Min egen motivationstråd ( der selvfølgelig gerne må kommenteres)

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Min egen motivationstråd ( der selvfølgelig gerne må kommenteres)
mit dilenmma er jo hele tiden at jeg skal holde eneergien oppe - det vil sige at jeg skal spise mad, der giver mig energi nok til at køre hårde danse og aerobictimer selvom kroppen er træt, og nogengange er grøntsager bare ikke nok. Ja det må være osten og lakridserne samt mængden af frugt og brød der skal skæres ned. Kan se at rugbrød og ost fylder meget i budgettet og æbler.

Tænkte også på om fordelingen mellem kulhydrat og protein kunne gøre en forskel måske, men det ve jeg ikke.

og så er det svært med hvor tynd man vil være uden det går ud over ens livskvalitet- kan man være ultra tynd og lykkelig fx...

Og ja i bund og grund burde jeg være tilfreds, men som nævnt er jeg i en branche, der har et sygt skønhedsideal og min indkomst afhænger desværre af det ydre :-(
13 år22. december 2010 kl. 23:44
Godmorgen
Ja du har helt sikkert brug for masser af energi. hvis du ikke skulle lave dansefilm ville du så være tilfreds med din str? hvis ja er vejen frem undervisning i dans og motion. Nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er men i sundhedsbranchen er det jo vigtigt med motion for både yngre og ældre. så måske en uddannelse indenfor det var måske noget for dig? Kan du have en rigtig god jul og et godt nytår.Følger dig gerne herinde i det nye år
Knus kis
13 år23. december 2010 kl. 06:20
I lige måde :-)

jeg er 24, og læser psykologi og sundhedsfremmme ved siden af - netop fordi jeg veed at jeg bliver nødt til aat have et fokus der ikke er så ydre-fokuseret som det den kommercielle danseverden tilbyder. Jeg underviser i almindelig svære dansetimer med kompliceret koreografi men også i nem danceaerobic timer, for eksempelvis overvægtige eller / og indvandrerkvinder. Altså folk, der normalt ikke er vant til at bevæge sig super meget. Og elsker begge dele lige meget.
Så kunne det jo så være optimalt hvis jeg afspejlede det at elske og trives i sin krop, eftersom det er det jeg prædiker om, når jeg er ude at køre timer.

Status er lige nu at jeg holder julefri. Det vil sige at jeg ikke er gået på min skæreost afvænging endnu, og har også spist 5 stykker slik igår, men det har jeg givet mig selv lov til, for det hører højtiden til. De sidste to dage har jeg kørt workshops på forskellige danseskoler i jylland, men min energi er flad. Har ondt over alt og halvsyg, så har ikke danset lige så meget med som jeg plejer. I dag overvejer jeg at tage helt fri fra træning, ligeledes imorgen og i overmorgen. Og bare gå lange ture. Kan ike huske hvornår jeg sidst har holdt tre dages pause, men mener det var engang før sommer, så tror min krop ville have godt af det.

Jeg præver at sige, at d3et er okay, jeg slapper lidt af de her dage omkring jul. Skal også til 2 julefrokoster. Der blivre dog altid lavet ekstra salat til mig, for spiser ikke det voldfede mad.. Efter 2. juledag må jeg begynde at tage mig sammen. Og må lægge en form for plan, bare lige som kickstarter....
13 år23. december 2010 kl. 10:34
Jeg ved ikke om jeg ville være tilfreds med min krop hvis jeg ikke var danser - det sidder så dybt i mig, men tror i hve3rt fald jeg ville have det bedre med den. Ligeledes kan jeg mærke at bare ved at komme væk fra KBH og til provinsen i julen mindskes presset på "tyndhed" og jeg slapper mere af. Tror det er en kombination af at leve singlepige i en storby i danse og fitnessverdenen, og når jeg så endelig er væk fra de verdener er jeg enten i modemiljøet eller det akademiske, hvor pigerne også er meget tynde
13 år23. december 2010 kl. 10:37
Goddag
Det lyder spændende at du underviser iindvandere i dans.
13 år23. december 2010 kl. 11:58
hov den loggede mig af:-)
Jeg ved det er svært men prøv at arb med at holde af din krop som den er nu,tænk på alt det gode du allerede gør for den. Det er rigtig svært for dig er jeg godt klar over. Hvad er du mest glad ved hos dig selv? Prøv og tænk over det. Skriv gerne mere hvis du har lyst.
Knus kis
13 år23. december 2010 kl. 12:05
Det giver utroligt meget at undervise de segmenter. Jeg bliver ikke udfordret fagligt eller kan være kreativ med dem på samme vis som meed mine øvede hold. TIl gengæld giver de noget helt andet: glæde og at det virkelig giver mening og ændrer noget for dem - det r super super super fedt!

Jeg er glad for jeg er så super muskuløs - min krop fungerer - og bevæger sig nemt rundt; jeg er stærk, og det er rart. jeg kan løbe efter bussen eller danse hårdt og slet ikke blive forpustet, jeg kan breake rundt nede på gulvet uden at føle mig tuung i røven og med lethed bære min vægt på armene osv osv. Min krops funktionalitet er jeg yderst tilfreds med - jeg er fyldt med energi normalt og har kontrol over hvad den gør. det er dens udseende jeg hader - specielt min mave og hage. Jweg er også kort, korte ben og brede skuldre, en ikke særlig feminin bygning. men jeg har pæne arme og ben rent fedt og muskelmæssigt og en meget muskuløs ryg
Hvad pjeler du at sige til dig selv?
Og oplever du at du kan holde et positiv fokus og samtidig motivere dig wselv til vægttab?
13 år23. december 2010 kl. 18:48
Godaften
Det er dejligt at høre at dem du underviser giver dig noget superfedt. Jeg tror du giver meget af dig selv og så får du osse meget igen en super fed følelse. Det lyder til at du er ganske pæn og veltrænet. Godt at du kan fokusere på det så må du se om du ikke kan blive ven med din mave og hage:-) jeg tænker på min krop som min bedste ven den skal jo følge mig hele livet på godt og ondt så må jeg jo behandle den der efter alså sige til mig selv at jeg er pæn trods en bule her og der og give den god kost og pleje. Det lyder måske lidt pjattet men for mig hænger det sådan sammen.Det er kommet med tiden.Nyd din jul og gå i naturen kik dig omkring så kan man næsten glemme sig selv. Det er ok hvis det ikke er noget for dig. skriv gerne igen
knus kis
13 år23. december 2010 kl. 20:30
Så har jeg holdt tiltrængt juleferie og har de sidste par dage prøvet at lade vær med at tænke alt for meget på mad og spist hvad jeg har haft lyst til. jeg har har holdt 4 dages træningsfri og har det seriøst ambivalient med dert. På den ene side tror jeg mit sind havde brug for det, på den anden side har jeg vanvittig dårlig samvittighed.

Tager fra mine forældre senere idag og så går je tilbage til mine gamle sunde vaner! sAVNER DEM!!
13 år28. december 2010 kl. 10:30
hej
Flot klaret at du ikke har tænkt så meget på mad.Godt at du har nydt din juleferie selv om træningen har kaldt på dig. Nu kan du starte med fornyet styrke.Prøv selv at bruge nogle af de opmuntrene ting som du sikkert siger til dine elever. Godt nytår til dig
Knus kis
13 år28. december 2010 kl. 15:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });