I svede. Ikke for at forbrænde kalorier, men fordi det givet et øget velvære når man får renset sindet ( af sved haha)
Dels har jeg flere meget øvede hold ved konkurrencen, hvor jeg kan smadrer de sværeste koreografier i hovedet af dem og hvor de følger mig mange gange ugentligt. Der er primært dansere eller folk der har danset det meste af deres liv, og blot er blevet for gamle til de fleste danseskoler, hvor gennemsnitsalderen er omkring 14. Det er netop den tredje grund til jeg elsker fitnessverdenen- alderen! 18 + er helt klart mine foretrukne elever. Igen er motiverne for træningen primært at det skal være sjovt.

men jeg kan da godt mærke at niveauet i fitnessworld slet ikke måler sig med det niveau jeg kører. Der er der meget fokus på at alle skal kunne følge med. De eneste, der kører et niveau over er Morten ( der sikkert var ham den langhårede, der introducerede dig for Misty efter at jeg konstant snakker om hende. han synes hun er lige lovlig frelst og prædikende. jeg synes hun har ret) og Jeanelle, der kører latin afro om fredagen. Der er flere, der dog er dygtige dansere som Maibritt, Karina og Natasja. Men igen: hvis man ikke er vant til det er der flere, der bare er suer super søde instruktører. Det niveau jeg kører når jeg en sjælden gang er vikar, er også højere end normalen.
Har dog ikke så meget imod at køre basistimer engang imellem. Der er jo mange udfordringer i instruktørjobbet. På mine øvede hold er det at videregive en svær koreografi, på begynderholdene er det at skabe danseglæde, så folk, der fx kun træner af pligt rent faktisk nyder min træning og føler sig lækre. Det er to vidt forskellige ting, men lige udfordrende. Hvilke instruktører tager du?
Hvis du træner meget, skal du da have mere end 1200 kcal? har du så nok energi???

Jeg værdsatte faktisk min krop da jeg var tynd og trivedes i den, og det var en fantastisk følelese. Som nævnt var jeg for tyk for 6 år siden, men omkring min konfirmation ( 10 år siden) og åren deromkring samt før, var jeg også tynd. Ikke spinkel, men veltrænet ( har altid dyrket en del motion) Det var i gymnasiet min overvægt kom. tror især det skyldtes druk, men hader mig selv for jeg ikke bare kunne have beholdt mit meget naturlige sunde forhold til mad, øv!
13 år30. december 2010 kl. 15:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });